Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bizhub C250 nie drukuje w sieci

12 Sty 2010 19:43 6895 21
  • Poziom 9  
    Witam,

    Mam nastepujacy problem z urzadzeniem Konica Minolta Bizhub C250. Urzadzenie jest podlaczone do sieci, komputer instaluje sterowniki i podlacza drukarke przez standardowy port TCP/IP, pokazuje gotowosc urzadzenia do pracy ale nic sie nie dzieje tzn dokument ktory chce wydrukowac jest buforowany do drukarki pokazuje sie na moment w kolejce wydruku i po chwili niknie, ale niestety dokument nie zostaje wydrukowany. Dodam ze jak pinguje drukarke po ip to mam natychmistowa odpowiedz (<=0ms).
    Drukarke instalowalem pod win xp, poprzez dodaj drukarke, utworzenie portu IP i wskazanie sterownikow, wydaje mi sie ze to powinno wystarzyc do drukowania, ale moze sie myle i zrobilem nie tak??

    Bardzo prosze o pomoc moze ktos sie orientuje w czym moze byc problem, z gory wielkie dzieki.
  • Specjalista - kserokopiarki
    A masz ją na porcie 9100 ?

    C.
  • Poziom 9  
    Tak mam na porcie 9100, wlasnie przegladalem informacja na panelu i znalazlem swoje dokumenty ktore chcialem wydrukowac. znalazlem je w listcie zadan --> historia zadan -> zadania usuniete i w szczegolach w powodzie bledu bylo napisane - Brak ust. konta dla autor. gr.
    czyli cos zrobilem nie tak jak trzeba bo komunikacja jest ale odrzuca buforowane dokumentu z powodu ww bledu, wiesz moze o co chodzi ??

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    Naprawde nikt z was nie wie co zrobic zeby mozna bylo drukowac ?? Moze wiecie cos na temat tego bledu (Brak ust. konta dla autor. gr. ) i o jakie ustawienie konta w tym bledzie chodzi??

    Prosze pomozcie jak mozecie bo pilnie potrzebuje ten sprzet uruchomic
  • Poziom 15  
    Domyślam się źe kopiarka w spadku. Wejdź do panelu administratora i sprawdź czy żadne konta nie są poinstalowane.
    Wydaje się źe masz włączone konta użytkowników, aczkolwiek mogły być wykasowane, a nie wyłączono tej funkcji.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Najlepiej zaloguj się jako admin i usuń wszystkie konta, skrzynki i zabezpieczenia.

    C.
  • Poziom 2  
    Spróbuj ustawić tą samą grupę roboczą z poziomu administratora, czasami pomaga.
    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    W ustawieniach administratora masz zakładkę Autoryzacja/Konta dostępu. W ustawieniach ogólnych wyłączasz i jedno i drugie
  • Poziom 10  
    witam instalowałem bizhubc350 i mam ten sam problem , nie drukuje po sieci (drukarka po spadku) kamil08990 nie napisałeś czy problem został rozwiązany
  • Poziom 19  
    pawel504 masz dokladnie ten sam problem? ze wysyłasz wydruk do urzadzenie urzadzenie przyjmuje zdanie (data) ale nie drukuje? jesli tak wchodzisz w admina i tam w ustawieniach autoryzacji ustaw zeby zezwalala na drukowanie bez autoryzacji a najlepiej wylacz calkowicie ustawienia kont. koledzy wyzej napisali co i jak w c350 prawie tak samo to dziala
  • Specjalista - kserokopiarki
    Masz tą C 350 z Fierą czy bez ?

    C.
  • Poziom 10  
    NEWPRINT tak ale bardzo nie wiem jak to zrobić bo w ustawieniach nie mogę znaleźć tej zakładki , są dwa konta użytkowników ale nie mogę ich zlikwidować .

    copyman nie jestem na tyle zaawansowany i nie bardzo wiem co to znaczy: Masz tą C 350 z Fierą czy bez ?
  • Specjalista - kserokopiarki
    Fiery to serwer (taka metalowa skrzynka) instalowana na tylnej ścianie kopiarki. Jest połączona kablami z kopiarką i do niej podłączasz sieć. Konta możesz zlikwidować po zalogowaniu jako ADMIN. Trzeba się najpierw wylogować jako user/gość a potem zalogować jako admin. Standardowe hasło było chyba 12345678 jak mnie pamięć nie myli. Zawsze możesz kod admina zmienić z poziomu serwisu. Jeżeli masz Fiery to nie znając hasła admina można je odzyskać przy użyciu pliku password.ps . Wysyłasz go do druku z komputera a kopiarka drukuje Ci kartkę z hasłem admina.

