Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

pablo1521 19 Maj 2010 07:36 1329169 4760
  • #511
    bronx_XJ
    Poziom 20  
    Ale cisza, czyżby wszystkich woda zalała??
    Pytanie do Pawła, mogła się dysza rozkalibrować w taki sposób ze leje (jak wtryski) ? Mam dużo niespalonego oleju, i dwie możliwości, albo paliwo z duża zawartością wody (muszę grzać do ok 80st, i troszkę buzuje), albo dysza.
  • Relpol przekaźniki
  • #512
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    Coś masz nie tak z paliwem, i nie dokładnie go rozpyla.
    pomaga podniesienie temperatury, ale jak ci się pieni to wiele nie zrobisz.
    Olej NIE MA PRAWA SIĘ PIENIĆ DO 90 ST. a naprawdę dobry wytrzyna i 120 i nie kipi.
    Tak na moje oko to paliwo do kitu. A jakie masz ciśnienie wtrysku??
    Dysza się NIE ROZKALIBROWUJE.
  • #513
    bronx_XJ
    Poziom 20  
    3.8 bara
    Na pewnym paliwie śmiga w sumie ok.
    Jak dyszy się nie da rozkalibrować to jest ok.
    Też raczej stawiałem na paliwo bo miałem niepewna dostawę :/
    Jest tak jak piszesz, podniosłem temp i pali lepiej,porównam dziś to kipienie z czystym olejem.
    thx
  • #515
    bronx_XJ
    Poziom 20  
    mirrzo napisał:
    bronx_XJ napisał:
    Ale cisza, czyżby wszystkich woda zalała??


    Ciesz się, że nie ciebie

    No widzisz nie do końca bo troszke mnie podlało i straty są ( na szczęście nie duże)....
    Za chwilkę walne gdzieś zdjęcia jak to u nas wyglądało.
    Mam nadzieje ze nie dostane za gadanie nie na temat,pozwolę sobie zamieścić 2 zdjęcia.

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
  • #516
    ZIBIES
    Poziom 18  
    Witam
    Apropo jakości oleju
    Ostatnio trzy dni walczyłem ze strzelającym delavanem. Tak mnie zamotał, że nawet na biodieslu nie chciał palić
    No to przyszedł czas na dyszę Pabla
    No ta to chodziła dopiero .. jak ruszający stary parowóz, ale dała radę. Przepaliła ten syf.
    Pablo - szacun.
    Jednak delavan będzie chyba mocniejszy na mrozy. Na razie ciepła woda od Pablo ;_))
    A co do wody .. no cóż. Ja mam pięć metrów od rzeczki do kotłowni. Kto wie co taka rzeczka potrafi.
  • Relpol przekaźniki
  • #517
    zbyszek1281
    Poziom 20  
    Witam po krótkiej przerwie.Niebawem pokażę film z pracy palnika po dalszej modernizacji.Nie będzie to jeszcze wersja docelowa.Obecnie palnik pracuje przy osuszaniu piwnicy w gospodarstwie kolegi.Działanie proste.Lufa palnika tłoczy spaliny w typową dmuchawę rolniczą. Koledzy piszą o problemach z dyszami i paliwie.Miedzy bajki można włożyć historie o niedomaganiach dysz Delawana.Profesjonalna dysza wg moich badań może prawidłowo pracować na minimalnym wydatku powietrza 0,04 bara.Paliwo do rozgrzanego palnika może stanowić mix olejowo wodny , bez żadnych strzałów itp.Widoczny jest jedynie spadek mocy.Podczas pracy ciągłej palnika termostat oleju ustawiony na min.ok 30°
    bez widocznych zmian w pracy.W obecnej wersji palnik jest na 3/4 dlugości rozgrzany do koloru czerwonego.Płomień utleniający prawie bezbarwny.
    w suszonym pomieszczeniu można swobodnie przebywać bez smrodu i dymu.
  • #518
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    A co oznacza mix olejowo wodny??
    Z tego co mówili w szkole to te substancje nie tworzą stałych mieszanin, a emulsja wytworzona mechanicznie poprzez szybkie mieszanie równie szybko się rozdziela i albo masz wodę albo olej.... to ..... nie łapię tego mixa.
    Chyba, że dodamy emulgatora, ale to też się odstoi po czasie.
  • #519
    grippen123
    Poziom 14  
    - napisał:
    "Paliwo do rozgrzanego palnika może stanowić mix olejowo wodny , bez żadnych strzałów itp.Widoczny jest jedynie spadek mocy."


