Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

pablo1521 10 Mar 2015 20:07 1369507 4881
  • #3691
    modelgaz
    Poziom 12  
    Witam.Pytanie do fachowców .Czy ten piec nadaje sie na przeróbkę BUDERUS S 115 UT. i z jakiej blachy jest zasobnik cwu.Pozdrawiam
  • OptexOptex
  • #3692
    66fantasti66
    Poziom 16  
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
    Witam kolegów mam taki problem na zawize osadza się coś takiego co zrobić większy otwór, dysze bardziej do przodu czy może jeszcze coś innego?
  • #3693
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    A podasz jaka odległość dysza / zawir ?
    jaka fi otworu teraz? Czy otwór zawira centryczny? czy "jak się udało?
    Nie wróżymy z fusów.

    Ps. i tak masz nieźle
    :)
  • #3694
    sztapl
    Poziom 14  
    Ja używam zawir który ma wiele łopatek, nie wiem ile ale około 15 i czyszczę go raz na 4 miesiące i to tylko pod warunkiem że akurat mam palnik wyciągnięty. Jak miałem kortingowski to mnie szlak jasny trafiał jak czasami musiałem go czyścić nie raz co dziennie a czasami po jednym dniu to miałem przepiękną różę z nagaru.
  • #3695
    wan-es
    Poziom 11  
    Witam chcę zrobić palik na olej przepracowany na bazie sprężarki chłodniczej 100l/min z chłodni.Czy ktoś ma jakieś schematy zdjęcia jak to zrobić.
  • #3696
    sztapl
    Poziom 14  
    wan-es a ja chce zbudować bombę atomową na bazie roweru "ukraina" . Lenistwo śmierdzi z daleka. Po pierwsze to poczytaj cały post. Jak to zrobisz to na pewno zrozumiesz jedno że na bazie sprężarki to se możesz jedynie kompresor zbudować a palnik to inna kwestia. Ale myślę że jeżeli Ci się czytać nie chce to pewnie i zbudować Ci się nie będzie chciało.
  • #3697
    wan-es
    Poziom 11  
    Dlaczego sądzisz że mi się nie będzie chciało.
  • #3699
    grzesiek_3000
    Poziom 10  
    Witam
    Sprawdzałem komin ostatnio (Kwasówka w ceglanym), palę już o.p. 2 sezon .
    Kwasówka jest pokryta wewnątrz czarnym tłustym nalotem, grubości milimetra, trudnym do usunięcia. Jak u Was wyglądają kominy przy OP ?
  • #3700
    mario5105
    Poziom 10  
    Witam !
    Mam pytanie czy w palnikach na op można spalić glicerynę ?
    Może ktoś już z tym się bawił .
    Pozdrawiam.
  • OptexOptex
  • #3701
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    No no, lenistwo pachnie na kilometr.
    zamiast w polu :szukaj w temacie-wpisać ---- gliceryna--- to zadaje się pytania.
    A to już było.
  • #3702
    szawryk
    Poziom 15  
    Koledzy , pojawił się problem tego typu że nie wiem jak podłączyć sygnał ze sterownika pieca ( Trimatik 2 mit Mikrocomputer ) żeby włączał palnik zgodnie np. z krzywą grzania albo zgodnie z zaprogramowanymi ustawieniami zegara. Do tej pory mam podłączony sterownik palnika bezpośrednio pod termostat pieca który jest ustawiony np. na 75 st C. I teraz pojawia się pytanie - po co grzać piec do 75 st jak na dworze jest + 10 i na wyjściu z pieca może być 50 st ? Po otwarciu obudowy sterownika pieca zalazłem oryginalny niemiecki schemat połączeń ale za cholerę nie mogę wykumać jak " wyciągnąć" z niego sygnał do palnika. Zakładam że w Waszych piecach elektronika pogodowa działa prawidłowo i macie oszczędności na paliwie, bo mnie przynajmniej na razie nie jest to dane. Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
  • #3703
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    A masz sprawne i podłączone czujniki pogodowe? oraz czujkę wody kotłowej na wyjściu?
    Zaprogramowaną pogodówkę?
    jeśli tak to palnik pod typową wtyczkę i już.

