Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo 98 brak pozycyjnych i ośw deski

10 Sty 2010 12:59 2969 12
  • Poziom 2  
    Problem jak w temacie tylko czy jest to włącznik świateł czy przekaźnik a jeżeli to który?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 22  
    z bezpieczniki sprawdził? pozycyjne z tego co mi sie wydaje nie lecą przez przekaźnik. pozdr
  • Poziom 2  
    Może i nie lecą jak piszesz ale wtedy pozostał tylko wyłącznik.Bezpieczniki i żarówki sprawdzone.Najciekawsze jest to że raz to oświetlenie jest a dziesięć razy nie.Gdyby proporcje były odwrotne nie zawracałbym nikomu głowy.Jazda nocą z ciemną deską nie jest ciekawa.
  • Poziom 15  
    Wygląda to jednak na bezpiecznik, nie spalony ale obluzowane lub skorodowane styki na nim.Ew. kostka przyłączeniowa do skrzynki bezpieczników

    Dodano po 4 [minuty]:

    Aha jeżeli brak pozycji na obu stronach to prawdopodobne jest też że może to być wyłącznik świateł lub też niełączące styki we wtyczce do niego
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    kolego postawiłbym na twoim miejscu na wyłącznik świateł.pzdr.też miałem taki przypadek.
  • Poziom 13  
    wtyczka wlacznika swiatel do sprawdzenia czy nie jest lekko upalona na jednym z pinow czesta wada forda
  • Poziom 2  
    Dzięki bardzo za sugestie. Jak da się autko wykopać z góry białego puchu sprawdzę wyłącznik i dam znać co się okazało.Pozdro
  • Poziom 2  
    tez miałem i to pare dni temu i tez to był włacznik , poprostu trzeba przeczyscic:D
  • Poziom 11  
    Potwierdzam, że to włącznik świateł - najpierw zaczynają się małe wariacje z podświetlaniem deski towarzyszy temu brak tylnych świateł pozycyjnych (deska przygasa, miga, świeci raz jaśniej raz ciemniej) po pewnym czasie gaśnie całkiem.

    Wina tkwi we wtyczce włącznika świateł a konkretnie konektorku - pinie nr 15 podającym zasilanie. U mnie to połączenie czyli wtyczka oraz przełącznik było już na tyle nadpalone i podtopione, że nie pomogła wymiana samych końcówek.

    Naprawiłem to tak, że wyjąłem z wtyczki kabel z nadpalonym stykiem, lekko przedłużyłem i wlutowałem go bezpośrednio do przełącznika. Jakieś dwa cm na przedłożeniu przypalonego pinu w przełączniku robi się niewielki otworek w plastikowej obudowie, ukazuje się tam blaszka miedziana i właśnie do niej lutujemy ten kabelek zasilający. W ten sposób już nigdy nie będzie problemu z brakiem styku i wypalaniem się konwektorów i nie musimy szukać nowego przełącznika którego dni i tak byłyby policzone.
    Może ktoś powie, że partyzantka ale skuteczna i bezpieczna.
  • Poziom 42  
    Mijanka wtyczki i gniazda troche partyzacka / zlutowane na stałe/ , można mijać na wsuwki /chłopczyk i dziewczynka / izolując rurką termokurczliwą - też działa!
    W dawnych czasach robiło sie rózne patenty ale nie było na szrotach tyle tego badziewia co dzisiaj , a zamownienie części , raz że kosztowne , dwa terminy najhmniej 2 tyg.
  • Poziom 13  
    Witam, mam ten sam rocznik i dzisiaj wyskoczył ten sam problem, sprawdzałem bezpieczniki i są OK więc pewnie tez się wypalił styk w wyłączniku tylko jak się do niego dobrać ? nigdzie nie mogę znaleść nic na temat jak wyciagnąć wyłącznik na wierzch
  • Poziom 11  
    Nie pamiętam, czy są tam jakieś wkręty ale chyba nie ma, są na pewno spinki. Podważ np. śrubokrętem delikatnie ten cały czarny panel na którym jest włącznik świateł, wypnij wtyczki i masz go na wierzchu.
  • Poziom 1  
    Tak jak piszą koledzy, wina leży po stronie wyłącznika oświetlenia (kostka do czyszczenia) - pin15 zaśniedziały i lekko rozwarte styki, które należy przeczyścić oraz dogiąć. Objaw - brak pozycyjnych przód+tył, tablica rejestracyjna, podświetlenie zegarów, piktogramów, gniazda zapalniczki. Możliwa wymiana żaróweczki W3W(14V190mA - oryginał). Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy. Wielkie podziękowania.