Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Duże spalanie Clio 1.2 energy

Remigiusz850906 09 Sty 2010 20:59 15499 34
  • #1 09 Sty 2010 20:59
    Remigiusz850906
    Poziom 9  

    Witam.Posiadam Clio1.2energy z93r.Mam problem z jej spalaniem ponieważ wciąga od 8-14 litrów benzyny.Sprawdzałem przy delikatnej jeżdzie jak i dynamicznej.Auto niema oporów toczenia.Czujnik ssania jest przerobiony na tryb ręczny.Analiza spalin jak i sterownik wykazały,że jest wszystko ok.Wymieniałem sterownik,wtrysk,czujnik położenia przepustnicy,łożyska kół,sonde ,termostat,świece oraz układ wydechowy(w tej chwili bez katalizatora).Jest po remoncie silnika,regulacji zaworów,wymianie rozrządu.Układ paliwowy jest szczelny.Z tłumika wylatuje czarna sadza i ostatnio przy gwałtownym wciśnięciu gazu w pierwszym momencie zmula się.Prosił bym o pomoc.

    0 29
  • #2 19 Sty 2010 17:18
    bortek
    Poziom 10  

    witam
    pisales ze auto jest po wymianie rozrzadu i ze sie zmula, zobacz czy rozrzad zostal dobrze zlozony to moze byc przyczyna tego ze auto duzo pali i jest "zamulone"
    pozdrawiam

    0
  • #3 19 Sty 2010 21:07
    Remigiusz850906
    Poziom 9  

    Niestety to nie rozrząd.Sprawdzałem

    1
  • #4 20 Sty 2010 09:45
    carrot
    Moderator Samochody

    Cytat:
    Czujnik ssania jest przerobiony na tryb ręczny

    Mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź

    0
  • #5 20 Sty 2010 10:26
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Sprawdz wtryski.

    0
  • #6 20 Sty 2010 18:26
    gucio233
    Poziom 11  

    W moim katalizator się wysypał i spalanie wzrosło ale nie aż tak. Nie rozumiem o co chodzi z czujnikiem ssania. Możesz to jakoś rozwinąć?

    0
  • #7 20 Sty 2010 20:47
    Remigiusz850906
    Poziom 9  

    Wtrysk przekładałem,uszkodzony powinien lać a u mnie rozpryskuje (czyli jest chyba ok).Co do ssania zrobiłem przełącznik który przełącza między opornikiem a czujnikiem temperatury.Zapalam na czujniku a po 5 minutach przełączam.Trochę się dusi na początku ale da rady jechać.Potem dochodzi do siebie.

    0
  • #8 21 Sty 2010 09:52
    carrot
    Moderator Samochody

    A ciśnienie paliwa ktoś sprawdzał ?
    Po kiego grzyba takie kombinacje z ect ?

    0
  • #9 22 Sty 2010 17:59
    Remigiusz850906
    Poziom 9  

    Ciśnienie jest ok.

    0
  • #10 22 Sty 2010 19:51
    jasio1234567
    Poziom 14  

    a wszystkie wężyki podciśnienia są sprawne.

    1
  • #11 22 Sty 2010 22:40
    Remigiusz850906
    Poziom 9  

    Jutro sprawdze czy są drożne

    0
  • #12 01 Lut 2010 06:33
    Remigiusz850906
    Poziom 9  

    Przepraszam,że tak długo to sprawdzam ale niestety taką mamy pogodę jaką mamy.Jak sprawdzę zaraz napiszę

    0
  • #13 03 Lut 2010 20:17
    gucio233
    Poziom 11  

    Remigiusz850906 napisał:
    Co do ssania zrobiłem przełącznik który przełącza między opornikiem a czujnikiem temperatury.Zapalam na czujniku a po 5 minutach przełączam.Trochę się dusi na początku ale da rady jechać.Potem dochodzi do siebie.


    Może to jest powodem. Po co ci ta kombinacja?

    0
  • #14 20 Lut 2010 20:19
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Mam dokładnie ten sam problem, Może udało tobie się go rozwiązać bardzo prosiłbym o odpowiedz. Z góry dzięki.

    0
  • #15 23 Lut 2010 14:39
    Remigiusz850906
    Poziom 9  

    Sprawdzałem wszystkie wężyki i były drożne.Odłączyłem taki gadżet po prawej stronie przedziału silnikowego(wchodzą tam dwa wężyki i kostka z dwoma kablami) i spalanie spadło do 6.5litra.Ktoś może wie co to jest i jakie ma zadanie?

    0
  • #16 25 Lut 2010 01:05
    doktor333
    Poziom 18  

    POchłaniacz oparów benzyny-gdy są spełnione warunki(temp,obciążenie silnika itp) to komputer za pośrednictwem tego"gadżetu" kieruje opary paliwa ze zbiornika do kolektora ssącego.Jeśli nie -opary są neutralizowane w filtrze z węglem aktywnym i odprowadzane do atmosfery-no cóż... EKOLOGIA...

