Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

pablo1521 12 Gru 2011 10:33 1305805 4704
  • #2251 12 Gru 2011 10:33
    zbyszek1281
    Poziom 20  

    Zapach tłuszczu spożywczego trochę bardziej przyjemny będzie zamknięty w ciśnieniowym zbiorniku grzejnym.Taśmy grzejne jak zapewnia producent służą ,rownież do utrzymania temperatury mediów w rurach w różnych zakresach.

  • TermoPasty.pl
  • #2252 12 Gru 2011 10:37
    tomekshlm06t
    Poziom 14  

    No właśnie tu moje doświadczenie z domorosłym podgrzewaczem. Olej miałem wstepnie podgrzany gdzieś do temp. 30-40 st., a tuż przed drążkiem i dyszą dałem to dodatkowe dogrzewanie. Temperatury oleju wchodzącego do drązka nie mierzyłem, ale musiało być około 100 st., bo nie szło złączki utrzymać w palcach. Długość tego "podgrzewacza" to około 60-70 mm rurki.

  • #2253 12 Gru 2011 17:04
    zbyszek1281
    Poziom 20  

    Kolego Tomku ja też podobnie kombinuję z podgrzewaniem oleju .Chodzi oto aby przypadkiem nie przypalać oleju w rurkach przed palnikiem :idea:
    Pozdrawiam

  • #2254 13 Gru 2011 11:59
    tomekshlm06t
    Poziom 14  

    Poniżej załączam odręczny szkic prostego "podgrzewacza". Myślę, że termostat do 120 st. będzie najodpowiedniejszy. A im cieńszy drut, niższe napięcie i większa moc transformatora, tym stabilniejsze będzie podgrzewanie. Osłonki ceramiczne na rurki myślę, że są dostępne, drut oporowy także, całość powinna się zmieścić w kilkunastu zł. plus koszt trafo (do halogenów nówka, to około 30-50 zł). Jeśli koncepcja chybiona, proszę o wytknięcie błędów.

  • #2255 14 Gru 2011 22:01
    bronx_XJ
    Poziom 20  

    Koledzy jakich producentów termostaty do grzania paliwa używacie?
    Właśnie mi siadła kapilara....ST-12

  • TermoPasty.pl
  • #2256 14 Gru 2011 22:48
    YureQ
    Poziom 17  

    Wreszcie trochę czasu i zacząłem montaż .

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Proszę o uwagi sugestie.
    Brakuje mi jeszcze elektrozaworu do oleju.
    Mam jeszcze jeden do powietrza :
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
    Czy on nie może być do oleju?
    Materia³y konstrukcyjne: Korpusy, pokrywy - stop ZnAl
    Suwak - stop aluminium anodowany,
    Uszczelnienia - poliuretan PU
    Czy te uszczelnienia mogą być do oleju? Jak nie to może się da je wymienić?
    Tylko temp. pracy mała.
    http://www.prema.pl/pdf/katalog/2_003_1.pdf

    Proszę o jakieś namiary na elektrozawór olejowy.
    Zbiornik ciśnieniowy (hydrofor)też się robi, będą fotki.
    Czekam na wył ciśnieniowe.
    Zbyszkowi dziękuję za radę w sprawie tych wył.

  • #2257 14 Gru 2011 23:14
    bronx_XJ
    Poziom 20  

    poliuretan jest odporny na benzynę i oleje i duzoooo innych syfów :)
    do 85 powinien pracować poprawnie.

  • #2258 15 Gru 2011 09:33
    ZIBIES
    Poziom 18  

    YureQ
    Coś mi się wydaje, że ten zawór do oleju nie będzie pracował bez minimalnego ciśnienia - tzn nie przerzuci chyba, że olej będzie pod ciśnieniem? No i ten tłumik?
    Raczej nic z tego nie będzie ... bardziej jakiś "migomat"
    No i sprawa budowy takiego zaworu - tłoczek. Jak będzie się zachowywał w oleju?
    Trzeba wypróbować
    Ten przy reduktorze sprawdziłeś czy pracuje pod ciśnieniem?
    Zdaje się, że podłączyłeś go odwrotnie ... ciśnienie powinno być podłączone od strony tłumika

    Proponuję np. ELEKTROZAWÓR EV210A 1/4" NC DANFOSS ! WODA ! - na alle ...

    Dobre parametry tylko jaka uszczelka?

