Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dodatkowy kabel z regulatora napiecia

patik29 12 Sty 2010 21:16 1998 8
  • #1 12 Sty 2010 21:16
    patik29
    Poziom 10  

    Witam!
    Mam Escort 1,3 i alternator G4X2A (A172-70) kontrolka ładowania akumulatora świeci im większe obroty tym jaśniej :) czasami gaśnie. W związku z tym posprawdzałem pasek, styki na kablach i wyszło na wymianę regulatora. W sklepie motoryzacyjnym dobrali zamiennik regulatora na lucas system. Problem jest taki że wszystko pasuje ale ze starego regulatora wychodzi dodatkowo cienki kabel, który jest połączony na zewnątrz wtyczką. Nowy tego nie posiada. Mam dylemat jaka role spełnia ten kabel i czy mogę zamontować ten regulator czy mogą pojawić sie jakieś nieprzewidziane efekty.
    Z góry dziękuję za pomoc

    0 8
  • #2 12 Sty 2010 23:20
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    A czy ta wtyczka wchodzi z powrotem do alternatora?

    0
  • #3 12 Sty 2010 23:26
    patik29
    Poziom 10  

    Nie, kabel (żółto niebieski) idzie gdzieś koło prawej lampy. Oczywiście z alternatora wychodzi gruby czerwony i cienki niebieski

    0
  • #4 13 Sty 2010 09:28
    carrot
    Moderator Samochody

    Ten dodatkowy kabel to sygnał DF, jest połączony z jedną ze szczotek, wystarczy dolutować do nowego reglera brakujący kabelek

    0
  • #5 13 Sty 2010 09:34
    viper555
    spec od auto-elektro

    A kto powiedział że w Lucasie to regulator , kończy się mostek prostowniczy / przebija diodę/.P

    0
  • #6 13 Sty 2010 11:29
    patik29
    Poziom 10  

    Witam!
    Rozumiem że ten sygnał DF jest dla podłączenia komputera i diagnostyki ładowania. Zamontowałem nowy regulator (bez lutowania tego kabelka) nastąpiła poprawa kontrolka gaśnie po odpaleniu auta, jednak na wolnych obrotach pod obciązeniem (światła ogrzewanie) zaczyna świecić. Czyli to chyba oznacza ze alternator nadaje sie do generalnego remontu?
    z góry dzieki za wskazówki.

    0
  • #7 13 Sty 2010 19:05
    patik29
    Poziom 10  

    Okazuje się że kontrolka zaczyna świecić na wolnych obrotach jak alternator się nagrzeje.

    0
  • #8 16 Sty 2010 17:42
    tranquility
    Poziom 10  

    Prawdopodobnie musisz oddać alternator do naprawy, gdyż najprawdopodobniej masz przegrzane uzwojenie. A ile pokazuje V na wyjsciu z alternatora i ile na aku??

    0
  • #9 16 Sty 2010 17:53
    patik29
    Poziom 10  

    na wolnych obrotach 13,57V pod obciążeniem spada do 13,52V

    0