Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

pablo1521 19 Maj 2011 23:18 1306381 4713
  • #1711 19 Maj 2011 23:18
    DavidM7.62
    Poziom 10  

    Nad konstrukcja palników pracują całe zespoły inżynierów.
    Ciekawe po co ?

    Skoro można domowym sposobem zrobić i działa:)

  • TermoPasty.pl
  • #1712 20 Maj 2011 20:04
    duch28
    Poziom 12  

    Jak widzę oryginalne palniki na op, to wydaje mi się , że inżynierowie nawet nie stali obok.

  • #1714 21 Maj 2011 22:00
    DavidM7.62
    Poziom 10  

    duch28 napisał:
    Jak widzę oryginalne palniki na op, to wydaje mi się , że inżynierowie nawet nie stali obok.


    A jakie to palniki na op widziałeś?

  • TermoPasty.pl
  • #1716 25 Maj 2011 12:37
    bronx_XJ
    Poziom 20  

    Cccichoszzzzaaaaaaaa :)

    Panowie, powoli zabieram się za robotę zapasowej zapalniczki.
    Z racji ewolucji miała by to być zapalniczka " w układzie zamkniętym".
    Podrzućcie jakieś info jak u Was się sprawują. Grzejecie nimi teraz?.
    Jestem tak na 80% przekonany na układ zamknięty - i to w większej części jako wyzwanie :)
    Także czekam na jakieś info.
    Jeśli nie chcecie pisać na ogólnym ( wiadomo czemu...) to skrobnijcie PW :)
    Pozdro

  • #1717 28 Maj 2011 18:05
    PiotrGr
    Poziom 14  

    Witam.
    Przyglądam się tej budującej dyskusji. Może to nie ten temat, powinno być "BAZAR", ale myślę że może tu prędzej komuś pomogę. Mam na zbyciu, dosłownie za parę złotych, mi nie jest to już potrzebne - głowicę do pieca WEBASTO. Dołączam fotkę. Jeżeli jest ktoś zainteresowany to proszę o info na PW. Głowica jest kompletna, dmuchawa, palnik, dysza, pompka paliwa, sterownik, itp. - jak na zdjęciach.

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

  • #1719 04 Cze 2011 00:36
    mariusz.lubicz
    Poziom 17  

    perhing napisał:


    Te palniki przy kilku sztukach kosztują $500 a za 1 sztukę $800. Transport DHL-em około $300 od sztuki. Przy grupowym zamówieniu można zamówić statkiem na palecie. Wyjdzie znacznie taniej.

    Yantai Sky Machinery. Komunikatorem można pogadać. Na Alibabie jest kontakt. Sprzedają każdemu kto płaci.

  • #1720 04 Cze 2011 07:47
    jaskul
    Poziom 16  

    Nie reklamujmy tak ;) bo już jest problem z pozyskiwaniem syfolu za chwile będzie nie do zdobycia.
    W Łodzi gość mi powiedział 1,5 za litr - więc cena absurdalna
    za 1,8 zł to mam metr sześć gazu i nic nie robię....
    o swoje źródełka trzeba bardzo dbać :)

  • #1721 04 Cze 2011 11:36
    ZIBIES
    Poziom 18  

    :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

    Czyżbym musiał przeprosić fazę glicerynową?
    Tego póki co jest do oporu.
    A będzie coraz więcej bo BIO wkracza coraz mocniej
    Common raile nie są hepi
    Tylko, że palić się nieeeeee chceeeeeeeeee

    :cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

    A jak przerobić te nasze cudeńka na KLIMATYZACJĘ
    Grzać amoniak???

  • #1722 04 Cze 2011 15:37
    mariusz.lubicz
    Poziom 17  

    jaskul napisał:
    Nie reklamujmy tak ;) bo już jest problem z pozyskiwaniem syfolu za chwile będzie nie do zdobycia.
    W Łodzi gość mi powiedział 1,5 za litr - więc cena absurdalna
    za 1,8 zł to mam metr sześć gazu i nic nie robię....
    o swoje źródełka trzeba bardzo dbać :)


    Robiłem przymiarki ale syfolu brak. W warsztatach, nawet na wsiach, mają już dmuchawy na syfol takie z Allegro szafki do utylizacji odpadów w warsztatach.
    Mnie też już wołali 1.50. Do tego dochodzi prąd i same problemy.