  • #2259 15 Gru 2011 14:49
    YureQ
    Poziom 17  

    Jaki tłumik? To przepływowy podgrzewacz oleju i powietrza. Pisałem o nim wcześniej.
    To ma być palnik nadciśnieniowy. Więc małe ciśnienie oleju będzie.

    ps. dobra :) kupiłem elektrozawor olejowy, typowy. Poczekamy jak przyjdzie.

  • #2260 15 Gru 2011 21:23
    bakprint
    Poziom 10  

    Witam Brać grzejących czarnym złotem.
    Jako nowy forumowicz, chciałem się ze wszystkimi przywitać.

    Jestem pełen podziwu dla Waszej inwencji i pomysłowości.
    Oczywiście po przeczytaniu wszystkich możliwych wątków na temat wykorzystania syfolu, doszedłem do wniosku, że i mnie nie może zabraknąć wśród użytkowników tego, jakże cennego paliwa :)

    Sam jestem domowym majsterklepką, więc nie trzeba mnie było dużo zachęcać... hehehe. Rozglądnąłem się więc tu i tam.

    Idąc za ciosem nabyłem do zaadaptowania piec EXOCELL 27 firmy Unical AG. W piecu zamontowany jest palnik HANSA HVS5.
    Przywlokłem to wszystko do chałupy i teraz kombinuję nad przeróbką.
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
    Zacząłem od zbieractwa... jakieś pompki olejowe, termostaty, elektrozawory...
    Przeglądam alledrogo za grzałkami, zbiornikami na olej, pojemniczkami, pompkami olejowymi, termostatami, elektrozaworami...itd, itd. Normalka...
    Powinno się coś z tego kiedyś wykluć.

    Może któryś z Kolegów przerabiał już ten palnik? Może się czymś pochwalić?
    Po rozmowach z Pablem myślę o podciśnieniowym układzie olejowym, choć nie powiem że ciśnieniowy układ mnie nie kusi.
    Co radzicie?

  • #2261 15 Gru 2011 22:24
    bronx_XJ
    Poziom 20  

    Sam rok czasu się zastanawiałem czy zrobić zapas w postacie nad czy pod.
    Z racji tego ze sam mam nad-ciśnienie , wybrałem podciśnieniowca dla równowagi :) .
    A tak na poważnie, analizowałem za i przeciw, ilość elementów prostotę itp.
    Uważam że jedyną wadą pod ciśnienia jest grzałka w zbiorniczku i konieczność czyszczenia zbiorniczka.
    Patrząc na konstrukcje kolegów z nadciśnieniem jakoś nie wierzę w to że wszystko będzie działać bezproblemowo na syfie.
    Czy któryś z kolegów dzała na podciśnieniu już którąś zimę?
    Znam tylko jednego gościa poza forum ktory śmiga na podciśnieniu ale wymaga to od niego dbania o czystość oleju i brak wody (chłodniczy czy hamulcowy), fryturę też bardzo oczyszcza, ogólnie więcej czasu potrzebuje na zabawę jak ja.
    My mamy zbiornik pompe oleju i palnik.
    Koledzy z nadciśnieniem mają jeszcze regulatory, reduktory oleju, elektrozawory na drążkach - jak za 2-3 lata będzie im wszystko śmigać to wtedy dopiero zdecyduje sie na nadciśnienie - takie moje zdanie w temacie.

  • #2262 15 Gru 2011 22:33
    zbyszek1281
    Poziom 20  

    Witam
    Identyczna Hansa ogrzewa u mnie budynek mieszkalny ponad 200m². Świetna konstrukcja do przeróbki. Zaleta płaski zawirowywacz, zawsze czyściutki :D
    Pracuje w piecu jako podciśnieniowy na Delawanie. Dla mnie to już przeszłość. Następna konstrukcja to tylko palnik ciśnieniowy z całą prostotą, czystością i finezją pracy :idea:
    @ Bronx widzę ,że teoretyzujesz na zasadzie słyszałem itd :?: Palnik prosty jak "cepy".Pozbawiony pompy, zbiornika ,pływaków wyłączników ,przekażnikow. czasuwek, smrodu . Posiada tylko grzałkę 200W z prostym regulatorem. W porównaniu ma więcej o jeden elektrozawor i regulator ciśnienia. Możliwości modulowania mocy to zupełnie inna epoka :D Palnik testowo często przeglądam. Ściezka olejowa z podgrzewaczem czysta jak łza.Brak przypaleń czego nie mogę powiedzieś o zbiorniczku podciśnieniowca :wink:
    Jakieś przejezyczenie piszesz o watpliwościach podciśnienia :?:

  • #2263 15 Gru 2011 23:01
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe

    bakprint
    jeśli zamierzasz robić "hansę" to oddaj wl10 !!

    ha ha. 50 pkt w prezencie.
    Pozdr.

