Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B 1,4 16V Problem z odpaleniem na zimnym silniku

acki20 11 Sty 2010 18:05 9604 14
  • #1 11 Sty 2010 18:05
    acki20
    Poziom 9  

    Witam serdecznie mój problem polega na tym iż Opel Corsa B 1,4 16 V ciężko pali jak są większe mrozy:

    Przebieg 216 tysięcy

    Dodam iż po wymianie silnika krokowego i wyczyszczeniu przepustnicy i wymianie sondy lambdy(wymieniana iż był błąd w komputerze sondy) jest zdecydowanie lepiej ale musze go z rana kilka sekund do 10 sekund trzymać i tak dziwnie jak by załapywał, gdy zapali samochód po zgaszeniu normalnie pali , a warto dodać gdy postoi mniej niż 6 h to w porządku pali na dotyk, tylko objawy są gdy postoi więcej niż ok 10 h


    Przed wymianą słabo palił ( wcześniej jeszcze wymieniłem świece ale na marno)gdy nastąpiły mrozy paliłem go i świrował na obrotach i gasł mi na skrzyżowaniach , gdy był na biegu jałowym, i jak rano jechałem to nie miał mocy , tzn jechałem jakieś 5 km by dopiero szedł jak burza, dodam że na dwójce musiałem wyjeżdzać pod górę tak go muliło

    Po wymianie silnika krokowego, przepustnicy czyszczenie, sondzie (uniwersalna ngk,ntk, przewodów wn , (świec które wymieniane były wcześniej) i filtr paliwa.Jest już lepiej ale problem polega na tym odpalaniu gdy postoi więcej niż 10 h, muszę go dłużej kręcić , fakt z tym że jak zapale i zgaszę to jest w porządku , pali na dotyk. Dodam iż jak zapale to jest lepiej niż przed wymianą wyjeżdzam i pod góre na każdym biegu wyjadę


    Moje podejrzenia: To może katalizator ?? , hmm kompresja?? , a może wtryski zawalone są??, dodam iż jeżdzę na benzynie ruskiej od 115 tysięcy km czasami pl lałem, i mam odczucie że silnik jest trochę mułowaty niż wcześniej.

    A może to czujnik temperatury cieczy??

    Dla doświadczenia wlałem dziś 30 l Polskiego paliwa i 95 na bliskiej i 98 w innym cpnie, a i preparat taki do czyszczenia wtrysków za 7 zł na 40-80l, jak dotąd nie próbowałem go palić jutro spróboje , gdyż dziś dopiero wlałem pl benzyne i ten preparat

    PROSZĘ: Pomoc doświadczonych którzy mieli podobne problemy

    2 14
  • #2 11 Sty 2010 18:17
    zbychu1
    Poziom 15  

    Witam.Zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury silnika.Przy 20*C 2000-3000 omów, przy 90*C 200-300 omów

    0
  • #3 11 Sty 2010 18:31
    tomek130
    Poziom 22  

    Na początek najłatwiej ciśnienie na cylindrach sprawdzić, a potem szukac innych usterek.

    0
  • #4 11 Sty 2010 18:34
    acki20
    Poziom 9  

    zbychu1 napisał:
    Witam.Zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury silnika.Przy 20*C 2000-3000 omów, przy 90*C 200-300 omów




    Masz na myśli ten niebieski co idzie od lewej strony , od akumulatora , tzn czujnik temperatury cieczy??.

    Pozdrawiam jeśli będzie uszkodzony to jakie pomiary może wskazywać, dziś sprawdzę za godzine - dwie dam odpowiedź

    0
  • #5 11 Sty 2010 18:41
    kuzajtt
    Poziom 1  

    sprawdz czujnik cieczy i kable wysokiego napiecia, albo akumulator na padnieciu jest

    Moderowany przez robokop:

    Brednie!!! Ostrzeżenie.

    0
  • #6 11 Sty 2010 18:47
    zbychu1
    Poziom 15  

    W twoim aucie są dwa czujniki temperatury cieczy jeden do wskazań na desce-jednopinowy drugi do sterowania ECU -dwupinowy tego sprawdź. Przeważnie problemy są gdy wykazuje zbyt małą oporność np. przy 20*C poniżej 2000 omów

    0
  • #7 11 Sty 2010 18:57
    acki20
    Poziom 9  

    zbychu1 napisał:
    W twoim aucie są dwa czujniki temperatury cieczy jeden do wskazań na desce-jednopinowy drugi do sterowania ECU -dwupinowy tego sprawdź. Przeważnie problemy są gdy wykazuje zbyt małą oporność np. przy 20*C poniżej 2000 omów



    Masz na myśli ten czujnik http://www.alle***

    Jak tak zaraz sprawdzę

    Dodano po 6 [minuty]:

    [quote="kuzajtt"]sprawdz czujnik cieczy i kable wysokiego napiecia, albo akumulator na padnieciu jest




    Co do akumulatora to jest nowy kupiłem w fordzie na 3 letniej gwarancji , prąd trzyma nieżle, dodam że samochodem robię 100 km dziennie , sprawdzam oleje troszkę dolewam ale jak to w każdym oplu, kable wziąłem nowe z innej rozbitki ale niedawno wymieniane.

    Pozdrawiam dziękuje za odpowiedzi i czekam na następne informacje

    Moderowany przez robokop:

    Proszę zapoznać się z regulaminem forum, link do aukcji usunąłem.

