Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jakie powinienem kupic akumulatory do zetora 16145

11 Sty 2010 12:39 5147 12
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich jestem tu nowy ale mam pytanie czy mogł by mi ktos powiedziec jakie powinienem kupic akumulatory do zetora 16145 interesuje mnie ile powinny miec ah. jakie wyładowanie itp. wiem tyle ze napewno musza byc 12v bo mam przełacznik taki 12v/24v i napewno musza byc 2 12v ale nie wiem jaki prad wyładowania i ile ah prosze was o pomoc i pzdr.:?::?::?::?:
    :D:D:D
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Standardowo były 12V/145Ah i 600A - ale mogą być mocniejsze
    Zależy od wersji (na jaki rynek pierwotnie był ciągnik przeznaczony). Wersje skandynawskie miały fabrycznie ładowane 2x 12V/185Ah !! Wersja francuska, holenderska 120Ah... Na Polskę min. 165Ah i 900A
  • Poziom 9  
    dziekuje kolego za ta informacje. I widze ze cos wiesz o tym ciagniku wiec moze mogł bys mi jeszcze cos powiedziec o tym ciagniczku mianowicie chodzi mi o przedni naped u tego ciagnika poniewaz wymieniłem tarczki na nowe i wszystkie uszczelniacze ale przedni naped niby ciagnie ale strasznie słabo nawet niema siły kołami drapnac moze wiesz co moze jeszcze byc wina ze ten przedni naped mi niechce działac. sasiad mi mowił ze to moze byc mikropompka i powiedziął zebym załozył ciagnik do jakiejs maszyny co jest napedzana przez wałek i sprawdził czy wałek działa. Sprawdziłem to i wałek działa bez zarzutu czyli wychodziło by na to ze mikropompka jest ok. moze wiesz co jeszcze moze byc przyczyna ze ten przedni naped słabiutko działa prosze ci o odpowiedz jesli wiesz co jeszcze moze byc tego przyczyna u tego zetora.
  • Poziom 29  
    Szczerze ?
    Pierwsze słyszę żeby tam jakaś "mikropompka" była...
    To nie John Dere z 2008r z elektro-hydraulicznym układem jezdnym. To stary, poczciwy Zetor - 100% mechaniki. Ja bym na początek sprawdził czy mechanizm załączania przedniego napędu w ogóle działa a jeżeli tak - to jak. Jeżeli tam jest wszystko ok no to masz do ponownej rozbiórki te "tarczki" (dla mnie to raczej pierścienie) - może coś źle złożone zostało po prostu... A może coś nie tak z olejem? Co tam zalałeś ? W tych temperaturach oliwa musi być na prawdę przednia aby wszystko sprawnie działało...
  • Poziom 9  
    nie wiem bo nie widziałem tej mikropompy ale wiem ze jst cos takiego bo w instrukcji o niej pisze to jest gdzies w skrzyni biegow. A załanczanie działa bo ten przedni naped to ciagnie tylko słabo jak np. stane na slizgim to drapie ale jak juz stane nim na ziemi to juz nie drapnie kołem. Chyba zeby te tarczki były ciulowe
  • Poziom 29  
    To no nie jest żadna mikropompa tylko klasyczna pompa hydrauliczna do "zasilania" wspomnianego wałka przekaźnika oraz właśnie przedniego napędu (są dwie - prawa zasila WOM i napęd a lewa hydraulikę: podnośnik itp). Metoda sprawdzania tego poprzez moc wałka przekaźnika jest prawidłowa - zatem jeżeli ten zdaje odpowiednią moc - znaczy że pompa ta jest dobra i sprawna. Pozostaje jedynie rozebrać tą rurę z origami co masz po lewej (przy skrzyni napędowej przodu). Jeden "ch..owy" i cały napęd leży. Tam są z tego co pamiętam 3 czy 4 oringi. Wystarczy że przy składaniu tego jeden się zadrze, odchyli, przesunie i już całe ciśnienie bokiem idzie - stąd brak siły w przednim napędzie. A nie ubywa czasem oleju ?
  • Poziom 9  
    nie oleju nie ubuwa taki jaki stan załałem taki jest
  • Poziom 29  
    No to musi być za to odpowiedzialny któryś z oringów...
  • Poziom 2  
    Witam.ja tez mam etora 16145 i to od niedawana.
    Wsumie jest para spraw o ktore chcialbym zapytac,kogos madrzejszego ode mnie.jezeli ktos moze pomoc,to bylbym wdzieczny:)
    zetor16145 a ty skad masz instrukcje??masz moze wirtualna,czy ksiazke normalna??
  • Poziom 9  
    powiedz o co chodzi z ta sprawa to moze cos zaradzimy
  • Poziom 2  
    zetor jak mozesz to podaj gg,to latwiej bedzie pogadac.pozdro0
  • Poziom 2  
    dzieki.odezwe sie na gadulcu w tygodniu