    0
  • #17 25 Lut 2010 13:13
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak będziesz jeździł z odłączonym elektrozaworem evap to w końcu nazbiera się w pochłaniaczu tyle oparów, że się skroplą i zacznie z niego kapać benzyna

    0
  • #18 26 Lut 2010 19:15
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Witam.
    Czy rozchodzi się o ten zawór który jest za filtrem powietrza ?

    0
  • #19 27 Lut 2010 00:07
    Remigiusz850906
    Poziom 9  

    Tak to jest ten zawór za filtrem.W takim razie niema on nic wspólnego ze spalaniem.Ile wam wychodzi spalanie?Niektórzy twierdzom,że im pali 5-6 litrów.

    0
  • #20 27 Lut 2010 20:58
    tryniu
    Poziom 9  

    Moje Clio w zimę spalało w mieście ponad 10/100. Mam w prawdzie starszy model bo rocznik 91 z silnikiem 1.1 (gaźnik). Zacząłem od wymiany termostatu, świec i regulacji gaźnika. Nic to nie dało.

    0
  • #21 27 Lut 2010 21:14
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A co by dało-- laguna 1.6 mi pali 13l w zimie i nie płaczę choć nie zaraziłem jej śmiertelnym LPG.

    0
  • #22 28 Lut 2010 01:07
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Witam. Wiec tak odłączyłem ten waz od pochłaniacza par i zatkałem go silnik spadł z obrotów przedtem miał podwyższone i falował z tego co mogę powiedzieć na ucho to pracuje teraz na takich obrotach jakich powinien przed tym próbowałem odłączać ta kostkę od tego zaworu i nic to nie dawało tak jakby ten zawór cały czas był otwarty czy silnik zimny czy ciepły myślę ze dostawał przez to lewe powietrze przez pochłaniacz par teraz silniczek pracuje niemal że idealnie jak zrobię trochę kilometrów to napisze jak ze spalaniem czy spadło czy nie.

    0
  • #23 08 Mar 2010 17:50
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Niestety spalanie nie spadło... Już nie mam żadnego pomysłu co może być powodem ze taki mały silnik tyle pali...

    1
  • #24 08 Mar 2010 19:00
    wowka
    Poziom 28  

    Od kontroli spalin jest sonda lambda. Jezeli sonda jest sprawna i wskazuje prawidlowo to znaczy ze mieszanka jest prawidlowa (nie za bogata i nie za uboga) i nalezy szukac przyczyny w sprawnosci silnika (mowiac sprawnosc mam na mysli stosunek przetwarzania energii ze spalania paliwa na energie mechaniczna) Sprawnosc ta moze byc obnizona np zlym ustawieniem rozrzadu. Zacznij od sprawdzenia tego co ci na poczatku napisalem, jezeli bedzie "za bogato" to bedzie to wtedy problem zbyt duzego dawkowania paliwa

    0
  • #25 13 Mar 2010 10:51
    Remigiusz850906
    Poziom 9  

    Właśnie w tym problem,że tam niemożna się pomylić z rozrządem.

    0
  • #26 15 Mar 2010 15:00
    jarekpppp
    Poziom 11  

    Witam. Na innym forum dowiedziałem się że może to być potencjometr przepustnicy dzisiaj postaram się go wyczyścić i sprawdzić czy coś pomogło.

    0
  • #27 15 Mar 2010 15:34
    carrot
    Moderator Samochody

    Lepiej go nie czyść, to nic nie da, natomiast można sprawdzić jego działanie woltomierzem

    0
  • #28 15 Mar 2010 18:30
    jarekpppp
    Poziom 11  

    A jakie powinien mieć wartości i na których pinach mierzyć ?

    0
  • #29 21 Mar 2010 15:49
    jarekpppp
    Poziom 11  

    witam mam mała prośbę do posiadaczy clio z silnikiem e7f lub e5f
    Mam mały problem ponieważ nie wiem od czego są dwie nie podłączone kostki oto zdjęcia tych kostek bardzo proszę o odpowiedz
    Duże spalanie Clio 1.2 energy Duże spalanie Clio 1.2 energy Duże spalanie Clio 1.2 energy Duże spalanie Clio 1.2 energy Duże spalanie Clio 1.2 energy

    0
  • #30 28 Mar 2010 13:33
    gucio233
    Poziom 11  

    ta pierwsza jest pod kolektorem ssącym pomiędzy rozrusznikiem a alternatorem? jeśli tak to prawdopodobnie od czujnika poziomu oleju (możesz go nie mieć). opisz umiejscowienie tej drugiej bo z fotek nie mogę wywnioskować

    0