Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

pio102201 18 Mar 2012 15:27 673954 830
Computer Controls
  • #121
    dodek10
    Level 15  
    os kwadrat w kwadrat - chodziło mi o osie firmowe.
    pozatym os moze byc tez samoróbka - np piasty z poldka i rura 5mm w załaczniku nr 4 ktory wypełnia sie na przegladzie jest nawet stosowny punkt pt oś, ujete sa tam odzielnie od samej osi m.in piasty

    ps co do przetopu masz racje -dlatego napisalem ze spawałem wiekszym pradem zeby zawasze zrobiło przetop - czasami gdzieniegdzie delikatnie przytopilo metal do polowy jego grubosci ale na tej podstawie widac czy wyszystko idzie ok.
    Nie bede sie klucil bo ze spawaniem nie mam styku na codzien. :)
    elektrodą jesli umiesz to idzie pieknie - porównując -do migomatu trzeba by miec bardzo drogi migomat - albo duzy - tak aby sie nie przegrzewał, bo malymi takie spawanie to meka.
  • Computer Controls
  • #122
    CENTURION_ALARMY
    Level 22  
    Zgadza się dobry mag do pracy ciągłej na drut 1.2 i można jechać.
    Ale ceny od 4 koła do góry, więc jak ktoś chce tylko przyczepkę zrobić to się nie kalkuluje.
  • #123
    kingofspace7
    Level 20  
    Przepraszam za odkop. Przymierzam się do budowy przyczepki. Konstrukcja raczej poważna.

    Plan mam taki
    2 osie hamowane firmy knot
    np z tej aukcji Link
    Osie planuję o możliwie maksymalnym rozstawie czyli 2350

    1 Zaczep z najazdem knotta:D 1100kg-2000kg DO dyszla w kształcie litery V

    Do tego wiadomo stal na ramę itd. Zabudowa jaka mnie interesuje to hmmm uniwersalna ma być:D tzn. Aby się dało wjechać samochodem na nią i auto przewieść łódź przewieść Materiały sypie i stałe.

    Wstępny zarys ramy jak ja bym widział to coś w stylu.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

    I teraz tak zależało by mi aby poziom "podłogi" był jak najniżej aby łatwiej było na nią wjechać autem itd. Koła mają być poza przyczepką tylko nie wiem czy między nimi będę miał tyle miejsca aby zmieścić Auto.

    Podłoga będzie wykonany z płyty stalowej (blacha stalowa albo ocynkowana zobaczymy.)

    Jako że planuję przewozić nią samochody to nie tak prosto już jak z małą bagażówką planuję dać 2 długie jakby podłużnice do których przymocuję zaczepy osi. i po tych podłużnicach będą samochody jeździć. ewentualnie zamiast tych podłużnic zastosuje rodzaj takich drabinek jak na rysunku nie wiem co lepsze.
    Tak odbiegając od tematu...
    Czy możliwe jest wykonanie lawety na dwa autka? czy zawias jaki by się stworzył na środku nie był by zagrożeniem dla całej konstrukcji?

    Wracając do tematu...
    Co sądzicie o moich założeniach konstrukcyjnych? Mam ciekawy pomysł na mocowanie burt mocowanie uchwytów pod łódź. Chodzi mi o samą ramę nośną taką aby dała radę samochodowi:D

    A teraz przepisy. Jako że przyczepka ma 2 osie to wiem że nie może być między nimi duży odstęp. Jaki?

    W ogóle jakie muszę spełniać wymogi rejestrując ją?

    Tylko proszę nie mówcie mi stary kup lawetę z castoramy....
  • #124
    fred77
    Level 12  
    kingofspace7 wrote:
    Przepraszam za odkop. Przymierzam się do budowy przyczepki. Konstrukcja raczej poważna.

    Plan mam taki
    2 osie hamowane firmy knot
    np z tej aukcji Link
    Osie planuję o możliwie maksymalnym rozstawie czyli 2350

    1 Zaczep z najazdem knotta:D 1100kg-2000kg DO dyszla w kształcie litery V


    Jakoś bardziej zaufałem firmie AL-KO. Mają o wiele lepszy wybór wszelakich części, osi, urządzeń najazdowych i całej masy akcesoriów.

    kingofspace7 wrote:

    Do tego wiadomo stal na ramę itd. Zabudowa jaka mnie interesuje to hmmm uniwersalna ma być:D tzn. Aby się dało wjechać samochodem na nią i auto przewieść łódź przewieść Materiały sypie i stałe.

    Jeżeli chodzi o materiały do budowy to do głównej konstrukcji najlepiej profile zamknięte.

    kingofspace7 wrote:

    I teraz tak zależało by mi aby poziom "podłogi" był jak najniżej aby łatwiej było na nią wjechać autem itd. Koła mają być poza przyczepką tylko nie wiem czy między nimi będę miał tyle miejsca aby zmieścić Auto.


    W ofercie AL-KO masz kilka rodzajów rozstawów otworów montażowych osi.
    To jak będziesz miał nisko podłogę zależy od konstrukcji ramy oraz od profilu opon.

    kingofspace7 wrote:

    Podłoga będzie wykonany z płyty stalowej (blacha stalowa albo ocynkowana zobaczymy.)


    Polecam sklejkę antypoślizgową i wodoodporną. Podczas budowy ramy możesz ją wykonać tak, że sklejka np. grubości 15mm będzie schowana w obrysie konstrukcji tak, że profile będą ochraniać krawędzie sklejki przed uszkodzeniem. Krawędź profilu będzie na równo z przykręconą sklejką.
    Blacha aby wytrzymała jakiś ładunek musi być gruba, a grube blachy są ciężkie.

    kingofspace7 wrote:

    Jako że planuję przewozić nią samochody to nie tak prosto już jak z małą bagażówką planuję dać 2 długie jakby podłużnice do których przymocuję zaczepy osi. i po tych podłużnicach będą samochody jeździć. ewentualnie zamiast tych podłużnic zastosuje rodzaj takich drabinek jak na rysunku nie wiem co lepsze.


    Tam gdzie mają być koła przewożonego pojazdu możesz przyspawać dodatkowe profile wzdłuż ramy bez zabawy ze skomplikowanymi "drabinkami".

    kingofspace7 wrote:

    Tak odbiegając od tematu...
    Czy możliwe jest wykonanie lawety na dwa autka? czy zawias jaki by się stworzył na środku nie był by zagrożeniem dla całej konstrukcji?


    Wszystko jest możliwe do wykonania tylko trzeba pamiętać o tym, że tego typu konstrukcje to jest poważna sprawa. Trzeba pogodzić wiele rzeczy takich jak: ciężar konstrukcji, wytrzymałość, bezpieczeństwo, jaki pojazd ma ciągnąć taką przyczepę. Kłania się tutaj przynajmniej jakiś skromny projekt, oszacowanie wagi na podstawie tabeli wyrobów hutniczych itp.

    kingofspace7 wrote:

    Wracając do tematu...
    Co sądzicie o moich założeniach konstrukcyjnych? Mam ciekawy pomysł na mocowanie burt mocowanie uchwytów pod łódź. Chodzi mi o samą ramę nośną taką aby dała radę samochodowi:D


    Gdy budowałem moją przyczepę to boczne burty zrobiłem tak, że wsuwane są od góry w otwory, można je wyjąć wysuwają z tych otworów i w to samo miejsce wsunąć cokolwiek innego. Przednia i tylna burta jest otwierana z możliwością wymontowania.

    kingofspace7 wrote:

    A teraz przepisy. Jako że przyczepka ma 2 osie to wiem że nie może być między nimi duży odstęp. Jaki?
    W ogóle jakie muszę spełniać wymogi rejestrując ją?


