Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo 740 problem z zapalaniem

młody29 12 Sty 2010 16:46 2739 3
  • #1 12 Sty 2010 16:46
    młody29
    Poziom 8  

    Witam!
    Mam volvo 740 ,1990r ,silnik b 230f + lpg.Poprzedni właściciel jeździł non stop na gazie przez 6 lat.Teraz mam problem z zapalaniem,potrafił zapalić 8 razy pod rząd by później nie chcieć wcale.Przy nieudanych próbach paliwo pojawiało się na łączeniu przepustnica/przewód od filtra powietrza.Auto chodziło super na gazie ,ale tragicznie na benzynie-kopciło,brak mocy itp.Wymieniłem wtryskiwacz rozruchowy,zregenerowałem wtryski itp,ale dalej nie udało się zlikwidować tego problemu.Obecnie gazownik podłączył go tak że zapala i jeździ tylko na lpg.Mam więc pytanie-czy zostawić to tak jak jest czy szukać dalej przyczyn złej pracyna benzynie?Co o tym sądzicie??Bo nie chcę sobie robić kosztów a auto używam tylko do rozkręcenia firmy-do tego nadaje się idealnie.

    0 3
  • #2 12 Sty 2010 17:10
    on117
    Poziom 27  

    młody29 napisał:
    Obecnie gazownik podłączył go tak że zapala i jeździ tylko na lpg.Mam więc pytanie-czy zostawić to tak jak jest czy szukać dalej przyczyn złej pracyna benzynie?

    Jak zostawisz to może gaz zamarzać w parowniku i nie pojedziesz w ogóle, dlatego powinno się przełanczać na gaz jak jest ciepły silnik i płyn podgrzewa parownik. Najlepiej byłoby odłączyć instalację gazową i połączyć tak jak oryginalnie i sprawdzić czy działa. Następnie podłączać instalację gazową i zlokalizować co sprawia problem.

    0
  • Pomocny post
    #3 23 Sty 2010 12:48
    Darek Ko
    Poziom 2  

    Miałem podobny problem z tym samym silnikiem. Auto nie chciało startować na benzynie.Proponuję szybkie i proste sprawdzenie. Zakładajac że masz sprawne wtryski, zapłon, to sprawdz regulator ciśnienia na szynie zasilającej wtryskiwacze. Uruchom silnik na lpg, włącz pompę paliwa jeżeli instalacja na to pozwala i odłącz przewód podciśnienia z regulatora ciśnienia wtrysku, jeżeli z króćca podciśnienia zacznie sączyć się paliwo to masz przyczynę bo przez przewód podciśnienia dostaje się paliwo do kolektora dolotowegob i "zalewa" motor.( nowy reg. Boscha, oryginał to ok. 200 złociszy)
    Pozdrawiam i życzę dalszej przyjemności z jazdy kanciatym przyjacielem kierowcy.
    Ps. Możliwe że już masz to zamontowane ale sprawdz czy po wyłączeniu zapłonu po kilku sekundach odłącza się +30 od kasety wtrysku, to w prymitywny ale skuteczny sposób resetuje wtrysk i dzięki temu auto lepiej pracuje na lpg, bez żadnych problemów z "falowaniem" obrotów silnika.

    0
  • #4 27 Sty 2010 20:34
    viking26
    Poziom 11  

    powiem tak albo przepływomierz siedzi to jest raz odłacz go i zobacz czy zmienia sie jego zachowanie po drugie zerknij na modół zapłonowy z cewka tam sa dwie ktoras znich jest padnieta jezeli to nie bedzie to zostanieci głowica do remontu ktorys zawor moze siedziec

    0