    Spadek mocy? raczej brak płomienia .
  • #520
    zbyszek1281
    Poziom 20  
    Mix to mix ,tylko z różnych szkół. W mojej to typowa konstrukcja palnik emulsyjny z emulsją powietrzną, wodną .Normalną konstrukcją jest palnik zasilany dodatkowo parą wodną, lub palnik zgazowujący olej w obecności katalizatora. Kolega Gripen ma rację woda w palniku na OP to kicha strzela i gaśnie.Palnik zgazowujący to inna bajka.Jeśli chodzi o emulsję paliwową to nie jest tak żle.Na hamowni silników w Ursusie długi czas silniki uzyskiwały znacznie wyższe moce zanim znaleziono przeciek wody gruntowej do zbiornika paliwa.Ja zrobiłem próbę pozytywną z olejem zmieszanym z płynem do chłodnicy/wydmuchana uszczelka z głowicy/
  • #521
    lolo76sk
    Poziom 11  
    Witam.
    Sądzę że zmieszanie płynu do chłodnicy z olejem to inna bajka niż
    zmieszanie oleju z wodą -jeżeli jest to możliwe.
    Jak powszechnie wiadomo płyny chłodnicze produkowane są na bazie glikolu
    etylowego czyt;czegoś palnego.
    Woda nijak nie jest palna.
    Tzw "borygo" zawiera sporo gliceryny i jakiegoś tam rozpuszczalnika spirytusowego w połączeniu z olejem ma prawo się palić .
    Ja wiem jedno olej służy po to aby grzać wodę nie odwrotnie.
    Pozdrawiam syfolopalaczy.
  • #522
    zbyszek1281
    Poziom 20  
    Całkowicie masz rację .Olej ,który użyłem wyglądał jak kawa z mlekiem.Kilkudniowa sedymentacja nic nie dała ,dlatego poszło to do palnika.Jednak są palniki grzewcze i nie tylko ,gdzie podaje się równolegle z paliwem przegrzaną parę wodną.Otrzymywanie gazu generatorowego jest oparte na tej metodzie.
    Pozdrawiam
  • #523
    bronx_XJ
    Poziom 20  
    Ja aktualnie mecze się z olejem z dużą zawartością płynów typu płyn hamulcowy, płyn chłodniczy no i niestety woda deszczowa i czort wiec co jeszcze. Woda ładnie odstaje się w zbiorniczku i jakoś palnik śmiga, zgaśnie średnie 1raz za 3-4h (za dużo wody, trzeba ją spuścić).
    Jeśli z olejem są w/w substancje (poza deszczówką) rzeczywiście jest spadek mocy, czasami nawet delikatnie niebieski dymek się pojawi, ale przepali te substancje. Dodam tylko że ręcznie wlewam paliwo bez żadnego sitka itp. (pompa się wykrzaczyła), i największy syf jaki posiadam aktualnie zostaje poddawany biodegradacji :)
    Z innej beczki, palnik siedzi w węglowcu, temp. mierzona na poziomie górnych drzwiczek 680-730st, (czyli prawie na wylocie do czopucha), temp spalanie OP powinno być niby min 850st ,za kilka dni sprawdzę termoparą która mi się nie stopi :) czy spalanie oleju odbywa się w temp wymaganej do poprawnej utylizacji, jak nie to będzie trzeba przejść na OR, temp spalin wylotowych 280-300st.
  • #524
    immax
    Poziom 11  
    Czyli mogę rozumieć Zbyszku, że twój palnik wygląda tak??
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    i czy dobrze myśle z umieszczeniem katalizatora?? nie spowoduje to czasem wylotu płomienia przez szczelinę zasysającą dopalacza?
  • #525
    zbyszek1281
    Poziom 20  
    Witam
    Palnik zgazowujący ma bardziej złożoną budowę wewnętrzną.O tym następnym razem po pokazie filmu z pracy palnika bliskiego założeniom. Na razie palnik jeszcze jest u kolegi i nie mogę nic zrobić.Schemat ,który kolega naszkicował to nasadka na dowolny palnik poprawiająca dopalanie rozproszonej i nie dopalonej mgły olejowej w komorze pieca.Katalizator nie jest tu potrzebny.Ważny jest dobór wymiarów ,który orientacyjnie podałem we wcześniejszym poście.Równierz doświadczalnie należy dobrać głębokośc wsunięcia rury dopalacza na lufę palnika tak aby uzyskać max ssanie gazów z pieca.Przy obciętych lufach palników z zawirem tuż przy wylocie mamy małe pole manewru. Zbyt głebokie nasunięcie rury w strefę zimną za płytkę zawira może spowodować przegrzanie i uszkodzenie palnika.Próby na wolnym powietrzu umożliwiają sprawdzenie podsysania.Efekt dopalania to gorące zasysane spaliny z komory w piecu.To tyle teorii ,której jeszcze nie przerabiałem,a piszę o tym ponieważ niektórzy koledzy próbują usprawnić palniki stosując rury co jest prostym i tanim rozwiązaniem.
    Opisywane rozwiązanie jest stosowane przez niektóre firmy produkujące palniki.
    Palnik z katalityczny to inna konstrukcja ,gdzie na drugim stopniu palnika pary oleju przechodzą w stan gazowy w obecności katalizatora.Posiadam kilka sztuk pokazanych wcześniej nośników katalitycznych przeznaczonych do prób bez dobranych powłok tlenkowych.To na razie tak jak z amerykańskimi rakietami Patriot puste w środku przeznaczone do ćwiczeń.
  • #526
    lolo76sk
    Poziom 11  
    Uff jak gorąco , puff jak gorąco....
    Chyba palniki rzadko się odpalają bo nikt nic nie pisze ,żadnych kłopotów
  • #527
    perhing
    Poziom 15  
    Cały czas doświadczenia,zaintrygował mnie katalizator.Próby w toku.
  • #528
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    A i mnie się nudzi..... chyba popełnię jakiś palnik, tak dla sportu.
    A może się chętny znajdzie ???
    pozdro.
  • #529
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    zbyszek1281.

