Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omega B 3.0 v6 automat - przerywa na LPG

czarnymati 14 Sty 2010 07:58 6821 34
  • #1 14 Sty 2010 07:58
    czarnymati
    Poziom 18  

    Witam, zakupilem kilka dni temu omege b 94rok 3.0 v6 automat. Mam taki problem iz na benzynie auto chodzi super, czasem przy wysokich obrotach szarpnie lecz gdy przelacze na gas przerywa, muli sie, szarpie, nie pali na 1 badz 2 cylindry. Pojechalem do gazownika ktory podlaczyl komputer gazu i komputer pokladowy pod komputer. Byl rozregulowany wtrysk gazu, wszystko ladnie poustawial. Przy podlaczeniu pod komputer pokladowy wyskoczyly 2 bledy ktore usunal oraz wykazalo uszkodzenie czujnika temp.powietrza ssacego, zawor egr i przeplywomierz, tylko ze z tym przeplywomierzem jest tak ze jest od nowszego rocznikowo modelu dlatego wykazuje usterke.
    Myslicie ze to moze swiece?cewka?kable? Prosze o rade bo juz sie glupi robie.....

  • #2 14 Sty 2010 08:01
    glosny83
    Poziom 28  

    Wysokie napięcie do sprawdzenia i oczywiście przepływka taka jaka ma być w tym modelu.

  • #3 14 Sty 2010 08:03
    czarnymati
    Poziom 18  

    Jezeli wszystko dziala na tej przeplywce? trzeba ja wymienic? jak sprawdzic wysokie napiecie?

  • #4 14 Sty 2010 08:21
    glosny83
    Poziom 28  

    Skoro wyszedł błąd przepływki i czujnika temp powietrza zasysanego a takowy jest właśnie w przepływce to zastanów się trzeba czy nie wymienić.

  • #5 15 Sty 2010 07:18
    czarnymati
    Poziom 18  

    Wczoraj chcialem wymienic swiece ale byly tak zapieczone ze wogole nie ruszyly. Podotykalem kabli wn od cewki, sprawdzalem czy wszystkie sa na swoim miejscu. Zalozylem kable na swiece, poskrecalem pierdoly odpalilem i zonk :/ silnik nie odtaje iskry podajze na 2 gary na benzynie jak i na gazie, wczesniej benzyna chodzila ok. Wydaje mi sie ze to cewka padla ewentualnie kable.... Co o tym myslicie?

  • #6 31 Sty 2012 17:37
    R4ZOR
    Poziom 10  

    Rozgrzebie trochę temat choć dawno tu nikt nie pisał nie chce robić spamu gdzie indziej. Otóż mam podobny problem OmegaB 2,5 v6 (automat)2000r. Auto na wolnych pali extra i na benzynie i na LPG problem zaczyna się na biegach pod obciążeniem przy 1800obr/min szarpie jakby odcinało zapłon przy większych obrotach ok.Wymieniłem cewkę ,przewody wn,świece nawet zaślepiłem EGR dalej jest to samo . Sprawdziłem szczelność na dolocie i kolektorze ssącym ,ustawiłem rozrząd Dodam ,że żadnych błędów w komputerze nie zarejestrowałem .Po prostu czarna magia .ma ktos jakies pomysły ??? Dodam że problem wystepuje na Pb i LPG,Częściej jednak i prawie zawsze na LPG

  • #7 01 Lut 2012 21:59
    R4ZOR
    Poziom 10  

    Wczoraj wymieniałem olej i filtr w skrzyni po zdjęciu małej miski okazało sie że na dnie leży jakiś odłamany kawałek takiego półksiężyca może to jest przyczyną tego przerywania ???

