Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

JBL 1201.1,2x RE Audio SE 10,35mm2 Dietz,3F,Aku 60Ah,

11 Sty 2010 09:55 2743 24
  • Poziom 20  
    Witam.
    Mam taki zestaw.
    JBL 1201.1 o mocy 1114W RMS maksymalnym poborze 115A, 2x RE SE 10, Kable Dietz 35mm2,Kondensator Toxic 3F, Akumulator 60Ah 680A i nie znany alternator silnik 2.0 wiec mi sie wydaje że granice 80-110A max. Masa z karoserii .


    Problem taki że przy ustawieniu wzmacniacza na 60% mocy czyli pobiera nie wiecej niz 70A na zapalonym silniku sa duże spadki napiecia do 11.6V (tzn jak słucham np na vol 12 z 30 utrzymuje sie 13.8-14v ale im głośniej i im blizej poboru 70A napiecie spada aż do 12-11.6v) czego to może być wina ?
    Przy kablach 20mm2 i masie z tylnego światła były spadki nawet do 10.2v wymieniłem kable zmieniłem mase troche się poprawiło. Czego to może być wina. Chciałbym wkoncu wzmacniacz ustawić na 80-90% mocy żeby te głośniki pokazały co potrafia ;) ale boje sie że spadki beda za duże i spali sie wzmacniacz.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 25  
    Napisz gdzie mierzyłeś to napięcie które podajesz. Czy na wzmacniaczu czy na akumulatorze ?
    Przyjmuję że na wzmacniaczu.
    Jeśli to samo lub podobnie dzieje się na akumulatorze, to możliwe że akumulator posiada dużą oporność wewnętrzną. Można pomyśleć o wymianie na coś lepszego.
    Ideałem była by OPTIMA ale droga ( ok. 900 zł ).
    Tania i nad podziw dobry jest akumulator Centra Futura.
  • Poziom 20  
    Tzn spadki patrze jakie sa na kondensatorze na wyświetlaczu.
  • Poziom 31  
    Najpierw zobacz jaki masz alternator, bo jak 70A.... to się nie dziw
  • Poziom 20  
    Samochód to Renault Megane Coupe 2.0.
    Na alternatorze nic nie pisze jak moge sprawdzic ?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 24  
    Myślę, że masz nie wiecej jak 70-75A. W VW Golfie III 1.8 jest 70A, ja w Hondzie Accord 2.0 też mam 70A więc wiesz... W TDIkach jest po 80-90A
  • Poziom 13  
    Nie masz czego się bać. Wzmacniacz w najgorszym przypadku się wyłączy, albo wyleci bezpiecznik pod maską a na radyjku wyskoczy protect. Ale taki przypadek raczej zaowocuje przy spadkach w zakresie 10.x V. Tak po za tym nie wyciagnesz max z SE jak nie bedzie lepszej elektrowni, a ciężko dobrać inny altek do auta. Pozostaje Ci chyba dokupić drugi aku do bagaja i bawić się w Steve Meade'a :) Ładujemy ładujemy, gramy chwile :)
  • Poziom 14  
    mskojon napisał:
    Najpierw zobacz jaki masz alternator, bo jak 70A.... to się nie dziw


    Mam Golfa 3 alternator 70 A, roczny aku Centra Futura 62 A, monoblok Hifonics Brutus BX 1500 D MKII (@ 4 ohm 600 W rms, @ 2 ohm 1000 W rms, @ 1 ohm 1500 W rms) zasilanie 35 mm ², bez kondensatora. Gain na wzmaku na 3/4, spadki napięcia pojawiają się przy ustawieniu 30/40 skali radia. Dodam, że przy vol 30 ciężko jest mi wysiedzieć, więc max co słucham to 25.
    Kup nowy akumulator, np. wspomnianą wcześniej Futurę takie jest moje zdanie.