  • #1723 06 Cze 2011 10:45
    jaskul
    Poziom 16  

    Może trzeba będzie pomyślec o imporcie syfolu... :)

  • #1724 07 Cze 2011 09:49
    YureQ
    Poziom 17  

    Palnik niekompletny, ocalony przed złomem. Chyba był jeszcze nie używany.
    Czy nada się do naszych celów?
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Ma przygnieciony kondensator ale wiatrak chodzi.
    Czy jakiś sterownik do niego podejdzie?

  • #1725 07 Cze 2011 09:57
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe

    Ładny. Sterownik dowolny, w oryginale był satronic.

  • #1726 23 Cze 2011 23:41
    tuning86
    Poziom 15  

    Przerabial ktos palnik man i podzieli sie fotkami?

  • #1728 25 Cze 2011 20:43
    grippen123
    Poziom 14  

    Witam, palnik MAN ( zwykły nie rakietowy) działa bez problemu lubi syfol :). Fotek na razie nie będzie, bo maniek rozkręcony. Czeka na małą modyfikację i wymianę łożysk .

  • #1729 04 Lip 2011 21:57
    tuning86
    Poziom 15  

    Jaka srednica rurki zasilajacej w olej? I czy ktos poda przyklad podloczenia wszystkiego, jakis schemat byłby pomocny. Kwestia jeszcze jaki ustawic sklad spalin bo analizator zrobilem z sondy lambda i teraz chce ustawic skład oraz gdzie mierzyc.

  • #1730 06 Lip 2011 09:41
    bronx_XJ
    Poziom 20  

    tuning86 wszystko jest w tym temacie i poprzednim, musisz uważnie poczytać :)

    Witam kolegów, pytanie za 100 punktów ;).
    Jak długo wytrzyma guma uszczelniająca grzałkę-ścianka naczynia podgrzewania paliwa?
    Niestety po zmontowaniu okazało się że guma nie jest olejoodporna. Gumowe uszczelnienie znajduje się wewnątrz naczynia i ma cały czas kontakt z podgrzewaną cieczą.

  • #1731 06 Lip 2011 10:50
    lolo76sk
    Poziom 11  

    bronx_XJ
    Jak to uszczelnienie jest w miarę okrągłe to zastosuj jakiś o-ring od hydrauliki siłowej , one są stworzone do oleju.:idea:

  • #1732 06 Lip 2011 14:13
    bronx_XJ
    Poziom 20  

    lolo76sk napisał:
    bronx_XJ
    Jak to uszczelnienie jest w miarę okrągłe to zastosuj jakiś o-ring od hydrauliki siłowej , one są stworzone do oleju.:idea:

    Odpada nie ma takiej grubości, max maja 3.53 a ja potrzebuje prawie 6mm ( srednica 38-40mm)

  • #1733 06 Lip 2011 22:17
    zbyszek1281
    Poziom 20  

    Uszczelnienia na zamówienie Wykonują w Warszawie na ul Łopuszańskiej.
    Najlepiej grzałkę wkładaj do zbiorniczka od góry. Grzałka 500W z zawieszką do gotowania wody w szklance za 5zł produkcji ukraińskiej 4 zwoje nie do zdarcia. Takie same chińskie 2 zwoje przy tej samej mocy wytrzymują ok 2 miesiące za 2zł/szt
    Pozdrawiam

  • #1734 07 Lip 2011 10:26
    bronx_XJ
    Poziom 20  

    Zbyszku dla mnie nie problem wykonać uszczelnienie, jedyny problem to ze zastosowałem gumę nie olejo odporną, o czym dowiedziałem się po montażu.
    Stąd moje pytanie ile może wytrzymać taka guma zanim sparcieje?

  • #1735 07 Lip 2011 22:13
    zbyszek1281
    Poziom 20  

    Guma parcieje z przyczyn atmosferycznych . W twoim przypadku olej spowoduje puchnięcie ,a potem się to rozklei :cry:

  • #1736 08 Lip 2011 22:31
    modelgaz
    Poziom 12  

    Witam forumowiczów ,jak widzicie jestem tu po raz pierwszy i mam takie pytanie czy taki piec na oo THYSSEN UNIT a raczej palnik da się przerobić na Syfol .Pozdrówka dla wszystkich.Jeszcze jedno mam ,, POMYSŁA,,. na sterowanie z sondy lambda i myślę że za......lało by to że ho ho.nawet jeżeli SYFOL by był słabszy .zbyszek1281 Zobaczę w pracy jakie mam uszczelki ale jeżeli już to płaskie.

