Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia II 2006r. światła mijania i drogowe.

13 Sty 2010 00:40 3468 10
  • Poziom 10  
    Problem polega na tym że, po włączeniu świateł mijania, świecą również światła drogowe, których nie można wyłączyć nie wyłączając również świateł mijania bez względu na położenie przełącznika przy kierownicy, jeśli chodzi o "błysk" przy nie włączonych światłach to jest ok! Diagnostyka odpowiedzialnych za to, komponentów nie wykazuje błędów, natomiast system centralnej elektryki po odłączeniu żarówek świateł długich, oczywiście tak.
    Podejrzewam przełącznik (moduł) pod kierownicą ponieważ, w parametrach pokazuje mi aktywację świateł drogowych nawet gdy pokrętło od świateł jest na zero, ale może się mylę.
    Diagnostykę przeprowadzałem CDIF2.
    Proszę o sugestię i pozdrawiam.
  • Poziom 32  
    Daj loga z diagnostyki tak by było widac gdzie jest bład i ew screen z długiego kodowania Bordnetza.
  • Poziom 10  
    Sprawa okazała się bardziej mechaniczna, jest reakcja przy przeginaniu płytki modułu przełączników kolumnowych, jakieś zimne luty, ciężkie do namierzenia, po niby naprawie działało dobrze przez miesiąc, teraz podobno usterka powróciła, zobaczymy po drugim podejściu do tego problemu, jak przyprowadzą auto.
  • Poziom 17  
    Wymienia się na nowe i po kłopocie.
  • Poziom 10  
    Dzięki. Sam bym na to nie wpadł!
  • Poziom 17  
    Przepraszam jeśli uraziłem, ale taka jest prawda. Ludzie kupują auta po kilkadziesiąt tysięcy, i myślą, że wszystko będzie na wieki. Jak przychodzi do naprawy to najlepiej żeby kosztowało jak w "maluchu". "Bo to przecież tylko kawałek plastiku, i tyle to kosztuje?"
    Bez urazy. Naprawisz raz, drugi, trzeci klientowi tą samą część a za czwartym razem powie znajomym, że z Ciebie to partacz bo nie poradzisz sobie z naprawą.
    To tylko dygresja do tego jacy są ludzie.
    Sory za OT, ale szanujmy siebie.
    Co do tematu, częste zimne luty na tych płytkach ;-)

    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    dokładnie tak wygląda naprawa samochodu ,diagnoza + wymiana :-}
    inną drogą albo się uda albo nie .
  • Poziom 10  
    Ok! Nie gniewam się.
    Zakładając ten temat, spodziewałem się że usterka w/w jest w postaci bardziej typu, przeprogramowanie, itp. a tu taki banał.
    Chciało by się, aby w naszych warsztatach, dana część zamienna leżała na półce i czekała, żeby ją wykorzystać, ale w naszym kraju, nie oszukujmy się, z tą mentalnością, jeszcze nam daleko. Też jestem za wymianą tego modułu, ale klient kupił sobie fajny samochód i myśli że to tak jak z FSO kiedyś, na rowie, platynki itd.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 27  
    Przeprogramowanie bornetza nie wchodzi w gre ,oczywiście jeśli znasz historie auta i wiesz że było ok i nikt nie bawił się , przełącznik sprawdzisz w kanałach żeczywistych ,zresztą jesli naginasz coś w nim i działa to usterka jest oczywista.
    Oczywiście bornetz też może się zepsuć i włączyć światła sam od siebie ,miałem w 3 letniej audi a 3 taki problem tyle że włączał wsteczne światło .Wymiana i po problemie ale wpierw trzeba mieć na podmianke ,ryzyko jest nie małe ,cena też .
  • Poziom 17  
    Cytat:
    Oczywiście bornetz też może się zepsuć i włączyć światła sam od siebie

    Chyba wyłaczyć. Układ "bornetz" wykorzystany jest do diagnozy w czasie rzeczywistym obwodów elektrycznych (zwarcie, przerwa, przeciążenie) i ma za zadanie wyłączać uszkodzone obwody, nie dopuścić do ich załaczenia i sygnalizować to użytkownikowi na desce. Jeśli się mylę to mnie poprawcie :-).
  • Poziom 27  
    Sygnalizować spalone żarówki ,sterować swiatłami np.ksenony z doświetlaniem zakrętw,wycieraczkami jeśli są w systemie can itp.To taki jakby zespolony przekaznik ,są wersje high i low ,niestety teraz wszystko jest zelektronizowane że tak powiem ,w zasadzie nic tam nie ma co by mogło być niezbędne .
    No, planowali że przy can systemach będzie mniej przewodów elektrycznych ale czy tak jest naprawde ?Wcale nie ,non stop jakieś nowe systemy dodatkowe przewody itd.
    Tak wygląda rozwój w branży samochodowej ,w audi q7 i innych wsadzili twardy dysk 40 g do systemu mmi 3 generacji ,ciekawe jak się to sprawdzi .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Nie wyłączać kolego ,bez tego nic nie będzie działać jeśli chodzi o oświetlenie zewnętrzne ,wewnętrzne ,lusterka itd.itp.