Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Expert 2.0 hdi- nie zapala

12 Sty 2010 20:05 5754 13
  • Poziom 19  
    Auto z 2001 roku. Nie chce zapalić. Klient twierdzi że zgasił samochód normalnie a póżniej już nie zapalił. Pompka niskiego ciśnienia podaje paliwo po włączeniu zapłonu. Przy kręceniu rozrusznikiem ciśnienie na listwie wynsi około 400 bar(tak pokazuje na kompie). Komputer pokazywał bład P0340. Dało się go skasować ale przy próbie zapalenia pojawiał się ponownie. Czujniki sprawdzone(według instrukcji KTS) niby ok. Sprawdziłem rozrząd i według blokad wyszło że był przestawiony o 6 zębów. Po ustawieniu żaden błąd nie pojawia się. Silnik podobno jakieś 10 tyś km temu miał remont i niby wszystko działało. Pasek rozrządu był dobrze naciągnięty i nie mam pojęcia czy możliwe jest aby przeskoczył. Jak można sprawdzić czy to nie głowica, bo żeby wyjąć wtryski i zmierzyć ciśnienie trzeba by wyjąć silnik. Czekam na sugestie.
  • Poziom 28  
    A przez świece nie da rady.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Witam. Dostań się do wałka rozrządu i sprawdź czy popychacze (szklanki) dolegają do wałka, jeżeli napotkasz luzy między wałkiem a popychaczami to zawory pokrzywione.
  • Poziom 19  
    Z przodu ich nie widać

    Dodano po 22 [minuty]:

    Tam są 2 wałki. Jeden jest w miare widoczny a żeby zobaczyc drugi trzeba wyciągać kolektor ssący i z tego co widać śruby trzymające kolektor trzymają ten drugi wałek.
  • Poziom 15  
    To sprawdź chociaż ten jeden. Zmierzam do tego że przy przestawieniu rozrządu o 6 ząbków jest wielce prawdopodobne że pokrzywiło zawory,a czy ssące czy wydechowe to już loteria
  • Poziom 19  
    A możliwe jest żeby wszystko było ok na tak przestawionym rozrządzie. Pasek był podobno zmieniany 10 tyś temu i był napięty jak mi go przycholowali. Klient sie zaklina że zgasił wieczorem a rano już nie chciał zapalić. Na samostarcie też nic się nie dzieje. Myśle go spróbować na zaciąg odaplić ale się troche wacham.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    To jeszcze jedno małe pytanko. Czyśruby mocujące kolektor ssący trzymaja również wałki?
  • Poziom 15  
    Nie znam tego silnika, ale z doświadczenia 6 ząbków w dieslu to byłby cud gdyby zawory nie dostały. Jak są mocowane koła rozrządu do wałka,na klin czy na dociąg śrubą,może były niedokręcone?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    zbychu1- no właśnie miałem taki przypadek że cud się zdarzył w dieslu tylko że to było tdi vw. Jest tam jedno koło rozrządu na jednym wałku a drugi wałek napędzany jest łańcuchem. Śruby były dokręcone. Jutro dobiore się do wałków i dam znać co i jak.
  • Poziom 19  
    No i wszystko jasne. Połamały się wszystkie dżwigienki. Po wymianie wszystko gra. Tylko zastanawia mnie jakim cudem się przestawił rozrząd.
  • Poziom 15  
    Witaj.
    Najczęściej cudowne przstawienie rozrządu następuje w wyniku przedostania się wody do wnętrza obudowy rozrządu w okresie zimowym. Wczoraj wypuściłem C8 z 2.2 HDI z kompletem nowych dźwigienek. PAN chciał podgrzać silnik polewając go wrzątkiem przy -20°C. A w Twoim przypadku w sposób naturalny woda dostaje się do rozrządu od podszybia.
  • Poziom 19  
    Nigdzie nie widziałem śladów wody ani lodu, ale przy najbliższej okazji sprawdze czy jakoś się tam nie dostaje.