  • #2264 15 Gru 2011 23:08
    bakprint
    Poziom 10  

    bronx_XJ napisał:
    ... Z racji tego ze sam mam nad-ciśnienie , wybrałem podciśnieniowca dla równowagi :)...

    Podoba mi się podejście :)
    Dla mnie każda z metod byłaby dobra, byle układ był bezawaryjny... a o to jak widać w każdej metodzie nie jest łatwo.

    Pytanie do zwolenników nadciśnienia:
    Jaką wydajność w (np.) cm3/10 obrotów mają:
    - pompka olejowa z Poloneza
    - pompka olejowa od chińskiego skutera

    Pytanie wzięło się z niewiedzy na temat koniecznych obrotów na tych pompkach. Trzeba właściwie dobrać napęd do tych pompek. Oczywiście że mogą pracować impulsowo - np. 10 sek pracy/120 sek. stop. Ale i tak trzeba właściwie dobrać obroty i moment na osi silniczka napędowego. Za wolno też nie mogą się obracać....

    Proszę o jakieś wskazówki.

    pablo1521 napisał:
    bakprint
    jeśli zamierzasz robić "hansę" to oddaj wl10 !!


    @Pablo.
    Wielkie dzięki za punkty... można będzie luknąć na to i owo.

    Co do W10, to pójdzie w góry. Tam mam też piec co żre jak smok :cry: .
    No i najważniejsze. Na czyś trzeba eksperymentować i gdzieś wpakować Twoją dyszę, hehehe

  • #2265 15 Gru 2011 23:15
    YureQ
    Poziom 17  

    zbyszek1281 napisał:

    @ Bronx widzę ,że teoretyzujesz na zasadzie słyszałem itd :?: Palnik prosty jak "cepy".Pozbawiony pompy, zbiornika ,pływaków wyłączników ,przekażnikow. czasuwek, smrodu . Posiada tylko grzałkę 200W z prostym regulatorem. W porównaniu ma więcej o jeden elektrozawor i regulator ciśnienia. Możliwości modulowania mocy to zupełnie inna epoka :D Palnik testowo często przeglądam. Ściezka olejowa z podgrzewaczem czysta jak łza.Brak przypaleń czego nie mogę powiedzieś o zbiorniczku podciśnieniowca :wink:
    Jakieś przejezyczenie piszesz o watpliwościach podciśnienia :?:


    :)
    Nie ma pompy? To co daje ciśnienie oleju? A cały hydrofor? A co z tym przekaznikiem opóżniającym wyłączenie elektrozaworu powietrza? Co testowałeś?
    Ale i tak idę w tą stronę. :)

  • #2266 15 Gru 2011 23:31
    bakprint
    Poziom 10  

    SAWEK101 napisał:
    .... ten mój patent z podgrzewaczem to takie cudo że niby teraz pracuje na podciśnieniu (pływak jest w środku) ale jak kiedyś dorwę mniejszą dyszę i podam przez odpowietrzenie podgrzewacza powietrze np 0,15bara to będzie zapylał na nadciśnieniu

    To rozwiązanie podoba mi się. Jednocześnie zapala się lampka z hasłem: co jest do wszystkiego, to jest do niczego.

    Kilka elementów takiego układu.
    Nieduży, zamknięty zbiornik z pojemnościowym czujnikiem poziomu oleju i patronową grzałką - powiedzmy 200W.
    Presostat do 0.15 bara (właśnie nabyłem takowy na alledrogo) - reaguje na ciśnienie powietrza nad olejem w zbiorniczku.
    Elektrozawór sterowany powyższym presostatem - dobija olej, utrzymując zadane ciśnienie powietrza w zbiorniczku (a przez to podawanego na palnik oleju).
    Duży, szczelny zbiornik (napełniany 1/na dzień) z olejem i z nabitym powietrzem powiedzmy do 8 bar.

    Obędzie się bez pompki i będzie układ nadciśnieniowy.

