Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat b5 1.9tdi problem z skrzynią automat

adrianw 10 Sty 2010 20:38 16744 15
  • #1 10 Sty 2010 20:38
    adrianw
    Poziom 24  

    Witam,kupiłem paska z 99r b5 silnik 1.9tdi 110KM AFN, skrzynia DMX i z nią jest problem.Mianowicie jadąc ok 80 zaczynając zwalniać tak do ok 60/70km i chcąc przyspieszyć delikatnie do poprzedniej prędkości, straszne drgania po aucie przechodzą. Na moje oko skrzynia nie zrzuca z 4 na 3 bieg tylko próbuje dalej na 4 jechać. Problem jest do ominięcia przez mocne dodanie gazu wtedy skrzynia zrzuci na 3 i auto śmiga jak powinno.Poduszki są OK. Nie wiem czy to powiązane ale czasami wyświetlacz nie pokazuje prawidłowego biegu tzn np podjeżdżamy wsadzamy park a na wyświetlaczu (wyświetlacz w liczniku) dalej D . Po podpięciu do kompa błąd 18034 . Czy problem mechaniczny czy szukać problemu w sterowniku, miał już ktoś podobny problem ?

    0 15
  • #2 12 Sty 2010 22:22
    adrianw
    Poziom 24  

    Dzisiaj po wcześniejszym skasowaniu błędu i ponownym podpięciu (przejechane ok 200KM) błąd czujnika f125 jeśli dobrze pamiętam czujnik przy lewarku , błędu 18034 nie ma .

    0
  • #3 18 Sie 2010 15:16
    matys662
    Poziom 9  

    witam mam ten sam problem ten sam motor ta sama skrzynie. Czy znalazles usterke prosze daj znac moj mail: Matys662(malpa)poczta.fm

    0
  • #4 19 Sie 2010 00:06
    seba24
    Poziom 20  

    nie naprawiam samych skrzyń ale już miałem dwa takie passaty i jedno audi gdzie winę za to miało sprzęgło hydrokinetyczne, a za złe wskazania lewarka to pozycjoner który kosztuje w aso 180zł

    0
  • #5 19 Sie 2010 22:48
    matys662
    Poziom 9  

    dzięki za podpowiedz ale wiem ze sprzeglo hydrokinetyczne w passacie nie ma wlewu jest pelne. Słyszałem że ktoś to rozwiercał wlewał oleju gwintował i wkręcał śrubę. Pytanie tylko jaki olej i jaka ilość oleju.

    1
  • #6 20 Sie 2010 00:12
    seba24
    Poziom 20  

    co ty piszesz chłopie wpisz w google i trochę poczytaj na ten temat,bo to się napełnia samo przy jeździe i wymianie oleju.

    0
  • #7 20 Sie 2010 01:00
    barubar
    Poziom 26  

    No nie tak do końca, bo przy statycznej się nie opróżni. Przy dynamicznej owszem ale też nie do końca. Ta druga metoda ma przeciwników. Ja ich poniekąd rozumiem.

    0
  • #8 20 Sie 2010 17:24
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    adrianw napisał:
    Dzisiaj po wcześniejszym skasowaniu błędu i ponownym podpięciu (przejechane ok 200KM) błąd czujnika f125 jeśli dobrze pamiętam czujnik przy lewarku , błędu 18034 nie ma .


    Nie mieści się przy lewarku lecz w skrzyni, w tylnej jej części po prawej stronie (jest dobre dojście aby zdemontować). A wygląda on tak: http://www.samko.pl/sklep/popup_add_image.php?pID=767&products_id=767

    0
  • #9 20 Sie 2010 22:49
    matys662
    Poziom 9  

    ok rozumiem to pierwsze moje zetkniecie z automatem, ale powiem ci Seba 24 ze trochę poczytałem:)i różne informacje można znaleźć w tym google sztuką jest wyszukać te trafne miedzy innymi po to zalogowalem się na tym forum. Skanowałem auto vag com wzdłuż i wszerz i żadnego błędu nie znalazłem. Co mi radzicie? spróbować wymienić olej. Ogólnie jak sprawdzić czy konwerter- sprzęgło hydrokinematyczne jest sprawne bądź nie sprawne.

