Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

pablo1521 19 Lis 2014 22:33 1379629 4897
  • #3481
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    Opisz co masz i jak zrobione, daj foty, podaj temperatury i ciśnienia oraz typ dyszy. Wtedy coś się poradzi.
    PS. Moja szklana kula chwilowo nie działa.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • #3482
    szaman108
    Poziom 30  
    Witam
    A jakim olejem palisz znasz pochodzenie?Na początek staraj się używać tylko oleju silnikowego i wtedy zobacz co się będzie działo.Miałem to samo niedopalony olej,klejenie knotów na dyszy utrudnienia z rozruchem.Zacząłem wozić z roboty oleje pochodzenia:silnik,hydrauliczny i rodzina ATF ze skrzyń automatycznych.Powodem tych dziwnych problemów był olej przekładniowy 75W90 oraz 90W100 i 110.Używam starego zbiornika paliwa z ciężarówki o pojemności 400litrów.Dodatkowo podłączyłem do dolnego zaworu spustowego powietrze,które jest pompowane do zbiornika w momencie włączania pompy zasilającej zasobnik olejowy,powoduje to dodatkowe mieszanie oleju w zbiorniku nie używam jakichkolwiek filtrów.W pracy mamy specjalny pojemnik z kratką stawia się na nim filtry aby obciekły z paliwa czy oleju,następnie są one prasowane wyciśnięte paliwo jest zlewane do pojemnika do którego się dobieram raz na trzy miechy i ,,wysysam" zawartość jakieś 200 litrów praktycznie 3/4 to olej napędowy.Dolewam 20 litrów tego czegoś do 100litrów oleju silnikowego.Mój zbiornik z olejem i cały układ grzewczy znajduje się na zewnątrz takie dziwne konstrukcje Irlandzkie.

    Pozdrowienia dla Ojca Założyciela :D
  • #3483
    bankpolski
    Poziom 9  
    Witam.
    Ten olej na dnie pieca to pewnie po rzygnięciu oleju po wyłączeniu palnika.
    Pasowałoby zastosować wiadro jeżeli to piec z płaszczem wodnym.
    Można też zastosować opóźniacz wyłączenia wentylatora oraz powietrza.

    Czy ktoś kupował grzałkę patronową mocowaną na gwint, do wstępnego podgrzewu i podzieli się namiarami na sklep bądź producenta? Dane grzałki mile widziane.

    pozdrawiam
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • #3487
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Witaj, jak zwykle zacznę od krytyki :D, niepotrzebnie robisz tak duży podgrzewacz (kupa smrodu), twoja grzałka nie nadaje się do oleju, kup specjalną, ok 80zł, zrób spust oleju ze zbiorniczka byś mógł spuszczać wodę, spust nadmiaru też by się przydał w razie czego, ja zrobiłem ostatnio podgrzewacz z rury ok 7,5cm średnicy i długości ok 28cm i jest ok, w środku grzałka dedykowana do oleju, nie wiem czy dobrze kombinujesz z tym pływakiem (może być zawodny), najlepiej kupić pływak z kwasówki idealnie by było by miał dłuższą rurkę i zapominasz o o nim że jest.
    Powodzenia.
    Kolego szaman,, mieszanie różnych olejów = kłopoty, oleje przekładniowe też idą ale same.
    Próbował ktoś zasilać dyszę bezpośrednio z pompy przez podgrzewacz, mam taki pomysł, nie lubię reduktorów bo mimo to dysza zapycha się flukami,
    Sprężarkę od lodówki włączam przy starcie palnika pracuję przez cały czas pompując powietrze prosto na dyszę i jest ok, ciekawe jak będzie z olejem i pompą od skutera.
  • #3488
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    66fantasti66 napisał:
    czy grzałka nie jest za daleko?

