Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bizhub C250 nie drukuje w sieci

kamil08990 12 Jan 2010 19:43 7480 21
  • #1
    kamil08990
    Level 10  
    Witam,

    Mam nastepujacy problem z urzadzeniem Konica Minolta Bizhub C250. Urzadzenie jest podlaczone do sieci, komputer instaluje sterowniki i podlacza drukarke przez standardowy port TCP/IP, pokazuje gotowosc urzadzenia do pracy ale nic sie nie dzieje tzn dokument ktory chce wydrukowac jest buforowany do drukarki pokazuje sie na moment w kolejce wydruku i po chwili niknie, ale niestety dokument nie zostaje wydrukowany. Dodam ze jak pinguje drukarke po ip to mam natychmistowa odpowiedz (<=0ms).
    Drukarke instalowalem pod win xp, poprzez dodaj drukarke, utworzenie portu IP i wskazanie sterownikow, wydaje mi sie ze to powinno wystarzyc do drukowania, ale moze sie myle i zrobilem nie tak??

    Bardzo prosze o pomoc moze ktos sie orientuje w czym moze byc problem, z gory wielkie dzieki.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    copyman
    Photocopiers specialist
    A masz ją na porcie 9100 ?

    C.
  • #3
    kamil08990
    Level 10  
    Tak mam na porcie 9100, wlasnie przegladalem informacja na panelu i znalazlem swoje dokumenty ktore chcialem wydrukowac. znalazlem je w listcie zadan --> historia zadan -> zadania usuniete i w szczegolach w powodzie bledu bylo napisane - Brak ust. konta dla autor. gr.
    czyli cos zrobilem nie tak jak trzeba bo komunikacja jest ale odrzuca buforowane dokumentu z powodu ww bledu, wiesz moze o co chodzi ??

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    Naprawde nikt z was nie wie co zrobic zeby mozna bylo drukowac ?? Moze wiecie cos na temat tego bledu (Brak ust. konta dla autor. gr. ) i o jakie ustawienie konta w tym bledzie chodzi??

    Prosze pomozcie jak mozecie bo pilnie potrzebuje ten sprzet uruchomic
  • #4
    bartmw
    Level 15  
    Domyślam się źe kopiarka w spadku. Wejdź do panelu administratora i sprawdź czy żadne konta nie są poinstalowane.
    Wydaje się źe masz włączone konta użytkowników, aczkolwiek mogły być wykasowane, a nie wyłączono tej funkcji.
  • #5
    copyman
    Photocopiers specialist
    Najlepiej zaloguj się jako admin i usuń wszystkie konta, skrzynki i zabezpieczenia.

    C.
  • #6
    irekgdynia
    Level 2  
    Spróbuj ustawić tą samą grupę roboczą z poziomu administratora, czasami pomaga.
    Pozdrawiam
  • #7
    Boracz
    Level 18  
    W ustawieniach administratora masz zakładkę Autoryzacja/Konta dostępu. W ustawieniach ogólnych wyłączasz i jedno i drugie
  • #8
    pawel504
    Level 11  
    witam instalowałem bizhubc350 i mam ten sam problem , nie drukuje po sieci (drukarka po spadku) kamil08990 nie napisałeś czy problem został rozwiązany
  • #9
    NEWPRINT
    Level 19  
    pawel504 masz dokladnie ten sam problem? ze wysyłasz wydruk do urzadzenie urzadzenie przyjmuje zdanie (data) ale nie drukuje? jesli tak wchodzisz w admina i tam w ustawieniach autoryzacji ustaw zeby zezwalala na drukowanie bez autoryzacji a najlepiej wylacz calkowicie ustawienia kont. koledzy wyzej napisali co i jak w c350 prawie tak samo to dziala
  • #10
    copyman
    Photocopiers specialist
    Masz tą C 350 z Fierą czy bez ?

    C.
  • #11
    pawel504
    Level 11  
    NEWPRINT tak ale bardzo nie wiem jak to zrobić bo w ustawieniach nie mogę znaleźć tej zakładki , są dwa konta użytkowników ale nie mogę ich zlikwidować .

    copyman nie jestem na tyle zaawansowany i nie bardzo wiem co to znaczy: Masz tą C 350 z Fierą czy bez ?
  • #12
    copyman
    Photocopiers specialist
    Fiery to serwer (taka metalowa skrzynka) instalowana na tylnej ścianie kopiarki. Jest połączona kablami z kopiarką i do niej podłączasz sieć. Konta możesz zlikwidować po zalogowaniu jako ADMIN. Trzeba się najpierw wylogować jako user/gość a potem zalogować jako admin. Standardowe hasło było chyba 12345678 jak mnie pamięć nie myli. Zawsze możesz kod admina zmienić z poziomu serwisu. Jeżeli masz Fiery to nie znając hasła admina można je odzyskać przy użyciu pliku password.ps . Wysyłasz go do druku z komputera a kopiarka drukuje Ci kartkę z hasłem admina.

