Jaką macie temperaturę w pomieszczeniach do przechowywania OP i czy do przepuszczania przez filtry wstępne(np te 10 calowe )to czy jakoś go podgrzewacie? Czy dopiero przed dyszą ? Do przepuszczania przez pompkę przy konstrukcjach ciśnieniowych też jakoś podgrzewacie?
Damian, skoro nie grzejesz oleju wstępnie, to raczej bym uznał twoją pomyłkę, bo ma ciężko zassać gęsty olej. Ja mam dyszę od mastera, napewno mniejszy niż 0.8 i ładnie pali, powietrza 0.2 bar z pompy łopatkowej.
Zwiększyłem rurkę doprowadzającą olej i się nie poprawiło.
Oleju w pojemniku nie podgrzewam. Tylko grzana tulejka.
Rozwierciłem dyszę na ~1,3 mm I teraz pali od strzału. Chińczyki się chyba pomyliły i wysłali mi dyszę mniejszą niż zamówiłem.
Teraz pali za każdym razem tylko wiercona dysza nie rozpyla tak jak powinna i trochę pluje dużymi kroplami oleju.
Podgrzej wstępnie olej będzie jeszcze lepiej rozpylać, resztę reguluj ciśnieniem powietrza i tak jak ci jeden z kolegów podpowiadał tarczka spiętrzająca, dysza na równo z końcem rury wylotowej.
Panowie mam problem z dymieniem w palniku Klockner KL-10. Palił bez problemu na oleju napędowym bez dymu. Dysza jest 0.65 Danfoss o zużyciu 2.25kg. Zabrałem się za modyfikacje palnika na syfylis. Dokonane zmiany to grzałka patonowa 250w założona na rurce zaraz wewnatrz palnika tzn.rurka o średnicy 12mm zaspawana na przewodzie zasilającym i do niej włożoną grzałka. Zbiornik 5l z grzałka 1kv do podgrzania oleju wraz z termostatem na dana temperaturę. Ucięte wyjście palnika praktycznie dysza zaraz na wylocie. Zawir 6 łopatek. Olej podgrzewam do 80 stopni. Grzałka chodzi cały czas. Ogólnie to dymi jakby wypalał się DPF. Im więcej powietrza tym więcej ognia ale nie zmniejsza się zadymienie. Jak przesadze z powietrzem to płomień zanika. Wydaje mi się że problem jest zle rozpylanie oleju i muszę zastosować ta grzałkę zaraz na dyszy. Chyba grube frakcje oleju muszą się dopalac dalej i dymi. Co myslicie. Narazie prototypuje w garazu na kozie 11 szamotek przed koza rura 160 o długości 2m do którego luzem włozony jest palnik. Po dobrym nagrzaniu przez grzałkę patonowa zapłon następuje praktycznie natychmiast. Proszę powiedzieć jakie błędy popełniłem. Na niektórych palnikach widzę że dysza wystaje poza zawira u mnie jest za dyszą. Palnik dostałem za free więc straty finansowe w razie kapy nie duze.Panowie nie chejtowac prototyp to jest gdy spaliny będą ok będzie kupowany piec. Olej z benzyniaka zmieszany z dieslowskim. Płomień nie jest jaskrawy tylko jak to płomień. Raz dokonałem testu podgrzewając dysze opalarka i przez chwilę nie było tyle dymu
Elementy zastosowane pochodzą z nagrzewnicy olejowej MASTER, a do pompy łopatkowej dorobiłem napęd. Są dwa rodzaje nagrzewnic, z pompą oleju i te drugie z pompą powietrza.
Co do mego powyższego postu grzałkę dałem na trzonie dyszy szybciej mogę zapalić ale dymienie jest nadal. Jak puszczę na "pole" to jest dym niebieskawy ale znacznie go mniej.
Udało się co zrobiłem? Skróciłem rurę ta na ziemi o połowę i ogień uderza w szamot i wypala sadzę. Spalin praktycznie w ogóle nie widać. Efekt zadowalający. Myślę, jakby był porządny piec to spalin by nie było wogóle
Mam parę pytań odnośnie palników , podzespołów i ustawień .
Pacjent to de dietrich M1-S , znowu walczę z ustawieniem i podmianą dysz. Wszystkie jakie mam rozebrałem ,pomyłem środkiem do czyszczenia egr i zostały złożone do kupy ,oilon palił bez problemu tak jak i przed demontażem ale tam dysza z wydatkiem ponad 6kg/h .
Te 0,5 i 0,4gal/h za nic nie chciały działać tzn po przymknięciu powietrza odpalał ale jak otworzę do gasł znowu., Przesuwanie tarczy spiętrzającej niewiele zmienia a pod koniec lufy wypycha płomień do przodu jakby za dużo powietrza było .Dymi za płomieniem a tak w ogóle to większość płomienia się kreci wokół tarczy spiętrzającej . Czy to wina dyszy ? Może z pompą coś nie tak? Mam drugą danfoss na podmianę model ten sam ale drugi kod inny i krociec paliwowy z drugiej strony i nie wiem można rozebrać zamienić stronami. Czy ma ktoś ten palnik w użyciu z fabryczna pokrywą z regulacją dopływy powietrza? Znalazłem katalog części i widzę że takowa na nim jest.
Mam jeszcze prośbę o pomoc w złożeniu pompy paliwa riello. Rozbierałem ją już dawno do umycia w benzynie z osadów ale leżała dość długo w częściach i postanowiłem złożyć ją myjąc ją wcześniej środkiem do egr . Chciałbym wiedzieć jak złożona i uszczelniona jest od strony wyjścia wałka na silnik i jak jest wałek dociśnięty w kierunku kola zębatego by nie miał luzu osiowego.
Natrafiłem na pompke zębatą spryskiwacza. Czy takowa nada się na dozującą do palnika cisnieniowego?
No i wracam jeszcze z pytaniem odnośnie nagrzewnicy olejowej. Dysza bez żadnych oznaczeń. Dlaczego dmucha powietrzem do zbiornika paliwa przy podawaniu go na dyszę?
Kaucja to pryszcz bo weszła od tego roku i dotyczy oleju przepracowanego obecnych wymian po nowym roku a niektórzy maja zapasy przepracowanego gromadzone od lat gdzie jeszcze tego tego nie było. Bardziej chodzi o tą emisyjność bo podobno kontrolerzy maja robić spis jakimi kotłami ogrzewane są domy. Podobno w razie wątpliwości mogą poprosić o możliwość oględzin.
Cześć wszystkim ma ktoś może numer do pablo1521, działa jeszcze z palnikami?
Dodano po 6 [godziny] 12 [minuty]:
witam, padł mi palnik podciśnieniowy czyli tankowanie , grzanie jest dmuchawa rusza ale bardzo wolno się kręci , następuję iskra i elektro zawór otwiera powietrze na dyszę, żle pali i gaśnie , więc dmuchawa . Palnik made by pablo ale brak kontaktu więc pytam czy coś z silnikiem uzwojenie , kondensator . Do silnika dochodzi cały czas 230v. palnik na złom bo chyba nie dostanę już szpei. Palnik to jakiś Oilbrener czy cuś. Co radzicie?
Kaucja to pryszcz bo weszła od tego roku i dotyczy oleju przepracowanego obecnych wymian po nowym roku a niektórzy maja zapasy przepracowanego gromadzone od lat gdzie jeszcze tego tego nie było. Bardziej chodzi o tą emisyjność bo podobno kontrolerzy maja robić spis jakimi kotłami ogrzewane są domy. Podobno w razie wątpliwości mogą poprosić o możliwość oględzin.
Kaucja na olej nie weszła wszystko jest po staremu na razie.
Dodano po 7 [minuty]:
rikardo33 wrote:
Cześć wszystkim ma ktoś może numer do pablo1521, działa jeszcze z palnikami?
Dodano po 6 [godziny] 12 [minuty]:
witam, padł mi palnik podciśnieniowy czyli tankowanie , grzanie jest dmuchawa rusza ale bardzo wolno się kręci , następuję iskra i elektro zawór otwiera powietrze na dyszę, żle pali i gaśnie , więc dmuchawa . Palnik made by pablo ale brak kontaktu więc pytam czy coś z silnikiem uzwojenie , kondensator . Do silnika dochodzi cały czas 230v. palnik na złom bo chyba nie dostanę już szpei. Palnik to jakiś Oilbrener czy cuś. Co radzicie?