    Po dołożeniu pompki niepotrzebny będzie ten buforowy zbiornik oleju.
    A i układ będzie można zamienić na podciśnieniowy po rozszczelnieniu małego zbiorniczka.

    Rozwiązań układu może być wiele. Tak naprawdę decydują zdobyte na alledrogo elementy układu.

  • #2267 15 Gru 2011 23:59
    ZIBIES
    Poziom 18  

    https://obrazki.elektroda.pl/5901063200_1323899050_thumb.jpg

    YureQ napisał:
    Jaki tłumik? To przepływowy podgrzewacz oleju i powietrza


    :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    YureQ napisał:
    ps. dobra :) kupiłem elektrozawor olejowy, typowy. Poczekamy jak przyjdzie.


    Daj fotkę co to takiego

    Dodano po 19 [minuty]:

    YureQ napisał:
    Nie ma pompy? To co daje ciśnienie oleju? A cały hydrofor? A co z tym przekaznikiem opóżniającym wyłączenie elektrozaworu powietrza? Co testowałeś?


    Dobre
    Jak to jest, że piszą a jakoś nie widać tej pracy i tego doświadczenia ....

    @YureQ
    Tak trzymaj - rób swoje, no czasami trzeba za coś zapłacić
    Mój zawór widziałeś na fotce z palnikiem - darmo nie było, ale jestem zadowolony

    Trochę mnie ciśnienie atmosferyczne irytuje więc postanowiłem zbudować pneumatyczną pompę do zasilania palnika

    Dwa siłowniki pneumatyczne - oczywiście przechodzone - 50/200 co powinno dać około litra na suw
    Nagromadziłem parę klamotków i teraz muszę tylko zastanowić się nad zasadą działania
    Mam dwie teorie i jedną muszę wybrać
    Tknęło mnie regulowanie ciśnienia
    Niektórzy poszli w stronę regulatora ciśnienia oleju
    Ja spróbuję z regulacją ciśnienia powietrza na tłok
    Powinno być łatwiejsze do opanowania

    Pozdrawiam

  • #2268 16 Gru 2011 08:04
    bronx_XJ
    Poziom 20  

    zbyszek1281 napisał:
    @ Bronx widzę ,że teoretyzujesz na zasadzie słyszałem itd :?:

    Zbyszek bez urazy ale przeczytaj mojego posta jeszcze raz!
    Znam jeden palnik nadciśnieniowy namacalni.
    Sorry ale na forum każdy pisać może jeden lepiej drugi gorzej - bez urazy, nie znam Ciebie osobiście i większości z Was, więc może nie jest tak kolorowo jak to się opisuje.
    Wypowiedziałem moje zdanie, bazujące na obserwacjach Waszych konstrukcji, I DOŚWIADCZENIACH JEDNEGO NADCIŚNIENIOWCA, którego widziałem i rozmawiałem z gościem w żywe oczy.
    Więc bądź na tyle wyrozumiały i uszanuj moje zdanie, czy ja Cię nakłaniam do przerwania prac na konstrukcją - nie !
    Każdy kij ma dwa końce, tak samo jak, nad i pod ciśnienie ma swoje plusy i minusy.

    bakprint napisał:
    Presostat do 0.15 bara (właśnie nabyłem takowy na alledrogo) - reaguje na ciśnienie powietrza nad olejem w zbiorniczku.


    Zbiornik z olejem szczelnie zamknięty ( ok 0.8L), presostat miał włączać wyłączać tankowanie. Ok jak olej był zimny. Mała ilośc oleju, załącza się grzałka, rośnie ciśnienie i zamiast tankować (bo ubywa oleju) nie zatankuje - takie moje obawy jak tez kiedyś myślałem o presostacie - nie mówię że myślę dobrze :)


    Backprint masz oryginalny podgrzew w tym WL10?

