Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pali na trzy cylindry na lpg D.T. Gas System - Gas Tech 500S

Sulzer 19 Sty 2010 18:26 21238 49
  • #31
    Sulzer
    Poziom 9  
    Ta pokrywa z wkrętkami była idenentyczna w pegazie i taurusie, dobrze się przyjrzałem, te małe oringi tylko wstawiłem nowe (również idealnie pasowały), dlatego nie robiłem sobie dodatkowej roboty z wykręcaniem króćców. Czujnik temp. z wężykiem do mapsensora również przełożyłem i wręciłem w taurusa identycznie jak było w pegazie.

    Jak mogę zrobić kalibrację-bieg luzem gazu, oraz jak zresetować ECU benzynowe?

    Aha jak gadałem z gazownikiem po wymianie listwy, to powiedział odnośnie kalibracji, że on nie jest pewny czy ECU gazowe będzie tak samo dobrze obsługiwać taurusa jak pegasa. Nie wiem, czy tak jest, czy z góry gazownik zostawił sobie wymówkę jakby nie poradził sobie z regulacją. Podobno D.T. Gas System nie jest łatwy w regulacji.
  • #32
    andrzej1433
    Poziom 13  
    Więc tak, żeby zresetować ECU benzynowe trzeba odłączyć akumulator na kilka może kilkanaście minut, potem po podłączeniu aku pojeździć trochę tylko na benzynie nie włączając wogóle gazu, jazda w różnych warunkach na różnych obciążeniach żeby ECU benzynowe "nauczyło się", zaadoptowało. Potem podjechać do gazownika, niech poustawia wszystkie parametry prawidłowo, między innymi temp.gazu(szyny) tak jak już wcześniej pisałem, potem niech zrobi kalibrację-bieg luzem, Robi się to w programie do regulacji GasTech, jak będa problemy z wyregulowaniem przy ustawieniu szyny na PEGAS to niech zmieni na MATRIX. Co do trudności regulacji tej instalacji to ja nie mam żadnych, jedno co wiem to nie jest to zbyt popularna i lubiana instalacja, gazownicy raczej od niej stronią ale skoro już taką mam to postanowiłem sam ją regulować, tym bardziej że wymusiła to sytuacja bo gaziarz w Gdańsku zlikwidował warsztat i musiałbym jaździć do niego do Starogardu Gdańskiego ok 70km. Teraz jest nowy warsztat w Gdyni no ale ja już sobie sam radzę. nie wiem czy ten twój gazownik to DTGas czy jakiś inny bo jak inny to może rzeczywiście mieć problemy. Ja rok temu kiedy miałem problemy z gazem to obdzwoniłem i objeździłem wszystkie warsztaty gazowe w Gdańsku i nikt nie chciał się podjąć naprawy a każdy stawiał inną diagnozę. A i jeszcze jedno dobrze by było wgrać nowszy soft do ECU gazowego, ja mam wgrany 604s, jest łatwiejszy w regulacji i ma więcej możliwości. W tym moim nie ma opcji szyny TAURUS ale w nowszej wersji może już być.

    Dodano po 16 [minuty]:

    A i jeszcze jedno: czy wymieniłeś filtr FL, bo może to on przymula. Filtr musisz bezwzględnie wymienić a właściwie oba, fazy lotnej przed szyną i ciekłej przy elektrozaworze i rób to często nie czekaj do 10tkm bo załatwisz sobie znowu szynę. Z gazu wytrąca się olej i klei te blaszki co powoduje w konsekwencji uszkodzenie cewek.
  • #33
    Sulzer
    Poziom 9  
    Raczej nie on przymula, bo przed wymianą nie przymulał. Z jednej strony cieszę się ze pali na cztery gary, ale z drugiej strony myśle czy ten muł to kwestia regulacji i przejdzie, czy jakiegoś rodzaju niekompatybilności z całym układem.
    :?:

