Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 4 VR6 - SONDY Lambda do wymiany

11 Sty 2010 12:48 6934 10
  • Poziom 19  
    Witam serdecznie.

    Jeżdżę obecnie Golfem 4 VR6 (AQP)
    Mam uszkodzone obie sondy Lambda przed katalizatorem. Są to sondy "UEGO" - 5-przewodowe.

    Nie ma możliwości kupienia używanej do tego silnika, dlatego zadzwoniłem do osoby sprzedającej takie części.
    Sprzedawca powiedział, że:

    "Sondy zasadniczo nie różnią się między sobą (mowa o 5- przewodowych). Różnice w oznaczeniach wynikają z wtyczki, bądź długości kabla."

    Czy rzeczywiście tak jest?
    Czy mogę zastosować sondę uniwersalną ?

    VW GOLF 4 VR6 - SONDY Lambda do wymiany

    POZDRAWIAM
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 19  
    Dziękuję za informację!

    Mam jeszcze pytanie, jak sprawdzić czy rzeczywiście wina tkwi w Sondzie, a nie np.: między połączeniami, czy komputerem?

    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Jaki kod błędu? Te sondy najlepiej sprawdzać przez podgląd parametrów na testerze.
    Pomiar bezpośredni to pomiar prądu na "pompie" sondy istotna jest nie tylko wartość ale i kierunek. Dodatkowo byle szpadlem tego nie pomierzy bo wartości są bardzo małe.
    VW GOLF 4 VR6 - SONDY Lambda do wymiany
  • Poziom 19  
    Kody błędów zamieszczam poniżej:

    Control Module Part Number: 022 906 032 B
    Component and/or Version: MOTRONIC ME7.1 G V006
    Software Coding: 00132
    Work Shop Code: WSC 00200
    2 Faults Found:
    17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B1 S1: Open Circuit
    P1116 - 35-00 - -
    17528 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating: B2 S1: Open Circuit
    P1120 - 35-00 - -
  • Poziom 34  
    Sprawdź najpierw czy obwody grzałek sond są sprawne albo sprawdź oporności grzałek w sondach.
  • Poziom 19  
    To na których pinach mogę to sprawdzić?
  • Poziom 42  
    Otwórz link Doktora , tam jest wszystko ładnie narysowane.
  • Poziom 19  
    Doktorr napisał:
    Bosch sonda szerokopasmowa. Możesz zastosować inną szerokopasmową. Nie możesz sondy innego typu.


    A trzeba robić jakąś kalibrację żeby zastosować sondę uniwersalną szerokopasmową? Czy po prostu wymieniam i można jeździć.
  • Poziom 10  
    Jesli zalozysz sonde uniwersalna to tylko wyrzucisz pieniadze w bloto bo wtedy juz jej nie zwrocisz i tak czy siak trzeba bedzie kupic do tego modelu. Ten samochod jest bardzo czuly na takie zeczy i dlatego masz dwie sondy
  • Poziom 19  
    rally_krakow napisał:
    Jesli zalozysz sonde uniwersalna to tylko wyrzucisz pieniadze w bloto bo wtedy juz jej nie zwrocisz i tak czy siak trzeba bedzie kupic do tego modelu. Ten samochod jest bardzo czuly na takie zeczy i dlatego masz dwie sondy


    Jest tak czuły że na uszkodzonych sondach można jeździć bez problemu nawet kontrolka błędu nie wyskakuje jedynie jest ciut większe spalanie.
    A sondy są 2 ponieważ jest to vr6 i większości silników powyżej 4 cylindrów są 2 sondy.

    Pozdrawiam