    Podrzuć jakieś wieści na temat tego katalizatora i usprawnień jakie wproawdziłeś.
    Masz jakieś foty, konkrety??
    Nawet na PW jak chodzi o komercję. Będę wdzięczny.

    Pozdro SYFOLBROTHERS. :)
  • #530
    jaskul
    Poziom 16  
    Każdy chętnie by poczytał :)
    narazie nr. 11 chodzi bez problemów, ale jak można coś ulepszyć to czemu nie
  • #531
    mariusz.lubicz
    Poziom 17  
    Pablo przeczytaj wiadomość... na PW
  • #532
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    A wysłałeś?
    bo nic nie ma ???

    Dodano po 1 [godziny] 45 [minuty]:

    Dałeś pyt. na mailanie na PW. Odpisałem 3 razy. odezwij się.
    pozdro.
  • #533
    zbyszek1281
    Poziom 20  
    Witam
    Brak czasu nie pozwolił mi na dalsze modernizacje i film.Buduję nową kotłownię i magazynek na oleje.Doszedłem już prawie do finału budowlanego i pora na budowę palników.Pablo palnik zgazowujacy w obecności katalizatora to inna konstrukcja dalsze plany.Teraz dopracowuję trzystopniowy palnik zgazowujący.Kolejną modernizację w działaniu pokazuję na załączonym filmie.Czeka jeszcze jedna przeróbka i mam nadzieję ostateczna przed budową następnych palnikow
    Dotychczasowe osiągi to bezbłędny zapłon.Idealna praca zgazowująca/ płomień prawie bezbarwny niezależnie od paliwa/.Praca przy ustawieniu redukującym ,płomień żółty bezdymny.Palnik rozgrzewa się równomiernie co widać na filmie.Dymek przy kołnierzu to silikon z uszczelnienia pieca.Można zrezygnować z podgrzewu dyszy.Wystarcza ciepło promieniowania palnika.
    Wady palnika to konieczność kilku minutowego przedmuchu wystudzającego za pomocą przedłużonej pracy dmuchawy palnika.Druga i ostatnia niedogodność w początkowej pracy zimnego palnika to kapanie z lufy palnika płonących kropel paliwa przez okres do 2min.Ten problem mam nadzieję rozpracować w następnej docelowej przeróbce.Pozostaje tylko zbadać jak długo wytrzyma użyta stal w gatunku 304 i czy warto zastosować ceramikę żaroodporną.Na testy czeka przerobiony palnik modulowany z zasilaniem w paliwo nadciśnieniowo. To już nastepnym razem .Teraz czeka mnie rozgryzienie sterowania kotła olejowego dwufunkcyjnego.