  • #8 17 Lut 2012 10:10
    JARULE007
    Poziom 1  

    raczej nie to jest przyczyną, ten pół księżyc to magnes który zbiera opiłki ze spracowanego oleju w skrzyni lepiej zostawić go w spokoju

  • #9 17 Lut 2012 10:54
    omegolotC30NE
    Poziom 20  

    JARULE007 napisał:
    raczej nie to jest przyczyną, ten pół księżyc to magnes który zbiera opiłki ze spracowanego oleju w skrzyni lepiej zostawić go w spokoju


    Mylisz się, to jest plastykowy ślizg, feler tych skrzyń. Olewka tematu zakończy się zmieleniem obudowy pompy olejowej przez kosz.

  • #10 18 Lut 2012 11:11
    R4ZOR
    Poziom 10  

    To nie jest plastikowa część ślizgu pompy tylko część korpusu półksiężyc o grubości 5 milimetrów odłamany od korpusu skrzyni i leżał na dnie miski zaznaczone strzałką na foto poniżej Link

    JARULE007 napisał:
    raczej nie to jest przyczyną, ten pół księżyc to magnes który zbiera opiłki ze spracowanego oleju w skrzyni lepiej zostawić go w spokoju


    Magnes jest na dnie dużej miski a to było na dnie małej

  • #12 28 Lut 2012 22:03
    Jara007
    Poziom 10  

    I jak przestało szarpać ? czy jeszcze jesteś w trakcie remontu ?

  • #13 29 Lut 2012 07:47
    R4ZOR
    Poziom 10  

    Cały czas jest to samo myśle jeszcze o podmianie przepływomierza ale nie wiem czy ma to sens ? Błędu przepływomierza nie zanotowałem .pozostanie zaprowadzic do mechanika choć po ostatnich doświadczeniach z nimi nie bardzo mi sie to widzi. :|

  • #14 29 Lut 2012 19:55
    Jara007
    Poziom 10  

    a co ze skrzynią, naprawiłeś czy zamontowałeś drugą ?

  • #15 29 Lut 2012 19:58
    R4ZOR
    Poziom 10  

    na razie jeżdżę na tej samej ale coraz bardziej zaczynam właśnie ją podejrzewać a u Ciebie jak ? Robiłeś coś ?

  • #16 29 Lut 2012 21:15
    matimon22
    Poziom 25  

    Cewka WN do sprawdzenia po pierwsze...
    Po drugie..ja przejeździłem na odłamanym elemencie ślizgu pompy 1 rok i nic się nie stało w skrzyni ASB. Więc trafi-nie trafi...:D

  • #17 29 Lut 2012 21:26
    R4ZOR
    Poziom 10  

    matimon22 napisał:
    Cewka WN do sprawdzenia po pierwsze...


    jakbyś zajrzał do moich postów wyżej (#6) to zobaczyłbyś, że troche więcej nawet wymieniłem niż cewka o której radzisz i zero rezultatu :(

    cewkę można sprawdzić tylko na stole probierczym lub omomierzem i tam tez była
    Po za tym nie wiem ile czasu ten kawałek leżał w skrzyni (filtr był z 2005 roku ) bo auto kupiłem ok. 5 miesiecy temu ale wtedy wszystko było ok

  • #18 01 Mar 2012 19:23
    Jara007
    Poziom 10  

    Jeszcze nic nie robiłem, ale po wizycie w autoryzowanym serwisie opla rozglądam się za drugą skrzynią, bo stwierdzili, że skrzynia się kończy. Nie ciągnie tak jak powinna tylko się ślizga, a najbardziej na czwartym biegu przy obrotach poniżej 2000 i dlatego szarpie. Samochód od nowości ma najechane 150 000 aż dziwne, że po takim przebiegu trzeba wymieniać skrzynie.

