Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z ogrzewanie w passat b5 tdi

czarny100022 13 Sty 2010 21:39 23185 21
  • #1 13 Sty 2010 21:39
    czarny100022
    Poziom 10  

    Witam wszyskich. Posiadam Passata 19 tdi 99 rok climatronic. Problem jest z ogrzewaniem. Na wolnych obrotach silnika leci zimne powietrze nawet przy temp 90 stopni, dodam gazu leci ciepłe chociaz dziś dłuższy czas leciało mi zimne przy obrotach silnika dopiero na postoju już dodałem wiecej gazu pare razy aż zabulkotało w centralce dopiero zaczeło lecieć gorące powietrze. Pompe wody wykluczam iż pare dni temu wymieniany był rożrząd i pompa wody, przed wymianą pompy było to samo Jeśli macie jakieś pomysły jaki może być objaw tego zjawiska bardzo proszę o pomoć

    2 21
  • #2 13 Sty 2010 22:21
    basstec
    Poziom 34  

    Glupie pytanie ale sprawdzales poziom cieczy w ukladzie? Po spuszczaniu plynu z ukladu i napelnieniu zawsze po kilku dniach troche ubywa, objaw pasuje. Ewentualnie jak jest plyn to odpowietrz przewody od nagrzewnicy.

    0
  • #3 13 Sty 2010 22:26
    rm23
    Poziom 13  

    Witam! Temat dość często poruszany użyj wyszukiwarki na pewno znajdziesz odpowiedź szybko.. p.s. na PM wysłałem Ci linka z forum na którym ktoś ma podobny problem. Pozdrawiam

    4
  • #4 13 Sty 2010 22:40
    robertnov
    Poziom 20  

    Jeśli nie miałeś wcześniej problemów z ogrzewaniem to na obecną chwilę zostaje odpowietrzenie układu "efekt przelewającej się cieczy" lub jak to określiłeś " pare razy aż zabulkotało ".

    0
  • #5 14 Sty 2010 16:03
    Staszek49
    Poziom 34  

    Sprawdź, czy ciepły płyn dochodzi do przewodów nagrzewnicy i czy ciepły też wychodzi. W razie potrzeby wymień filtr pyłkowy (kabinowy), od którego czystości zależy efekt nadmuchu powietrza przez dmuchawę, w tym również gorącego. Jeśli za poprawność działania reszty podzespołów związanych z grzaniem gwarantujesz, to dla informacji dodaję, że silniki diesla, w normalnych warunkach pracy raczej się nie przegrzewają i trzeba dłużej czekać na efekt grzania. Ponadto znam przypadki "zamulania" nagrzewnic w skutek sporadycznego używania ogrzewania (auta sprowadzone z tzw. ciepłych krajów) oraz stosowania niewłaściwych płynów chłodniczych, co niestety ma wpływ na efekt grzania w aucie.

    1
  • #6 14 Sty 2010 17:56
    basstec
    Poziom 34  

    Wlasnie objawy takie jak to, ze grzeje przy wyzszych obrotach czy bulgotanie wskazuje na mala ilosc plynu w obiegu lub zapowietrzenie ukladu. Jeszcze raz powiem bo to niby oczywiste ale nie zawsze, ze po zalaniu silnika plynem i pojezdzeniu troche uklad sie odpowietrza i trzeba dolac plynu. Druga sprawa, ze znajomy w pasku kilka razy w roku dolewal po litrze plynu do obiegu mimo, ze uklad byl sprawny to gdzies uciekalo.

