Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic D14A8 5d 1998r gaśnie na ssaniu-pomocy!!

11 Sty 2010 22:41 3707 6
  • Poziom 9  
    Witam Forumowiczów. Mam problem ze swoją Hanią. Mianowicie gaśnie mi na ssaniu po np. nocy bądź dłuższym przestoju. Problem polega na tym że odpalam hanie z rana, obroty po odpaleniu są na bardzo niskim poziomie ok 1100rpm. Bardzo bardzo powoli bo około minuty podnoszą się do poziomu 1500rpm czyli takiego na którym u mnie ssanie pracowało do tej pory. I po upływie około półtorej minuty od odpalenia silnik ni stąd ni z owąd gaśnie. Po ponownyn odpaleniu lekkawo szarpie silnikiem i obroty wskakują szybko na poziom 1500 rpm i hania pracuje juz normalnie. Próbowałem wielu rzeczy. Podam teraz co już zrobiłem a co nie przyniosło efektu- regulacja zaworów, świece, filtry nowe, kable WN roczne, kopułka rozdzielacz nowe, olej nowy,akumulator nowy, podmiana czujnika temp. silnika (ten od kompa), Może ktoś spotkał się z takim kłopotem? Poniżej daje link do filmiku z efektem gaśnięcia http://tinypic.com/player.php?v=xe3jw8&s=6 będe bardzo wdzieczny za podpowiedzi. Licze na Waszą pomoc bo już wiele forumów odwiedziłem i nigdzie nie ma podpowiedzi na ten temat. Dodam że nie mam instalacji LPG
  • Poziom 10  
    Sądzę że mogą być trzy przyczyny twojego problemu.
    Pierwsza moim zdaniem najbardziej prawdopodobna to źle ustawiona pozycja spoczynkowa przepustnicy lub brak luzu na lince do pedału gazu. Naciskając na linkę przy przepustnicy luz powinien być wyraźnie wyczuwalny (ok 10 mm ugięcia lub nawet więcej). Pozycję spoczynkową przepustnicy ustawia się śrubą zdrzakową z nakrętką. Od dołu w śrubie jest gniazdo na klucz ampulowy (chyba 2 mm) do jej pokręcania, nakrętką kontrujesz. Ja ustawiałem w samochodzie brata (też ma takie auto) metodą prób i błędów ale generalnie śrubę należy wkręcać - ma się wysuwać do góry ponieważ w trakcie użytkowania ulega wycieraniu.
    Druga przyczyna to uszkodzenie któregoś z czujników - należy sprawdzić czy komputer nie zarejestrował błędów. Bez problemu możesz to zrobić sam. Potrzebny jest tylko kawałek przewodu elektrycznego. Jak to zrobić poszukaj na forum - powinno być. Jeśli sobie nie poradzisz pisz!
    Trzecią przyczyną może być zacięty silnik krokowy który należy zdemontować i oczyścić ponieważ zbierające się wewnątrz zanieczyszczenia potrafią go unieruchomić, szczególnie na LPG chociaż go nie masz. Uwagi jak wyżej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Tej śruby od zdeżaka lepiej nie ruszać ach co to jest klucz ampulowy.
  • Poziom 27  
    Klucz ampułowy to inaczej imbusowy :)
  • Poziom 9  
    jutro dam odpowiedź co się stało, przeczyszcze ten elektrozawór
  • Poziom 9  
    problem rozwiązany:) okazał się nim elektrozawór FITV odpowiadający za obroty na ssaniu :) ładnie halinka pali teraz bez zarzutu. Wchodzi na 1700 od razu na starcie i po chwileczce włazi na 1500rpm. :) Ładnie pięknie :)) dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam :))

    później poproszę moderatora o złaczenie obydwu postów.