Masz uszkodzony silnik, może problem w kondensatorze, szukaj kogoś naprawia przewija silniki nie koniecznie specjalistę od palników.
Witam szanowne grono. W temacie palników jestem nowicjuszem, więc nie bijcie jak coś palnę Piszę, bo już nie wiem jak dogodzić mojemu palniczkowi. Oto on:
Dysza 0,7 od przyjaciół z Chin, zawir też chiński, powietrze podawane agregatem lodówkowym, olej grzany do ok. 80-90°C, lustro na wys. ok. 7cm od dyszy. W takiej konfiguracji próbowałem odpalać ręcznie palnikiem gazowym (bez wentylatora). Nie udało się. Dysza rozwiercona na 1mm, odpalił od razu. Podłączyłem wszystko jak trzeba pod sterownik. Na początku palił w miarę dobrze, chociaż był widoczny szary dym z komina i płomień gasł chwilę po odłączeniu iskry, sterownik znowu odpalał iskrę, płomień się pojawiał itd. Potem było coraz gorzej, szybciej gasł. Robiłem testy ze zwykłym kompresorem. Ciśnienia: 0,5; 1; 1,5 bar, nie poprawiło to sytuacji. Próbowałem z różnymi ustawieniami powietrza wentylatora. Zawir do przodu, do tyłu, elektrody też. Skróciłem lufę prawie na równo z zawirem, wymieniłem oring na dyszy. Teraz to już w ogóle nie pali. Zawir i dysza wyglądają tak:
Olej rozpyla się tak:
Przy klapce wentylatora otwartej na pierwszy stopień, iskra wygląda tak:
Może ktoś z Was zauważy coś, czego ja nie widzę. Z góry dziękuję za pomoc.
Nie mam grzanego drążka. Próbowałem mocniej podgrzewać olej, myślałem, że może pomoże. Po wielu próbach i badaniu mgiełki doszedłem do wniosku (także przy pomocy kolegi z forum ), że bez grzania drążka się nie obejdzie. Wiem, że to jakby dogmat palników syfolowych, ale musiałem się przekonać organoleptycznie Glut 200W zamówiony, w weekend testy. Z lustrem oleju też pokombinuję.
Jeśli nie masz podgrzewania drążka to na pewno nie odpali. Prosty temat, weź opalarkę i podgrzej dyszę od strony wylotu dość mocno i musi odpalić jeśli podaje paliwo. Ja jechałem tak bez podgrzewu dwa sezony na opalarce. Oczywiście jak piec będzie miał dłuższą przerwę to palnik nie odpali.
Witam wszystkich zainteresowanych tematem. Posiadam palnik Elco econom 2000, pracuje na oleju przepracowanym już grubo ponad trzy lata. Chylę czoło nad Waszymi pomysłami, uporem i dążeniem do doskonałości. To forum czytałem przed budową mojego palnika i doszedłem do wniosku że elektrownia atomowa w Czarnobylu była mniej skomplikowana i bezpieczniejsza od niektórych konstrukcji 😁. Poszedłem inną drogą budowy i działa bezawaryjnie, pali czysto, bez dymu, nie kapie olejem itd. bez zastrzeżeń. Jest niewielka modernizacja palnika z nową elektroniką obsługującą nie tylko palnik lecz także temperatury, czas pracy, czujnik czadu, zabezpieczenia. Każdy palnik jest możliwy do modernizacji z oryginalną dyszą, bez kompresora itd. będzie pracował na oleju przepracowanym. Jestem gotów pomóc w wykonaniu takiego palnika. Projekt kosztował sporo czasu i środków zanim uzyskałem oczekiwany efekt. Koszt napisania programu dla sterownika logicznego jest sprawą indywidualną, oraz modernizacją palnika. Jeśli ktoś jest zainteresowany więcej info na priv. Pozdrawiam.
Witajcie koledzy, czy ktoś z Was podejmował próbę przeróbki nagrzewnicy olejowej z odprowadzeniem spalin na syfol ?
