Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem kierunkowskazy sprinter cdi

antek89 10 Jan 2010 16:36 18213 20
  • #1
    antek89
    Level 10  
    witam mam problem z kierunkowskazami bo i lewy i prawy pulsuje bardzo szybko tak jakby spalila sie zarowka a swiatla awaryjne pulsuja normalnie sprawdzalem zarowki i sa ok tzn 21w
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    A jak włączysz to wszystkie migają?Może gniazdo zaśniedziało?
  • #3
    Gerri
    Mercedes specialist
    Mar-Aur wrote:
    naj częstszą przyczyną nie prawidłowego działania kierunków jest wypalenie się konsoli bespieczników pod kierownicą. A dokładnie sterownikuw kture znajdują się w środku.

    Co to jest "wypalenie się konsoli bespieczników"?
    Poza tym sugeruję dla przypomnienia ze dwa latka w niskiej klasie szkoły podstawowej (najlepiej w "oślej ławce") - bo tak dużej ilości błędów w tak krótkim tekście nie widziałem już dawno. :|
  • Helpful post
    #5
    zylax4
    Level 16  
    Skrzynka bezpiecznikowa tak może być przyczyną.Ale po drugie nie zapominajmy o przerywaczu mógł się przepalić :D Pozdrawiam
  • #6
    antek89
    Level 10  
    auto hak ma ale od kilku lat i nie bylo problemow natomiast nie wiem czy przerywacz powinien dawac jednakowe impulsy na kierunki i awaryjne
  • #7
    trans-serwis
    Level 39  
    A gdzie tam masz przerywacz?
  • #8
    Mar-Aur
    Level 12  
    Przerywacz??? tam nie ma czegoś takiego jak przerywacz.
    tam jest przekaźnik wykonawczy, steruje nim sterownik ze skrzynki bezpiecznikowej,
  • #9
    zylax4
    Level 16  
    Ale to jest jedno i to samo.Urządzenie robi przerwy przepływającego prądu.:D
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    No , właśnie z tym "przepływającym " prądem jest problem , a dlatego Kolego Zylax , bo jest mróz - zrobił się "gęsty".
  • #12
    Ireneo
    Level 42  
    Sprawdzić przekaźnik od awaryjnych ewentualnie wymienić skrzynkę bezpieczników.
  • #14
    momik12
    Level 31  
    DriverMSG wrote:
    Przekaźniki sprawne.
    Czy wymiana całej skrzynki bezpiecznikowej to jedyny ratunek?

    Nie.
  • #15
    wopor
    Level 32  
    witam, wymiana :D ale przełącznika zespolonego pod kierownicą, jest to przypadłość tych samochodów, są dwa typy z i bez sterowania tylna wycieraczką jest dostepny zamiennik cos około 250zł a orginał 750zł, trzeba zdjac kierownice (poduche po odłączeniu aku tak po około5min), zdjąć osłone bezpieków i odkrecić cały panel jest jedna śruba na 10 klucz i odsunąć (ta śruba go wciska we wtyk łączacy zespolony z bezpiekami)i wyjąć wyłącznik zespolony jest tyż przykrecony dwomy wkretami trza poszukać bo troszku schowany, a skrzynka z bezpiekami jest dość trwała,a tych wyłączników to wymieniam tak z 15 rocznie,powodzenia
  • #16
    viper555
    Level 39  
    Coś się chyba koledze pomyliło ,co ma do tego przełącznik. Uszkodzony element na płytce w skrzynce bezpiecznikowej.P
  • #17
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    No właśnie, jeszcze tego nie rozbierałem - czy ta płytka/sterownik jest czymś zabezpieczona? Czy można w niej wymieniać ewentualne elementy - nie wiem co na niej się znajduje, ale zgaduję że jakiś układ scalony odpowiedzialny za częstotliwość kierunkowskazów w zależności od obciążenia - czyt. sam samochód, lub samochód z przyczepą.
    Dodam że po podłączeniu przyczepy, kierunkowskazy pracują wiele wolniej - tak jak powinny.
  • #18
    Anonymous
    Anonymous  
  • #20
    wopor
    Level 32  
    witam, skoro awaryjki działaja a przełacznik steruje stronami to stawiam na zespolony, pare razy tak miałem , tam jest podobne rozwiazanie jak kiedyś w kostce stacyjki we fiatach takie plastykowe bolce dociskaja styki i fiksacji dostaje jak styk jest niepełny, ale mozliwe jest uszkodzenie skrzynki ale mało prawdopodobne, powodzenia
  • #21
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Dziś już z pośpiechu i potrzeby musiałem problem ominąć celem dokonania przeglądu.
    Wlutował w tylne lamy rezystory 100 Ohm 10W i tempo kierunkowskazów mam już prawidłowe (nie wiem z przyczepą), ważne by przegląd zrobić - później zajmę się dokładną naprawą lub poszukam sprawnej skrzynki na szrotach - nowa za droga.

    Problem rozwiązany - nie rozłączał stycznik włącznika (czujnik podpięcia przyczepy w gnieździe) i dla samochodu stale była informacja, że podłączona jest przyczepa.