    0
  • #10 21 Sie 2010 00:26
    barubar
    Poziom 26  

    Ty się nie pytaj seba24 tylko romuald-f. On to naprawia i się trochę zna...Nie widzisz, kto tu ci rzeczowo odpowiedział? Czy tylko szukasz kolesi do pogawędki na takim a nie innym poziomie?

    0
  • #11 21 Sie 2010 10:03
    matys662
    Poziom 9  

    pytanie kierowalem w liczbie mnogiej. Sebie 24 tylko odpowiedzialem - przeczytaj dobrze pytalem "co mi radzicie"

    Dodano po 3 [minuty]:

    romuald-f miałeś taki przypadek?

    0
  • #12 23 Sie 2010 21:57
    matys662
    Poziom 9  

    Witam Panów! Nie dawala mi spac moja skrzynia i pojechalem do warsztatu ktory specjalizuje sie w naprawie skrzyń automatycznych noi wymienili mi olej w skrzyni filtr i samochod zaczal normalnie zmieniac biegi nic nie drga znow jestem szczesliwym czlowiekiem:)
    Okazalo sie ze powodem drgan byl brak odpowiedniego stanu oleju - olej byl tez "mocno przepracowany"
    Z tego co sie dowiedzialem powodem dragań jest nie tylko konwerter, zbyt niski stan oleju, zabrudzony filtr oleju, a także jakis zaworek odpowiedzialny za korygowanie drgań.
    Gdyby ktoś z Wielkopolski (Kalisz, Ostrów Wielkopolski)chcial namiary na warsztat prosze pisac na pw

    2
  • #13 24 Sie 2010 00:52
    barubar
    Poziom 26  

    Namiary na warsztat wymieniający olej? No nie żartuj. Błędy skasowali, może olej wymienili a ty podniecony, jakbyś pierwszy raz gołą dupę zobaczył. A ten ubytek też jakoś naprawili?

    0
  • #14 24 Sie 2010 07:23
    matys662
    Poziom 9  

    Barubar coś się tak do mnie przyczepil. Podniecilem się bo mam spokój ze skrzynia. A warsztat polecam, gdyż kilku znajomych już u nich bylo i są zadowoleni.

    0
  • #15 08 Mar 2011 14:52
    sławol
    Poziom 17  

    Podepnę się pod temat. Chodzi o passata 98r 1.9tdi afn. Właśnie wymieniłem olej z filtrem. Jest problem taki że skrzynia nie zmienia biegów, cały czas auto jedzie na pierwszym biegu. Przed wymianą nie jechało praktycznie wcale, usterka 'niejechania' przyszła nagle, dlatego zacząłem od wymiany oleju (stary olej był kiepski, brązowy + dużo jakby masła w misce, opiłków brak, oleju było za mało o jakiś minimum litr) Silnik pracuje poprawnie, wybierak wybiera biegi niby prawidłowo. Proszę o pomoc czy moja skrzynia ma szanse na działanie, co teraz szukać dalej. Jak poznać czy jest w trybie serwisowym?

    2
  • #16 30 Sie 2011 13:41
    bushman2
    Poziom 2  

    Witam serdecznie!
    Też podepnę się do tego tematu chociaż już dawno nikt nic nie pisał. Mam VW Golfa III z 1997 silnik AHU (TDI 90KM) i skrzynia automat DLX 4 biegowy. Problem zaczął występować jakiś czas temu a zaczęło się od przeciągania na 3 biegu czyli długo ciągnął do jakiś 100km/h i dopiero po delikatnym puszczeniu nogi z gazu przerzucał. Następnie zaczęły się te problemy pogłębiać potrafił w cale nie przełączyć na 4. W tej chwili jest tak, że ciężko rusza i nie przerzuca nawet na 3, a za to potrafi dociągnąć do końca skali obrotomierz. Olej w skrzyni wraz z filtrem był wymieniany jakieś 35 tys. km temu. Samochód oficjalnie ma najechane 345 000, ale ja go kupiłem 3 lata temu okazyjnie, wtedy ze skrzynią się nic nie działo po za tym, że lekko szarpała przy ruszaniu jak była zimna (zimą), po wymianie oleju przypadłości się skończyły. Będę wdzięczny za wszelkie porady. Powiem tak nie chce go zaprowadzać do jakiś wielkich specjalistów bo tego nie jest wart ten samochód, jednak jeśli można coś samemu zaradzić to warto spróbować.

    2