Nagrzewnica niskociśnieniowa Ekonair BLC20 oryginalna dysza K50 (0.5mm), dorobiłem grzanie drążka, do tego dołożony elektrozawór na lini syfolu i trójnik Y przed dyszą. Dało mi to możliwość swobodnego przełączania między ON a OP. Syfol grzany w pojemniku 0.5L. Wysokość zasysania jak ze zbiornika ON. Temperatura 90-95.
Procedura odpalania normalnie na ON (ciśnienie 0.35 bar) i jak się rozgrzeje komora to przełączam na OP i zwiększam ciśnienie na 0.5 bar.
I tutaj pojawia się pierwszy problem, mianowicie z racji tego że zastosowane są elektrozawory na liniach paliwowych nie ma możliwości spłynięcia OP z powrotem na pojemnika grzejnego, co za tym idzie zalega tam zimny olej. Zanim go przegoni to muszę podjąć kilka takich prób przełączania miedzy ON a OP.
Następna sprawa to zauważyłem, że na OP mam mniejszy (płomień, moc) co za tym idzie nagrzewnica jest bardziej podatna na gaśnięcie.
Tu pojawia się drugi problem:
Mniemam, że gęstszy olej = mniej paliwa w komorze spalania, a za dużo powietrza wtórnego z wentylatora. Zauważyłem też taką przypadłość, gdy założę na nagrzewnice "rękaw" do rozprowadzania ciepłego powietrza nagrzewnica gaśnie. Spowodowane jest to najprawdopodobniej tym, że dostaje "opór tłoczenia", zwiększa się ciśnienie powietrza za zawirem = więcej powietrza wpada do komory spalania i palnik gaśnie.
Podjąłem, więc próbę zmniejszenia otworów powietrza za zawirem. Zmniejszyłem o 1/2 powietrze co przyniosło skutek pozytywny. Można teraz zatkać całkowicie otwór wylotowy powietrza, ale pojawił się trzeci problem: po chwili pracy nagrzewnica odcina paliwo sugerując brak płomienia. Płomień jest za mało widoczny dla czujki.
Na koniec najlepsze, po tych wszystkich próbach nagrzewnica całkowicie odmówiła mi pracy na OP. Nie mam pojęcia co może być, jak zaczarowana. Wracałem po kolei do wszystkich wcześniejszych ustawień i nic... A na ON chodzi jak szalona.
Pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki olejopalaczy.
Witam
Jeśli chodzi o tą nagrzewnice to moim zdaniem największa lipa jest w tym trójniku.
Należało by to zrobić bez przełączania z OO na OP, po prostu normalnie zbiornik z podgrzewaczem podgrzewany drążek i odpowiednio wielka dysza do OP i będzie śmigać.
Czy podłączał może ktoś pod palnik regulator PID ? I czy orientuje się ktoś czy palnik dwustopniowy da się łatwym sposobem podłączyć pod taki regulator PID ?
Witam. Kupiłem drugi palnik de dietrich. Model 2002 P1-4 RCS . Po odpaleniu na krótko działa. Przy próbie uruchomienia ze sterownika satronic tf874 nie było reakcji. Ma ktoś dokumentację do niego? Czy ten sterownik do tego się nadaje?
edit : palnik z grzałką , połamana podstawa automatu i nie wiadomo czy dobrze się łączy z automatem
@-ms- w tej górnej dyszy z grzałką na zdjęciu w poście #866 doprowadzenie powietrza do dyszy jest z boku w grzałce?
pablo1521 ten górny drążek dysza z tego zdjęcia https://obrazki.elektroda.pl/71_1289296294.jpg to od ciebie ? Jak te doprowadzenie powietrza jest zrobione ? Dysza przerabiana z tych dłuższych które maja tulejkę gumową ze sprężynką czy oring na krótszej tulejce?
z czego zrobiona jest płyta izolacyjna drzwiczek w buderusie ? I gdzie coś takiego kupić do docięcia
Oryginalnie nie wiem ale można np. specjalną wełną i pokryć zaprawą klejem wysokotemperaturową czy płytami z węglika krzemu , mam różne inne materiały ogniotrwałe.