Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Metalwork
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

pablo1521 18 Nov 2015 15:28 1444030 4958
  • #3931
    pablo1521
    Oil burners specialist
    Oficjalnie NIE MOŻNA bo grozi pożarem.
    Można założyć zdalny reset wyzwalany ręcznie np. z domu,
    Aczkolwiek poleciłbym pomyśleć czemu wchodzi w awarię i usunąć przyczynę a nie resetować w ciemno.
  • Metalwork
  • #3932
    SAWEK101
    Level 31  
    Ja miałem niedawno ciekawy przypadek w ciśnieniowcu, mianowicie elektrozawór oleju fiksował i niby załączył ale po 2sek palnik gasł albo ledwo ciągnął, winne były opiłki metalu na tłoczku elektrozaworu blokowały ruch tłoczka, linię olejową czyściłem cudowałem a palnik bez zmian, dopiero wymiana elektrozaworu rozwiązała całkowicie problem.

    Skonstruowałem nowy podgrzewacz do podciśnieniowca, na grzałce opaskowej 380w 80x50mm, jak po testuję to dam znać czy się opłaciło, chodziło mi o łatwość czyszczenia podgrzewacza i wymiany grzałki jak by co.
  • #3933
    robo1973
    Level 15  
    Witam Mam średnicę lufy 80 mm w środku to kółko tam gdzie wystaje dysza ma mieć średnicę 21 mm ? ?gdzieś wyczytałem że trzeba rozwiercić, Pali ok tylko na wyłączonym powietrzu z zawirowacza/ Czy tak ma być ?
  • #3934
    SAWEK101
    Level 31  
    A nie dajesz za dużo powietrza na wentylator?
  • #3935
    robo1973
    Level 15  
    tak na 1 -2 to pali potem po połowie regulacji otwarcia klapy robi się żółty rozciąga tak jakby słabiej grzał Czy nadmuch aż tak jest potrzebny jak dobrze zapala i pali
  • Metalwork
  • #3936
    SAWEK101
    Level 31  
    Zdjęcia, zdjęcia !!!, jaka temperatura oleju i moc palnika?, jak mała moc to też kiszka.
    Nadmuch zwykle na min. to nie to samo co oo, jak wsadzisz do kotła to będziesz widział, jak zaczyna kopcić to za mało powietrza.
  • #3938
    tuning86
    Level 15  
    Ile litrów potrzeba dla dyszy delawan, na minute? Czy kompresor 5 l 350w stanley da rade? nie chcę wydać kasy w błoto.
  • #3939
    SAWEK101
    Level 31  
    Koledzy teraz ja potrzebuje pomocy potrzebuję dyszy DA 1,5 i teraz pytanie czy próbował ktoś dysze do nagrzewnic olejowych , jakie mogą mieć moce na oleju przepracowanym, cena nie ukrywam zachęcająca ok 60-70zł z przesyłką.
  • #3940
    bosto
    Level 14  
    Ile litrów potrzeba dla dyszy delawan, na minute? Czy kompresor 5 l 350w stanley da rade? nie chcę wydać kasy w błoto.
    Taki tylko nadaje si e do aerografu.
  • #3941
    SAWEK101
    Level 31  
    Co za problem weź tabelę i sam się dowiesz ile zużywa dysza, a co do kompresora to trzeba wróżki by powiedziała jaką ma rzeczywistą wydajność.
  • #3943
    sali100
    Level 11  
    Witam jakie są objawy uszkodzonego oringu na delavanie
  • #3944
    pablo1521
    Oil burners specialist
    Nie sysa i bombluje w paliwo.
  • #3945
    modelgaz
    Level 13  
    SAWEK101 wrote:
    Koledzy teraz ja potrzebuje pomocy potrzebuję dyszy DA 1,5 i teraz pytanie czy próbował ktoś dysze do nagrzewnic olejowych , jakie mogą mieć moce na oleju przepracowanym, cena nie ukrywam zachęcająca ok 60-70zł z przesyłką.
    Witam.Odnośnie dyszy to ja jadę na dyszy master 10kw na ciśnieniowcu.Na takiej spokojnie 20kw ale ja mam skręcone na trochę ponad minimum . Klapa na zero na dyszy 0,2atm.
  • #3946
    SAWEK101
    Level 31  
    Dzięki już kupiłem w firmie mtm DA1.5 na razie mnie poratuje, ale chcę skonstruować ciśnieniowca tylko takiego bez reduktorów i spróbuję dyszę z nagrzewnicy olejowej tylko jakąś dużą, problem jest taki że jeśli towar jest mocno niepewny to koledze nawet ciśnieniowiec odmawia współpracy, robią się gluty z oleju i przytyka się, wtedy palnik dostaje czkawki, tylko jeszcze nie wiem jak to zrobię ale chyba dam pompkę od skutera w podgrzewaczu i bez żadnych zaworów reduktorów i cudów na dyszę, po wyłączeniu palnika olej sam zejdzie do podgrzewacza i problem z kapaniem i zapychaniem się dyszy powinien przestać istnieć.
    Było by to połączenie dwóch technologii.
  • #3947
    ZIBIES
    Level 18  
    tuning86 wrote:
    Ile litrów potrzeba dla dyszy delawan, na minute? Czy kompresor 5 l 350w stanley da rade? nie chcę wydać kasy w błoto.