    W Twojej sytuacji lepiej jest kupić jeden akumulator o większym A niż dodawać drugi do bagażnika. W obu przypadkach licz się ze zmianą alternatora.
  • Poziom 24  
    A przy jakiej impedancji masz podłączonego tego Hifonicsa?
  • Poziom 31  
    Moce w okolicach ~1kw to już balansowanie na granicy problemów z zasileniem sprzętu.

    buko06 - sprawdź dokładnie wszystkie połączenia, czy nie są zrobione byle jak i sie dobrze stykają, pamiętaj też że każdy niepotrzebnie ułożony centymetr kabla to spadki napięcia! Poza tym sprawdź klemy, najlepiej przetrzyj zaciski papierkiem ściernym i załóż je ponownie, oczyszczając z wszelkiego syfu, kabel powinien być zamocowany solidnie do klemy.
    Na koniec sprawdź oprawkę bezpiecznika, może to chiński bubel i na niej są takie spadki?
    Poza tym jaki jest stan akumulatora? Może to już staruszek który nie bardzo radzi sobie z oddawaniem takich prądów na dłuższą metę.
  • Poziom 24  
    W moim przypadku w Golfie 3 przy ok 700RMS przygasają lekko światła gdzie jest kond 1F i odpowiednie przewody... Akumulator stary ale Exedy :P Być może że to coś związane z oddawaniem prądu przez aku.
    A mase masz pod aku czy pod karoserią?
  • Poziom 20  
    Akumulator ma 4miesiace jest to WESTA FORSE.
    Oprawka bezpiecznika jest solidna ANL Dietz.
    No znalazłem właśnie Alternator do mojego samochodu 110A i jakbym kupił do tego Akumulator Centry np 64Ah bo moge miec aku o maxymalnych wymiarach 242x175x175 wiekszy sie nie zmieści a z tymi wymiarami za duzych to nie widziałem.
    Czy alternator 110A i Aku 64Ah np da rade przy zapalonym silniku non stop podawac ok 105A ?
  • Poziom 14  
    W mojej instalacji dołożyłem kabel 50 mm² od alternatora do akumulatora. Fabryczny miał jakieś 8-10 mm² :) Dodam, że od akumulatora do wzmacniaczy idą dwa kable: 10 mm ² oraz 35 mm².
  • Poziom 20  
    Drugi Aku odpana bo w Coupe ledwo upchałem skrzynie szczelinowa ;)
  • Poziom 23  
    Witam.Niestety ten JBL jest pradążerny a 1200RMS musi z kądś prąd brać:DWiem bo miałem ten wzmacniacz i miałem 2 aku bo spadki były tak duze że wzmak mi się wyłaczał.ja proponował bym dołozyć pomocniczy aku ze stingera chocby 20ah.Będzie napewno dużo lepszy od kondka czy coś innego.Oczywiscie mozna wymienić aku na 1 stingera no ale ceny są dosyc duze choć np taki 44ah-700A myślę ze byłby dobry do ciebie.Cena za urzywkęna allegro to 555zł z gwarancją.Miałem ten aku i wiem co potrafi.A zasilał nie byle co bo oriona 2500D a w póżniejszym czasie Power Bassa xa 3000D.Oczywiście miałem jeszcze dodatkowy aku w postaci żelówki z mopara 48a-800A no ale jak widać oba aku dawały sobie wyśmienicie radę z 3000RMS także moim zdaniem jakbyś dołożył taki 20ah ze stingera lub dokupił zamiast kwasówki taki 44ah-700A to powinno rozwiązać twój problem
  • Poziom 20  
    Myśle że najlepsze i najtansze rozwiazanie to kupie Centra Futura 72Ah albo 77Ah jak uda mi sie go upchac i nowy Alternator 110A i mysle ze powinno dać rade.

    Drugiego akumulatora nie włoze bo nie mam mejsca a jakbym nawet kupił jeden konkretny np HW Energetic 60Ah który kosztuje 1000zł.
    To taniej bedzie zmienić alternator koszt 450zł + nowa centra futura 350zł wyjdzie mi 200zł taniej. A mysle że alternator 110A nadazy z ladowanim ponieważ na np 10h jazdy słucham 3-4h muzyki w tym 1h to słuchanie na niskim poziomie.
  • Poziom 39  
    Jesli bedziesz wymieniac alternator upewnij sie ze jest napewno do twojego typu silnika! I najlepiej sprawdzic czy mocowania pasuja, czy kolko pasowe ma ta sama srednice, ten sam dystans, no i czy sie zmiesci w przewidziane miejsce ;) Bo czasami nie tak latwo zamienic alternator na mocniejszy. Np inna srednica kolka pasowego i moga byc problemy z napieciem paska. Zly dystans kolka i pasek bedzie pracowac pod katem, co jest niedopuszczalne!
  • Poziom 24  
    Pasek idzie doszukać od czegoś innego :P Jeśli mocowania by pasowały to byłaby super opcja. Ja mam Centre Plus 72Ah i nie narzekam jeśli chodzi o odpalanie w mrozy itp. zawsze szybko kręci czy stoi dobę na mrozie czy 3. Co do audio okażę się na wiosne bo również będe miał ok 1kW.
    Jeśli chodzi o Future, w Renówce 19 1.8 54Ah potrafi już ciężej zamielić silnikiem jeśli postoi dobe na mrozie. Ładowanie jest ok.
  • Poziom 20  
    Westa 60Ah 600A ten co mam nie sprawiał problemów silnik pali nawet jak stoi tydzien bez problemu. Alternator powinien pasować bo znalazłem do konkretnie mojego modelu samochodu i do tej samej pojemnosci silnika.
  • Poziom 39  
    Tez mam Weste Forse 72Ah i polecam. Nie sciemniane akumulatory z tona olowiu w sobie ;) Dobrze zywotne i odporne na rozladowania.
    Co do Centry Furury to ja sam nie polecam, siedze w zawodzie elektromechanika, i o ile sa dosc mocne, to zywotnosc ich jest dosc kaszaniasta.
    A Westa Forse ma juz ponad rok, katowana dosc glebokim rozladowaniem jak i "szybkim ladowaniem" dosc potrznym prostownikiem na testerze BAT 121 nadal wychodzi jako >90% sprawnosci i stan dobry ;)
    Jak ma byc tanio i dobrze to Weste polecam.

