Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

pablo1521 04 Lut 2014 22:44 1305667 4704
  • #3331 04 Lut 2014 22:44
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe

    Logatop BE 1.1 to rakietówka.
    Nie do przerobienia, w każdym razie nie znam nikogo co by przerabiał taki z dobrym skutkiem.
    Ale do tego pieca można założyć inny przerobiony.

  • TermoPasty.pl
  • #3336 10 Lut 2014 23:06
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe

    H3nry napisał:
    Pytanie do Pablo: udało się koledze przerobić jakąkolwiek rakietówkę 20-40kW?



    2-3 posty wyżej masz odpowiedź :)
    pozdr.

  • TermoPasty.pl
  • #3337 12 Lut 2014 14:01
    szawryk
    Poziom 14  

    Witam
    Jako że jest zima postanowiłem zbudować piecyk do ogrzewania warsztatu zasilany olejem przepracowanym lub posmażalniczym. Do budowy palnika wykorzystałem pomysł Babingtona. Zastosowałem dyszę 0,3mm , ciśnienie powietrza 3Bar utrzymuje sprężarka ABAC ( moc 1,5KW) z 50 litrową butlą - włącza się co 30 minut na 50 sekund. Zużycie oleju około 1,6 litra na godzinę. Olej podaje pompa oleju od Ploneza Caro napędzana poprzez sprzęgło kłowe silnikiem od wycieraczek z Łady 2107 ( napięcie na silniku pompy 6V, prąd 2A ), pompa obraca się bardzo wolno ale i tak podaje za dużą ilość oleju . Przepływ oleju dławiony jest zaworem ( wlutowałem stary zawór od palnika acetylenowego do cięcia ), dalej olej płynie do podgrzania w cewce ( rurka miedziana 6mm ) średnicy 100mm ( ilość zwojów dobrałem doświadczalnie tak żeby po osiągnięciu przez palnik temperatury maksymalnej olej podgrzewany był do około 50 st C ). Rozpłaszczona rurka miedziana wprowadza olej na dyszę po której rozpływa się on cienką warstewką ( zależną od temperatury oleju i natężenia przepływu ustawionego zaworem. Nadmiar oleju spływa wężykiem zbrojonym ponownie do miski olejowej. Płomień z palnika wprowadzony jest do pieca ( lepiej brzmi wymiennika ciepła ). I choć ciepło odzyskuję ( póki co ) tylko z promieniowania cieplnego z pieca i przewodu kominowego to przy -16st C na zewnątrz, w warsztacie ( 15 m2) po 30 minutach pracy piecyka w promieniu 2 metrów od pieca jest + 12 st C co umożliwia pracę w miarę w komfortowych warunkach. Dymu z komina praktycznie niema. Smrodu spalanego oleju w warsztacie nie czuć, za to huk pracy palnika jest uciążliwy ( idzie przywyknąć ). Zainspirowany postami piciu82 postanowiłem w niedalekiej przyszłości zbudować mikroprocesorowy sterownik palnika ( fajnie by było mieć sterowanie elektroniczne). Drugie foto - wersja na dzień dzisiejszy. Link do Youtube http://youtu.be/wQfAjIL-BC4
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
    Palnik olejowy jako podgrzewacz wody w basenie http://youtu.be/kurzh2C9Ky4

  • #3338 12 Lut 2014 17:30
    YureQ
    Poziom 17  

    H3nry napisał:

    Nie warto ze względu na nagar gromadzący się w lufie , konieczność użycia pompy obiegowej itp.

    Ty uważasz, że jest jakiś kocioł na olej przepracowany, którego nie trzeba czyścić?
    Pompka olejowa jest w każdej wersji palnika (jeśli o taką pompkę obiegową Ci chodziło).

  • #3339 15 Lut 2014 19:44
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Jaki palnik najlepiej nadaje sie do przerobienia , moc 40-60KW

  • #3340 15 Lut 2014 20:20
    THOMASRZEPKA
    Poziom 9  

    Witam
    Panowie a co powiecie o takim palniku prosta konstrukcja .
    Zbudowany jako przystawka do pieca Ogniwo Biecz Org 30KW .
    Przy -15 St pracował i utrzymywał 60 st na piecu przy zurzuciu ok 2,5-3 L na godzine .
    Przy budowie wykorzystałem dmuchawe do pieca z regulacja 3 stopniową ,przerobiłem czujnik zmierzchowy do wykorzystania opcji braku płomienia oraz elektrozawór 230V w razie braku płomienia odcina wentylator i zawór podawania oleju .
    Od razu chciałbym zaznaczyć ze nie ma żadnego dymu z komina jedynie słychać w kominie szum .