    Nie ma tak chop - frycowe musi być :D

    Nabyłem KOLEJNY agregat - coby się dowiedzieć co i jak, żeby inni kasy w błoto nie wydawali :D
    Nowiutki "bułgar" z 88 roku. Nie pytajcie za ile ....

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    No i się zaczęło ...
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
    Aż uszczelkę wywaliło - co jest myślę sobie. Odzyskiwać jakoś olej albo co? nawet odwiedziłem forum o "lodówkach" ale tam też same agregaty piszą :D
    Mała konsultacja z Pablo - no i co ... do boju! Ładować się w koszty :D
    Skończyło się na "trepanacji czaszki bułgara". Aż serce bolało ... ale warto było.

    Po pierwsze primo :D
    Pakować jak najniższe ciśnienie - oczywiście trochę ponad na zapotrzebowanie.
    Im wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura pracy agregatu. Niby wiadomo :D
    Po drugie
    Oryginalny olej z agregatu "przerobić na ciepło w domu".
    Ma on bardzo "lotną" naturę jak się zagrzeje no i fruwa w rurkach :D
    Wylać obowiązkowo i zalać np. 10W40 4T - do silników chłodzonych powietrzem np. skutery. Nie będzie tak parował - jeśli w ogóle, a parametry ma sporo na zapas.
    Ile? Ja z bułgara wylałem +/- 0,7 litra a wlałem trochę ponad litr. No i chyba po moich kłopotach. Życie zweryfikuje :D
    Ile to daje powietrza?
    Dla delavana fi 0,8mm mam sporo zapasu.
    Start palnika przy nabitej butli "50" do 6atm - agregat startuje po spadku do 4-ech - po jakiś 4 minutach i pakuje palnik i butlę. Stop po 11 i pól minuty pracy PALNIKA.
    Jaka to wydajność? Kto chce niech liczy. Może jest jakiś patent na to.

    Teraz muszę jakoś zamknąć czachę "bułgarowi"

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Po 1,5 godzinie pracy ...

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Pozdrawiam
  • #3948
    SAWEK101
    Level 31  
    Ta sprężarka jest za duża , poco się pakować w zbiorniki wyłączniki, mówiłem wielokrotnie że wystarczy sprężarka przewód i na dyszę delavan, nic więcej nie trzeba, no tylko odpowiedniej wielkości sprężarkę którą można kupić za ok 80zł, w przyszłym tyg będę uruchamiał następny kompresor z małego chłodzącego słupka sklepowego, jak przetestuję go to zapodam zdjęcia.
    Te sprężarki chodzą już kilka lat i mają się dobrze, trzeba tylko dolewać oleju który i tak mam za darmo bo zlewam z innych sprężarek hehe, na sezon ok 4l zależnie od egzemplarza.
    Zibis poco ci odolejacz do dyszy olejowej :D , na wlocie powietrza potrzebny jest tylko filtr paliwa np z malucha, by kurz nie niszczył oleju.
    A olej 10w40 jest stanowczo za gęsty w porównaniu z oryginałem no ale może będzie mniej go pobierał, jeśli w ogóle ruszy zimny hehe.
    Zdjęcia pierwszej przerobionej mojej sprężarki są na forum gdzieś na początku, obok niebieskiego kotła.
  • #3949
    ZIBIES
    Level 18  
    SAWEK101 wrote:
    A olej 10w40 jest stanowczo za gęsty w porównaniu z oryginałem no ale może będzie mniej go pobierał, jeśli w ogóle ruszy zimny hehe.


