Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Świeci się kontrolka silnika Polo 1.4 TDI 2003 rok

09 Sty 2010 16:02 13584 4
  • Poziom 10  
    Witam,
    na desce rozdzielczej zaświeciła się kontrolka silnika (check engine) VW Polo 1.4 TDI 2003 rok 75KM. Po diagnostyce przez mechanika wyskakuje kod błędu 4C67 z komunikatem "silnik klapy rury dolotowej".

    Błąd się kasuje tylko na chwile, że zgaśnie na desce, ale widać go urządzeniu diagnostycznym. Po ponownym uruchomieniu silnika żółta kontrolka świeci się nadal...

    Auto jeździ normalnie, ale świeci się kontrolka. Czy powodem może być zabrudzona przepustnica? Chcę się dowiedzieć coś więcej na ten temat, zanim ktoś mi rozkręci pół silnika...

    Miał ktoś podobny problem???
    Dzięki za odpowiedź.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 22  
    Silnik klapy to jest przepustnica 1 wyczyscic ja oraz wprowadzidz nastawy . a jak nie pomoze niestety wymiana .
  • Poziom 12  
    Nastawy przepustnicy w 1,4TDI ??
    Przeciez to jest klapa gaszenia a nie przepustnica jak w benzynie ;)
  • Poziom 34  
    A tu się właśnie mylisz gdyż jest to klapa dławiąca, którą reguluje silniczek V157 a ona nie działa na zasadzie wyłącz/załącz tym bardziej, że klapa dławiąca jest non stop sterowana w trakcie pracy silnika i może się zawiesić chociażby z powodu wyłamanych zębów przekładni sterującej. Proponuję spróbować regeneracji tej klapy zgodnie z tym co pisze DD65 na tej stronie : http://translate.google.com/translate?hl=pl&s...-%2BMotor%2Bfor%2BIntake%2BManifold%2BFlap%2B
  • Poziom 10  
    Sztomel napisał:
    A tu się właśnie mylisz gdyż jest to klapa dławiąca, którą reguluje silniczek V157 a ona nie działa na zasadzie wyłącz/załącz tym bardziej, że klapa dławiąca jest non stop sterowana w trakcie pracy silnika i może się zawiesić chociażby z powodu wyłamanych zębów przekładni sterującej. Proponuję spróbować regeneracji tej klapy zgodnie z tym co pisze DD65 na tej stronie : http://translate.google.com/translate?hl=pl&s...-%2BMotor%2Bfor%2BIntake%2BManifold%2BFlap%2B


    Witam ponownie,
    poniżej zamieszczam rysunek instalacji podciśnienia recyrkulacji spalin dla mojego modelu. Z powyższego opisu wynika, że chodzi o element nr 3 z rysunku, czyli klapę regulacyjną.

    Świeci się kontrolka silnika Polo 1.4 TDI 2003 rok

    Czy dodatkowo na pracę tej klapy ma tu jakiś wpływ zawór recyrkulacji spalin pokazany na rysunku jako nr1 ???

    Wynika na to, że chyba nic, tylko demontaż tego elementu nr3 i czyszczenie... Jeżeli to nie pomoże, to ewentualnie naprawa lub wymiana :( Niestety ten kawałek plastiku zamknięty w metalowej obudowie, kosztuje ponad 250EUR.

    Generalnie dzięki za pomoc :))) Jak zdiagnozuję problem, to opiszę na forum.

    pozdrawiam :)