  • #19 01 Mar 2012 19:44
    R4ZOR
    Poziom 10  

    I teraz pytanie retoryczne .Czy ten samochód ma taki przebieg jaki ma ? Bo jeżeli sprowadzony to na 90% możesz byc pewny że kręcili licznik .Za miedza z reguły nie robią przebiegów w granicach 20 tys rocznie.
    Ale wracając do tematu ...założyłem nowy komputer wtrysku gazu i zmieniłem listwy wtryskiwaczy raz jeszcze i o dziwo wyszło na lepsze .Lecz niestety szału nie ma choc troche mniej to jednak przerywa .zaczynam sie rozgladac za skrzynią -w niej nadzieja :)
    U mnie się ślizga (tak myślę) na niższych biegach , gdy już złapie lock-up dopiero czuć ,że idzie a do 80km/h muł dużo wyje mało jedzie. Przerywa na wszystkich biegach wystarczy tylko ustalic granice 1800 obr/min. Odkręć u siebie małą miskę w skrzyni i looknij czy nie ma tam niespodzianki jak u mnie ? Tylko wcześniej kup uszczelkę :D

  • #20 01 Mar 2012 20:03
    Jara007
    Poziom 10  

    samochód z pewnego źródła, jestem trzecim właścicielem. Przebieg 100%. Objawy takie same co u Ciebie. Dodam, że i wymieniłem to samo :) cewka, przewody, świece, listwa, wtryski lpg. Na Pb i Lpg chodzi tak samo. Teraz czas na wymiane skrzyni.

  • #21 01 Mar 2012 20:08
    R4ZOR
    Poziom 10  

    Ok jeżeli pierwszy wymienie napiszę o zmianach a jeżeli Ty to tez napisz czy sie zmieniło pzdr.

  • #22 01 Mar 2012 21:03
    Jara007
    Poziom 10  

    teraz pytanie gdzie kupić dobrą używkę żeby się nie okazała taka sama

  • #26 05 Mar 2012 18:39
    R4ZOR
    Poziom 10  

    ok dzis zrobiłem stall test i nie jest dobrze :
    Na "D" obr. dochodza do 2600
    Na "R"- do 2700
    Na "1" - do 2700

  • #27 21 Cze 2012 17:25
    R4ZOR
    Poziom 10  

    R4ZOR napisał:
    Rozgrzebie trochę temat choć dawno tu nikt nie pisał nie chce robić spamu gdzie indziej. Otóż mam podobny problem OmegaB 2,5 v6 (automat)2000r. Auto na wolnych pali extra i na benzynie i na LPG problem zaczyna się na biegach pod obciążeniem przy 1800obr/min szarpie jakby odcinało zapłon przy większych obrotach ok.Wymieniłem cewkę ,przewody wn,świece nawet zaślepiłem EGR dalej jest to samo . Sprawdziłem szczelność na dolocie i kolektorze ssącym ,ustawiłem rozrząd Dodam ,że żadnych błędów w komputerze nie zarejestrowałem .Po prostu czarna magia .ma ktos jakies pomysły ??? Dodam że problem wystepuje na Pb i LPG.


    Zajrze jeszcze raz do rozrządu bo założyłem juz kolejną nową oryginalna cewke i kolejny nowy oryginalny czujnik połozenia wału i nic zero rezultatu
    Wizyta w kolejnych 2 warsztatach i kolejne podłączanie pod kompa tez nic nie dało

  • #28 01 Sty 2013 17:18
    feetm3n
    Poziom 1  

    witam, jak masz jeszcze problem z szarpiącym silnikiem to daj znać 793 050 506

  • #29 17 Sty 2014 17:49
    R4ZOR
    Poziom 10  

    Witajcie po zmianie skrzyni biegów i sprzęgła hydrokinetycznego problem dalej pozostaje :cry: OMG co jest grane ? Trace wiare że można namierzyć przyczynę.

  • #30 22 Sty 2014 00:20
    R4ZOR
    Poziom 10  

    przepływomierz podmieniony z innej Omegi i czujnik powietrza zasysanego również a zmian wielkich ni widu ni słychu. Myśle jeszce o sprawdzeniu czujnika wałków rozrządu i sond lambda

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME