Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 4 VR6 - SONDY Lambda do wymiany

kuczera15 11 Sty 2010 12:48 6373 10
  • #1 11 Sty 2010 12:48
    kuczera15
    Poziom 19  

    Witam serdecznie.

    Jeżdżę obecnie Golfem 4 VR6 (AQP)
    Mam uszkodzone obie sondy Lambda przed katalizatorem. Są to sondy "UEGO" - 5-przewodowe.

    Nie ma możliwości kupienia używanej do tego silnika, dlatego zadzwoniłem do osoby sprzedającej takie części.
    Sprzedawca powiedział, że:

    "Sondy zasadniczo nie różnią się między sobą (mowa o 5- przewodowych). Różnice w oznaczeniach wynikają z wtyczki, bądź długości kabla."

    Czy rzeczywiście tak jest?
    Czy mogę zastosować sondę uniwersalną ?

    VW GOLF 4 VR6 - SONDY Lambda do wymiany

    POZDRAWIAM

    0 10
  • #3 11 Sty 2010 14:06
    kuczera15
    Poziom 19  

    Dziękuję za informację!

    Mam jeszcze pytanie, jak sprawdzić czy rzeczywiście wina tkwi w Sondzie, a nie np.: między połączeniami, czy komputerem?

    Pozdrawiam

    0
  • #4 11 Sty 2010 16:22
    Doktorr
    Poziom 34  

    Jaki kod błędu? Te sondy najlepiej sprawdzać przez podgląd parametrów na testerze.
    Pomiar bezpośredni to pomiar prądu na "pompie" sondy istotna jest nie tylko wartość ale i kierunek. Dodatkowo byle szpadlem tego nie pomierzy bo wartości są bardzo małe.
    VW GOLF 4 VR6 - SONDY Lambda do wymiany

    0
  • #5 11 Sty 2010 17:18
    kuczera15
    Poziom 19  

    Kody błędów zamieszczam poniżej:

    Control Module Part Number: 022 906 032 B
    Component and/or Version: MOTRONIC ME7.1 G V006
    Software Coding: 00132
    Work Shop Code: WSC 00200
    2 Faults Found:
    17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
    P1116 - 35-00 - -
    17528 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Open Circuit
    P1120 - 35-00 - -

    0
  • #6 12 Sty 2010 10:53
    Doktorr
    Poziom 34  

    Sprawdź najpierw czy obwody grzałek sond są sprawne albo sprawdź oporności grzałek w sondach.

    2
  • #7 12 Sty 2010 12:26
    kuczera15
    Poziom 19  

    To na których pinach mogę to sprawdzić?

    0
  • #8 12 Sty 2010 13:00
    emeryt2
    Poziom 42  

    Otwórz link Doktora , tam jest wszystko ładnie narysowane.

    2
  • #9 13 Sty 2010 17:26
    kuczera15
    Poziom 19  

    Doktorr napisał:
    Bosch sonda szerokopasmowa. Możesz zastosować inną szerokopasmową. Nie możesz sondy innego typu.


    A trzeba robić jakąś kalibrację żeby zastosować sondę uniwersalną szerokopasmową? Czy po prostu wymieniam i można jeździć.

    0
  • #10 13 Sty 2010 19:49
    rally_krakow
    Poziom 10  

    Jesli zalozysz sonde uniwersalna to tylko wyrzucisz pieniadze w bloto bo wtedy juz jej nie zwrocisz i tak czy siak trzeba bedzie kupic do tego modelu. Ten samochod jest bardzo czuly na takie zeczy i dlatego masz dwie sondy

    0
  • #11 14 Sty 2010 00:40
    kuczera15
    Poziom 19  

    rally_krakow napisał:
    Jesli zalozysz sonde uniwersalna to tylko wyrzucisz pieniadze w bloto bo wtedy juz jej nie zwrocisz i tak czy siak trzeba bedzie kupic do tego modelu. Ten samochod jest bardzo czuly na takie zeczy i dlatego masz dwie sondy


    Jest tak czuły że na uszkodzonych sondach można jeździć bez problemu nawet kontrolka błędu nie wyskakuje jedynie jest ciut większe spalanie.
    A sondy są 2 ponieważ jest to vr6 i większości silników powyżej 4 cylindrów są 2 sondy.

    Pozdrawiam

    0