    Ale i tak pierwszą rzeczą jaką zrobie po wyregulowaniu gazu, to bedzie wymiana FL
  • Pomocny post
    #34
    andrzej1433
    Poziom 13  
    Lepiej zrób to przed regulacją tzn wymiana filtra i regulacja.
  • Pomocny post
    #35
    MIRAS-S
    Poziom 19  
    Kup sobie interfejs z firmy VIAKEN i będziesz mógł sobie sam sprawdzać oraz regulować instalację.
    Na pewno po zmianie wtrysków jest konieczna kalibracja aby dopasować czasowtryski.
    Do zmiany aktualizacji w programie potrzebne są pliki konfiguracyjne.
    Rozmiar dysz w nowych wtryskach musisz mieć taki sam jak w starych.
  • #36
    Sulzer
    Poziom 9  
    no i po kalibracji.. :popcorn: silniczek chodzi jak żyleta, znowu nie wiem, że mam lpg w aucie. Silny jak na benzynie i tak samo idealna kultura pracy. Dzięki koledzy za pomoc, bez was nie poszłoby mi to tak szybko i sprawnie, pozdrawiam was serdecznie.

    Mała porada dla początkujących takich jak ja,
    dla właścicieli listw pedasus i taurusów:
    Nie rozbierajcie swoich listw z dużym przebiegiem w celu ich wyczyszczenia. Te blaszki z przesłonkami ulegają rozkalibrowaniu i po zmontowaniu (nawet jeśli wszystko poskłada się identycznie jak było wcześniej) istnieje duże prawdopodobieństwo, że później blaszki nie będą się szczelnie zamykać.

    Temat można uznać za zamknięty. :spoko:
  • #37
    sobek522
    Poziom 10  
    Mam drobny problem z D.T. gas system
    Posiadam instalację d.t. gas system sterownik 500s w jaki sposób mogę zmienić oprogramowanie na 600s o którym pisałeś?

    U mnie w Lagunie 1,8 16v 120km resetuje się ciągle sterownik co go ustawie to góra 2 dni i już mam rozkalibrowany i wskakują ustawienia fabryczne. Wymieniłem akumulator bo już był słaby i myślałem że jest spadek napięcia i przez to się resetuje sterownik, lecz po wymianie akumulatora nic się nie zmieniło a śmiem twierdzić że nawet pogorszyło:(.


    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Miałem taki sam przypadek z listwą i po wymianie się uspokoiło ale problem pozostał z resetowaniem się sterownika:(
  • #38
    andrzej1433
    Poziom 13  
    Po ustawieniu wszystkiego w sterowniku oraz po autokalibracji a właściwie po każdej zmianie, którą wprowadzasz należy zapisać dane w ECU , Opcja F5-wymiana danych- zapisz w ECU.
  • #39
    sobek522
    Poziom 10  
    Tak zawszę robię i ciągle auto odpala mi się na benzynie ( czerwona lampka ) a nie w automacie ( migająca zielona ).
  • #40
    sobek522
    Poziom 10  
    dzisiaj przeprogramowałem sterownik z 500s na 604s. Auto chodzi rewelacyjne. Tylko mam jeszcze drobny problem:
    Jak odpalę diada miga że jest w automacie i auto nie chce mi się przerzucić na gaz mimo rozgrzanego silnika. Muszę to zrobić ręcznie przytrzymując przycisk przez klika sekund.
  • #41
    andrzej1433
    Poziom 13  
    A jakie ustawiłeś temp. przełączania na gaz? Dla reduktora ustaw 30st. a dla szyny gazu 15st. albo nawet 10st. no i jeszcze obroty przełączenia ustaw np. 1600 i ustaw opcję- kiedy wzrastają, to powinien się przełączyć po dodaniu gazu oczywiście jak osiągnie zadane temperatury. Tylko wiesz żeby temp. reduktora osiągnęła te 30st. to najpierw silnik musi się rozgrzać do ok.50st. No i jeszcze sprawdź czujniki temp red. i gazu, na zimnym silniku połącz się ze sterownikiem i zobacz w wizualizacji zobacz czy temp red. i szyny gazu jest taka sama, powinny wskazać temp otoczenia (zimnego silnika). Jeśli jest inaczej to albo któryś czujnik niesprawny albo popróbuj w programie w ustawieniach zmienić rodzaj czujnika bo może nie taki jest wybrany jak trzeba. Tylko rób to na zimnym wtedy widzisz realne temperatury , po rozgrzaniu silnika temp. się różnią.
  • #42
    sobek522
    Poziom 10  
    A na ile powinno być ustawie ciśnienie gazu?? ja mam 0,80 bar