  • #1737 09 Lip 2011 22:43
    zbyszek1281
    Poziom 20  

    Witam
    Nareszcie mam trochę czasu i wykonałem próbę odpalenia mojego nowego palnika nadciśnieniowego na OP . Zasilanie olejem prowizorycznie pompka Omnigena do paliw zasilajaca zbiornik z poduszką powietrzną Zakres ciśnienia 1 -1,5bar. powietrze tradycyjnie do prób kompresor . Palnik jak widac na wcześniejszych zdjęciach Weisthaupt ze sterownikiem LOA 44. Dysza Delawan do 200KW podgrzewana grzałką z od "gluta".Podgrzew oleju przepływowy grzałka patronowa 200W.
    Parametry startu palnika .Ciśnienie powietrza na dyszę 1bar. Ciśnienie oleju ustawione na reduktorze palnika 0.15bar.
    Początkowy start to podanie oleju i odpowietrzenie podgrzewacza przepływowego zaworkiem jak na zdjęciu i ustawienie ciśnienia roboczego na reduktorze palnika. Nastepnie start elektryczny palnika ,zagrzanie oleju do 60°C. Po czym palnik włącza przepustnicę powietrza .Następuje start wentylatora i przeskakuje iskra . Po upływie pewnego czasu nie otwiera sie elektrozawór powietrza na dysze, oraz elektrozawór oleju i palnik przechodzi w tryb awaryjny.
    Potrzebuję pomocy jak to prawidłowo podłączyć ze sterownikiem. Konstrukcyjnie mogę wiele , ale w elektryce to wymiękam
    Pozdrawiam i liczę na pomoc. Zainteresowanym oferuję pomoc konstrukcyjną

    @ Modelgaz z tą sondą Lambda to ciekawy temat wart rozwinięcia :idea:

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Dodam tylko że zatrzymanie palnika nie powoduje żadnych wycieków z dyszy i innych mitycznych historii . Jedynie w podgrzewaczu wzrasta nieznacznie ciśnienie ok. 0,2 bar ponad ustawione,które wraca do ustawień po odpaleniu.

  • #1738 10 Lip 2011 01:33
    SAWEK101
    Poziom 31  

    Zbyszku ale przecież jasno i wyraźnie wszystko masz rozrysowane na sterowniku, a cewki nie załączy też jeśli czujka zobaczy światło przed właściwym startem.

  • #1739 10 Lip 2011 10:42
    modelgaz
    Poziom 12  

    Witam i znów to samo pytanie TYSSEN UNIT low NOx chyba 15kw. Co to za piec i czy się nadaje do syfolu?.Co do sondy Zbyszku to jeżeli widzi spaliny to sprawa jest prosta,ale najpierw muszę kupić piec i go przerobić .Oczywiście bez pomocy z waszej strony to raczej ciemność widzę.

  • #1740 10 Lip 2011 13:44
    zbyszek1281
    Poziom 20  

    Witam
    Sawek dzięki za podpowiedż. Zapomniałem ,że palnik postawiony na stole to dużo światła dziennego , które widzi fotorezystor. Wyjęcie z palnika o owinięcie czujki szmatką zadziałało zapaleniem palnika prawidłową pracą po zdjęciu szmatki z czujki.
    Podłączenia elektryczne wykonał mi zaprzyjażniony elektryk nie mający do czynienia z palnikami. Całe podłączenie jest ze sterownika LOA 44/ Taki był w palniku/ bez żadnych przekażników. Zastanawia mnie czy to może tak pracować i nie uszkodzi sterownika.
    Jeżeli chodzi o pracę palnika to jak na pierwsze odpalenie rewelacja. Przy ciśnieniu powietrza z agregatu lodówki 0,7bar na dyszę Delawana i ciśnieniu oleju 0,2bar.
    Płomień jak na zdjęciach. Co najmniej dwa razy większy niż w moich palnikach podsysających. Po chwilowym podkręceniu paliwa do 04bar i powietrza na dyszy 1bar płomień jak z miotacza ognia. Próbę przerwałem obawiając się pożaru w ciasnym pomieszczeniu. Do tych ustawień powinienem jeszcze dołożyć powietrza z wentylatora :D
    2 Modelgaz tym palnikiem bedę zasilał piec Tyssen o mocy 90KW. Mam też palnik na OO Tyssena i wydaje mi sie ,że można go przerobić na OP Jedynie co trzeba
    zmienić to sterownik z Satronika na LOA ,ale ja się na tym nie znam.
    Zdjęcia jeszcze dzisiaj jak syn mi wstawi do posta.
    Zdjęcia wstawione w poprzednim poście
    :cry: