Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

pablo1521 23 Nov 2022 15:37 1590676 5516
SterControl
  • #5251
    PaXq3
    Level 14  
    bigos66 wrote:
    Rado2010 czy ty masz taki sam palnik jak ja z chin. U mnie jest układ prosty. Sprężone powietrze bezpośrednio do dyszy (ok przez regulator od pistoletu lakierniczego), palnik zasysa olej z garnka, który podgrzewam do 90°C. Na razie taka prowizorka, do sprawdzenie czy działa. Ostatnio dorobiłem nowe drzwiczki do pieca z otworem i zamontowałem też podgrzewacz przepływowy delonghi, ale nic to nie pomogło. Dalej muszę pierwszy raz odpalać palnikiem gazowym. Jak wrócę do domu na weekend to przefiltruję olej może delikatnie zatyka dyszę. A dyszę mam 1mm, wcześniej miałem 0,5 to wcale nie ruszał.
    Do czego używasz pompy. Olej jest zasysany podciśnieniem.


    Kolega Rado ma palnik, w dodatku ciśnieniowy...
    To co pokazałeś na filmiku ciężko nazwać palnikiem. Ja tam widzę tylko dysze z adapterem i zawirem i kawałek lufy. Nikt tu wsumie nie wie co tam jeszcze masz i jak to działa... Ale patrząc na ten zawir na początku lufy i brak wentylatora to wsumie raczej nie palnik tylko jakąś prowizorka. Palnik składa się z korpusu, wentylatora, lufy, sterownika, czujki plomienia i kilku innych elementów...
  • SterControl
  • #5252
    Rado2010
    Level 17  
    bigos66 wrote:
    Rado2010 czy ty masz taki sam palnik jak ja z chin. U mnie jest układ prosty. Sprężone powietrze bezpośrednio do dyszy (ok przez regulator od pistoletu lakierniczego), palnik zasysa olej z garnka, który podgrzewam do 90°C. Na razie taka prowizorka, do sprawdzenie czy działa. Ostatnio dorobiłem nowe drzwiczki do pieca z otworem i zamontowałem też podgrzewacz przepływowy delonghi, ale nic to nie pomogło. Dalej muszę pierwszy raz odpalać palnikiem gazowym. Jak wrócę do domu na weekend to przefiltruję olej może delikatnie zatyka dyszę. A dyszę mam 1mm, wcześniej miałem 0,5 to wcale nie ruszał.
    Do czego używasz pompy. Olej jest zasysany podciśnieniem.

    Mam palnik zrobiony 5 i pół roku temu na bazie palnika Hansa hvs5. Układ ciśnieniowy. Sprężarka też jest potrzebna. Mam w ten sposób układ zamknięty. Nic mi nie smrodzi z misek, nie ma pływaków itp. i jest w miarę prosto. Dysza 0.8mm z chin. Powietrze na dyszę z lodówkowca.
    Pozdrawiam
    Poczytaj część tematu, wiedza nie boli 😁😁😁. A pomaga i rozjaśnia sprawę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    PaXq3 wrote:
    bigos66 wrote:
    Rado2010 czy ty masz taki sam palnik jak ja z chin. U mnie jest układ prosty. Sprężone powietrze bezpośrednio do dyszy (ok przez regulator od pistoletu lakierniczego), palnik zasysa olej z garnka, który podgrzewam do 90°C. Na razie taka prowizorka, do sprawdzenie czy działa. Ostatnio dorobiłem nowe drzwiczki do pieca z otworem i zamontowałem też podgrzewacz przepływowy delonghi, ale nic to nie pomogło. Dalej muszę pierwszy raz odpalać palnikiem gazowym. Jak wrócę do domu na weekend to przefiltruję olej może delikatnie zatyka dyszę. A dyszę mam 1mm, wcześniej miałem 0,5 to wcale nie ruszał.
    Do czego używasz pompy. Olej jest zasysany podciśnieniem.


    Kolega Rado ma palnik, w dodatku ciśnieniowy...
    To co pokazałeś na filmiku ciężko nazwać palnikiem. Ja tam widzę tylko dysze z adapterem i zawirem i kawałek lufy. Nikt tu wsumie nie wie co tam jeszcze masz i jak to działa... Ale patrząc na ten zawir na początku lufy i brak wentylatora to wsumie raczej nie palnik tylko jakąś prowizorka. Palnik składa się z korpusu, wentylatora, lufy, sterownika, czujki plomienia i kilku innych elementów...

    Nic dodać nic ująć.
    Pozdr.
  • #5253
    comanch
    Level 10  
    bigos66 wrote:

    Do czego używasz pompy. Olej jest zasysany podciśnieniem.


    witam.....są 3 rodzaje doprowadzenia oleju do komory spalania kotła. 1) Podciśnienie jakie masz, gdzie podciśnienie zasysania oleju do dyszy tworzy sprężone powietrze, które rozpyla podgrzany olej. 2) palnik, w którym gorący olej jest wtryskiwany przez ciśnienie wytwarzane przez pompę olejową i najlepiej, gdy ma również regulator ciśnienia oleju, dzięki czemu mieszanka olejowo-powietrzna jest zawsze idealna. 3) palnik, który teraz dostrajam, który jest jak palnik nr 2), ale ten ma dwa przewody olejowe do dyszy. Jedna rura wlotowa, a druga rura przelewowa, jak dysze wtryskowe w silniku Diesla. Użyję rury odpływowej z dyszy do cyrkulacji gorącego oleju. Gorący olej będzie krążył przez grzałkę z ekspresu bezpośrednio do dyszy, a lutowanie gorącego oleju będzie bardzo przyjemne i łatwe. Próbowałem już tego jako amator. Ale kiedy nadejdzie czas, zrobię mu profesjonalną metamorfozę.
  • #5254
    Rado2010
    Level 17  
    comanch wrote:
    bigos66 wrote:

    Do czego używasz pompy. Olej jest zasysany podciśnieniem.


    witam.....są 3 rodzaje doprowadzenia oleju do komory spalania kotła. 1) Podciśnienie jakie masz, gdzie podciśnienie zasysania oleju do dyszy tworzy sprężone powietrze, które rozpyla podgrzany olej. 2) palnik, w którym gorący olej jest wtryskiwany przez ciśnienie wytwarzane przez pompę olejową i najlepiej, gdy ma również regulator ciśnienia oleju, dzięki czemu mieszanka olejowo-powietrzna jest zawsze idealna. 3) palnik, który teraz dostrajam, który jest jak palnik nr 2), ale ten ma dwa przewody olejowe do dyszy. Jedna rura wlotowa, a druga rura przelewowa, jak dysze wtryskowe w silniku Diesla. Użyję rury odpływowej z dyszy do cyrkulacji gorącego oleju. Gorący olej będzie krążył przez grzałkę z ekspresu bezpośrednio do dyszy, a lutowanie gorącego oleju będzie bardzo przyjemne i łatwe. Próbowałem już tego jako amator. Ale kiedy nadejdzie czas, zrobię mu profesjonalną metamorfozę.

    Nie widziałem palnika z "powrotem" z dyszy 😁. Może czegoś nie wiem.
    Kolejność mojej konstrukcji: zbiornik z olejem, filtr (poniżej 10mikron) pompa oryginalna, regulator ciśnienia oleju, grzałka dysza.
    Pozdrawiam
  • #5255
    comanch
    Level 10  
    Rado2010 wrote:
    comanch wrote:
    bigos66 wrote:

    Do czego używasz pompy. Olej jest zasysany podciśnieniem.


    witam.....są 3 rodzaje doprowadzenia oleju do komory spalania kotła. 1) Podciśnienie jakie masz, gdzie podciśnienie zasysania oleju do dyszy tworzy sprężone powietrze, które rozpyla podgrzany olej. 2) palnik, w którym gorący olej jest wtryskiwany przez ciśnienie wytwarzane przez pompę olejową i najlepiej, gdy ma również regulator ciśnienia oleju, dzięki czemu mieszanka olejowo-powietrzna jest zawsze idealna. 3) palnik, który teraz dostrajam, który jest jak palnik nr 2), ale ten ma dwa przewody olejowe do dyszy. Jedna rura wlotowa, a druga rura przelewowa, jak dysze wtryskowe w silniku Diesla. Użyję rury odpływowej z dyszy do cyrkulacji gorącego oleju. Gorący olej będzie krążył przez grzałkę z ekspresu bezpośrednio do dyszy, a lutowanie gorącego oleju będzie bardzo przyjemne i łatwe. Próbowałem już tego jako amator. Ale kiedy nadejdzie czas, zrobię mu profesjonalną metamorfozę.

    Nie widziałem palnika z "powrotem" z dyszy 😁. Może czegoś nie wiem.
    Kolejność mojej konstrukcji: zbiornik z olejem, filtr (poniżej 10mikron) pompa oryginalna, regulator ciśnienia oleju, grzałka dysza.
    Pozdrawiam


    palnik Weishaupt na OO Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    ma tylko rurkę powrotną która wychodzi z króćca jako przelew.....to zdjęcie z allegro.....mój Weishaupt jest trochę inny a u mnie rura odpływowa z króćca idzie do rury ssącej pompy. ..tu na zdjęciu trochę inaczej ale też ma dwie rurki od dyszy...
  • SterControl
  • #5257
    PaXq3
    Level 14  
    A do mnie dotarły wkoncu grzałki ptc i zrobiłem podgrzewacz przepływowy montowany przed samą dysza. Jutro zamontuje i zobaczę jak się sprawdza. Zamontowane dwie grzałki ptc 80 stopni i termostat bimetaliczny 70 stopni NO na klej termoprzewodzacy.
    Zestaw nagrzewa się w około 5 minut z temperatury 15 stopni do 80 stopni


    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
  • #5258
    Mad Jaro
    Level 16  
    Ja taką grzaleczka grzeję cały drążek z dyszą i daje rade :)
    Mam 80'C ale teraz zmieniłby na 120 albo 220
  • #5259
    PaXq3
    Level 14  
    Nie grzeje całego drążka 😁
    Grzeje olej przed samym wlotem do dyszy 😉 te grzałki wydają się małe ale naprawdę szybko grzeją. Zaletą jest to że to grzałka ptc więc nie potrzebne są żadne termostaty. Jutro mam zamiar sprawdzić jak to działa ale też zastanawiałem się nad grzałka 100 stopni ze względu na straty. Ale wkoncu stwierdziłem że aluminiowy blok na którym są grzałki bardzo długo trzyma temperaturę a jego pojemność to kilkanaście mililitrów więc powinien dawać radę 😉. Ale jutro okaże się w praktyce, grzałki ptc są na tyle tanie że można zawsze zmienić na te 100 lub 120 stopni 😉
  • #5260
    PaXq3
    Level 14  
    Zamontowałem dziś swój przepływowy podgrzewacz do palnika i zmieniłem dysze z 1.2 na 1.0. Jest można powiedzieć rewelacja. wcześniej olej podgrzewany do 60-65 stopni w tej chwili palnik odpala przy oleju podgrzanym do 30 stopni (brak zapachu oleju w pomieszczeniu). Ale pojawił się problem. Od roku używałem zamiennika LOA z chin i zero problemów. Dziś po podłączeniu termostatu bimetalicznego pomiędzy pin 3 i 8 oraz podgrzewacza przepływowego (grzałki PTC) do pniu 2 i 8 palnik od razu próbuje dać iskrę zanim włączy się wentylator i zacznie cala sekwencja. Czy jest tu ktoś obcykany w LOA ?
  • #5261
    Rado2010
    Level 17  
    PaXq3 wrote:
    Zamontowałem dziś swój przepływowy podgrzewacz do palnika i zmieniłem dysze z 1.2 na 1.0. Jest można powiedzieć rewelacja. wcześniej olej podgrzewany do 60-65 stopni w tej chwili palnik odpala przy oleju podgrzanym do 30 stopni (brak zapachu oleju w pomieszczeniu). Ale pojawił się problem. Od roku używałem zamiennika LOA z chin i zero problemów. Dziś po podłączeniu termostatu bimetalicznego pomiędzy pin 3 i 8 oraz podgrzewacza przepływowego (grzałki PTC) do pniu 2 i 8 palnik od razu próbuje dać iskrę zanim włączy się wentylator i zacznie cala sekwencja. Czy jest tu ktoś obcykany w LOA ?

    A z ciekawości spytam, czy użyłeś oryginalnej pompy? Zrobiłeś układ niskiego ciśnienia? taki jak mój?
  • #5262
    dymitr123
    Level 8  
    Witam, Panowie koniecznie trzeba grzać ekooil przed spalaniem w palniku ?
  • #5264
    comanch
    Level 10  
    Rado2010 wrote:
    dymitr123 wrote:
    Witam, Panowie koniecznie trzeba grzać ekooil przed spalaniem w palniku ?

    Tak, trzeba zmienić gęstość oleju.


    cześć.. przefiltrować olej przez jak najdokładniejszy filtr (10 mikronów) - dobre rozdrobnienie.....niefiltrowany olej w krótkim czasie spowoduje wyżłobienia w dyszy wtryskowej palnika = po prostu zanieczyszczenia w oleju zużyją dysza wtryskowa i palnik zaczną gasnąć dymić a nie zapalać się i tak.....
  • #5265
    Rado2010
    Level 17  
    comanch wrote:
    Rado2010 wrote:
    dymitr123 wrote:
    Witam, Panowie koniecznie trzeba grzać ekooil przed spalaniem w palniku ?

    Tak, trzeba zmienić gęstość oleju.


    cześć.. przefiltrować olej przez jak najdokładniejszy filtr (10 mikronów) - dobre rozdrobnienie.....niefiltrowany olej w krótkim czasie spowoduje wyżłobienia w dyszy wtryskowej palnika = po prostu zanieczyszczenia w oleju zużyją dysza wtryskowa i palnik zaczną gasnąć dymić a nie zapalać się i tak.....

    Dokładnie, u mnie w ciśnieniowcu syfy z oleju nie filtrowanego zamordują pompe i małą dyszę. Ja filtruję do 5mikron, w ciągu 5 lat wymieniałem filtr tylko dwa razy bo obrósł syfem. Głównie opiłkami metalu i taki glut był na dnie filtra.
    Do silnika common rail olej filtruję do 0,5 um i wtryski i pompa żyją. Na filtrze 0,5 mikron zostaje gównie sadza.
  • #5266
    PaXq3
    Level 14  
    Rado2010 wrote:
    PaXq3 wrote:
    Zamontowałem dziś swój przepływowy podgrzewacz do palnika i zmieniłem dysze z 1.2 na 1.0. Jest można powiedzieć rewelacja. wcześniej olej podgrzewany do 60-65 stopni w tej chwili palnik odpala przy oleju podgrzanym do 30 stopni (brak zapachu oleju w pomieszczeniu). Ale pojawił się problem. Od roku używałem zamiennika LOA z chin i zero problemów. Dziś po podłączeniu termostatu bimetalicznego pomiędzy pin 3 i 8 oraz podgrzewacza przepływowego (grzałki PTC) do pniu 2 i 8 palnik od razu próbuje dać iskrę zanim włączy się wentylator i zacznie cala sekwencja. Czy jest tu ktoś obcykany w LOA ?

    A z ciekawości spytam, czy użyłeś oryginalnej pompy? Zrobiłeś układ niskiego ciśnienia? taki jak mój?


    Rado ja mam puki co palnik podciśnieniowy. Mam juz prawie wszystko żeby przerobić na ciśnieniowca ale nie mogę sobie w tej chwili pozwolić na wyjecie palnika z kotła i przeróbkę bo ogrzewam nim warsztat. Ten podgrzewacz przepływowy zamontowałem do mojego podcisnieniowca z kilku powodów. Jednym z nich jest to ze mam pod palnik podpięta pokojówkę żeby w weekendy nie robić dużej temperatury jak nic nie robię na warsztacie. I jak nie ma dużych mrozów to kocioł potrafi się tak wystudzić ze palnik ma problem z pierwszym odpaleniem i musze zasuwać zrobić reset. W tej chwili palnik jak jest zimny pali za strzała no i ze szlem z temperatury oleju w podgrzewaczy do 30 stopni co wiąże się z brakiem zapachu oleju i prawie zerowym zużyciem prądu do podgrzania oleju. Teraz jak włączę palnik to grzałka podgrzewa olej do tych 30 stopni w 90 sekund a później dosłownie co jakiś czas kilka sekund jak spadnie poniżej tych 30. Drugi powód dla którego zamontowałem ten podgrzewacz przepływowy to chciałem zrobić test czy takie dwie małe grzałki PTC dadzą rade podgrzać olej bo taki podgrzewacz chcę zastosować jak będę przerabiał na ciśnieniowca. I teraz widzę ze do ciśnieniowca wystarczy dać grzałki PTC o temperaturze 100 stopni i nieco dłuższy podgrzewacz przepływowy. W tej chwili mam długość 5cm i grzałki 80 stopni a do ciśnieniowca zastosuje grzałki 100 stopni i podgrzewacz 8cm. Problem z LOA pojawił się w momencie kiedy wszystko podłączyłem tak jak powinno być czyli grzałki PTC w miejsce oryginalnego podgrzewacza a termostat bimetaliczny w miejsce oryginalnego który był na drążku a przecież oryginalny tez jest bimetaliczny. Teraz gdy włączam palnik zamiast ruszyć cala procedura czyli pogrzanie podgrzewacza przepływowego a następnie załączenie termostatem bimetalicznym (zwarcie pinu 3 i 8) reszty cyklu od razu na elektrodach pojawia się iskra. Włożyłem chwilowo oryginalny sterownik LOA i wszystko działa jak trzeba. Co najlepsze ten sam sterownik LOA który działa u mnie nie działa w innym palniku. I szukam kogoś kto mi podpowie o co chodzi bo cala sekwencje LOA znam bardzo dobrze ale zgłupiałem już i nie wiem gdzie szukać przyczyny. Tym bardziej ze zamiennik LOA włożyłem do tego drugiego palnika w którym nie działa oryginalny a zamiennik działa na oryginalnym podgrzewie drążka i na oryginalnym bimetalu.
    Dla lepszego zobrazowania jutro nagram film jak to wygląda.
  • #5267
    dymitr123
    Level 8  
    comanch wrote:
    Rado2010 wrote:
    dymitr123 wrote:
    Witam, Panowie koniecznie trzeba grzać ekooil przed spalaniem w palniku ?

    Tak, trzeba zmienić gęstość oleju.


    cześć.. przefiltrować olej przez jak najdokładniejszy filtr (10 mikronów) - dobre rozdrobnienie.....niefiltrowany olej w krótkim czasie spowoduje wyżłobienia w dyszy wtryskowej palnika = po prostu zanieczyszczenia w oleju zużyją dysza wtryskowa i palnik zaczną gasnąć dymić a nie zapalać się i tak.....


    A samo przerabiane dyszy ? Na czym to polega ? Co trzeba zrobić żeby dysza na olej opałowy dobrze wtryskiwała ekooil ?
  • #5269
    dymitr123
    Level 8  
    Można jakiś przykład jak to wyglada ? Czyli dysza która rozpyla tylko przy użyciu ciśnienia wytworzonego przez pompę nie da rady z olejem przepalonym ?
  • #5272
    PaXq3
    Level 14  
    Nikt nie zmusza Cię do brania udziału w tej dyskusji. A jeśli nie masz nic ciekawego do wniesienia w związku z toczącą się dyskusja to lepiej wcale się nie udzielaj i nie zaśmiecaj tematu.
  • #5274
    PaXq3
    Level 14  
    bigos66 wrote:
    PaXq3 gdzie kupiłeś ten podgrzewacz PTC.


    Aliexpres
    Niestety nigdziej w pl nie znalazłem takich rozmiarów. Nie wiem jaka masz średnicę lufy w palniku ale u mnie jest 80mm i podgrzewacz który wykonałem jest z pręta aluminiowego 20x20mm i wszedł mi na styk w lufę palnika.
    Te grzałki ptc na Ali to groszowa sprawa i przyszły w 9 dni.
  • #5275
    bigos66
    Level 12  
    Ja robię od podstaw. Zacząłem od samego palnika jak z twojego ostatniego zdjęcia. Wszystko działało do momentu włożenia palnika w drzwiczki pieca. Lufę zrobiłem z rury 76mm. Bez obudowy, powietrze wtórne chłodziło mocno cały układ. Dzisiaj zacząłem robić obudowę palnika i powietrze wtórne będzie zaciągane z boku. Zamówiłem też czujnik płomienia. Podoba mi się twój podgrzewacz bo jest mały. Mój podgrzewacz przepływowy z automatu do kawy, jest za duży. Jak nie znajdę szybszej wysyłki to zamówię z alli.
  • #5276
    bubu5
    Level 11  
    Panowie ja mam 2 podgrzewacze przeplywowe z ekspresu do kawy spięte ze sobą szeregowo o mocy 1900 W każdy. Zaraz pytania po co takiej mocy - a no zasilają one palnik ciśnieniowy o mocy 250 kW który pracuje w suszarni zboża od już ponad 10 lat. Czy coś jeszcze przerobione w palniku jest - nie dysza 4 galony z oo bez żadnej ingerencji dołożone 2 grzałki patonowe 200 W przypiętę do dyszy. Palnik riello rl40. Odpala od strzała i pracuje bez problemowo. Jedyne co robię to przelewając olej pomiędzy mauserami przepuszczam go przez filtr 1 mikron w obudowie 10" od wody. Bez grzałek na dyszy odpalał dopiero po dłuższej chwili. Palę olejem hydraulicznym, przekładniowym oraz silnikowym z pewnego źródła. Jedyne co robię co roku to wymieniam dyszę na nową oraz 25 cm wężyków gumowych. Koszt znikomy a pewność działania wymagana. Podgrzewacze spiętę są między sobą wężykiem "chłodniczym 1/4" " w tym roku pokusiłem się na montaż podgrzewaczy (4 sztuki) 1000W na próbę w formie litery U z gwintami zewnętrznymi m8 (chciałem aby połączenie było pewniejsze) ale w związku z małą pojemnością takiego podgrzewacza palnik miał duże problemy przy pracy (taki podgrzewacz nadaje się do małych palnikow 20 do 30 kw) rocznie palnik spala pomiędzy 10 000 a 13 000 litrów oleju. Pompa oryginał nic nie robione poza usunięciem fabrycznego bypassu aby był w wersji 1 przewodowej. Sezon kończę za 2 tygodnię i jak będę demontował palnik na zimę to porobię i wrzucę zdjęcia tutaj.
  • #5277
    Rado2010
    Level 17  
    78db78 wrote:
    Po co te dyskusje jak to wszystko nielegalne czy się mylę?

    Szanowny kolego. Po części rację masz....
    Ale mi udało się zrobić palnik który spala olej przepracowany w bardzo dobrych warunkach. Pomiar analizatorem spalin był bardzo zbliżony do pomiaru palnika spalającego olej opałowy. Swój palnik ustawiałem z analizatorem. Ostatnio była u mnie straży miejska i nie mieli zastrzeżeń do mojego palnika, dokonali pomiarów i wszystko było w normie.
    Nie dostałem mandatu.
    Nie każdy palnik na syfol jest nieekologiczny. Niektórzy myślą że paląc węglem mniej zatruwają okolicę niż ja palący olejem... Są w błędzie. Owszem nie jest olej tak ekologiczny jak gaz, ale na pewno lepszy niż niejeden węgiel lepszej jakości.
    Co do spraw prawa. W "palcu" mam te wszystkie podatki i akcyzy na normalne paliwa opałowe. Nie truję bardzo środowiska, jest mi ciepło i nikt nie będzie mi się wpieprz*ł w moje sprawy. Nikogo nie okradam.
    Pozdrawiam wszystkich czytających wątek i życzę by Wam ciepła nigdy nie zabrakło.
  • #5278
    bubu5
    Level 11  
    Tak to wygląda u mnie zmontowane. Sterownik temperatury na 2 kanały pt-100 od -100 do +250 stopni

    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Dodano po 10 [minuty]:

    A dokładnie to mam takie 2 grzałki. Dla 250 kw mają odpowiednią pojemność oleju
    Ta z widocznymi gwintami m8 ma za małą pojemność do dużej mocy palnika ale na garażu w palniku 30 kw z działającym oryginalnym podgrzewem dyszy działa bardzo dobrze
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?

    Dodano po 16 [minuty]:

    A dokładnie to mam takie 2 grzałki. Dla 250 kw mają odpowiednią pojemność oleju
    Ta z widocznymi gwintami m8 ma za małą pojemność do dużej mocy palnika ale na garażu w palniku 30 kw z działającym oryginalnym podgrzewem dyszy działa bardzo dobrze
    Palnik na olej przepracowany, jak zrobić? Palnik na olej przepracowany, jak zrobić?
  • #5279
    comanch
    Level 10  
    dymitr123 wrote:
    comanch wrote:
    Rado2010 wrote:
    dymitr123 wrote:
    Witam, Panowie koniecznie trzeba grzać ekooil przed spalaniem w palniku ?

    Tak, trzeba zmienić gęstość oleju.


    cześć.. przefiltrować olej przez jak najdokładniejszy filtr (10 mikronów) - dobre rozdrobnienie.....niefiltrowany olej w krótkim czasie spowoduje wyżłobienia w dyszy wtryskowej palnika = po prostu zanieczyszczenia w oleju zużyją dysza wtryskowa i palnik zaczną gasnąć dymić a nie zapalać się i tak.....


    A samo przerabiane dyszy ? Na czym to polega ? Co trzeba zrobić żeby dysza na olej opałowy dobrze wtryskiwała ekooil ?


    potrzebna jest dobra filtracja oleju tak jak było napisane......a poza tym olej (wtłaczany do dyszy lub zasysany przez podciśnienie powietrza w dyszy) musi być podgrzany do 80°C (jest to temperatura przy którym piezo zawsze niezawodnie zapala palnik, nawet jeśli kocioł wystygł, a całe wyposażenie kotłowni wychłodziło się może do zaledwie 15°C)......nie przerabia się dysz , kupisz układ podciśnieniowy w chinach lub zachowasz oryginalny układ wtrysku oleju ciśnieniowego....oba zasady działają, tylko przy wtrysku ciśnieniowym gorącego oleju musi dokładnie utrzymywać temperaturę oleju i ciśnienie oleju.....obie zmienne nie wolno zmieniać, w przeciwnym razie mieszanka olej/powietrze wtórne z wentylatora palnika będzie rozstrojona i palnik nie będzie palił się idealnym płomieniem (dymi - za dużo oleju, albo nie utrzyma płomienia i się przepali - ilość powietrza z wentylatora)
  • #5280
    PaXq3
    Level 14  
    bubu5 wrote:
    Panowie ja mam 2 podgrzewacze przeplywowe z ekspresu do kawy spięte ze sobą szeregowo o mocy 1900 W każdy. Zaraz pytania po co takiej mocy - a no zasilają one palnik ciśnieniowy o mocy 250 kW który pracuje w suszarni zboża od już ponad 10 lat. Czy coś jeszcze przerobione w palniku jest - nie dysza 4 galony z oo bez żadnej ingerencji dołożone 2 grzałki patonowe 200 W przypiętę do dyszy. Palnik riello rl40. Odpala od strzała i pracuje bez problemowo. Jedyne co robię to przelewając olej pomiędzy mauserami przepuszczam go przez filtr 1 mikron w obudowie 10" od wody. Bez grzałek na dyszy odpalał dopiero po dłuższej chwili. Palę olejem hydraulicznym, przekładniowym oraz silnikowym z pewnego źródła. Jedyne co robię co roku to wymieniam dyszę na nową oraz 25 cm wężyków gumowych. Koszt znikomy a pewność działania wymagana. Podgrzewacze spiętę są między sobą wężykiem "chłodniczym 1/4" " w tym roku pokusiłem się na montaż podgrzewaczy (4 sztuki) 1000W na próbę w formie litery U z gwintami zewnętrznymi m8 (chciałem aby połączenie było pewniejsze) ale w związku z małą pojemnością takiego podgrzewacza palnik miał duże problemy przy pracy (taki podgrzewacz nadaje się do małych palnikow 20 do 30 kw) rocznie palnik spala pomiędzy 10 000 a 13 000 litrów oleju. Pompa oryginał nic nie robione poza usunięciem fabrycznego bypassu aby był w wersji 1 przewodowej. Sezon kończę za 2 tygodnię i jak będę demontował palnik na zimę to porobię i wrzucę zdjęcia tutaj.

    Moim zdaniem trochę przekombinowane
    Przy takiej mocy bez problemu można zrobić cały drązek podgrzewu na tokarce z użyciem grzałek patronowych. I wtedy wkręcać dysze w drązek bez zbędnych kombinacji. Jest dużo projektów w USA i Kanadzie na takie moce ale tam przy mocy palnika 200-300kw stosują grzałki patronowe 4x100 watt. Jeśli działa spoko ale nie wiem czy dobrze zrozumiałem Twój post ale dla mnie trochę i tak za dużo energi zużywa podgrzewacz. Przykład mój palnik w którym podgrzewacz przepływowy to zaledwie 30 watt przy mocy palnika 18-20 kw.
    Myślę że w podgrzewaczach przepływowych chodzi bardziej o pojemność cieplna materiału z którego został wykonany i jego "pojemność". Prosty przykład to np dwa podgrzewacze z taką samą mocą grzałek. Z tym że jeden będzie dwa razy większy. Wiadomo mniejszy nagrzeje się się dwa razy szybciej ale ta sama ilość przetłoczonego oleju wystudzi go dwa razy szybciej. Drugi nagrzeje się dwa razy dłużej ale ta sama ilość oleju nie wystudzi go tak szybko jak ten pierwszy.