Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

pablo1521 09 Lut 2018 18:54 1378705 4897
  • #4591
    quarrx
    Poziom 10  
    Bardzo ładny palnik ale nie dziwne ze nie pali.
    Z tym podgrzewaniem drążka nie ma prawa odpalić. ..
    Nie wszystko doczytałeś
  • AdexAdex
  • #4593
    Mad Jaro
    Poziom 16  
    Pokaż palnik z drugiej strony. Masz zrobionego ciśnieniowca czy podciśnienie ? Grzejesz tam w ogóle olej ?
  • #4594
    Matii912
    Poziom 5  
    Pewnie ze grzeje tylko nie zrobiłem fotek bo mam narazie prowizorke.Robilem jeszcze raz próby i olej podgrzany dałem bliżej dyszy okolo3cm i odpala tylko rurka się topi wtedy. podciśnieniowca
  • #4595
    quarrx
    Poziom 10  
    A jaką dysze używasz ? . Co do podgrzewacza drążka nie używaj orginalnego bo się bardzo szybko zapcha.
    Do tego ma za małą moc, no może w podciśnieniowym to nie ma dużego znaczenia. Syfol to nie ropa, jak sama nazwa wskazuje.
    Też zaczynałem z podciśnieniowym i tez myślałem że
    da radę odpalić , no i dał radę, tylko bez oryginanlego podgrzewacza .tylko musiałem podgrzewać olej do wyższej temperatury. Jednak smród podgrzewanego oleju był zbyt wszechobecny wiec szybko zrezygnowałem. Teraz mam nadcisnieniowy, tylko drążek ma grzałkę ,ustawioną na 65stopni, i pali
  • #4596
    Matii912
    Poziom 5  
    Dysze mam Delevan.Podgrzewanie drążka zrobiłem z tego co pisaliście tylko Mi przez niego idzie powietrze a nie Syfol i wydaje Mi się,że to mam źle zrobione?Ja olej musiałem podgrz powyżej 100stopni i chwile palił,lecz rurka Mi się stopiła.
  • AdexAdex
  • #4600
    quarrx
    Poziom 10  
    Bardziej przeszkadza brak uiszczonej opłaty w postaci akcyzy a nie smog.
  • #4603
    PiotrP5
    Poziom 11  
    Witam
    Przerobiłem palnik na podciśnieniowca z dyszą Develan 7
    Mam z nim problem taki iż po kilku minutach pracy przestaje widzieć płomień włącza iskrownik oczywiście odpala i sytuacja się powtarza co skutkuje przejściem w tryb awaryjny . Dziś spędziłem kilka godzin na próbie ustawienia go i nie mogę dojść do ładu startuje od pierwszego problem tylko z tym iż przestaje widzieć płomień.

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Oto moje ustawienie dyszy i rozwiercony zawir.

  • #4604
    Mad Jaro
    Poziom 16  
    Ale płomień Ci gaśnie? Mowisz że potem znow iskrzy i odpala. Czy zy po prostu czujnik przestaje go widzieć?
  • #4605
    PiotrP5
    Poziom 11  
    Gaśnie bo sterownik wyłącza dopływ powietrza do dyszy (elektrozawór) robi przedmuch i daje ponownie napięcie na elektrozawór i startuje po kilku takich przerwach sygnalizuje błąd . Sądzę iż zależne jest to od przerwy między brakiem widoczności płomienia . Im cieplej jest w palenisku tym częściej nie widzi płomienia przynajmniej tak mi się wydaje . Płomień natomiast staje się bardziej jakby niebieski . Co jeszcze zauważyłem muszę bardzo dokładnie regulować przesłoną od wentylatora musi ona być prawie zamknięta lecz nie do końca mała odchyłka powoduje załączanie iskry .
    Próbowałem już inna fotokomórkę , dawałem ją w innym miejscu bliżej zawira i też nic to nie daje .
  • #4606
    Mad Jaro
    Poziom 16  
    Spróbuj zastąpić fotokomorke rezystorem. Jeśli nie poskutkuje, to wygląda na problem ze sterownikiem. Masz jakis na podmianke?
  • #4607
    PiotrP5
    Poziom 11  
    Nie jest to takie proste , trzeba by go wpiąć już po przedmuchu bo jak zobaczy płomień w trakcie to znaczy iż były resztki paliwa w komorze, a to oznacza awarię . W trakcie przedmuchu nie może zobaczyć płomienia .
    Może fotokomórka jest czuła na barwę światła i jak zaczyna mi za mocno na niebiesko palnik dawać to nie widzi tego płomienia .
    Może wina leży w oleju sprężarkowy syntetyk .
  • #4608
    Mad Jaro
    Poziom 16  
    Wiem, ze nie jest proste. Podepnij sobie to na dluzszym kablu na "boku" i podlacz w momencie iskrzenia.
  • #4609
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    Jaro ...
    dodaj jeszcze żeby uroki odczynić, np. plunąć przez prawe ramię 3 razy za siebie... nie mogę.....

