Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kąt wyprzedzenia zapłonu w passacie

16 Jul 2004 08:28 2883 7
lampy.pl
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • lampy.pl
  • #2
    adamjur1
    Level 41  
    Mam takiego passata 2,0 8V co prawda z roku 1996. W ksiązce " Sam naprawiam" jest informacja, że za wyprzedzenie w silniku 2E odpowiada w 100% komputer sterujący wtryskiem. NIc nie ruszać. A swoją droga książka jest napisana tak aby tylko nabić kupującego na cenę ok 40 zł, ale porównanie jej z podobną do kadeta 1.3 to inne światy. Pozdr. J.
  • lampy.pl
  • #3
    Janek Bień
    Level 18  
    zagrzej silnik do 80stopni c na pracujacym silniku wypnij wtyczke czujnika temperatóry zwieksz obroty do 2500 poswiec lampa strob. na kolo zamachowe powinien w otworze kontrolnym pojawic sie znak
  • #4
    pavel 55
    Level 13  
    Ktory z czojnikow to czujnik temperaturu (czerwony niebieski czy moze ten pod spodem krocca) Jaka role pelnia poszczegolne czujniki i jak je moge sprawdzic. Silnik slabo sie nagrzewa.
  • #5
    Damek78
    Level 13  
    Masz lampe stroboskopową?
  • #6
    pavel 55
    Level 13  
    Postepowalem zgodnie ze wskazowkami wyzej i natrafilem na maly problem. Na lekko rozgrzanym silniku wyjecie wtyczki czujnika tem. (niebieska) powoduje ze silnik zwalnia natomiast na rozgrzanym nie ma zadnej roznicy. Odpalilem nagrzany silnik zdjolem wtyczke czujnika tem. zwiekrzylem obroty do ok 2300 obr/min i ku mojemy zdziwieniu lampa odmowila posluszenstwa ?? Dopiero gdy zmniejszylem obroty silnika lampa zaczela blyskac. Moze to wina lampy ?? Czy przy regulacji kata wyprzedzenia zaplony musza byc caly czas zwiekszone obroty do ok 2500 obr/min . Dodam ze autko to Golf 1.8 (RP) monowtrysk Boscha. Zgory dziekuje za wszystkie odpowiedzi.
  • #7
    Janek Bień
    Level 18  
    z mojej praktyki wychodzi na to że digifant w trybie ustawczym daje staly kat wyprzedzenia zaplonu od 700- ok2500 obr/min wiec prawdopodobnie nie musisz wkrecac silnika na tak wysokie obroty jednak to tylko moje spostrzezenia wszystkie materialy serwisowe podaja aby obroty zwiekszac podczas katroli kata wyprzedzenia zaplonu
    albo radze zaopatrzyc sie w dobra lampe strob i po klopocie
  • #8
    firdy
    Level 21  
    Ale aby silnik przeszedł na tryb ustawiania zapłonu trzeba wkręcić go na ubroty a potem kąt jest stały w tym zakresie obrotów. Przy kontroli z podłonczonym czujnikiem powinno być 6 stopni przy 2350 obrotach.Tak podaje kataklog. Brak reakci przy odłonczonym czujniku może świadczyć o uszkodzeniu jego lub (kilka razy przytrafiło mi się) złej regulaci silnika za duże obroty podkręcone na śrubie reg. przy zaworze obejściowym.
    Pozdrawiam