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
    Podczas pracy tak to wygląda :

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

  • #3341 15 Lut 2014 21:06
    tomekshlm06t
    Poziom 14  

    Jestem właśnie po próbach palnika ciśnieniowego. Do podgrzewania oleju podgrzewacz przepływowy zamknięty w rurze pcv wypełnionej wełną miner. Sam element podgrzewający, to wałek alum. fi 30 mm. przewiercony podłużnie grzany 3 szt. grzałek z glutguna. Przed wyjściem na drążek dyszy elektrozawór z wytwornicy pary. Podgrzewanie drążka dyszy zrobiłem sam nawijając drut oporowy w koszulce termoodpornej na drążek, który zaizolowalem z wierzchu termicznie w wężu gumowym hydraulicznym. Grzałka zasilana przez transformator 24 v. Bez termostatu, podłączona na stałe. Zasilanie olejem pompką elektromagnetyczną z wytwornicy pary poprzez prosty "reduktor", na przelewie kulka ze sprężynką z dociskiem regulowanym śrubą. Regulacja ilości oleju zaworkiem kulowym. Odpalił od strzałą, drobne ustawienia powietrza, ciśnienia powietrza dyszy, ilości oleju i hula jak trzeba. Ciśnienie powietrza dyszy niższe niż przy podciśnieniowym, w końcu nie musi transportować oleju ze zbiornika do dyszy, 3 atm. Zrobiłem kilka zdjęć.


    Pierwszy odpał

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Na pierwszym planie zbiornik z reduktorem i pompką

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Podgrzewacz

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Podgrzewacz i elektrozaworki oleju i powietrza

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    "Reduktor"

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Taki strumień oleju płynie do dyszy. Policzyłem i wychodzi 2 l. na godzinę. Jaka to moc?
    Myślę, że jakieś 30 kW.

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    A to nadmiar oleju przelewający się z powrotem do zbiornika.

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?



    Zrobiłem też alternatywną wersję zasilania olejem, podwiesiłem zbiorniczek oleju pod sufitem, a olej spływa do palnika grawitacyjnie. Oczywiście wszystkie szykany w zbiorniczku typu pływak, wyłącznik pompki, a dodatkowo przelew do beczki skąd zasilana jest pompka. Na wypadek sklejenia się przekaźnika. Jak wrzucę palnik do pieca, przełączę na ten drugi sposób. Pompka nie będzie musiała tyle pracować a i łatwiej będzie utrzymać odpowiednie ciśnienie paliwa.

  • #3342 16 Lut 2014 19:38
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Tak sie zastanawiam nad podgrzewaniem oleju w palniku ciśnieniowym, czy wystarcza ze sama dysza będzie podgrzewana , czy trzeba by też zrobic podgrzewanie oleju przed wejsciem do palnika. ( jesli trzeba to można by do tego wykorzystać gorącą wode wychodzaca z kotła, żeby nie marnowac prądu)

  • #3343 16 Lut 2014 20:51
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe

    Może być jeden ale mocny :)
    Pomysł z wstępnym podgrzewem przez wodę kotłową- ok ale co przy pierwszym "zimnym " zapłonie ? czy wystarczy jeden?
    Ja nie testowałem.

  • #3344 16 Lut 2014 21:20
    tomekshlm06t
    Poziom 14  

    Popróbuję, okaże się. Wydaje mi się, że wystarczy odpowiednia moc grzałki i sprawę załatwi podgrzew drążka. Olej jest już dostarczony do dyszy, podgrzewamy go tylko do rozpylenia. Wstępne podgrzanie przed wejściem do palnika przez kocioł, obojętnie czy wodą, czy też od samego kotła, na pewno zmniejszy zużycie prądu.

  • #3345 16 Lut 2014 21:50
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    pablo1521 napisał:
    Może być jeden ale mocny :)
    Pomysł z wstępnym podgrzewem przez wodę kotłową- ok ale co przy pierwszym "zimnym " zapłonie ? czy wystarczy jeden?
    Ja nie testowałem.


    Pierwszy zimny zapłon wspomagany grzałką elektryczna, ustawiona np na 60* , po przekroczeiu tej temp przez piec pogrzewanie przejmie kawalek (lub dwa) rury w zbiorniku, a termostat wyłączy grzalke, ewentualnie wspomagajac czasami dogrzewanie oleju w razie np godzinnej przerwy. Oszczednosci w prądzie spore

  • #3347 25 Lut 2014 14:23
    zen_gac
    Poziom 9  

    Na wstępie pozdrawiam wszystkich Forumowiczów !


    Pozwalam sobie na 'podpięcie" się do tematu.

    Zapytam wprost:, czy ma ktoś z Was jakieś doświadczenia z dostosowaniem palników Korting do pracy z olejem przepracowanym?

    Jestem posiadaczem kotła Schafer z palnikiem Korting JET 4.5 z dyszą DSV.2.

    Z góry dziękuję za każdy odzew.

    zenek. g

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

  • #3348 26 Lut 2014 07:47
    tomek7606
    Poziom 9  

    Kolego poczytaj temat jest wszystko opisane od A do Z co i jak.

  • #3349 26 Lut 2014 08:03
    Jacek79
    spec od auto-elektro

    Palnik to jedno a posiadanie tak dużej ilości oleju to drugie.
    Rocznie potrzeba go ok. 2000l, w dzisiejszych czasach strasznie o to trudno.

  • #3350 26 Lut 2014 08:33
    zen_gac
    Poziom 9  

    tomek7606 napisał:
    Kolego poczytaj temat jest wszystko opisane od A do Z co i jak.


    Ja rozumiem Kolego, że 2 pkt za jakąkolwiek wypowiedź, to miły bonus.
    Nie mniej - dziękuję i za taką wypowiedź. Pozdrawiam!

    zenek g.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jacek79 napisał:
    Palnik to jedno a posiadanie tak duzej ilosci oleju to drugie.
    Rocznie potrzeba go ok 2000L , w dzisiejszych czasach straszie o to trudno.


    Teraz też potrzebuję 2 tyś. litrów, tylko w cenie 3,8 pln za litr :cry:

    Szczerze - liczyłem na trafniejsze wypowiedzi, korespondujące z moim pytaniem o doświadczenia z palnikiem Koertinga w dostosowaniu do pracy na olej przepracowany.

    Pozdrawiam!
    zenek g.

  • #3351 26 Lut 2014 09:30
    JACU626

    Poziom 27  

    Zenek wszystko jest opisane w tym temacie i w starym, powielanie nie ma sensu poświęć kilka godzin przeczytaj wszystko a zrozumiesz o co chodzi. Palnik zawsze można kupić za 50-150 zł taki który przerabia się bezproblemowo.
    Co do oleju to też nie ma tragedii od kąd pozmieniały sie przepisy i utylizacje nie dostają jakiś dopłat i nie opłaca się im jeździć po ilości mniejsze jak 200l

  • #3352 26 Lut 2014 09:39
    Kaszpir77
    Poziom 20  

    zen_gac napisał:


    Szczerze - liczyłem na trafniejsze wypowiedzi, korespondujące z moim pytaniem o doświadczenia z palnikiem Koertinga w dostosowaniu do pracy na olej przepracowany.

    Przerobiłem takie 2 na OP, nie ma z tym problemu. Obydwa pracują na dyszy DeLavan. Reszta informacji, tak jak porzednicy pisali jest w tym temacie i starszym, już zamkniętym.
    Pozdro

  • #3353 26 Lut 2014 13:22
    zen_gac
    Poziom 9  

    Kaszpir77 napisał:
    zen_gac napisał:


    Szczerze - liczyłem na trafniejsze wypowiedzi, korespondujące z moim pytaniem o doświadczenia z palnikiem Koertinga w dostosowaniu do pracy na olej przepracowany.

    Przerobiłem takie 2 na OP, nie ma z tym problemu. Obydwa pracują na dyszy DeLavan. Reszta informacji, tak jak porzednicy pisali jest w tym temacie i starszym, już zamkniętym.
    Pozdro


    Bardzo dziękuję Kaszpir77 za konkretnaą merytoryczna odpowiedź. Dzięki Tobie nabrałem wiary w powodzenie sprawy i zabieram się do nadrabiania zaległości (m. in. poprzez prześledzenie wszystkich postów na Elektrodzie dotyczących tego tematu).

    Nie obiecuję, że nie zapytam się już więcej o cokolwiek :D

    Pozdrawiam !
    zenek g.

  • #3354 26 Lut 2014 13:56
    tomek7606
    Poziom 9  

    Kolego zen_gac nic złego na myśli nie miałem.
    Punktów nie potrzebuję a temat 2 lata temu studiowałem 3 dni i z efektem pozytywnym więc takie pytania "czy można przerobić" są zbędne wystarczy przestudiować temat i wybrać odpowiednią drogę.
    Pozdrawiam.

  • #3355 01 Mar 2014 17:43
    tomekshlm06t
    Poziom 14  

    Pytanie raczej pokrętne.
    Czy do palnika można by wprowadzić przewód z palnym gazem i spalać go razem z o.p. podczas normalnej pracy?
    Wiem, że gaz droższy, ale załóżmy, że jest za darmo. Niewielkie ilości, a nie wiem co z nim zrobić, w bańkę nie schowam, wypuścić w powietrze szkoda.
    A, nie dowierciłem się do rurociągu.
    Gdyby było pytanie.

  • #3356 03 Mar 2014 23:33
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe

    zen_gac napisał:
    czy ma ktoś z Was jakieś doświadczenia z dostosowaniem palników Korting do pracy z olejem przepracowanym?


    Ja mam trochę.
    może 10 :)
    da się :)

  • #3357 04 Mar 2014 08:10
    zen_gac
    Poziom 9  

    I to się nazywa dobra wiadomość (przynajmniej dla mnie)!


    Nurtują mnie teraz 2 zasadnicze - ale ujęte ogólnikowo - pytania:

    1) przerabiać ten, który dobrze "biega" na OO, czy też - lepiej - tez zostawić ( bo nigdy nie wiadomo, jak to będzie) i kupić od kogoś drugi taki, który będzie pasował do kotła i jego dostosować? Wydaje mi się, że takie podejście do tematu byłoby dość racjonalne.

    2) czy olej przepracowany do takiego palnika może być skutecznie podawany przez pompę: tą samą, czy też - owszem, jest możliwa automatyka, ale z wykorzystaniem pompy innej konstrukcyjnie?

    Mogę liczyć na Twoje "ogólne" odpowiedzi pablo1521? Jeżeli takie otrzymam, to najpewniej będę "rył" od początku w tym wątku :D


    Pozdrawiam!
    zenek g.

  • #3358 04 Mar 2014 09:07
    bronx_XJ
    Poziom 20  

    No to ryj bo odpowiedzi są w postach.
    Ad 1 powiem i tak i nie,
    Ad2, nie, zajedziesz pompę.

  • #3359 04 Mar 2014 23:39
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe

    Zenek
    Ad1. Ten co masz zostaw - od bidy odpalisz jak inny nie zadziała. ps. mam parę kortingów - podaj model / fotki - coś ci wynajdę
    Ad2. Ta pompa się nie nadaje do cieczy gęstych, lepkich i zanieczyszczonych.
    Popatrz np.tu:
    http://www.pompyzebate.pl/

    http://abceko.pl/pl/c/SUNTEC_typ_E/107


    albo pokop u wujka googla.

    Ad3. (choć nie ma takiego punktu) w w/w palnikach podciśnieniowych NIE STOSUJE się pomp ....... ale stosuje się pompę załadunkową... a to inna bajka.

    Trochę to pokrętnie wyszło :)



    ALE .... ryj od początku, a jak nie wiesz to j/w. a potem pytaj.

  • #3360 05 Mar 2014 08:24
    zen_gac
    Poziom 9  

    Dziękuję pablo1521 za konkretne podpowiedzi.

    Hmmm ... ceny pomp do których odesłałeś zwalają z nóg. Ale to są nowe pompy. Rozumiem, że dla racjonalizacji kosztów trzeba by zdobyć sprawną używkę.

    Tez uważam, że zostawić co dobre, a przerabiać drugi palnik. Jak to ogólnie w życiu - nic za darmo. Coś trza zainwestować.

    O pompie załadunkowej oczywiście szybciutko poczytam.

    Oto mój palnik, nie skrywany brzydką pokrywą :D
    Korting JET 4.5 z dyszą DSV.2

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?


    Liczę, że - jak piszesz - coś wynajdziesz :D

    Pozdrawiam!
    zenek g.