    Obawiam się, że może być za daleko ale przy takiej konstrukcji to innego wyjścia nie widzę.
    Jak dasz odpowiednio wysoką temp. na głównym zbiorniku to jest szansa, że w całości będzie ok.
  • #3489
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Przepraszam że znów krytyka, ale widzę że lutowałeś drążek cyną do starej dyszy i musisz sobie zdawać sprawę że któregoś pięknego razu znów będziesz miał dwie dysze :cry:, najlepiej wyrzuć ten stary drążek zaoszczędzisz sobie nerwów, dotocz drugi i polutuj palnikiem na sreberko.
  • #3490
    patita22
    Poziom 14  
    Witam. Ja myślę że to nie cyna a spawanie" migomatem". Pozdrawiam.
  • #3491
    duch28
    Poziom 13  
    SAWEK101 napisał:
    Witaj, jak zwykle zacznę od krytyki :D, niepotrzebnie robisz tak duży podgrzewacz (kupa smrodu), twoja grzałka nie nadaje się do oleju, kup specjalną, ok 80zł, zrób spust oleju ze zbiorniczka byś mógł spuszczać wodę, spust nadmiaru też by się przydał w razie czego, ja zrobiłem ostatnio podgrzewacz z rury ok 7,5cm średnicy i długości ok 28cm i jest ok, w środku grzałka dedykowana do oleju, nie wiem czy dobrze kombinujesz z tym pływakiem (może być zawodny), najlepiej kupić pływak z kwasówki idealnie by było by miał dłuższą rurkę i zapominasz o o nim że jest.
    Powodzenia.
    Kolego szaman,, mieszanie różnych olejów = kłopoty, oleje przekładniowe też idą ale same.
    Próbował ktoś zasilać dyszę bezpośrednio z pompy przez podgrzewacz, mam taki pomysł, nie lubię reduktorów bo mimo to dysza zapycha się flukami,
    Sprężarkę od lodówki włączam przy starcie palnika pracuję przez cały czas pompując powietrze prosto na dyszę i jest ok, ciekawe jak będzie z olejem i pompą od skutera.

    Witam.
    A dlaczego mieszanie olejów to kłopoty? Mam zmieszane od zawsze i nic?
  • #3492
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    He He. Ty masz WSTRZĄŚNIĘTE - NIE MIESZANE :)
    Sawek nie mieszaj --- mixtura jest najlepsza byle cokolwiek palna i płynna.
  • #3493
    66fantasti66
    Poziom 16  
    Kolega ma rację to jest polutowane ale do testów tak zostawię bo nie wiem czy grzałka podgrzewacza będzie działać poprawnie bo jak pisałem była uszkodzona więc jak przestanie działać to pomyślę o całym nowym drążku. a co do zbiornika to jeszcze nie skończony więc nie ma spustu i reszty. Kolego jak mam plan napełnia bo tylko do połowy jakieś 0.5-0.6 L mówisz że to za dużo???
  • #3494
    grzesiek_3000
    Poziom 10  
    Też mieszam i nie zauważyłem żadnych negatywnych efektów. Pali się normalnie.
  • #3495
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Też tak myślałem, ale do czasu..... i kibel nie palenie, muszę zrobić konstrukcję wymuszoną stałym przepływem nie mylić z reduktorami.
  • #3496
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    niema problemu z stałym zasileniem, podczas testów stosowałem zawór dławiacy pneumatyczny np. http://sklep-pneumatyczny.pl/p2092,zawor-dlawiacy-zwrotny-prosty-typ-sdrv-na-przewod.html i dawał rade,
    ale co reduktor to reduktor, zastosowałem od propan-butan regulowany i działa wyśmielicie

    Poprzednio pisałem że mam problem z zbierającym się olejem na dnie kotła, temat opanowałem podnosząc temperature oleju z 60 do 85*

    Zamontowałem w międzyczasie termometr spalin na czopuchu kotła. Po ustabilizowaniu się temperatur w kotle mam woda- 70-75* a spaliny - 85-90*
  • #3497
    alrun
    Poziom 10  
    grzesiek_3000 napisał:
    W firmie w Warszawie która sprzedaje te dysze na allegro.
    Też mnie to zaskoczyło, że 5 >7 , ale nawet mam to na piśmie, znaczy mailu.