    Spokojna głowa - ruszy.
    Ty może swoją trzymasz w zamrażarce no bo przecież to z lodówki :D
    Ja swoje klamoty mam w kotłowni i pies tego pilnuje :D jakoś nie narzeka na zimno.
    Filterek założyłem, żeby sprawdzić ile oleju wywali, No ale mądrych rad warto posłuchać. Kolega mawia, że darmowych rad się nie słucha :D

    To, że dysza jest olejowa to tu wszyscy wiedzą, ale nie wszyscy wiedzą, że do jej zasilania jest potrzebne powietrze, a nie olej albo woda - szczególnie w delavanie.
    A skoro masz takie bogate doświadczenia to po co KOLEJNA próba ze słupka?
    Na razie ...
  • #3950
    SAWEK101
    Level 31  
    A co, ty nie robisz z tego co masz pod ręką? :D, muszę wymienić jedną ze sprężarek, nie wiem co jej jest (ma tak od początku), jak stoi kilka dni w zimnie to nie rozłącza rozruch za pierwszym razem, za drugim już ruszy normalnie ale to mnie denerwuje i mam jej dosyć, kombinowałem przy automacie rozruchowym ale jest bez zmian, więc to taki egzemplarz.

    Nie ma problemu mogę pomóc w wyborze sprężarek lodówkowych ale musicie umieścić zdjęcia ich tabliczek i automatów rozruchowych, bez tego nie da rady.
  • #3951
    robo1973
    Level 15  
    Też Wam tak kropi z palnika olejem Podczas spalania mam dużo kropel oleju na kartce
    Ciśnienie oleju 0.5 bara powietrze 0.3 bar Nadciśnienie. Może temperatura drąga za niskie 70 st
  • #3952
    SAWEK101
    Level 31  
    Tak już jest, ten olej ma odparować podczas spalania w kotle, ewentualnie tam gdzie się zbiera na ściankach bo jest zimno można dać blachę, która spowoduje odparowanie oleju i ten problem zniknie.
    Problem nie występuje w kotłach biferal tzw garnkowych.
    Im mniejsza moc palnika tym mniejsza temperatura spalania i większy z tym problem.
    Ja nie robię już palników poniżej 30Kw, po prostu moim zdaniem nie opłaca się, zużycie prądu praktycznie takie same a czas pracy dużo krótszy i lepsza sprawność spalania = oszczędność.
  • #3953
    ZIBIES
    Level 18  
    SAWEK101 wrote:
    jak stoi kilka dni w zimnie to nie rozłącza rozruch za pierwszym razem, za drugim już ruszy normalnie


    No właśnie ...
    Pamiętasz moje trzy kabelki? To tak żartem było ale właśnie z tym też czasami kłopoty forumowicze mają. Dopadnie taki na złomie sam agregacik i cuduje :D
    Dlatego że akurat pod ręką nie miałem trójfazowca no to "frycowe". Teraz kłopot z głowy. Celowo szukałem całego agregata łącznie ze skrzynką ze stycznikiem i termikami na agregacie - mam chłodnicę do oddania jak kto chce ...
    Dorobiłem tylko zabezpieczenie na zanik fazy - szkoda silnika.
    Z tych dwóch agregatów wcześniejszych co mi jeden padł ... jedna sztuka według twoich założeń ledwo "świeci" w kotle dlatego tak marnie skończyłem :D

    Sawek! Jak myślisz? Jeśli bułgarowi będę ograniczał ssanie, żeby wyregulować ciśnienie na bezpośrednim zasilaniu dyszy - to będzie się grzał?
    Jeśli tak, to puszczę potrzebną część powietrza na dyszę a resztę do lufy albo zostanę przy zbiorniku co go mam pod ręką :D
    Pozdrawiam

    Dodano po 14 [minuty]:

    SAWEK101 wrote:
    Problem nie występuje w kotłach biferal tzw garnkowych.
    Im mniejsza moc palnika tym mniejsza temperatura spalania i większy z tym problem.


