Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seat cordoba vario 1,6 silnik ALM 75km, problem z rozruchem

tucow 11 Jan 2010 10:40 5295 5
  • #1
    tucow
    Level 2  
    Witam..
    Problemem jest odpalenie samochodu po kilu godzinnym postoju w niskich temperaturach, nawet gdy stoi w garażu. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik sie blokuje, przygasają kontrolki. Nie jest w stanie wykonać jednego obrotu silnika. Po kilku próbach zazwyczaj udaje sie uruchomić auto, ale w bolach. Gdy silnik jest ciepły auto pali bez większego problemu.Silnik jest przerobiony na gaz (układ sekwecyjny).
    Akumulator jest nowy, rozrusznik trzy razy rozbierany, przewody, swiece nowe.
    Znalazlem tu podobny post(objawy te same) , tam pomogła wyniana przewodów wn. Co robić????
  • Helpful post
    #2
    autoas
    Level 42  
    tucow wrote:
    Po przekręceniu kluczyka rozrusznik sie blokuje, przygasają kontrolki. Nie jest w stanie wykonać jednego obrotu silnika. Po kilku próbach zazwyczaj udaje sie uruchomić auto, ale w bolach.

    Akumulator
    Kable/klemy/
    Masa na silniku
    Plus na rozruszniku
    Rozrusznik
    Stary olej
  • #3
    tucow
    Level 2  
    Olej tez wymieniony na nowy, wydaje mi się ze jest to problem z prądem ale jak na razie zaden z fachowców nie znalazł przyczyny tylko wydane pieniądze
  • #4
    domellus
    Level 29  
    Jak napisał kolega autos posprawdzać wszystkie punkty masowe pomiędzy akumulatorem a silnikiem i karoserią auta a tagrze plusowe. Może gdzies poluzowane, zasniedziałe itp.
  • #5
    jsah
    Level 17  
    tucow wrote:
    Witam..
    Problemem jest odpalenie samochodu po kilu godzinnym postoju w niskich temperaturach, nawet gdy stoi w garażu. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik sie blokuje, przygasają kontrolki. Nie jest w stanie wykonać jednego obrotu silnika. Po kilku próbach zazwyczaj udaje sie uruchomić auto, ale w bolach. Gdy silnik jest ciepły auto pali bez większego problemu.Silnik jest przerobiony na gaz (układ sekwecyjny).
    Akumulator jest nowy, rozrusznik trzy razy rozbierany, przewody, swiece nowe.
    Znalazlem tu podobny post(objawy te same) , tam pomogła wyniana przewodów wn. Co robić????


    Sprawdź dokładnie, czy nie zwiększa się poziom oleju i czy w oleju nie ma płynu chłodzącego. Ogrzewanie dobrze ci działa?
    Może siada ci uszczelka pod głowicą.

    W przypadku siadania uszczelki podgłowicowej płyn chłodzący przedostaje się do cylindrów i może blokować tłoki po kilkugodzinnym postoju zimą. Wtedy rozrusznik nie jest w stanie pokonać oporu, przestaje kręcić i przygasają lampki.
  • #6
    BRYS_
    Level 22  
    jsah wrote:

    W przypadku siadania uszczelki podgłowicowej płyn chłodzący przedostaje się do cylindrów i może blokować tłoki po kilkugodzinnym postoju zimą. Wtedy rozrusznik nie jest w stanie pokonać oporu, przestaje kręcić i przygasają lampki.

    Zgadza się,wystarcze odkęcić świece i wszystko wiadomo.

    Albo uszkodzony akumulator(mimo że nowy),albo spalone jedno z uzwojeń wirnika,albo uszkodzony elektromagnes rozrusznika-jeśli jest rozbieralny to da się go zregenerować w domowych warunkach.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Rzadko spotykaną(ale jednak) przyczyną jest też ekstremalnie zużyte koło wieńcowe skutecznie blokujące rozrusznik,a mało kto wyjmując sam rozrusznik zwraca na nie uwagę.