Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z uruchomieniem MF 235

11 Sty 2010 10:06 8716 18
  • Poziom 9  
    Witam i proszę o poradę problem jest nastepujący otóż bardzo ciezko zapalic ciagnik gdy postoi dluzej niby lapie i chce zapalic ale trzeba dlugo krecic zanim odpali a gdy juz sie to stanie to niema problemu moge za chwile zgasic i zapali bez zadnego problemu ale gdy postoi kilka godzin to kicha problem powraca dodam ze silnik i pompa po kapitalnym remoncie tzn nowe pierscienie tlooki wtryski szlif walu itd od a do z wszystko bylo naprawiane lub na nowe wymieniane .Bardzo prosze o rade
  • Poziom 22  
    Jeśli silnik był robiony to czy dobrze został ustawiony kąt wtrysku?,jak zaczyna palić to jak kopci chodzi o kolor a jak zapali ?
  • Poziom 9  
    jesli chodzi o kąt wtrysku to mechanik zastanawial sie nad tym ale mowil ze jak wyjmowal pompe to zrobil se znak na pompie jak i na obudowie silnika zeby zamontowac ja tak jak byla no jesli chodzi o dym to nie przygladalem sie ale zobacze
  • Poziom 22  
    Znak znakiem ale przy składaniu rozrządu można coś poknocić, sam miałem takie myki :)
  • Poziom 9  
    wlasnie odpalalem ciagnik no i odnosnie tego dymu to przy probie uruchomienia pojawia sie taki siwy jakby bialy a jak juz przelamie to wyrzuci chmurke ciemnego no i dalej jest juz ok nie kopci wcale
    a swoja droga to czy jak zle jesl ustwiony kat wtrysku to dlaczego jest problem przy odpaleniu po dluzszym postoju kazde kolejne odpalenie jest bez problemu chyba problem powinien byc za kazda proba uruchomienia silnika czy nie tak?
  • Poziom 27  
    jaromirx251 napisał:
    bardzo ciezko zapalic ciagnik gdy postoi dluzej niby lapie i chce zapalic ale trzeba dlugo krecic zanim odpali a gdy juz sie to stanie to niema problemu moge za chwile zgasic i zapali bez zadnego problemu ale gdy postoi kilka godzin to kicha problem powraca dodam ze silnik i pompa po kapitalnym remoncie tzn nowe pierscienie tlooki wtryski szlif walu itd

    jaromirx251 napisał:
    jesli chodzi o kąt wtrysku to mechanik zastanawial sie nad tym ale mowil ze jak wyjmowal pompe to zrobil se znak na pompie jak i na obudowie silnika zeby zamontowac

    jaromirx251 napisał:
    wlasnie odpalalem ciagnik no i odnosnie tego dymu to przy probie uruchomienia pojawia sie taki siwy jakby bialy a jak juz przelamie to wyrzuci chmurke ciemnego no i dalej jest juz ok nie kopci wcale