    Dodano po 5 [godziny] 17 [minuty]:

    dostałem informację


    Do czytelników.Ponieważ bardzo czesto zamiast skupiac sie na temacie,użytkownicy urządzając prywatne przechadzki po "ego" innych użytkowników,co nikomu z nas nie pozwala na poprawienie oraz ułatwienie budowy pieców.Prosiłbym bardzo,jeżeli kogoś w jakiś sposób urazi to co pisze,by pozostawił to dla siebie,Che podzielić sie wiedza oraz wymienić doświadczenie a nie nikomu coś udowadniać.


    Dysze DA i SNA to dwie rożne serie , Seria DA przeznaczone sa do olejów o większej gęstości oraz większego ciśnienia,SNA ma lepsza atomizacje oraz stożek przy niższych ciśnieniach,lecz wymaga zmniejszenia gęstości oleju przez podgrzewanie.

    Źródła

    http://www.delavaninc.com/siphon.htm

    http://www.delavan.be/Products/Nozzles/DA_english.htm

    Zakupiłem dysze SNA 30609-5 ponieważ interesuje mnie piec malej mocy 12-17Kw
    Wiem,ze temat jest ciężki,lecz spotkałem sie z udanymi projektami,o których czytałem na forach Kanadyjskich,ponieważ takie piece sa tam mocno rozpowszechnione.


    Opis dysz SNA

    http://www.delavaninc.com/pdf/siphon_catalog_New.pdf

    Na str. 2 dane dotyczące przepływu paliwa w stosunku do cisnienia powietrza.
    Również zaskakuje mnie opis sklepu z W-wy.




    Moj piec opiero sie na palniku EcoFlame oraz na sterowniku LOA,uwazam,ze jest bardzo dobrze skonstruowany oraz posiada wiele zabezpieczeń dla pieca



    na stronie



    Piec opart na dzyszy SNA 30609-7

    http://www.hdlexpress.com/AltEnergy/Furnace/BurnerModification.html

    konstruktora

    https://www.youtube.com/watch?v=H7WdiGAuX9s

    Polecam również instrukcje Dunfossa sa w nich wszelkie podstawowe i bardzo przejrzyście opisane informacje na temat pomp,dysz,oraz samych pieców olejowych.Uważam,ze warto od tego zacząć,czyli podstaw działania wszystkich elemantow.

    Pompy

    http://heating.danfoss.com/PCMPDF/DKBGPG010A702.pdf

    Dysze

    http://heating.danfoss.com/PCMPDF/DKBGPG060A802.pdf


    Oraz dysze Delevan

    http://www.werco.de/pdf/Delavan_Oilnozzles.PDF

    Jeżeli ktoś ma problem ze zdobyciem jakiejkolwiek części ,przekaźników,opóźniaczy czasowych,selenoidow 12v,220v dysz itd.Oferuje pomoc,ponieważ niem mieszkam w UK i z tego cos sie orientowałem idzie wiele rzeczy kupić tu taniej.

    Dodano po 35 [minuty]:

    Do pablo1521

    Witam.

    Mam pytanie do Pana,czy spotkał sie Pan z palnikami Blue Flame ,bardzo zaciekawiło mnie ich drobne rozwiązanie,które sprawia,ze palnik jest naprawde ciekawy,a nikt inny nie stosuje takiej zmiany w lufie.

    https://www.youtube.com/watch?v=Hyl4S8ksorM

    http://mhgheating.co.uk/products/blue-flame-rocket-burners/

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
  • #3498
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Kiedyś testowałem blu i ogólnie porażka , to inna bajka, było to już wielokrotnie wałkowane, tylko zwykłe palniki nadają się do w miarę prostych przeróbek.
    Co do dysz, to stosowałem różne i jedyne co zauważyłem to większa moc, większa temperatura = lepsze spalanie, a co do gatunku dysz to nie widzę różnicy, wiadomo większa dysza potrzebuję troszkę więcej powietrza, moje odczucia wynikają tylko z obserwacji płomienia i procesu spalania.
  • #3499
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    Do kolegi alrun.
    alrun napisał:
    Zakupiłem dysze SNA 30609-5 ponieważ interesuje mnie piec malej mocy 12-17Kw
    mimimum 20 kW.
    alrun napisał:
    Dysze DA i SNA to dwie rożne serie , Seria DA przeznaczone sa do olejów o większej gęstości oraz większego ciśnienia,SNA ma lepsza atomizacje oraz stożek przy niższych ciśnieniach,lecz wymaga zmniejszenia gęstości oleju przez podgrzewanie.