    Piotrek. dodaj powietrza z wentylatora , cofnij zawir jakieś 10-15 mm , a jak się zrobi pierścień dookoła zawira to utnij lufę na równo z zawirem.
  • #4610
    PiotrP5
    Poziom 11  
    Dodanie powietrza skutkuje włączaniem iskry czyli brakiem sygnału z fotokomórki iż jest płomień.
    Z tego co rozumiem mam skrócić całą rurę palnika tak jakby przybliżyć płomień do wentylatora i fotokomórki.
    Czy bardziej chodzi o to żeby nie był tak mocno w piec wsunięty bo jeśli to drugie to mogę go wysunąć całego .
  • #4611
    marekj31
    Poziom 20  
    Chyba bardziej chodzi o to żeby nie urywało płomienia ,czyli zawir ma być bliżej dyszy chyba nawet na równo z nią ,ewentualnie otwór w zawirze na 22 mm rozwiercić .Jak będą tworzyć się nagary to obcinamy lufę na równo z zawirem o ile dobrze pamiętam bo temat czytałem parę lat temu . :D
  • #4612
    grzesiek_3000
    Poziom 10  
    A jaki czuły czujnik jest ? Czarny czy czerwony?

    Do OP powinien być bardziej czuły ze względu na kolor płomienia.

    Myślę że można to sprawdzić oświetlając czujnik innym źródłem światła.
  • #4613
    PiotrP5
    Poziom 11  
    Oczywiście Pablo miał rację cofnięcie zawiru o 1,5 cm pomogło palnik śmiga i nawet daje się go regulować , lufy dalej nie przycinałem . Na razie pracuje kilka godzin i jest ok .
    Co do czujnika to jest czarny oczywiście obudowa :)

    Dodano po 4 [godziny] 9 [minuty]:

    Palnik pali śmiga ładnie , lecz jest małe ale dwa razy dziś przeszedł w tryb awarii najgorsze to że nie wiem dlaczego odpala zawsze od kopa jak zaglądam to pali ładnie nic się nie dzieje .
    Gdzie szukać przyczyny, może lufę przyciąć. Podejrzewam że nie widzi dalej płomienia .
  • #4614
    PiotrP5
    Poziom 11  
    Nadal mam problem z palnikiem . Wygląda jakby zapychała się dysza . Palnik po jakimś czasie pracy zaczyna nie widzieć płomienia i płomień zanika i robi się niebieski z czasem aż całkiem zanika . Po dmuchnięciu w dyszę sprężonym powietrzem wszystko wraca do normy na kilka godzin .
    Płomień wygląda jak na filmiku .
    Co może być tego przyczyną , olej bez zanieczyszczeń dysza też nie wygląda na zanieczyszczoną . Może zbyt nisko lub z byt wysoko rurka ssąca .


  • #4615
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    szawryk napisał:


    Morał z tego taki że trzeba czyścić linie paliwową i powietrzną o odwadniaczu też nie zapominając...



    jakoś w tym tygodniu minęło 10 tys litrów przepalonego oleju,
    jak narazie :
    - nie czyściłem lini paliwowej
    - nie czyściłem żadnego z elementów instalacji pneumatycznej
    - palnik nadciśnieniowy chodzi cały czas na orginalnej pompie
    - piec czyszczony jest średnio co 250h pracy
    - posiadam jeden filtr siatkowy od wody 100um czyszczony gdy podciśnienie ssania wzrośnie do 0,3atm

    generalnie zapierdziela bardzo ładnie, choć w te mrozy troche ciepła brakuje i gazowy się często dołącza

    Dodano po 27 [minuty]:

    Mad Jaro napisał:
    Witam, panowie podpowiedzcie jaką srednice dyszy delavana wybrać do podciśnieniowca. Palnik ELCO 20-35kW, z zamiarem instalacji w kotle 40kW. Do ogrzana ponad 400m2 (wiem wiem kocioł powinien być wikszy... tak mi dobrali "fachowcy")


    zależy jak ocieplone, powinien wystarczyć
  • #4616
    szawryk
    Poziom 15  
    Witam
    Jacek79 jak masz sprężarkę co nie pluje olejem i wodą do odwadniacza to wiadomo że nie trzeba nic czyścić... Moja sprężarka ( ABAC 50L ) już się kończy i pewnie dla tego tak jest...
  • #4617
    Jacek79
    spec od auto-elektro
    w sprężarce zamontowałem automatyczny spust kondensatu, odwadniacz też sam spuszcza kondensat - i mam wszystko gdzieś
  • #4618
    mateusz33
    Poziom 13  
    @piecnaolej
    Udało Ci sie zrobić taki pieć jak na filmikach które przedstawiałeś?

    Koledzy podpowiedzcie, aby uzyskać takie płomienie które wychodzą z boku tej środkowej rurki, ta właśnie rurka musi być na samym końcu zaślepiona ? zdjecie o co mi chodzi:
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Oraz gdzie doprowadzić dopływ oleju?
    Za wszelkie podpowiedzi dziękuje
  • #4619
    Mad Jaro
    Poziom 16  
    Koledzy potrzebuję pomocy w podłączeniu.

    Grzałka w podgrzewaczu grzeje oliwe ok 8min do 80'C sterowana zwykłym termostatem.
    Drążek na oryginalnym podgrzewaczu przerobionym pod Devalana, który nagrzewa się ok 3min

    Teraz mam podłączone tak, że termostat pieca daje L na termostat grzałki w podgrzewaczu oraz na moduł opóźnianego startu dla LOA. Oliwa się nagrzewa, odlicza 6min i daje L na LOA. Palnik startuje.

    Wszytko jest dobrze jak jest zimny start. Natomiast w pracy cyklicznej to się nie sprawdza, oliwa tak szybko nie wystygnie i niepotrzebnie czeka 6min.
  • #4620
    szawryk
    Poziom 15  
    Ja tak miałem i w końcu ustawiłem czasy na pracę cykliczną . Przy zimnym starcie oczywiście nie odpala za pierwszym razem bo nie zdąży podgrzać drążka i zbiorniczka. No cóż , trzeba poczekać chwilę, skasować awarię i dalej rusza w automacie...