Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

układ sterowniczy samolotu

chemik5554 11 Sty 2010 16:52 3423 11
  • #1 11 Sty 2010 16:52
    chemik5554
    Poziom 9  

Witam mam dziwne pytanie mam zamiar zrobić samolot zacząłem robić korpus mam bardzo dobry silnik spalinowy itp . A mianowicie moje pytanie to jak zrobić sterowanie jestem początkującym modelarzem i nie wiem :P jak zrobić żeby latał w boki do tyłu do przodu ... kupowałem modele RC i nie wiem dalej jak nimi daje się sterować pilotem co trzeba kupić

Z góry dziękuje

0 11
  • #3 11 Sty 2010 18:10
    chemik5554
    Poziom 9  

to co ty proponujesz

0
  • #4 11 Sty 2010 19:30
    Madrik
    Moderator Robotyka

Emil, nie wiem, gdzieś ty tam wyczytał, że chce samodzielnie budować aparaturę nadawczo-odbiorczą. ;) Widocznie dla mnie ten poziom dedukcji jest niedostępny, bo ja rozumiem, że kolega Chemik nie wie, na jakiej zasadzie steruje się modelem samolotu, a konkretnie jak to fizycznie zrealizować. :)

Chemik. Mam takie pytanie - JAKIMI modelami latałeś i ile masz wylatane. Co to były za modele? Jakiej klasy? W Jakim systemie sterowania? 27Mhz? 35Mhz? 2,4Ghz?
    Jak ci to szło.

Zaczynanie budowy modeli od spalin, jest dość skomplikowane i raczej skaczesz na bardzo głęboką wodę. Oprócz modelu, potrzebujesz mnóstwo maneli, które musisz obowiązkowo zabierać ze sobą na latanie. Potrzebujesz rozrusznika, Źródła napięcia, pompki paliwa, zapasu paliwa itd.
    A biorąc pod uwagę twoje braki w wiedzy, wygląda to dość problematycznie. Obsługa silników spalinowych różni się od obsługi, np. silnika samochodu. Paliwo jest w dodatku dość żrące i niszczy wiele materiałów i barwników, źle wpływa na kleje. Dlatego model spalinowy musi być dość specyficznie wykonany i zabezpieczony przed działaniem paliwa.