    Dodano po 46 [minuty]:

    Dzisiaj zmieniłem na te parametry co pisałeś i i przełącza się na gaz. Jest jeszcze drobny problem nie duży ale można by to jeszcze dopieścić.
    auto nie przerzuca się na gaz po przegazowaniu tylko jak się ruszy autem i dopiero na 2 się przerzuca jest to dla mnie co najmniej dziwne. Przesyłam moje ustawienia :
    Pali na trzy cylindry na lpg D.T. Gas System - Gas Tech 500S Pali na trzy cylindry na lpg D.T. Gas System - Gas Tech 500S Pali na trzy cylindry na lpg D.T. Gas System - Gas Tech 500S Pali na trzy cylindry na lpg D.T. Gas System - Gas Tech 500S
  • #43
    andrzej1433
    Poziom 13  
    Teoretycznie przy tych ustawieniach powinien się przełączać po przegazowaniu, oczywiście powyżej 1600 obrotów.Ciśnienie ustawione dobrze, ja też mam 0,80 i u mnie się przełącza bez problemu. Chyba, że powodem jest nieskonfigurowany TPS a widzę, że zaznaczyłeś opcję podłączony. Jeśli faktycznie jest podłączony to trzeba skonfigurować. Kliknąć: przepustnica zamknięta na minimalnych wolnych obrotach, potem gaz do dechy tzn powyżej 6000obr. i kliknąć na: przepustnica otwarta. Potem zapisać w sterowniku. To ciśnienie 1,68 czy też 1,23 to nie są ciśnienia reduktora lecz suma RED+MAP. Ciśnienie reduktora jest widoczne na wizualizacji, tam masz 0,9, ten zielony słupek, więc jest wyższe niż to 0,8 do przełączenia. Z tym jest OK, tylko ten TPS (przepustnica). No i jeszcze te dysze, na pewno masz 2,0 , Przy tym silniku chyba za małe. Sprawdź to w instrukcji. Nie chodzi mi tylko o ustawienie ale o faktyczny rozmiar.
  • #44
    sobek522
    Poziom 10  
    Zaprogramowałem przepustnicę i nic nie pomogło. Nadal przerzuca się jak ruszę autem.
    Dysze w kolektorze mam 2,2 mm w programie nie było takich to wyboru były 2.0 i 2,5 wiec wybrałem 2,0. W listwie wtryskowej przekrój otworów jest 4,0.
    w instrukcji jest napisane że we francuskich autach przekrój powinien mieć 2,2 i tyle mają. Jest to laguna 1,8 16v.
  • #45
    andrzej1433
    Poziom 13  
    Jedyne co przychodzi mi na myśl, to podłączenie RPM, ja mam podłączone pod cewkę zapłonową (przewód sygnałowy). Może u Ciebie jest podłączone pod czujnik obrotów w skrzyni biegów i dlatego dopiero jak auto jedzie to przełącza na gaz.
  • #46
    sobek522
    Poziom 10  
    Przed przeprogramowaniem centralki przerzucał się na gaz bez problemu normalnie po osiągnięciu temp zwiększałem obroty i przeskakiwał na gaz.
    Nie ma z tym problemu.

    Dziękuję bardzo za pomoc bardzo dużo mi pomogłeś:)
  • #47
    andrzej1433
    Poziom 13  
    Z tym obrotami z czujnika w skrzyni to się pomyliłem, bo przecież nie wskazywał by obrotów na biegu jałowym a widać na skrinie, że pokazuje dobrze. Proponuję jeszcze raz zmienić oprogramowanie, może wybierz inny plik, słyszałem kiedyś, że niektóre wersje mają błędy a i czasem podczas fleschowania potrafi się błędnie wgrać. Wiem to też z autopsji bo miałem podobny problem z tym przełączaniem jak Ty, wgrałem jeszcze raz nowy soft i problem zniknął. Warto spróbować.
  • #48
    sobek522
    Poziom 10  
    Dzisiaj wgrałem ponownie softa i problem jest ciągle ten sam jak ruszę autem to się przerzuca na gaz. Przy przy gazowaniu nie ma szans na przełączenie. Dziwne to trochę:)
  • #49
    thorox
    Poziom 1  
    Witam Panowie
    Poszukuje listwy wtryskowej DT Gas z trzema sprawnymi cewkami podgrzewana cieczą chłodzącą. Mam auto V6 i założone 2 listwy, niestety w jednej z nich poleciały
    2 cewki i tego już nie da się naprawić. Dlatego jeśli ktoś miałby taką używkę z z 3 sprawnymi cewkami proszę o kontakt, lub inne propozycje.
    Można pisać na torox(malpa)vp.pl