    Jasne, że 2 różne, ale :
    DA do cieczy LEPKICH a nie gęstych, SNA do cieczy o mniejszej lepkości.
    Nie mylimy tych pojęć (lepkość i gęstość)
    Tu dla chcących zgłębić temat

    http://antymoto.com/lepkosc-oleju-silnikowego/

    alrun napisał:
    czy spotkał sie Pan z palnikami Blue Flame

    Owszem wiele razy, mam nawet kilka sztuk.

    Blue flame to tylko nazwa --- używana do palników jak w nazwie czyli z niebieskim płomieniem.
    Są to palniki olejowe rakietowe np. seria RE Mana lub BE buderusa, ale wiele innych firm też takie buduje.
    Gatunek palnika, gdzie spalanie odbywa się w specjalnie zaprojektowanej lufie ceramicznej albo stalowej "żarowej".
    Specjalna konstrukcja lufy zapewnia zgazowanie paliwa, odpowiednie zawirowania w komorze pieca i zasysanie spalin oraz ich dopalanie.
    Ponadto pracują one na b.wysokim ciśnieniu wtrysku paliwa i na wys. ciśnieniu powietrza.
    Chodzą prześlicznie tylko nie na syfolu.
    Jak sawek zauważył : rakieta i syfol to porażka.
  • #3500
    ondico
    Poziom 9  
    Panowie posiadam sporą ilość oleju na zbyciu i palnik wraz z piecem żeliwnym
  • #3502
    ondico
    Poziom 9  
    Likwidacja warsztatu w którym to ogrzewanie służyło
  • #3503
    alrun
    Poziom 10  
    alrun napisał:
    Zakupiłem dysze SNA 30609-5 ponieważ interesuje mnie piec malej mocy 12-17Kw
    mimimum 20 kW.


    Dziękuje wszystkim za udzielone odpowiedzi.

    Co do mocy uzyskanej na dyszy,spotykam się z rożnymi wartościami.Wiadomo,ze wszystko zależy od paliwa którego użyjemy ,lub jego mieszaniny ,dlatego rozumiem,ze obliczenie dokładniej wartości opalowej jest ciężkie do określenie jednak nie niemożliwe.

    Ponieważ testowałem już dysze sna xxx-2 ,lecz niestety nie sprawdzałem jak długo zajmie płomieniowi ogrzanie np,10l wody z czego mógłbym obliczyć moc,lecz widziałem,ze płomień naprawdę jest mały,oraz potrzebne jest duże ciśnienie by dysza pracowała,a niestety podnoszenie ciśnienia zrywało płomień.Wyjściem okazało się dopięcie do obiegu powietrza propan butanu i wzbogacenie mieszanki.Rozwiązało to całkowicie problem lecz nie tego szukalem.

    Chce sprawdzić dysze nr.5 ponieważ z danych producenta wynika iż dysza może pracować z najniższym przepływem 0.39gal/h czyli 1.43 L/h.

    Powonieniem uzyskać około 14KW


    Wartości opalowe

    Wartość opalowa 1L paliwa opalowego (kerozyna/nafta typ C2) to ok 10.35 KW

    Źródło :

    http://www.oftec.org/Media/Default/DocGalleri...dates/OFTEC_TechnicalBook2_AMD_02_0910_01.pdf

    Olej opalowy 40000 -42000 Mj/kg
    Przepracowany olej silnikowy 41500 Mj/kg

    Źródło:

    http://www.cleanburn.com.pl/Artykuly/Artykul_Energ_wyk_olejow_przeprac.pdf



    Wartosc opalowa 1kg oleju przepracowanego:


    1 MJ ≈ 0.28 kWh

    41500Mj/kg x 0.28 = 11620 KWh : 1000 = 11,62 KW

    1L oleju ≈ 0.850kg

    1.43L oleju ≈ 1.21Kg (przepływ dla dyszy nr 5)

    1.21kg x 11.62Kw = 14KW

    Panie Pawle,naprawdę tego nie wiem,być możne ma Pan całkowita racje co do mocy,ale wie Pan,ze najlepszym wynikiem będzie własne doświadczenia,które niestety są dość kosztowne,ponieważ potrzebne jest wiele dysz.