  • #2269 16 Gru 2011 08:30
    YureQ
    Poziom 17  

    ZIBIES napisał:

    Daj fotkę co to takiego
    @YureQ
    Tak trzymaj - rób swoje, no czasami trzeba za coś zapłacić
    Mój zawór widziałeś na fotce z palnikiem - darmo nie było, ale jestem zadowolony

    Trochę mnie ciśnienie atmosferyczne irytuje więc postanowiłem zbudować pneumatyczną pompę do zasilania palnika

    Dwa siłowniki pneumatyczne - oczywiście przechodzone - 50/200 co powinno dać około litra na suw
    Nagromadziłem parę klamotków i teraz muszę tylko zastanowić się nad zasadą działania
    Mam dwie teorie i jedną muszę wybrać
    Tknęło mnie regulowanie ciśnienia
    Niektórzy poszli w stronę regulatora ciśnienia oleju
    Ja spróbuję z regulacją ciśnienia powietrza na tłok
    Powinno być łatwiejsze do opanowania

    Pozdrawiam


    Zapowiada się ciekawie. Daj znać jak coś wybierzesz.

    Kupilem taki zawór.
    http://www.abceko.pl/01_Elektrozawor_RAPA_BV_01_L2_18-744.html

    oraz drugi, typowy do miga.

  • #2270 16 Gru 2011 09:24
    zbyszek1281
    Poziom 20  

    Witam
    @Bronx szanuję twoją opinię, ale tu na Forum wymieniamy sie konkretnymi doświadczeniami, które można w każdej chwili udokumentować np. zdjęciami.Zrobił tak Sawek pokazując "profesjonalny" palnik ciśnieniowy.
    YureQ w nadciśnieniowcu rolę pompy może pełnić stosowany kompresor. Cały "hydrofor "to samochodowy zbiornik od gazu i np. pompa do przepompowywania paliwa> Przekażników nie ma w tym palniku.Elektrozawór powietrza podłączony jest do wentylatora palnika.Dalsze kombinacje z podgrzewem i przedmuchiwaniem ścieżki olejowej mają posłużyć do zasilania palnika tłuszczami zestalonymi :D

  • #2271 16 Gru 2011 10:50
    bakprint
    Poziom 10  

    bronx_XJ napisał:
    ....
    bakprint napisał:
    Presostat do 0.15 bara (właśnie nabyłem takowy na alledrogo) - reaguje na ciśnienie powietrza nad olejem w zbiorniczku.


    Zbiornik z olejem szczelnie zamknięty ( ok 0.8L), presostat miał włączać wyłączać tankowanie. Ok jak olej był zimny. Mała ilośc oleju, załącza się grzałka, rośnie ciśnienie i zamiast tankować (bo ubywa oleju) nie zatankuje - takie moje obawy jak tez kiedyś myślałem o presostacie - nie mówię że myślę dobrze :)

    Backprint masz oryginalny podgrzew w tym WL10?

    Układ ścieżki olejowej rozpatrywałem czysto teoretycznie, bo jeszcze nie zdążyłem "zapraktykować" :| Na razie tylko czytam i "nabieram czytanej wiedzy".

    Powinienem raczej napisać w cytowanym przez Ciebie zdaniu: "Presostat do 0.15 bara (właśnie nabyłem takowy na alledrogo) - powinien reagować właściwie na ciśnienie powietrza nad olejem w zbiorniczku.
    A jak będzie reagował? Koledzy dawali kompensator ciśnienia... Presostat może zadziała właściwie, może nie zadziała. Może trzeba będzie jednorazowo po podgrzaniu "odpowietrzyć/zrównoważyć" układ. A może dać duuży zbiornik z regulowanym powietrzem... Ja jeszcze nie wiem, bo "dwa dni z nocą" jestem w temacie. Ale się dowiem :) W tym sezonie nie planuję grzać OP, więc mam dużo czasu.
    Wydaje mi się, że warto się "bić" o regulację ciśnienia oleju właśnie powietrzem.

    A Wl10 jeszcze nie rozbierałem, na razie odpaliłem na OO. Ma być podgrzewacz, a czy jest to zobaczę.

  • #2272 16 Gru 2011 14:55
    YureQ
    Poziom 17  

    Cytat:

    Zbiornik z olejem szczelnie zamknięty ( ok 0.8L), presostat miał włączać wyłączać tankowanie. Ok jak olej był zimny. Mała ilośc oleju, załącza się grzałka, rośnie ciśnienie i zamiast tankować (bo ubywa oleju) nie zatankuje - takie moje obawy jak tez kiedyś myślałem o presostacie - nie mówię że myślę dobrze :)


    A ja myślę dać wiekszy zbiornik, tak 40-50l i tam ok. 20 l oleju, nad tym poduszka powietrzna. Tu ma być wieksze ciśnienie ok 2 bar. Dalej olej idzie do regulatora ciśnienia oleju, tam redukcja na 0,3- 0,5 bara (jak pisze zbyszek) i dopiero do podgrzewacza i potem tuż przed drążkiem elektrozawór. Drążek też podgrzewany.