    3
  • #7 17 Sty 2010 12:25
    czarny100022
    Poziom 10  

    panowie wszystko pięknie ale przed wymianą rozrządu tez takie objawy miałem a płynu wcale nie spuszczałem chociaz ze 2 razy na odcinku 200 km ubyło mi płynu. Sprawdzam stan i cały czas sie utrzymuje tan. Dziś po przegazowaniu go 2 razy mocno zaczeło lecieć ciepłe. Nie którzy mówią że może być dmuchnięta uszczelka pod głowicą i to może być efektem tego Nie mam pojęcia jaki może być objaw

    Dodano po 14 [minuty]:

    Nadmieniam iż jak na razie nie ma ubytku płynu ale po dodaniu gazu jest czasem bulgotanie w centralce. Moze ktoś powie jak odpowietrzyć układ może to coś pomoże

    0
  • #8 17 Sty 2010 12:32
    Maximuskrk
    Poziom 12  

    Jak była wymieniana pompa to nie ma siły żeby płyn nie uciekł. Faktycznie wyglądają objawy na zapowietrzony. Układ powinien się sam odpowietrzyć. Ewentualnie odpal auto i czekaj aż silnik się zagrzeje i naciskaj grube węże , aby uciekło powietrze. Oczywiście przy odkręconym korku;)

    0
  • #9 17 Sty 2010 12:34
    robertnov
    Poziom 20  

    Napisz coś więcej,co zostało już sprawdzone.Pewne podpowiedzi już się pojawiły,odpisujesz tylko że po przegazowaniu pojawia się ciepłe powietrze,nic więcej.Porównałeś temperaturę węży od i z nagrzewnicy?Robiłeś diagnostykę?Odpowietrzałeś układ? Brak podstawowych wiadomości aby cokolwiek podpowiedzieć.

    0
  • #10 17 Sty 2010 14:23
    czarny100022
    Poziom 10  

    Podłączony był samochód pod komputer żaden błąd nie wyskoczył. Być może jest zapowietrzxony układ gdyż wymieniałem kiedyś czujnik temperatury cieczy być może od tamtej pory tak jest z ogrzewaniem ale do końca nie wiem bo wymieniałem czujnik w lato więc nie uzywałem ciepłego powietrza.
    Nie sprawdzałem węży, chodzi ci o te 2 które idą do centralki ? N razie to mnie straszą uszczelką pod głowicąCo mam konkretnie posprawdzać? Jeszcze 1 problem mam ,od jakiegoś czasu czasem odłącza mi turbine wyszedł błąd z doładowaniem na kompie ale przyczyn może być wiele bo może n75 może turbo bądź inny problem

    Dodano po 4 [minuty]:

    ktoś mi pisał że by odpowietrzyć układ to odkrecić korek jak temerature osiągnie i że sie samo odpowietrzy. Zrobiłem tak i nic nawet poziom płynu sie nie obniżył, problem nadal istnieje Nie mam pojęcia co robić. Każda wskazówka sie przyda

    2
  • #11 17 Sty 2010 14:38
    robertnov
    Poziom 20  

    Do odpowietrzenia potrzebna jest jeszcze jedna osoba aby podwyższyć prędkość obrotową silnika (nie przesadzaj tylko, wystarczy 1100-1200 obr/min).Ty czy kto ktokolwiek inny popuszcza opaskę węża wychodzącego z nagrzewnicy (na podszybiu lewy wąż pomiędzy serwem a akumulatorem,stojąc przodem do samochodu),jest w nim mały otwór i jest to również miejsce z którego wylatywać będzie powietrze lub powietrze z płynem.Gdy przestanie uchodzić powietrze,nasuwasz go na swoje miejsce i dokręcasz opaskę.Węże z nagrzewnicy mają być gorące,dłuższe ich przytrzymanie powinno zacząć parzyć rękę.Ważna rzecz o której nie wspomniałem,silnik musi posiadać temperaturę normalnej pracy,czyli 90 *C.To jest odpowietrzenie układu,równie dobrze może okazać się że masz po prostu zakamienioną nagrzewnicę,wtedy próba odkamienienia (nie jest to proste)lub jej wymiana.Pozostaje jeszcze sprawdzenie silniczków klap.

    Co do drugiego problemu szukaj tu na forum,przypadków taki jak u Ciebie są bez przesady setki.