    Pali na trzy cylindry na lpg D.T. Gas System - Gas Tech 500S
  • #50
    tbilski
    Poziom 9  
    Dołączam do grupy mniej lub bardziej pechowych użytkowników instalacji upadłej firmy DT. Napotkałem dotąd - jak większość - problem z sensownym serwisem. Najbliższa lokalizacja, która coś w temacie wie jest ok 70 km ale jakość działania i podejście również techniczne pozostawia na tyle do życzenia, że nie odważam się tam "inwestować". Pozostali - lokalni - "gazownicy" się nie tykają, bo się nie podłączą i przekierowują do kogoś, kto robi "DT".

    Chciałbym zatem samodzielnie spróbować usunąć usterkę, która pojawiła się w ostatnim czasie - czyli nierówna praca na gazie, jakby na 3 cylindry. Czytając trochę m.in. na tym forum postarałem się zmierzyć oporność cewek wtryskiwaczy (po odpięciu od każdego z nich wtyczek). Okazuje się, że pierwszy (od prawej) ma ok. 12,5 oma, pozostałe raczej równo 3,5.

    Niestety nie znam szczegółów instalacji, załączam zdjęcia z prośbą o podpowiedzi:
    1. jaka to wersja/nazwa sterownika oraz listwy i wtryskiwaczy
    2. jakim sprzętem mogę to podłączyć do kompa i diagnozować czy coś takiego:
    aukcja Allegro nr 5166057561 (nie mogę wstawić linków)
    3. czy mogę wyczyścić sam podejrzany wtrysk mniej więcej tak, jak to jest opisane tu (adres widoczny w plikach graficznych)
    4. czy będzie potrzebna kalibracja, do przeprowadzenia której nie jestem przygotowany
    5. czy ewentualnie wymiana całej listwy może być na zasadzie kupienia aukcja Allegro nr 5139253259
    6. jaki filtr fazy lotnej/ciekłej powinien pasować i czy jego wymiana jest też w "domowych" warunkach nieskomplikowana - lotnej domyślam się, że raczej nie ;) czy to odpowiedni filtr aukcja Allegro nr 5167384283
    7. jak sprawdzić czy może sama cewka jest uszkodzona? od momentu powstania szarpania jest jeżdżone na benzynie, więc może nie uległa spaleniu?

    Nadmieniam, że nie jestem gazownikiem a raczej domowym mechanikiem-elektrykiem amatorem :). Niemniej jednak wizja wymiany całej listwy przez odległy i kiepski serwis za 500 zł zachęca mnie do samodzielnego zgłębienia tematu na dziś i na przyszłość.

    Może taka metoda przeczyszczenia też jest warta zastosowania, również z forum elektrody, co nie będzie wymagało kalibrowania?

    Post#46 06 Sty 2011 21:07 Re: czyszczenie i kalibracja wtryskiwaczy gazu
    Witaj nicoz0
    Wtryskiwacze Matrix nie wymagają kalibracji.
    Objawem zabrudzenia jest nierówna praca ,szarpanie silnika szczególnie gdy wtryski są nierozgrzane.
    Ja myłem benzyną ekstrakcyjną + preparat czyszczący bez rozbierania. Po rozgrzaniu, zdejmowałem wąż od filtra, wąż do góry i wlewałem 20 ml benzyny. Po kilku minutach, wąż do filtra i odpalenie. Operacja powtarzana 2 , 3 razy. Pomogło.

    Z góry dzięki za wsparcie i każdą pomocną odpowiedź nawet nie na wszystkie pytania :)