    0
  • #8 11 Sty 2010 19:25
    zbychu1
    Poziom 15  

    Musisz zlokalizować go sam,bo ja nie pamiętam dokładnie. Z reguły jest on wkręcony w głowicę w okolicy wyjścia płynu lub na samym wyprowadzeniu płynu z głowicy

    0
  • #9 11 Sty 2010 23:39
    acki20
    Poziom 9  

    zbychu1 napisał:
    Musisz zlokalizować go sam,bo ja nie pamiętam dokładnie. Z reguły jest on wkręcony w głowicę w okolicy wyjścia płynu lub na samym wyprowadzeniu płynu z głowicy


    Dzięki mi się wydaje że taki czujnik temperatury u mnie jest zaraz koło filtra powietrza taki niebieski na dwa piny na wtyczkę, o ile się nie mylę

    Dodano po 41 [minuty]:

    acki20 napisał:
    zbychu1 napisał:
    Musisz zlokalizować go sam,bo ja nie pamiętam dokładnie. Z reguły jest on wkręcony w głowicę w okolicy wyjścia płynu lub na samym wyprowadzeniu płynu z głowicy


    Dzięki mi się wydaje że taki czujnik temperatury u mnie jest zaraz koło filtra powietrza taki niebieski na dwa piny na wtyczkę, o ile się nie mylę.

    Chciałbym dodać iż jeśli jadę i puszcze gaz to takie przy szarpywanie się objawia, prosiłbym kogoś aby mi wysłał na priv jak wygląda ten czujnik temperatury silnika.Pozdrawiam

    0
  • #10 12 Sty 2010 19:57
    acki20
    Poziom 9  

    tomek130 napisał:
    Na początek najłatwiej ciśnienie na cylindrach sprawdzić, a potem szukac innych usterek.



    Ponawiam temat , sprawdziłem ciśnienie i wyszło mi na
    1 cylindrze 12
    2 cylinder 10
    3 Cylinder 9
    4 Cylinder 8

    Co o tym sądzicie??



    Chciałbym dodać dziś rano normalnie odpalił, ale nie ma jeszcze mrozów by sprawdzić jak na polskiej benzynie pali, bo wcześniej jezdziłem na ruskiej.
    Dodam że na 5 tym biegu jak jadę silnik ma moim zdaniem muła, jeśli dam z 1 i 2 to ładnie się wkręca w obroty, a i przy puszczeniu gazu czuć takie przyszarpywania , są wyczuwalne ale nie mocno ale czuć takie coś jak się puści gaz
    Pozdrawiam[/quote]

    0
  • #11 13 Sty 2010 14:45
    zbychu1
    Poziom 15  

    Sprawdzane było na rozgrzanym? Jeśli tak to trochę mało.12 i 10 to jeszcze ok. 8 i 9 to już zastanawiające ale nie tragedia, widziałem silniki ładnie pracujące przy niższych ciśnieniach

    0
  • #12 13 Sty 2010 15:46
    acki20
    Poziom 9  

    zbychu1 napisał:
    Sprawdzane było na rozgrzanym? Jeśli tak to trochę mało.12 i 10 to jeszcze ok. 8 i 9 to już zastanawiające ale nie tragedia, widziałem silniki ładnie pracujące przy niższych ciśnieniach


    Jeśli chodzi o to czy na rozgrzanym to on taki rozgrzany nie był , tam może było że postał sobie godzine odkąd był zagrzany,

    A propo tego czujnika temperatury, to jak jechałem dziś to takie szarpnięcia małe były jak mu dałem do 4,5 tysiąca obrotów, takie przerwy w pracy silniku , czy to może być spowodowane tym czujnikiem??

    0
  • #13 13 Sty 2010 17:43
    zbychu1
    Poziom 15  

    Czujnik a szarpnięcia to dwie osobne sprawy. Czujnik odpowiada za podanie info o temperaturze silnika przy uruchamianiu. Ciśnienia sprawdza się na rozgrzanym, jak wszystko jest ok. to powinno być wyżej 12 bar.

    0
  • #14 30 Mar 2011 09:20
    pawcio1979
    Poziom 16  

    Wiem że może odkopałem dinozaura ... ale....
    Do rzeczy.
    Jeśli zimny silnik kręci się długo aby odpalił a po zgaszeniu zapala od razu to spotkałem się raz z takim przypadkiem a wina leżała po stronie rozrusznika. Wymiana szczotek i czyszczenie komutatora rozwiązało sprawe.

    Wiem że wiadomość stara jak węgiel ale może przyda się jak ktoś będzie szukał.

    0
  • #15 12 Paź 2011 15:54
    marti82
    Poziom 9  

    zbychu1 sorki że odkopuję temat ale mam pytanie dotyczącego czujnika temperatury cieczy (ten na 2 piny niebieski) czy ten czujnik występuję w Opel Corsa b 1.2 16v? (X12XE) szukam i nic nie mogę znaleźć na ten temat!, czytałem że ten czujnik odpowiada za prawidłowy rozruch zimnego silnika i prawidłowe dawkowanie paliwa!, niestety nie wiem czy ten czujnik występuję u mnie w silniku 1.2 1.6v?, ten czujnik 1 pinowy jest co podaję dane na zegar, zlokalizowałem go ale tego właśnie 2-u pinowego niebieskiego nie mogę za chiny zlokalizować!, i pytanie właśnie czy ten czujnik w tym typie silnika jest czy go nie ma?, a jak jest to wielka prośba pomóżcie mi go zlokalizować!!, z tyłu na kadłubie udało mi się zlokalizować jedynie czujnik spalania stukowego

    0