    Brak np. czujki temp zewnętrznej powoduje, że piec "widzi" -40 na dworze i daje krzywą ma maxa czyli do nastawów na reg. mechanicznym.
  • #3704
    szawryk
    Poziom 15  
    Pablo, faktycznie zamiast oryginalnego czujnika temp. zewnętrznej miałem podpięty PT 500 a w oryginale ma być termistor NTC z opornością w zerze stopni 131 om. Po zastąpieniu tego PT 500 opornikiem 110 om ( co odpowiada około +15 st C ) piec jednak nie zobaczył go ( czyli nie zadziałał zgodnie z ustawioną krzywą grzania ) i lipa. Może trzeba jakoś zresetować sterownik ( inaczej niż przez odłączenie zasilania ) by czujnik został wykryty. I czy można oszukać sterownik używając zwykłego opornika?
    Na schemacie jest szeregowo "wpięty" w obwód termostatu mechanicznego przekaźnik sterowany przez elektronikę, w momencie włączenia zasilania pieca zwiera styki każąc palnikowi grzać i ciągle jest zwarty, czyli faktycznie palnikiem steruje termostat mechaniczny. I zastanawiam się, czy to wina braku oryginalnego czujnika, czy coś innego jest spieprzone. Czujniki temperatury wody w kotle i temperatury bojlera są oryginalne. Postaram się skołować od kolesi co montowali takie piece czujnik na próbę - wtedy zobaczymy.
    Pocieszam się tym że do podgrzewania basenu piec i tak będzie chodził "pełna na przód", no ale jak mam sterownik pieca to chciało by się żeby działał... Naprowadziłeś mnie na trop, wcisnąłem "pomógł".
  • #3705
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    To gucio :)
    W sensie gut. Miłlo było pomóc.
    Pozdro.
  • #3706
    bankpolski
    Poziom 9  
    Witam.
    Posiadam palnik ciśnieniowy na olej przepracowany.
    Potrzebuje pomocy przy wyborze odpowietrznika na podgrzewaczu. Obecnie posiadam DURO i FLAMCO FLEXVENT("podobno" mercedes wśród odpowietrzników)
    Podgrzewacz pionowy z rurki grubościennej grzałka od dołu termostat od góry, odpowietrznik u góry wypuszczony w bok na kolanku i przedłużce. Wejście oleju na dole za regulatorem i wyjście u góry trochę poniżej odpowietrznika. Za podgrzewaczem też jest regulator ciśnienia.
    Na podgrzewaczu mam ciśnienie w granicach 0,5 bar, gdy grzałka się włączy to ciśnienie rośnie nawet do 4 bar i odpowietrznik nie działa=palnik gaśnie, dopiero gdy ciśnienie spadnie poniżej 1 bar to odpowietrznik ożywa.
    Gdy reguluje termostatem ręcznie by ciśnienie nie wzrosło powyżej 1 bar to jest w porządku. Planowałem założyć przekaźnik czasowy, 5s pracy 20s przerwy. Wtedy ciśnienie oscyluje w granicach 0,5-1 bar.
    Ale może ktoś ma namiar na profesjonalny odpowietrznik do takiego "urządzenia".
    Z góry dziękuję za pomoc
    Jeszcze pytanko. Czy dysza musi koniecznie wystawać z zawira?
  • #3707
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    bankpolski napisał:
    Czy dysza musi koniecznie wystawać z zawira?

    Raczej nie powinna. Dyszę ustawia się przed zawirem, albo ostatecznie na równo.
    Co do odpowietrznika to Ci nie podpowiem.
    Co to za palnik jest? Fabryka czy konstrukcja własna? Jakiś typ, marka, fotki?
    Przy takiej konstrukcji to kłopot będzie zawsze. Nie można zamykać szczelnie podgrzewacza pojemnościowego.
  • #3708
    mece
    Poziom 11  
    Co do nagaru wygląda na węgiel a dokładniej karbon który w piecach odkłada się w momencie złego doboru mieszaniny spalania. Po prostu za mało powietrza dostarczasz w komorę spalania a olej pewnie potrzebuje jej więcej. Nie wiem jak, ale ja bym na początek podał w komorę około 20mBar powietrza z wentylatorka, może być podgrzane(wężownica w kominie) poprawi to spalanie. Jak nie można tego zmierzyć to patologicznie klapka i mazak, przymykasz i obserwujesz im płomień jaśniejszy tym lepszy unikaj pomarańczowego i żółto czarnego . Zerknijcie na jakąś instrukcję pieca do płytek ceramicznych, tam powinno być rozpisane jak ustawić palniki by uniknąć nagaru i max spalić paliwo w celu pozyskania full ciepła. Dotyczy złej mieszaniny spalania nie brudnego paliwa.

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Na pierwszej fotce masz palnik podobno najnowszy włoski i widoczny otwór dolotowy powietrza i po prawo mieszalnik oraz dysza rozżarzona bo wyjęta z pieca. Druga to karbon po testach kicha była ale już jest ok.
    Pozdrawiam.

    https://www.youtube.com/watch?v=TTo5BO7QOec
  • #3709
    bosto
    Poziom 14  
    o czym ty piszesz? sprawdź najpierw np. w Wikipedii co to jest >Karbon< W procesie spalania nie występuje coś takiego jak karbon, ale szkoda mojego czasu by cię edukować.
  • #3710
    mece
    Poziom 11  
    Nie korzystam z Wikipedii. Poprawka. Pewnie się zagalopowałem oczywiście że nie Karbon użyłem sformułowania potocznego do czegoś co jest czarne i posiadające połysk podobne do węgla, grafitu i pierwsza myśl jaka przyszła mi do głowy to Karbon. Sorki. Czarny osad a dokładnie sadza, ale pewnie w Wikipedii napisano co to jest.
  • #3711
    bankpolski
    Poziom 9  
    Witam.
    Czy może ktoś polecić dobry reduktor ciśnienia oleju w rozsądnej cenie.
    pozdrawiam
  • #3712
    szawryk
    Poziom 15  
    Witam
    Koledzy, podpowiedzcie mi taką rzesz. Ostatnio "wpadła" mi porcja oleju po frytkach. Zalałem do pustego zbiornika w palniku, palnik wystartował, kilkanaście minut pracował prawidłowo potem zaczął prychać, kichać, przerywać i w końcu zgasł... Pytanie jest takie : czy w Waszych palnikach po zmianie oleju "samochodowego" na fryturę trzeba ponownie regulować ustawienia palnika?
  • #3713
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    Dobry palnik zjada wszystkie gatunki olejów ale faktem jest, że czasem trzeba przestawić parametry - powietrze/paliwo. Lekka korekta powietrza przy stałym paliwie powinna pomóc.
  • #3714
    bosto
    Poziom 14  
    Co koledzy sądzą o tej nowości? z alledrogo - KS1/2013 Kontroler pieca na olej opałowy NOWOŚĆ! (5443976240)
  • #3715
    sztapl
    Poziom 14  
    Jak dla mnie to sie nie nadaje do syfolu. Czujnik temperatury spalin jako czujnik płomienia? Kompletna bzdura (chyba że ktoś chce kotłownie w powietrze wysadzić) . Zalecam omijać jak najdalej. Sam zaprogramowałem lepszy sterownik .

    https://www.dropbox.com/s/ctvwrih9luaz09t/2015-07-10%2020.21.19.jpg?dl=0

    https://www.dropbox.com/s/fodhvd4jggfudfq/2015-07-10%2020.21.52.jpg?dl=0

    Na pierwszym zdjęciu ogólnie widać poszczególne przekaźniki a za kablami jest mikro kontroler ARDUINO i wyświetlacz na którym można odczytać aktualną temperaturę oleju i zadaną temperaturę oleju. Wyświetlacz informuje także o stanie palnika jak pompowanie , procedura zapłonu, praca, awaria i praca grzałki. Zaprogramowałem tak żeby miał 3 sekwencje (identyczne z LOA 24) zapłonu a potem Awaria. Można to zmienić. Na zdjęciu nie widać przełącznika do ustawiania temperatury oleju ale jest. Na drugim zdjęciu jest fotokomórka (narazie w obudowie z długopisu) i czujnik temperatury oleju. Warto na niego zwrócić uwagę ponieważ nie jest to kapilara którą można łatwo uszkodzić. Niewątpliwą zaletą jest to że bardzo łatwo zmieniać parametry (wszystkie !!!!) . Parametry to nie tylko temperatura ale także czasy pomiędzy poszczególnymi elementami przy zapłonie czego nie daje nam sterownik LOA 24. Następną zaletą jest cena. Koszt wszystkich przekaźników mikro kontrolera fotki czujnika temp. i wyświetlacza to połowa sterownika LOA 24 a do LOA przecież trzeba dokupić przekaźniki termostat itp. Koszt fotki do mojego zestawu to 1 PLN (około) plus jakiś kabelek ile kosztuje do LOA każdy wie. Jak ktoś ma pytania to proszę zadawać.
  • #3716
    mece
    Poziom 11  
    Posłuchajcie co do oleju po frytkach to problem może leżeć w skrobi i zanieczyszczeniach. Kiedyś w Radomiu widziałem gościa który za pomocą sody kaustycznej czyścił i wytrącał z oleju czysty olej na którym podobno można jeździć, podobno! ale ja tego nie widziałem i nie próbowałem. Ale coś w tym jest, a sodę można kupić w sklepie dla pszczelarzy. Takie cyrki. A co do kontroli płomienia z tego co pamiętam to na palnikach jest to rozwiązane kontrolą temperatury elektrody ale umieszczonej w płomieniu i jest to temp dość wysoka a nazywano to kontrolą obecności płomienia. Ale o tym już było https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1990719.html#9490384
    W sumie powiem wam że wszyscy psioczą że spalanie oleju jest szkodliwe, a co z nim zrobić, nie mogę sobie wyobrazić ilości oleju z silników polskich aut które w tym roku go wymieniły. Co filtrują go, wysyłają w kosmos, za pomocą pierścienia Arabelli znika?
  • #3717
    PufiPaf
    Poziom 8  
    Witam wszystkich.

    Chciałem poprosić o jakieś wskazówki.

    Składam palnik z dysza SNA 7.
    Olej jest wstępnie podgrzewany do 80 stopni
    Przed dysza również jest podgrzewacz ustawiony na 90 stopni.
    Ciśnienie powietrza 0,5 bara.
    Nie zrobiłem jeszcze zawiruj.Chciałem dziś sprawdzić czy wszystko działa. Użyłem czystego oleju i niestety palnik nie odpala. Wszystko startuje normalnie, ale iskra nie może zapalić wydmuchiwanego oleju. Zmieniałem ciśnienie, ilosc wdmuchiwanego powietrza przez wentylator i nic....

    Czy ktoś może doradzić dlaczego nie może odpalić?
  • #3718
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    Sprecyzuj co znaczy:
    PufiPaf napisał:
    Nie zrobiłem jeszcze zawiruj

    i pokaż jakieś foto tego co uczyniłeś, bo stwierdzenie:
    PufiPaf napisał:
    Składam palnik z dysza SNA 7.

    może oznaczać tysiąc modeli palników z tą dyszą.
  • #3719
    PufiPaf
    Poziom 8  
    Dziękuje Pablo za szybka odpowiedź, rzecz jasna chodziło mi zawir.

    Problem niejako rozwiązany, wymieniłem olej na zużyty i palnik odpalił. Nie wiem dlaczego nie chciał na nowym 10W40. Mam jednak jeszcze pytanie, odnosnie zbiornika z olejem.

    Czy poziom oleju powinien być poniżej dyszy, czy może być ponad nią i czy w ogóle ma to znaczenie?

    Kolejna sprawa-wentylator. Nie chciałbym montować kolejnego elementu (regulatora obrotow), ponieważ rozumiem jak sadze Twoje założenie Pablo, że nie jesteś przeciwnikiem techniki, ale wyznawca prostej zasady-każdy kolejny element, to element, który może się popsuć. Choć automatyzacja bardzo pomaga, tak samo utrudnia. Wentylator dmucha za mocno i zakres regulacji jest mało precyzyjny, czy po prostu ograniczyć liczba powietrza jaki może zaciągnąć?


    https://www.youtube.com/watch?v=ZN5pyS7DN6o&feature=youtu.be
  • #3720
    grzesiek_3000
    Poziom 10  
    Czysty się nie pali, musi być przepracowany.