    Dlatego wszystkie wasze doświadczenia sa dla mnie bardzo cenne.
    Niestety zajmuje to sporo czasu,którego na dzień dzisiejszy nie mam,dlatego szukam kogoś kto złożył by dla mnie palnik ,oczywiście nie za darmo.Dostarczyłbym wszystkie części a nawet więcej do wykonania testów.Jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o kontakt.
  • #3504
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Master Paweł już nie raz powtarzał 1l/h złota to około 10KW mocy.

    Może inaczej , jeśli chcesz się doprowadzić do nerwicy zrób te 14KW :D , na podessaniu minimum dysza to 7, przy ciśnieniowcu może być i 4., ja najmniejsze jakie zakładam to 8, wydajność można łatwo obniżyć montując w środku przewodu paliwowego np cieńszą rurkę lub igłę, a pójść w górę z mocą to już nie jest tak łatwo, więc się zastanów a potem postaw browara :D .
    Co prawda nie robię gotowców tylko czasem naprawiam i poprawiam czyjeś konstrukcje, ale niedługo pewnie będę sprzedawał swój kociołek z palnikiem 20kw, bo troszkę mi się pozmieniało, ale to raczej będzie dopiero w styczniu, kociołek jest autonomiczny tzn sprężarka (lodówkowa) w zestawie.
  • #3505
    alrun
    Poziom 10  
    SAWEK101 napisał:
    Master Paweł już nie raz powtarzał 1l/h złota to około 10KW mocy.

    Może inaczej , jeśli chcesz się doprowadzić do nerwicy zrób te 14KW :D , na podessaniu minimum dysza to 7, przy ciśnieniowcu może być i 4., ja najmniejsze jakie zakładam to 8, wydajność można łatwo obniżyć montując w środku przewodu paliwowego np cieńszą rurkę lub igłę, a pójść w górę z mocą to już nie jest tak łatwo, więc się zastanów a potem postaw browara :D .
    Co prawda nie robię gotowców tylko czasem naprawiam i poprawiam czyjeś konstrukcje, ale niedługo pewnie będę sprzedawał swój kociołek z palnikiem 20kw, bo troszkę mi się pozmieniało, ale to raczej będzie dopiero w styczniu, kociołek jest autonomiczny tzn sprężarka (lodówkowa) w zestawie.



    Tak wiem,ze piec malej mocy to duży problem,jednak uważam,ze istnieje rozwiązanie.Oczywiście mam na myśli podawanie paliwa pod ciśnieniem oraz przez regulator ciśnienia.
    Niestety jeżeli zubożę mieszankę kryzując dopływ paliwa,podniosę temperaturę spalin,ponieważ ilość tlenu nie spadnie.Sztuka jest zachować proporcje mieszanki.
  • #3506
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Pawle, mam pytanko czy średnica zawira 62mm nie jest za chuda do 35KW, lufa ma 90mm średnicy ale się zwęża przy samym zawirze.
    Bo coś mi nie idzie.
  • #3507
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    Obetnij koniec rury. Na równo z zawirem
  • #3508
    jacek2100
    Poziom 12  
    Witam. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć, czy ma znaczenie kierunek zawirowania powietrza po przejściu przez zawirowacz?, w dyszy patrząc od strony drążka z podgrzewaczem mam tak kanaliki, że powodują zawirowanie przeciwnie niż zegar
  • #3510
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Jak będziesz miał szczęście to może ze 3 mauzery napompujesz zanim połamiesz łopatki.
    Najlepsza będzie stara zębata pompa na zdychu do syfolu, ewentualnie możesz też przerobić te czerwone łopatkowe co są na korbę za 40zł, nawet w miarę dają radę.