Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Parownik BRC czy może być uszkodzony, zużyty??

erwin_dk 09 Sty 2010 19:00 4542 5
  • #1 09 Sty 2010 19:00
    erwin_dk
    Poziom 1  

    Witam. Mam nastepujący problem brak ogrzewania w samochodzie. Ford mondeo 93r 1.8 +lpg BRC Just. Autko przejechało 150tys na gazie w okresie 4 lat od jakigos czasu mam problem z ogrzewaniem autko grzeje w środku ale słabym ciepełkiem. Zostało juz wymienione w autku chłodnica, termostat x2, pompa wodna, przeczyszczona nagrzewnica, wymieniony korek ze zbiornika wyrównawczego, zostało to wymienione w ostatnich 5 dniach, i autko dalej nie grzeje. Po odłączeniu przewodów od parownika i połączeniu ich razem na benzynie autko grzeje aż miło. Po zamontowaniu ich z powrotem do parownika tragedia dmucha letnim powietrzem. Spalanie autka w normie 10,5-11,5, Po odpaleniu autka z rana i przerzuceniu od razu na gaz parownik zamarza i po pewnym czasie autko gaśnie,(wcześniej przy -10 w zimę nie było takich objaw), jak go rozgrzeje na benzynie i przełącze na gaz nie marznie ale nie mam ogrzewania.Czy mogło sie coś w tym parowniku zapchać czy poprostu sie zużył?? będę wdzięczny za odpowiedzi.

    1 5
  • #2 09 Sty 2010 19:19
    mirben
    Poziom 22  

    Takie są problemy jak się montuje parownik w szereg z nagrzewnicą. Pół samochodu naprawiane żeby stwierdzić, że to parownik jest przyczyną. Rzadki przypadek ale jak widac możliwy.
    Parownik jest tylko zapchany, może rozebranie wystarczy ale jeśli ma już swoje "lata" i przebieg 150 kkm to przy okazji wymieniłbym membrany.

    0
  • #3 10 Sty 2010 23:17
    autolucas
    Poziom 14  

    zgodzę się z kolegą mirben,tylko wymiana samych membran to moim zdaniem nie najlepszy pomysł,bo ja bym wolał dołożyć troche kasy i zamiast membran wymienić parownik na nowy.pzdr

    0
  • #4 11 Sty 2010 07:45
    gimak
    Poziom 37  

    Jak zwał, tak zwał, ale ten co to diagnozował nie powinien tego więcej robić.

    0
  • #5 11 Sty 2010 22:05
    nico6
    Poziom 17  

    A nie ubywa ci wody-płynu chłodniczego bo moze byc uszkodzona uszczelka pod głowica i nie masz dobrego cisnienia w silniku do moze powodowac zły przepływ płynu chłodzącego który doporowadza do zamarzania reduktora

    1
  • #6 12 Sty 2010 00:31
    BRYS_
    Poziom 22  

    Uszkodzone membrany w parowniku i wbija gaz LPG bezpośerdnio do układu chłodzenia pięknie go zapowietrzając.
    Miejsce zamontowania parownika niby dobre,skoro 4 lata było OK. to nie widze potrzeby montowania go w innym miejscu.
    Zamarzanie parownika(którego niby wcześniej nie było)też świadczy o nieszczelności membran.

    2