    Więc przy takiej ścieżce, olej w zbiorniku ciśnieniowym nie byłby podgrzewany. Może tam ten presostat by sie sprawdził.
    Ja tam chce dać wyłącznik ciśnieniowy aby mi załączał pompę zębatą w beczce 200l i dobijał te 20 l oleju a nad olejem stała poduszka powietrzna. Dam jeszcze olejowskaz z rurki plastykowej i jak powietrza w poduszce będzie ubywać to sie dobije. Tak jak w hydroforze.
    Nie wiem czy piszę jasno ale jak to zrobie to dam fotki. Zbiornik po lpg, podłużny z malucha już mam. Wyłączniki ciśnieniowe jakoś chyba po niedzieli już dojdą. Może :)

  • #2273 16 Gru 2011 19:00
    tomekshlm06t
    Poziom 14  

    Witam ponownie. Choć jestem zwolennikiem palnika z podsysaniem, jedna słowo na aktualny temat. Po co ten zbiornik "hydro..."? Można dać pompkę oleju z mechanicznym zaworkiem zwrotnym (przelewowym) utrzymującym jakieś 2-3 bary. Niech pompka załączy się jako pierwsza, przed wentylatorem i puści prąd po kilku sekundach. Chyba, że czegoś nie kumam z tym zbiornikiem buforowym....

    Dodano po 13 [minuty]:

    No właśnie, pochytrzyłem. Było na dnie beczki odstane z 10 l. syfu z wodą, nie do spalenia. Zamiast zlać i zapomnieć, dolałem to tego g... 50-tkę hydraulika, pomieszałem bo pomyślałem (ha ha, z myśleniem ma to mało wspólnego) ..musi pójść! Teraz mam 60 l. g...! Dawno temu szefcio mój mówił: "skrobał tyłek, lizał nóż". Uczcie się na cudzych błędach. Pozdrawiam.

  • #2274 16 Gru 2011 20:10
    zbyszek1281
    Poziom 20  

    Kolego Tomku w całej ciśnieniowej zabawie masz dowolnej długości "rurociąg" Φ8mm poliuretanowy/ kolor niebieski/ . Do tego "hydrofor ,który pracuje minutę kilka razy na dobę :D Niektórzy wykorzystują pompy na OO zainstalowane w palniku ustawione na niewielkie cisnienie :?:

  • #2275 16 Gru 2011 20:26
    SAWEK101
    Poziom 31  

    Tomek grzej mocniej, tylko nie gotuj w podgrzewaczu :D , u mnie szło takie co się gotowało jak woda, było ciężej ale w końcu poszło.

  • #2276 16 Gru 2011 20:43
    tomekshlm06t
    Poziom 14  

    No właśnie, gotuje się w zbiorniczku, komin huczy jak dziki, ale jakoś idzie. Dwa dni i wykończę tą paskudę. Do Zbyszka: w Twoim przypadku rozumiem potrzebę tego zbiornika, niejako przy okazji przygotowujesz fryturę do stanu płynnego, ale jeśli jest paliwo płynne, to po co rozbudowywać układ o ten zbiornik? Dodatkowy element, który trzeba utrzymywać w ruchu (konserwacja, naprawa, etc.). A i tak potrzeba pompę, aby podać paliwo do "hydro...". I jeszcze coś, a co jeśli zalejesz układ takim syfem jak ja dzisiaj? Układ zamknięty i nawet nie widzisz co się dzieje z podgrzewanym paliwem. Nie traktuj mnie Zbyszku jak wroga, jestem ciekawy efektów, ale z natury odrobinę sceptyczny.:idea:

  • #2277 16 Gru 2011 22:41
    bronx_XJ
    Poziom 20  

    Dobra naprawiłem zbiorniczek, tzn termostat wstawiłem nowy, od 0-90st.
    Powiem że lepsze działania od poprzedniego(30-120) zauważyłem, łatwiej ustawić i utrzymać pożądaną temp. A dziwne to bo oba maja taka sama histerezę i dokładność.
    Zmniejszyłem tym samym temp oleju do przedziału 85-70st. Zimny palnik odpala poprawnie już na zakresie 60-75. To jest tem na wlocie ścieżki olejowej.
    Termostat ma właśnie takie dT 15st przy pracy z olejem.