    C.
  • #13
    pawel504
    Level 11  
    Loguję się jako admin (hasło to 00000000) ale nie mogę nigdzie w opcjach znaleźć jak usunąć konta . Przeglądam instrukcję i też nic . Łączę się przez przeglądarkę i nie widzę opcji usunięcia kont . W tej kopiarce nie ma Fiery , z tyłu kopiarki nic nie ma , gniazdo Lan jest z boku jest też COM , nie ma USB . Jak wyczytałem może tylko reset , ale w instrukcji nic na ten temat nie ma i nie wiem czy później ją ustawię
  • #14
    viper111
    Level 13  
    Dołączę do tematu, też mam ten sam problem z drukowaniem a w zasadzie jego brakiem. Posprawdzałem wszystko co się da i nic - tzn. pewnie nie wszystko skoro nie drukuje a kontrolka miga.
    Chyba pozostaje opcja przywrócenia maszyny do ustawień fabrycznych. Pytanie czy jest gdzieś taka funkcja czy to w menu serwisowym czy administratora?

    p.s. dodam że moja maszyna, którą posiadam "w spadku" miała sporo dodatkowych funkcji poustawianych jak skanowanie na maila, skrzynki użytkowników, hasła i konta dostępu itd.
  • #15
    suri1986
    Level 24  
    Może powiedz co do tej pory zrobiłeś, to coś pomożemy.
  • #16
    viper111
    Level 13  
    W zasadzie zrobilem to co w tym wątku czyli:
    - pingi ok
    - maszyna widoczna w sieci
    - ustawienia sieciowe ok
    - próbowałem z trzema różnymi sterownikami (PS, VXL oraz Universal z 2012 roku)
    - w ustawieniach mam wyłączone konta dostępu
    - usunąłem dwóch użytkowników z BOX'a
    - w historii druku nie pojawiają się informacje o przesyłanym pliku i problemach z wydrukiem
    - używałem zarówno skrętki jak i zwykłego "prostego" kabla sieciowego
    - za każdą zmiana wyłączałem głównym włącznikiem maszynę w celu zapamiętania nowych ustawień
    - za każdym razem jak wysyłam plik do druku od razu na maszynie zaczyna migać dioda informująca o pobieraniu danych ale nic więcej się nie dzieje

    Najchętniej przywróciłbym ustawienia fabryczne w maszynie i na nowo ją sobie skonfigurował.

    Dodam, że mam taka druga maszynę w drugim biurze i od początku chodzi bardzo ładnie bez problemów drukuje. Ale maszyna kupiona od dealera Konica-Minolta więc nie miała żadnych "starych" ustawień.


    Jakieś pomysły?
  • #17
    viper111
    Level 13  
    Aktualizuję temat.
    Mój problem zdiagnozowany. Prawdopodobnie płyta główna do wymiany - tak wstępnie zdiagnozował serwisant. Głównie na podstawie faktu, że nie da się wydrukować z "panelu" informacji o specyfikacji maszyny --> maszyna pomimo naciskania przycisku start do druku nie reaguje. Nic z siebie nie chce wydrukować, choć liczniki przebiegu, stan tonerów drukuje.

    Czy ktoś mógłby podesłać numer katalogowy płyty głównej?
  • #18
    printer1
    Level 17  
    Przydało by się zrobić jeszcze RECOVERY
  • #19
    viper111
    Level 13  
    printer1 wrote:
    Przydało by się zrobić jeszcze RECOVERY

    A jak to się robi?
  • #20
    printer1
    Level 17  
    Służy do tego specjalny firmware, nagrywa się go na kartę CF i wkłada do maszyny.
  • #21
    viper111
    Level 13  
    printer1 wrote:
    Służy do tego specjalny firmware, nagrywa się go na kartę CF i wkłada do maszyny.


    A jest szansa uzyskać taki firmware na maila?? :) Byłbym bardzo wdzięczny:)
  • #22
    viper111
    Level 13  
    Dla zainteresowanych komunikuję, że udało mi się rozwiązać mój problem! :D
    Nie była to uszkodzona płyta główna, serwisant znalazł w ustawieniach, że kontroler druku był ustawiony na "zewnętrzny" zamiast na ten w KM. Po zmianie od razu zaczęła drukować :) A już myślałem, że trzeba będzie wymienić płytę główną.
    Fajnie, że drugi serwisant szybko wpadł na to :)