    Dlatego wszyscy inni niż biferale powinni dokładać jakiś dopalacz. Mój buderus też się "moczy" dlatego ma pieluszkę z rury kominowej :D . Wieczorem dam fotę jak to wygląda w praktyce.

    Eee no SAWEK! Trochę ambitniej. Ponad trzydzieści to za łatwo! :D

    A z drugiej strony to jak ty wyciskasz ponad trzydzieści z powietrza JAKIEGO agregatka. Bo wychodzi na to, że jak jakiś nieszczęśnik chce mieć dychę i czarno w kotle to da radę na małej lodówce. :D Może w kominku ....
  • #3954
    ZIBIES
    Level 18  
    Moja pieluszka i jej efekty po miesiącu ... albo i dłużej

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
  • #3955
    pablo1521
    Oil burners specialist
    Bajka. A gdzie masz przegrody do reg ciągu? powinny być po bokach tam jak są te ząbki.
  • #3957
    SAWEK101
    Level 31  
    Zibies ile ci wytrzymuje dopalacz hehe, jaką masz temp spalin (nie czopucha )
    Mój buderus poniżej 170st nie schodzi.
  • #3958
    jakimiuczek
    Level 12  
    Panowie, czy sterowniki palnikowe da się naprawić? Mam takiego TF 802.1 który nie widzi płomienia, czyli palnik ruszy pochodzi kilka sekund i się wyłącza. Widocznych uszkodzeń nie widać, styki nie posklejane.
    Jak bym szukał drugiego bo ten nie do odratowania to jaki zamiennie może byś model?
  • #3959
    pablo1521
    Oil burners specialist
    robo1973 wrote:
    Co to za piec ? /model marka/


    Buderusa nie rozpoznajesz?

    sawek do 180 norma.

    Dodano po 2 [minuty]:

    jakimiuczek wrote:
    czy sterowniki palnikowe da się naprawić?

    Sie da raczej. daj na pw.
  • #3960
    ZIBIES
    Level 18  
    pablo1521 wrote:
    Bajka. A gdzie masz przegrody do reg ciągu? powinny być po bokach tam jak są te ząbki.


    Są, są ... gdzieś tam za kotłem :D
    Na pellecie mi przeszkadzały, a teraz są już tam gdzie ich miejsce. Też się skubnąłem jak czyściłem kociołek po tych fotkach :D

    Dodano po 13 [minuty]:

    SAWEK101 wrote:
    Zibies ile ci wytrzymuje dopalacz hehe


    Hehe :D
    Jest tam od początku jak pojawił się problem z pieluchami :D
    Jakoś daje radę ... ot była pod ręką :D

    A co do temperatury spalin ... o co ty mnie pytasz? :D

    Ja raczej prosty człek ... sprzęt ma działać a nie zamieniać na cyferki :!:

    Wczoraj po czyszczeniu kociołka zrobiłem dolewkę oleju, a dzisiaj zachodzę do kotłowni, a tu ZONK :crazyeyes:
    Palnik stop. Myśleliście, że olej na podłodze? :D To już było ...
    Okazało się, że olej mocno się pieni. UPS :!:
    A piana to szczególny syf dla dyszy - bo choć olej "czysty" - to piana nie wskazana. Chyba, że ... :D
    Kolejna zagwozdka do rozwiązania - a dzisiaj nie bardzo mam czas ... :cry:

    Może macie jakiś pomysł?

    Dodano po 3 [godziny] 13 [minuty]:

    pablo1521 wrote:
    Koledzy. Pojawiają się pytania o analizator, sondę i inne ciekawe tematy.
    A czy ci, którzy pytają mają co badać tymi analizatorami?
    Myślę, że najpierw należy zbudować palnik, a potem robić analizę.
    Poza tym najlepszą analizą jest oko, ucho nos i biały proszek w piecu.
    Z kilometra będziw widać kiedy jest dobrze. :)


    Tak mi przyszło na wspomnienia apropo tych temperatur :bye:

    Pozdro PABLO