Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus c330 jeden cylinder nie łapie!

09 Sty 2010 16:35 8648 13
  • Poziom 8  
    Witam. Jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość za popełnione jakiekolwiek błędy. Z góry dziękuję!

    Jestem posiadaczem Ursusa C-330 rok produkcji 1970. Mam z nim pewien problem. Otóż chodzi o to że przy niższej temperaturze otoczenia ( nie koniecznie w zimie) ciągnik zapala na jeden cylinder (nawet po grzaniu świecą ok. minuty) dopiero po około 30 sekund łapie drugi cylinder ale jeśli obroty spadną nadal działa jeden cylinder. I dzieje się tak do czasu aż silnik trochę się nagrzeje. Jest to problem, ponieważ jeśli wybiorę się gdzieś dalej od domu to czasami mam problem z zapaleniem.

    Proszę o wszelką pomoc. Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Kompresja jest na 99.9% prawidłowa. A mam pytanie. Jak mógł bym w ogóle sprawdzić czy jest prawidłowa zarówno w pierwszym jak i w drugim cylindrze?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czyli jej NIE SPRAWDZIŁEŚ. Więc skąd wiesz, że jest prawidłowa?
  • Poziom 8  
    Ja się na mechanice nie znam. Ale silnik jeśli jest ciepły to działa poprawnie. Sąsiedzi mają c330 i mój jeśli jest ciepły to chodzi tak jak inne c 330. Wiem, wiem teraz wpadłem. Ale proszę o pomoc. I prosił bym aby ktoś mi podpowiedział jak sprawdzić kompresję!

    Dodano po 23 [minuty]:

    Widzę że niknt nie podpowie jak sprawdzic kompresję. Więc proszę o dalsza pomoc w rozwiązaniu problemu
  • Poziom 23  
    Z tego co wiem, to w dieslu wykręca się wtrysk i w jego miejsce wkręca manometr. Przy okazji, jak masz możliwość, to sprawdź wtrysk na maszynie, czy ma dobre ciśnienie,
  • Poziom 21  
    Aby sprawdzić kompresję należy wyjąć wtryskiwacz i w jego miejsce włożyć końcówkę próbnika ciśnienia. Obrócić kilka razy rozrusznikiem i odczytać wartość ciśnienia. To samo dla drugiego cylindra. Jeśli wartości mieszczą się w odpowiednim przedziale podanym przez producenta to jest ok. Jeśli jeden cylinder ma słabe wyniki wykonać próbę olejową. Jeśli ciśnienie wzrośnie uszkodzone pierścienie. Możliwe że wypalony jest zawór lub że się zawiesza na skutek zatarcia w prowadnicy. Możliwe również że uszkodzony jest sam wtryskiwacz lub sekcja w pompie paliwowej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    pierwsza podstawowa sprawa ,sprawdz luzy zaworowe, to na razie kosztuje najmniejszego nakladu pracy,nastepnym posunieciem bedzie sprawdzenie wtryskow ,ten ktory pracuje bedzie suchy a ten ktory nie trzyma cisnienia bedzie mokry ,cisnienie wtrysku 140 atmosfer
  • Poziom 10  
    Witam , sprawdz wtryski na maszynie , ciśnienie otwarcia wtryskiwacza powinno być ok 140 atm ( 14 Mpa ) wtedy będziesz miał pewne wtryski potem podłącz je do pomy wtryskowej żeby wisiały tylko na rurkach , po otpowietrzeniu zakręć rozrusznikiem zobaczysz jak współpracuje pompa z wtryskiwaczami , powinny równo pracować podając paliwo w postaci mgiełki , pozdro
  • Poziom 25  
    W C330 cylinder?? Raczej mowa o tłokach i komorze spalania tłoka.
    Tutaj może być problem z pierścieniami i wtryskiwaczami, czy podaje paliwo do komory.
  • Poziom 13  
    Zdecydowanie pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie luzu zaworów KROPKA
  • Poziom 21  
    Zdecydowanie gdyby była wina luzów zaworowych to na ciepłym by nie palił a nie na zimnym,może być to jeszcze wina pompy wtryskowej.Zmierz ciśnienie i daj znać.
  • Poziom 12  
    Kolego,miałem ten sam problem-musiałem ustawić prawidłowo początek wtrysku.Jeśli masz książkę napraw do C 330-przeczytaj-wszystko jest dokładnie opisane.