    Palnik film 1 -płomień utleniający
    Palnik film 2 -płomień utleniający
    Palnik film 3 -płomień redukujący
  • #534
    perhing
    Poziom 15  
    I nastała wiekopomna cisza!Właśnie-czy wszyscy na urlopach?
  • #535
    zbyszek1281
    Poziom 20  
    Powoli urlopowo robię palnik zgazowujący, w którym adaptuję zewnętrznie oryginalną lufę palnika Hansa.Zobaczymy co z tego wyjdzie.Mam zamiar zastąpić kompresor agregatem od lodówki.Wymaga to przeprowadzenia prób.Może koledzy mają jakieś doświadczenia przy zastosowaniu dyszy Delawana
  • #536
    jaskul
    Poziom 16  
    potrzebuje pompę która zassie olej z beczki i przeleje go do zbiornika - OP-1 czy OP-2 którą kupić??
  • #537
    pablo1521
    Specjalista - palniki olejowe
    To prawie te same pompy. op2 nieco mocniejsza , ale op1 też daje radę.
    po pierwszym- piątym użyciu zeszlifuj nieco skrzydełka na papierze ściernym aby miały nieco luzu to nie będą się zacierać.
    pozdro
  • #538
    ZIBIES
    Poziom 18  
    Witam wszystkich chłodno ze względu na upały choć troszkę popadało. UUFFF.

    Panowie.
    Mam dostęp do 20-stu ton gliceryny.
    Jak doprowadzić glicerynę do użytku. Coś podobno kwasem siarkowym i amoniakiem. Ale ile czego to nie wiadomo.
    Zna ktoś recepturę oczyszczania gliceryny??

    Pozdrawiam
  • #539
    zbyszek1281
    Poziom 20  
    Witam
    Zibies jeżeli masz glicerynę to żaden problem w palniku multiolejowym spalisz bez problemu.Chemię stosuje się do zmniejszenia lepkości i spalania w palniku na OO.
    Jeżeli masz tak zwaną frakcję glicerynową ,bezpośredni odpad z estryfikacji metyloestrów to trzeba zrobic próby z palnikiem. Zanieczyszczenia gliceryny w tej frakcji to metanol ,ług potasowy mydła itp.Jeżeli jest tego dużo to w temp. ok 90° może dojść do efektu podobnego do zważonego mleka i powstały "twaróg" zatka dyszę. Oczyszczanie gliceryny do spalania nie opłaca sie.Spore koszty i dużo paprania. Najlepiej wykonaj próby z podgrzewaniem. Jeżeli nie będzie się ważyć to do palnika i grzej
  • #540
    ZIBIES
    Poziom 18  
    Zbyszek dzięki za info.
    Mam do dyspozycji dyszę PABLO i DELAVANA. Znajomy przymierza się do zaadoptowania buderusa. Jego znajomy produkuje biodiesla stąd ta gliceryna. Ktoś mu naopowiadał o konieczności czyszczenia tego, żeby nadawało się do palenia. Stąd moje pytanie. Jak widać na forum ten temat to nie tabu. Z syfolem póki co pod górkę - przynajmniej w moim przypadku, a gliceryna jest - cena? - przystępna - 30 groszy za kg. To chyba nieźle?
    Jeżeli nie trzeba tego jeszcze "kwasować" no to zimo gdzie jesteś?

    Zbyszek
    Co chciałbyś wiedzieć na temat delavana?
    Wydaje się, że chyba wszystko jest na forum, ale jeśli trzeba - ile wiem tyle powiem - jednak tylko na forum - niech inni też wiedzą, a nie jak nieraz koledzy podchodzą do tematu - prześlij na pw ... To po co forum? Wiadomo ... komercyjni czają się za rogiem, ale jak pokazuje życie kto chce niech im płaci, a ja mam satysfakcję, że na mnie nie zarobią - bezpośrednio.
    Pozdrawiam szacowne grono syfolofachowców.