  • #2278 16 Gru 2011 22:56
    zbyszek1281
    Poziom 20  

    Nie bardzo mnie rozumiesz .W poprzednich postach pisałem o przyszłosciowej koncepcji spalania tłuszczu frytur zestalonych. Nie rozumiem rozbudowy palnika o dodatkowe elementy :?: Jest wręcz odwrotnie palnik jest pozbawiony wszystkich części podciśnieniowca i można założyć oryginalną osłonę. Pompa jest jedna i służy do zasilania trzech palników,oraz do przepompowywania oleju z beczek do zbiornika.
    W ten sposób pozbyłem się otwartej beczki z zanurzoną pompą od Poloneza. Pływak zbiorniczka podgrzewu podciśnieniowca steruje elektrozaworem oleju. Drugi podciśnieniowiec ma pompkę wkrecaną w korek beczki , którą co kilka dni tankuję odkrecając zawór " rurociągu". Czystości oleju pilnuje duży świecowy filtr wodny z wkładem siatkowym wielokrotnego użytku. :D
    Można w dalszych koncepcjach spróbować spalać taki syf wodno olejowy i z płynem hamulcowym w postaci emulsji. Taką możliwość daje pompa w układzie z palnikiem ciśnieniowym :idea:
    @ Bronx widzę,ze robisz próby z różnymi temperaturami podgrzewu oleju , co jest bardzo słuszne przy nie chcianych miksach w "syfolu". W układzie otwartym ograniczeniem jest temperatura wrzenia mieszanki zależna od ciśnienia atmosferycznego. Zamknięty układ ciśnieniowy podgrzewu przesuwa w górę temperaturę wrzenia mieszaniny olejowej zależnej od ciśnienia oleju w układzie.W palniku ciśnieniowym praktycznie nie występuje gazowanie oleju. Zaleca się nie przekraczanie temp. 95°C dla olejów ciężkich.

  • #2279 19 Gru 2011 23:15
    bakprint
    Poziom 10  

    Coś się cicho zrobiło.... odezwę się więc :D
    Skontaktował się ze mną w piątek nieznajomy facet, który przeczytał mój pierwszy wpis w tym temacie... i zaprosił do obejrzenia swojego pracującego pieca i palnika...
    Mieszka niedaleko, więc dzisiaj wpadłem do Gościa i szczęka mi opadła...

    Piec pracuje trzeci sezon. Poprzednie dwa na podciśnieniu, od tegorocznych wakacji na nadciśnieniu.

    NIc tutaj szczególnie innego niż w konstrukcjach z forum, poza tym, że:
    - poza standardowym wyposażeniem palnika zainstalowane są tylko:
    reduktory ciśnienia powietrza i oleju,
    elektrozawór powietrza podawanego na dyszę,
    oraz grzałka 100W umieszczona tuż przed dyszą. Grzeje olej i powietrze jednocześnie. Posiada własny termostat z pomiarem temperatury sztycy tuz przed dyszą.

    Olej zaciągany jest z 1000 litrowego zbiornika bezpośrednio przez oryginalną pompę palnika poprzez 100 mikronowy filtr oleju.
    Ciśnienie powietrza podawane jest z kompresorka agregatu z lodówki.

    Palnik odpala pewnie, bez żadnych problemów. Płomień jasnożółty. Zawir i komora pieca sucha, bez śladów niespalonego oleju. Olej autentycznie przepracowany - sprawdziłem!!

    Zrobiłem fotki palnika (widać resztki konstrukcji z układu podciśnieniowego), oraz wnętrza pieca i zawira.

    Piec jest wyposażony w garnek który jest w nim już ponad rok (i się jakoś trzyma).
    Czyszczenie pieca ponoć odkurzaczem.
    Na palniku trochę chaosu - to resztki instalacji podciśnieniowej. Prawdą jest, że prowizorki najdłużej się trzymają :)
    Załączam fotki:
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

  • #2280 19 Gru 2011 23:52
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe

    No... lekka partyzantka.... ale widać, że działa.
    Ale ten garnek to jakby nie z tego pieca. Coś na dokładkę wygląda.
    I syf powinien być odwrotny - góra ładna, dół taki sobie, a tu jest inaczej, ale ten garnek robi swoje. Ważne, że jest efekt. pozdr.