Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

pablo1521 04 Lut 2015 13:38 1364011 4871
  • #3601
    66fantasti66
    Poziom 16  
    Witam panowie mam taką oto sprężarek rotacyjna czy nadawała by się do budowy cichego kompresora? Jak ja podpiąć i ile ma być oleju??

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
  • OptexOptex
  • #3602
    modelgaz
    Poziom 12  
    Witam.Chciałbym zapytać czy stosował ktoś pompe powietrza taką do oczka wodnego która pomuje 2400l i daje ciśnienie 0,3atm.Pozdrawiam
  • #3604
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Tą sprężarkę bym sobie darował, a w pręcie wierciłem otwór 3mm, w grzałce 11,5 i rozwiertak, pręt do drążka został spasowany i przylutowany na sreberko, bawiłem się z tym cały dzień by to wymyślić, no ale drugi zrobił bym w 2-3h :D
  • OptexOptex
  • #3606
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    Wszystko fajnie, ale ta temperatura spalin.
    Dziś u mnie po jakiś 15-20 min pracy palnika: temp kotła 75*C, temp spalin 82*C
  • #3607
    szawryk
    Poziom 15  
    Jak założę ten palnik do Viessmanna Vitoli to pewnie też będę miał takie wyniki jak Ty masz. Póki co teraz jest to wymiennik spaliny - powietrze, ale już chodzi mi po głowie pospawanie jeszcze jednego wymiennika spaliny - powietrze takiego jak używa się do odzysku ciepła z kominków. Serce pęka jak tyle KW ucieka kominem...
  • #3608
    66fantasti66
    Poziom 16  
    Czemu
    darować sobie tą sprężarek nie nadaje się? myślałem dac jakiś mały zbiornik i sprezac do jakiś 1,5-2 bo miałbym wtedy możliwość regulacji ciśnienia na dysze.
  • #3609
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    To jest bardzo dobra sprężarka. Musisz tylko zrobić tak, aby nie wypluwała oleju.
    No i pilnować stanu oliwy.
  • #3610
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Bardzo dobrze to ona będzie ogrzewała eter elektrycznością , może palnika nie trzeba będzie nawet załączać :D, to jest sprężarka rotacyjna, podobna do łopatkowej, bo też mimośród pompuje, ale one plują mgłą olejową i żrą masę prądu, bo silnik jest przystosowany do wysokich ciśnień.
  • #3611
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    Dlatego uważam że najlepsza będzie śrubowa
  • #3612
    66fantasti66
    Poziom 16  
    No tak srubowa by była najlepsza ale za duże duże koszty. A więc co zrobić lepiej bo już nie wiem czy zostać przy tej sprezarce czy lepiej taką z lodówki??? dodam że ta co mam to nowka:-)
  • #3614
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    66fantasti66 napisał:
    No tak srubowa by była najlepsza ale za duże duże koszty. A więc co zrobić lepiej bo już nie wiem czy zostać przy tej sprezarce czy lepiej taką z lodówki??? dodam że ta co mam to nowka:-)


    Podlączaj ta co masz.
  • #3616
    karolland
    Poziom 11  
    Panowie....pozwolę sobie wyrazić moje zdanie odnośnie sprężarek ze sprzętu chłodniczego. Otóż - z mojego kombinowania z tymi sprzętami mogę powiedzieć że: są trwałe, uzyskują wysokie ciśnienia rzędu 30 bar, są ciche ale mają małą wydajność i ulegają uszkodzeniu w najmniej spodziewanym momencie. Moim zdaniem najwydajniejsze są RADZIECKIE z lodówek np. mińsk - niestety coraz rzadziej osiągalne. Mam dwa kompresorki z nich zrobione, jeden typowy do pompowania kół (obudowa/nosidło, agregat, manometr, kabel, wąż), drugi zamontowany na zbiorniku 25 litrów od typowego kompresorka z całym osprzętem wraz z zaworem spuszczającym powietrze ze sprężarki by mogła zaraz po zatrzymaniu znów ruszyć. Ale w ogóle to zrobiłem około 10 różnych konstrukcji na ich bazie. Pracują sporo. Zauważyłem, że najczęściej ulegają awarii w zimie, idąc tym tropem zauważyłem że: para wodna skrapla się wewnątrz agregatu na ściankach a krople spływają na dno. Gdy poziom wody sięgnie uzwojeń dostaje przebicie do obudowy i zaczyna ,,pieścić,,, gdy uzwojenie jest przegrzane dostaje skróty i zaczyna się mocno grzać, gdy na mrozie zamarznie woda.....nie jest w stanie ruszyć i urządzenie rozruchowe włącza i wyłącza aż do spalenia uzwojeń. W jednym nawet zrobiłem korek spustowy na dole, ale poprawnym rozwiązaniem byłoby wyprowadzenie rurki ssawnej na zewnątrz zbiornika. Ciekawostka - jeden pracuje u mnie około 15 lat, napompował setki kół samochodowych.....i ma się dobrze.
  • #3617
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    A co to za grzałka? Daj parametry, wymiary, moc. Czy to PTC czy oporowa? Jak kontrolujesz temperaturę (zał/wył). Skąd bierzesz sygnał, że już nagrzana?
  • #3618
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    glugan ma ten plus ze nie trzeba kombinować obejmy, gwintujesz tylko otwór i gotowe
  • #3619
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    I nie przegrzewa się bo to PTC - sama ustawia się na zadanej fabrycznie temperaturze, i jeszcze oszczędza prąd bo im cieplejsza tym mniej pobiera.
  • #3620
    sztapl
    Poziom 14  
    Jest to grzałka PTC . Moc sobie sama dobiera. Nie ma potrzeby żadnej kontroli bo nagrzewa się szybciej niż olej w zbiorniku. Przy zamówieniu podaje sie jakie napięcie i jaka temperatura nas interesuje. W sumie to samo co z glue gana. Można sobie zamówić różne wymiary. Dane producenta:

    max power: 50W
    size: 35*21*5mm
  • #3623
    grzesiek_3000
    Poziom 10  
    Jak często wymieniacie oring pod dyszą ?
  • #3625
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    Przekażniki zamiast jakiego sterownika?


    Jak często czyścicie kotły?
    ja ostatnio po pierwszych 400h pracy wyczyściłem, temperatura spalin spadła ok 40*C, chyba będe musiał częściej czyscić by energii w komin nie wpuszczać
  • #3627
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    Do sterowania palnikiem czy automatyka ogrzewania?
  • #3629
    szawryk
    Poziom 15  
    Sztapl
    Arduino ogarniesz śmiało. Ja, który ostanie co programowałem to ZX Spectrum 48K dałem jakoś radę z Arduino, to Ty nie dasz? Na tym portalu pełno jest kolesi co mają to w "paluszku" i na pewno pomogą. Ale w jednym masz rację już teraz - Arduinio jest do tego stworzone...