    Więc jest problem z ustawieniem zapłonu, pompą lub wstryskami. Było to też remontowane? Mechanik powinien ustawić zapłon.
    Poza tym wiesz jak pali się takie ciągniku paklą? Wyjmujesz filtr powietrza i podpalasz gazetę i wkładasz to odpali od strzału. Ale to jest raczej jednorazowe rozwiązanie.
  • Poziom 9  
    To jak w skrocie ustawic ten zaplon, kont wtrysku? silnik byl rozebrany w drobny mak i wszystko bylo przegladane i remontowane chyba bede musial znow zadzwonic po tego mechanika niech cos zrobi
  • Poziom 22  
    Na pompie wtryskowej jest regulacja,popuszczasz śruby i przekręcasz w prawo lub w lewo i sprawdzasz które położenie najlepsze tak najłatwiej.
  • Poziom 9  
    a tak dokladniej to w ktora strone krecic zeby zwiekszyc kat badz zmniejszyc i czy w tym przypadku trzeba zwiekszyc ? no i czy to duze przesuniecie musi byc?
  • Poziom 22  
    Jeśli kręcisz zgodnie z kierunkiem obr.pąpy to zmniejszasz kąt.
    Czy zwiekszyć niewiem popróbuj,ciężko tak sensownie doradzić jeśli sie nie widzi i słyszy.
    Jeśli chodzi o przesunięcie to spróbuj ok. 3-4mm.
  • Poziom 11  
    nie ma świecy płomieniowej?
  • Poziom 19  
    Co Wy za głupoty gadacie 3-4 mm, 0,3-0,4mm to tak a nie tyle, co to w ogóle za mechanik który robi sobie znak a później składa jak bylo, rzecz pierwsza wkład filtra paliwa wymieniany he? Teraz jest zimno a więc (CFPP) ciekawe jaka jest temperatura blokady zimnego filtra, to wszystko mętnieje i robi się gęste, rzecz kolejna jak dochodzi przewód paliwowy do pompy wtryskowej to tam jest też taka duża nakrętka, i jak to wykręcisz to tam jest taki mały filterek jakby sitko, i to u mnie było zapchane, jak te sprawy nie pomogą to wtedy świeca płomieniowa, czy dochodzi do niej paliwo i na końcu pobaw się z tym kątem wyprzedzenia wtrysku, tylko to po deczku przesuwaj, aż zauważysz różnice kiedy jest lepiej, ale odrazu Ci powiem że w tych pompach lubią często siada sekcja od dawki rozruchowej i tu żaden kąt nie pomoże, ta pompa to oczywiście pompa rotacyjna.
  • Poziom 7  
    Mam pytanie odnośnie mf 255 bo iż ponieważ bo rozgrzanie silnik po prostu traci na mocy i nie chce ruszyć na wolnych obrotach tylko muszę dac gazu żeby ruszyć
  • Poziom 31  
    To znaczy co? dusi się , nie ma siły, włączasz bieg dajesz gaz a on nie jedzie, czy co .
  • Poziom 7  
    Tak dusi się i jest ciężko ruszyc
  • Poziom 31  
    Być może nie dostaje paliwa na pompę wtryskową. Wymień filtry i wyczyść odstojnik , sprawdz drożność kranika przy zbiorniku paliwa.Jeśli nie pomoże to odkręć przewód zasilający paliwem pompę wtryskową następnie wykręć króciec , tylko uważaj bo tam jest zaworek zwrotny, wyciągnij sitko ,wyczyść wydmuchaj sprężonym powietrzem jeśli jest brudny.Jeśli ta operacja nic nie da to pompa do naprawy.A jeszcze jedno- sprawdz pompkę zasilającą może palec się wytarł lub krzywka na wałku.
  • Poziom 7  
    Dzięki za podpowiedź. Myślę że to pewnie pompa do roboty, bo ostatnio wszystkie przewody wyczyściłem, wymieniłem filtr paliwa i założyłem nową pompkę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Silnik wydaje inny odgłos niż (według mnie) powinien wydawać.
  • Poziom 7  
    Pompa wtryskowa jest do wymiany zacina się sekcja na rozgrzanym.silniku
  • Poziom 31  
    Jeżeli przy odpalaniu idzie siwy dym to pompa wtryskowa LUCAS podaje paliwo na wtryski lecz nie ma warunków do odpalenia.
    Albo niskie ciśnienie na cylindrach lub słabe kręcenie i wtedy najlepszym wyjściem jest podanie ognia do kolektora ssącego.
    Jeżeli w czasie rozruchu nie idzie dym to pompa LUCAS nie podaje paliwa i można kręcić długo i tak silnika nie odpalimy.
    W pompie LUCAS nie ma sekcji i sprężyn jak w pompie Bosch. Są dwa metalowe tłoczki które są ściskane promieniowo przez krzywki na pierścieniu. Tłoczki musie rozepchać ciśnienie paliwa, które idzie kanałem z zaworem regulacji dawki. Wystarczy za niskie ciśnienie wewnątrz tego kanału lub pęcherzyk powietrza pompa od razu przestaje podawać paliwo. Wewnątrz pompy pod przewodem zasilającym jest skrzydelkowa pompka niskiego ciśnienia z dwoma plastikowymi skrzydełkami, które się wymienia bez problemu. Jest tam też filterek. Pompka tłoczy paliwo a zaworek ciśnieniowy nie jest na pompie wtryskowej tak jak w Boschu tylko na filtrze paliwa. Filtr paliwa utrzymuje ciśnienie w pompie wtryskowej. Wkładów do filtra paliwa ze szklanym spodem jest dwa rodzaje. Różnią się uszczelnieniem starsze są z dużą gumową uszczelką na górze a nowsze mają uszczelnienie na oring. Filtry sa niezamienne i trzeba montować właściwy bo pompa LUCAS jest wrażliwa na jakość paliwa, zanieczyszczenia i długi przestój. Pompa ma dwie śrubki odpowietrzające: górną do pierwszego odpowietrzania i dolną do drugiego. Warto dodawać do paliwa olej w stosunku 1:200 i środki ułatwiające rozruch. Sprężonym powietrzem ok 1 atm możemy sprawdzić szczelność instalacji paliwowej. Przed pompkę membranową jeżeli nie mamy kłopotliwego odstojnika należy dać filtr PS 878. Na gumowe przewody paliwowe zakładamy odpowiednie opaski zaciskowe, które zaciskają się po okręgu a nie w trójkąt. Tłoki silników Perkins sa aluminiowe i pękają przy odpalaniu na samostart. Tłoki trzypierścieniowe są wytrzymalsze od tych na pięć pierścieni.