Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem kierunkowskazy sprinter cdi

antek89 10 Jan 2010 16:36 16812 20
  • #1
    antek89
    Level 9  
    witam mam problem z kierunkowskazami bo i lewy i prawy pulsuje bardzo szybko tak jakby spalila sie zarowka a swiatla awaryjne pulsuja normalnie sprawdzalem zarowki i sa ok tzn 21w
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • #2
    Ireneo
    Level 41  
    A jak włączysz to wszystkie migają?Może gniazdo zaśniedziało?
  • #3
    Gerri
    Mercedes specialist
    Mar-Aur wrote:
    naj częstszą przyczyną nie prawidłowego działania kierunków jest wypalenie się konsoli bespieczników pod kierownicą. A dokładnie sterownikuw kture znajdują się w środku.

    Co to jest "wypalenie się konsoli bespieczników"?
    Poza tym sugeruję dla przypomnienia ze dwa latka w niskiej klasie szkoły podstawowej (najlepiej w "oślej ławce") - bo tak dużej ilości błędów w tak krótkim tekście nie widziałem już dawno. :|
  • Relpol przekaźnikiRelpol przekaźniki
  • Helpful post
    #5
    zylax4
    Level 16  
    Skrzynka bezpiecznikowa tak może być przyczyną.Ale po drugie nie zapominajmy o przerywaczu mógł się przepalić :D Pozdrawiam
  • #6
    antek89
    Level 9  
    auto hak ma ale od kilku lat i nie bylo problemow natomiast nie wiem czy przerywacz powinien dawac jednakowe impulsy na kierunki i awaryjne
  • #7
    trans-serwis
    Level 39  
    A gdzie tam masz przerywacz?
  • #8
    Mar-Aur
    Level 11  
    Przerywacz??? tam nie ma czegoś takiego jak przerywacz.
    tam jest przekaźnik wykonawczy, steruje nim sterownik ze skrzynki bezpiecznikowej,
  • #9
    zylax4
    Level 16  
    Ale to jest jedno i to samo.Urządzenie robi przerwy przepływającego prądu.:D
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    No , właśnie z tym "przepływającym " prądem jest problem , a dlatego Kolego Zylax , bo jest mróz - zrobił się "gęsty".
  • #12
    Ireneo
    Level 41  
    Sprawdzić przekaźnik od awaryjnych ewentualnie wymienić skrzynkę bezpieczników.
  • #14
    momik12
    Level 31  
    DriverMSG wrote:
    Przekaźniki sprawne.
    Czy wymiana całej skrzynki bezpiecznikowej to jedyny ratunek?

    Nie.
  • #15
    wopor
    Level 32  
    witam, wymiana :D ale przełącznika zespolonego pod kierownicą, jest to przypadłość tych samochodów, są dwa typy z i bez sterowania tylna wycieraczką jest dostepny zamiennik cos około 250zł a orginał 750zł, trzeba zdjac kierownice (poduche po odłączeniu aku tak po około5min), zdjąć osłone bezpieków i odkrecić cały panel jest jedna śruba na 10 klucz i odsunąć (ta śruba go wciska we wtyk łączacy zespolony z bezpiekami)i wyjąć wyłącznik zespolony jest tyż przykrecony dwomy wkretami trza poszukać bo troszku schowany, a skrzynka z bezpiekami jest dość trwała,a tych wyłączników to wymieniam tak z 15 rocznie,powodzenia
  • #16
    viper555
    Level 39  
    Coś się chyba koledze pomyliło ,co ma do tego przełącznik. Uszkodzony element na płytce w skrzynce bezpiecznikowej.P
  • #17
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    No właśnie, jeszcze tego nie rozbierałem - czy ta płytka/sterownik jest czymś zabezpieczona? Czy można w niej wymieniać ewentualne elementy - nie wiem co na niej się znajduje, ale zgaduję że jakiś układ scalony odpowiedzialny za częstotliwość kierunkowskazów w zależności od obciążenia - czyt. sam samochód, lub samochód z przyczepą.
    Dodam że po podłączeniu przyczepy, kierunkowskazy pracują wiele wolniej - tak jak powinny.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    wopor
    Level 32  
    witam, skoro awaryjki działaja a przełacznik steruje stronami to stawiam na zespolony, pare razy tak miałem , tam jest podobne rozwiazanie jak kiedyś w kostce stacyjki we fiatach takie plastykowe bolce dociskaja styki i fiksacji dostaje jak styk jest niepełny, ale mozliwe jest uszkodzenie skrzynki ale mało prawdopodobne, powodzenia
  • #21
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Dziś już z pośpiechu i potrzeby musiałem problem ominąć celem dokonania przeglądu.
    Wlutował w tylne lamy rezystory 100 Ohm 10W i tempo kierunkowskazów mam już prawidłowe (nie wiem z przyczepą), ważne by przegląd zrobić - później zajmę się dokładną naprawą lub poszukam sprawnej skrzynki na szrotach - nowa za droga.

    Problem rozwiązany - nie rozłączał stycznik włącznika (czujnik podpięcia przyczepy w gnieździe) i dla samochodu stale była informacja, że podłączona jest przyczepa.