    1
  • #12 17 Sty 2010 15:17
    czarny100022
    Poziom 10  

    dzięki za informację spróbuje w ten sposób odpowietrzyć zobaczę czy to pomoże

    0
  • #13 19 Sty 2010 22:40
    artures71
    Poziom 10  

    Witam,zrób tak jak radzi Staszek49,węże do nagrzewnicy muszą być gorące,jesli nie to właśnie często nagrzewnica jest zamulona,nawet w autach 4-letnich.

    0
  • #14 19 Sty 2010 23:13
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    Węże panowie to zawsze będą gorące rozbieraliście to kiedyś nie i tu jest cały pic chłodniczka jest w tym aucie pionowo i ciecz przepływa sobie tylko przez górny plastik życzę powodzenia przy wymianie konsola do wyciągnięcia mało tego nagrzewnica też i to daleko bo szyba przeszkadza

    0
  • #15 10 Lut 2010 16:57
    arczi255
    Poziom 9  

    Witam Miałem ten sam probałlem w swoim passacie 1,9 tdi 2003 r słabo mi grzał lub nie grzał. Mechanik stwierdził ze mam przytkana klape w nagrzewnicy ciepło zimno. Rozebrał cały kokpit wymienił ciegło które zatykało i otwierało klape i dalej była kicha. Nastepnym krokiem było odpowietrzenie układu i wtedy wyszło co jest nie tak bo przy uzyskaniu dużej temperatury okazało sie ze uszczelka pod głowica jest walnięta i ucieka woda bokiem wraz z ciśnieniem i nie ma obiegu w nagrzewnicy. teraz czekam na odbiór san po wymianie uszczelki napisze czy pomogło Pozdro

    0
  • #16 17 Mar 2010 08:44
    grzesiek99700
    Poziom 2  

    Witam, mam ten sam problem w swoim passacie 1,9tdi 2001r wysiadło ogrzewanie .Mechanik stwierdził , że to termostat ,wymienił.Ogrzewania ciągle brak , silnik zaczął się grzać tem.120 stopni .Przewód górny gorący dolny zimny,wzrosło ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym.Mechanik stawia na pompę wody która była wymieniana ok.25 tys,km.Pozdrawiam.

    4
  • #17 17 Mar 2010 09:06
    basstec
    Poziom 34  

    Przed wymiana termostatu bylo OK? Jezeli wczesniej bylo dobrze a po wymienie sie grzeje to znaczy, ze najprawdopodobniej termostat jest trafiony.

    0
  • #18 17 Mar 2010 12:43
    grzesiek99700
    Poziom 2  

    Nie jestem do końca pewien czy było OK z temperaturą silnika , gdyż pojazd użytkowany był na krótkich dystansach do 5 km, i mogłem przeoczyć czy się grzeje , gdyż były niskie temperatury.Dzięki za pomoc.

    0
  • #19 11 Cze 2010 12:13
    hipec
    Poziom 2  

    Witam.Mam passata z 2003 anglik i mam problem z climatronic a dokladni po samotescie wyrzucilo trzy bledy ktorych nie da sie skasowac nie dzialaja klapki v68,v71,v85.Czy da sie cos z tym zrobic czy czeka mnie wymiana silniczkow?

    3
  • #20 26 Lis 2011 16:51
    urzytkownik12345676
    Poziom 1  

    mam problem z passatem b6 iedna strona samochodu grzeje a z drugiej leci zimne powietrze co może być przyczyną

    Dodano po 2 [minuty]:

    wszystkie silniczki działają klapki się otwierają do nagrzewnicy szlałfy są garące

    1
  • #21 07 Lut 2012 14:38
    caymer
    Poziom 1  

    Witam mam problem z ogrzewaniem w passat b5 rekcja jest taka ze raz grzeje a raz nie i sie zbiera cisnienie w wężach prosze o pomoc

    2
  • #22 03 Cze 2012 17:57
    majlo212
    Poziom 9  

    Miałem ten sam problem w pasku z 2002 roku- nie było ogrzewania nawet gdy nastawiłem na 29stopni przy temperaturze na zewnątrz około 6 stopni. Okazało się że było za mało płynu w układzie chłodzenia. Dolałem przegoniłem go po autostradce i problem zniknął

    1