    C.
  • Poziom 10  
    Loguję się jako admin (hasło to 00000000) ale nie mogę nigdzie w opcjach znaleźć jak usunąć konta . Przeglądam instrukcję i też nic . Łączę się przez przeglądarkę i nie widzę opcji usunięcia kont . W tej kopiarce nie ma Fiery , z tyłu kopiarki nic nie ma , gniazdo Lan jest z boku jest też COM , nie ma USB . Jak wyczytałem może tylko reset , ale w instrukcji nic na ten temat nie ma i nie wiem czy później ją ustawię
  • Poziom 13  
    Dołączę do tematu, też mam ten sam problem z drukowaniem a w zasadzie jego brakiem. Posprawdzałem wszystko co się da i nic - tzn. pewnie nie wszystko skoro nie drukuje a kontrolka miga.
    Chyba pozostaje opcja przywrócenia maszyny do ustawień fabrycznych. Pytanie czy jest gdzieś taka funkcja czy to w menu serwisowym czy administratora?

    p.s. dodam że moja maszyna, którą posiadam "w spadku" miała sporo dodatkowych funkcji poustawianych jak skanowanie na maila, skrzynki użytkowników, hasła i konta dostępu itd.
  • Poziom 23  
    Może powiedz co do tej pory zrobiłeś, to coś pomożemy.
  • Poziom 13  
    W zasadzie zrobilem to co w tym wątku czyli:
    - pingi ok
    - maszyna widoczna w sieci
    - ustawienia sieciowe ok
    - próbowałem z trzema różnymi sterownikami (PS, VXL oraz Universal z 2012 roku)
    - w ustawieniach mam wyłączone konta dostępu
    - usunąłem dwóch użytkowników z BOX'a
    - w historii druku nie pojawiają się informacje o przesyłanym pliku i problemach z wydrukiem
    - używałem zarówno skrętki jak i zwykłego "prostego" kabla sieciowego
    - za każdą zmiana wyłączałem głównym włącznikiem maszynę w celu zapamiętania nowych ustawień
    - za każdym razem jak wysyłam plik do druku od razu na maszynie zaczyna migać dioda informująca o pobieraniu danych ale nic więcej się nie dzieje

    Najchętniej przywróciłbym ustawienia fabryczne w maszynie i na nowo ją sobie skonfigurował.

    Dodam, że mam taka druga maszynę w drugim biurze i od początku chodzi bardzo ładnie bez problemów drukuje. Ale maszyna kupiona od dealera Konica-Minolta więc nie miała żadnych "starych" ustawień.


    Jakieś pomysły?
  • Poziom 13  
    Aktualizuję temat.
    Mój problem zdiagnozowany. Prawdopodobnie płyta główna do wymiany - tak wstępnie zdiagnozował serwisant. Głównie na podstawie faktu, że nie da się wydrukować z "panelu" informacji o specyfikacji maszyny --> maszyna pomimo naciskania przycisku start do druku nie reaguje. Nic z siebie nie chce wydrukować, choć liczniki przebiegu, stan tonerów drukuje.

    Czy ktoś mógłby podesłać numer katalogowy płyty głównej?
  • Poziom 17  
    Przydało by się zrobić jeszcze RECOVERY
  • Poziom 13  
    printer1 napisał:
    Przydało by się zrobić jeszcze RECOVERY

    A jak to się robi?
  • Poziom 17  
    Służy do tego specjalny firmware, nagrywa się go na kartę CF i wkłada do maszyny.
  • Poziom 13  
    printer1 napisał:
    Służy do tego specjalny firmware, nagrywa się go na kartę CF i wkłada do maszyny.


    A jest szansa uzyskać taki firmware na maila?? :) Byłbym bardzo wdzięczny:)
  • Poziom 13  
    Dla zainteresowanych komunikuję, że udało mi się rozwiązać mój problem! :D
    Nie była to uszkodzona płyta główna, serwisant znalazł w ustawieniach, że kontroler druku był ustawiony na "zewnętrzny" zamiast na ten w KM. Po zmianie od razu zaczęła drukować :) A już myślałem, że trzeba będzie wymienić płytę główną.
    Fajnie, że drugi serwisant szybko wpadł na to :)