    A z paskiem to nie takie hop siup jak sie wydaje, zakres pracy napinacza jest dosc ograniczony, i mozesz miec problem z dlugoscia paska. Chyba ze wymienisz kolko pasowe na oryginalne ;)
    Ja tak mam wyrzezbiony przez siebie alternator 90A zamiast 70A fabrycznie, mocowania Audi, rozwiercone pod wymiar Mercedesa, tyl caly czyli uzwojenie, wirnik, prostownik od BMW (90A), kolka zostawilem Mercedesowskie, tylko troche zabawy z roznymi podkladkami by pasek szedl poprawnie. Ladowanie 14.57v na swiatlach (maly trick, nie polecany jak ktos w tym nie siedzi;)
    Ale wzmacniacz Blaupunkta, fabrycznie 210W RMS chyba. Ile ma teraz nie wiem, spalilem go, po wymianie spalonych elementow potrafi dupnac teraz i prawie 50A, chlodzony aktywnie, bo inaczej zalaczal mu sie protect po jakis 10-15min pracy na full ;)
    Wiem ze nie te moce, nie ten sprzet, ale zakladaj naprawde dosc duzy margines mocy dla alternatora, wczesniejsze 70A nie doladowywalo mi akku. Samo auto tez troche pradu je. Pompa, iskra, dmuchawa, wycieraczki, grzana szyba, kij wie jakie bajery. Czasem niestety trzeba je praktycznie jednoczesnie wlaczyc ;)
  • Poziom 20  
    Powiedzcie mi taka opcje.
    Czy przy dobrym akumulatorze np Centra Futura 77Ah badz lepszym w granicach 450zł.Można na zgaszonym silniku normalnie(5-10min) słuchać muzyki przy poborze ok 70-80A albo nawet większym?

    Bo zauważyłem dziwna opcje na moim akumulatorze że przy spadku jaki pokazuje kondensator 11.5v na zgaszonym silniku przy poborze ok 40-45A odcina mi radio.
    Radio się wyłacza i nie wiem czy dlatego że zestaw był zimny(pochodził 2-3min na 1/3mocy potem zaczałem podgłaszać) czy poprostu coś jest z Akumulatorem.
    Jutro to jeszcze sprawde ale pamietam że zawsze jak sprzęt był zmarznięty to po 1minucie na 1/3 mocy na zapalonym silniku nie odcinało.
  • Poziom 36  
    5-10minut możesz słuchać i nic się nie stanie, pamiętaj tylko żeby spadki napięć nie były duże.
  • Poziom 20  
    Czyli dobry akumulator do 450zł wytrzyma bez uruchamiana silnika przez kilka minut obciazenie dochodzace do 80A ? I nic sie nie powinno dziać jak zasilanie jest konkretne.
  • Poziom 23  
    Tak jak wczesniej mówiłem.Stinger jest na allegro za 555zł na gwaranci.44ah-700A zrobi swoje.A może jeszcze coś opuści z ceny.Kwasówka a ogniwa suche w stingerze i oporność wewnętrzna obu nie ma co porównywać.W cenie kwasówki masz tego stingera,dłuzsza żywotność szybsze naładowanie,odporność na rozładowania to akcepty któr przmawiają za stingerem i właściwie jest on stworzony do car audio