Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prośba o pomoc w realizacji projektu - BASCOM

Algier 11 Sty 2010 12:45 1661 8
  • #1 11 Sty 2010 12:45
    Algier
    Poziom 9  

    Witam, mam w ramach zaliczenia do zrealizowania projekt o temacie: sterowanie obrazami - ruch w labiryncie. Ma być napisany w bascomie. Z racji że jestem w tym temacie zupełnie zielony chciałbym prosić o pomoc. Każda odpowiedź i porada (na przykład od czego w ogóle zacząć) będzie dla mnie bardzo pomocna. Odwiedziłem już m. in. takie strony, jak Link,Link,Link, jednak nadal jest to dla mnie czarna magia :/ Bardzo proszę o jakieś rady

    0 8
  • Pomocny post
    #2 11 Sty 2010 14:04
    chudybyk
    Poziom 28  

    Bascom to basic dla mikrokontrolerów. Tak mi się dotychczas zdawało. ;-) Chyba nie masz pojęcia, co właściwie chcesz zrobić.
    Co to znaczy sterowanie obrazami? O jakie labirynty chodzi? Grafika 3D? Symulator Pacmana? Sformułuj problem.
    Pozdrawiam!

    0
  • #3 11 Sty 2010 14:23
    Algier
    Poziom 9  

    Dziękuję za szybką odpowiedź. No więc ma to być dokładnie coś w rodzaju pacmana, jak to określiłeś ;-) Labirynt ma być stały i jakaś kropka ma się po nim poruszać w czterech kierunkach - północ, południe, wschód, zachód. Nic więcej. W dokumentacji trzeba podać rodzaj wybranego mikrokontrolera z uzasadnieniem dlaczego taki a nie inny, minimalną ilość portów, analizę prądową układu i przebiegi czasowe. Ogólnie było mówione że trzeba patrzeć na jak najniższe koszty wykonania takiego systemu. Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #4 11 Sty 2010 14:29
    chudybyk
    Poziom 28  

    Ok, mikrokontroler. A wyświetlacz? LCD? Graficzny, czy tekstowy? Jaka rozdzielczość? A może matryca diodowa?
    Jakie sterowanie "Pacmanem"?
    Napisz jak najdokładniej, jak widzisz to ustrojstwo, to Cię nakierujemy.

    0
  • #5 11 Sty 2010 15:11
    Algier
    Poziom 9  

    Wyświetlacz LCD, co do rozdzielczości, to na tej stronie Link znalazłem kilka przykładów, z tym ze tam wszystkie mają rozdzielczość 16*2, ja będę raczej czegoś większego potrzebował. Może 40*4? Co do pytania o sterowanie, to nie wiem dokładnie co masz tutaj na myśli - ręcznie, przy użyciu klawiatury, ogólnie tak, jak ma to miejsce w grze (jeśli o to Ci chodziło i jeśli tak się w ogóle da). Wiem, że bardzo nieudolnie to tłumaczę, ale proszę o wyrozumiałość ;)

    0
  • #6 12 Sty 2010 07:19
    chudybyk
    Poziom 28  

    LCD 40x4 też specjalnie duży nie jest, Twój labirynt będzie bardziej przypominał korytarz w Ikei lub innym supermarkecie. ;-) Ale do celów edukacyjnych chyba wystarczy.
    Wracając do procka. Na podłączenie wyświetlacza potrzebujesz 7 lub 11 pinów, sterowanie - lewo, prawo, góra, dół, start, ewentualnie reset - powiedzmy 6 pinów. Razem - 17 lub 13. Powinien wystarczyć nawet jakiś ATTiny. Żeby mieć trochę swobody i nie patrzeć na zbliżający się koniec pamięci, proponuję jakiś ATMega, najlepiej ATMega16 lub większy, bo one mają już obsługę JTAG-a, który bardzo pomaga uruchamiać prototypy.
    W następnym kroku potrzebujesz uruchomić wyświetlacz poprzez wypisanie czegokolwiek. Potem już tylko ułożyć algorytm, który proponuję zacząć od konstrukcji tablicy odzwierciedlającej stan wyświetlacza. Taką tablicę możesz co pewien okres czasu (np. 100 ms) przepisywać w całości na wyświetlacz.

    0
  • #7 12 Sty 2010 10:22
    Algier
    Poziom 9  

    Super, wielkie dzięki za informacje. Pozdrawiam!

    0
  • #8 12 Sty 2010 10:27
    xury
    Poziom 39  

    Lepiej by było wykorzystać jakiś wyświetlacz graficzny niż tekstowy do tego np. od jakiegoś starego telefonu. Widziałem gdzieś przykłady wykorzystujące wyświetlacz od Nokii 3310.

    0
  • #9 28 Lip 2011 08:39
    Algier
    Poziom 9  

    zamykam temat

    0