    Co do wymogów to było to już tutaj mówione.
    Co do odstępu pomiędzy osiami to w katalogu AL-KO są tam podane podstawowe odległości jakie należy zachować przy wieloosiowych przyczepach.
    Musiałbyś poszukać w internecie.
    Najlepiej gdyby były w miarę możliwości jak najbliżej siebie, nie niszczą się opony i wygodniej się manewruje i zakręca.
    Przepisy chyba nie określają odległości osi od siebie.
  • Computer Controls
  • #125
    Gelloo
    Level 10  
    dodek10 wrote:
    Gelloo jak uważasz ale 2 osie to przesada - ale jak za darmo 2 lekkie oski kwadrat w kwadrat to mozesz kombinować ale moim zdaniem nie ma to sensu przy tak malych wymiarach.

    Ok pewnie macie racje ,myślałem aby było solidnie ale chyba jedna os wystarczy ,to odrazu zapytam czy oś od dukato była by odpowiednia do przyczepki lekkiej w pobliskim szrocie mam taką za 400zl z resorami tylko bez kół ,czy nie będzie za wysoko tam są 15 albo 16 ?
  • #126
    kingofspace7
    Level 20  
    @ osie to zajebista sprawa.... A o rozstaw osi mi chodzi w kontekście prawa jazdy aby legalnie dało się jeździć na zwykłym B A czy kolwiek planuje robić b+e

    No właśnie chce wykorzystać ten patent z wsuwanymi burtami na zasadzie profil w profil. Daje to tak ogromne możliwości konfiguracji przyczepy że to poezja:D Chce także kufry zrobić do niej.

    Jakie szerokie są zazwyczaj samochody? Skleiki wolał bym niemieć...

    Wolę przyczepkę która będzie ciut wjęcej ważyć ale podłoga metalowa/aluminiowa. Z tego względu że drewno się namięknie będzie się zawadzać szpadlem łopatą.
  • #127
    CENTURION_ALARMY
    Level 22  
    Też pisałem ze będę następną kombinował podobną ale nie na 2 auta.
    Jeśli będziesz robił tak szeroką żeby auto wjechało a koła na zewnątrz były będzie podpadziocha.
    Sliski temat jak złapie cię ITD.
    Na kategorię B i tak niewolno ci cieższej niż DMC750 wlec, nawet pustej lawety już nie wolno.
  • #128
    kingofspace7
    Level 20  
    Jak nie wolno pustej lawety? Kto mi zabroni:D zakładając że jest zarejestrowana jako lekka o dmc 750

    No zrobić taką szeroką było by najfajniej same zalety tego rozwiązania... Nisko osadzony środek ciężkości Prosta rama. Stabilna jazda:D

    A do tych osi nie muszę stosować resorów ? Wystarczą poduszki gumowe jak przesadzę z ciężarem?
  • #129
    CENTURION_ALARMY
    Level 22  
    kingofspace7 wrote:
    zakładając że jest zarejestrowana jako lekka o dmc 750

    widziałeś kiedyś lawetę jako lekką rejestrowaną? jak tak to podaj mi namiar gdzie mam się zgłosić zeby mi też tak podbili.
    kingofspace7 wrote:
    Jak nie wolno pustej lawety? Kto mi zabroni:D

    Sory patrzę po sobie jak ma dopuszczenie w scenicu, 900 kg max czyli pustej lawety o np DMC1000 mi nie wolno.
  • #130
    kingofspace7
    Level 20  
    Dobra oki lawety nie można:D ale przyczepkę lekką dwu osiową można jeżeli rostaw osi nie przekracza pewnej wartości.
  • #131
    dodek10
    Level 15  
    CENTURION_ALARMY kuteczka - masz racje - jesli dmc przyczepy jest inne niz dmc przyczepy np lekkiej w dowodzie auta jest inny , leci mandat
    tak samo jesli holuje sie lawete ktora ma dmc o 2t - wtedy potrzebne jest prawko B+E
    Ostatnio pozyczylem lawete pod przewóz długich desek o dł 5m i wychodzi ze na było to nielegal

    kingofspace7 co do konstrukcji twojej ramy mysle ze lepiej bedzie jesli wypozyczysz jakąs lawete i zrobisz dokładne pomiary - nawet podpatrując konstrukcje ramy.

    wydaje mi sie ,że lepiej bedzie zrobic rame tak aby była uniwersalna tzn pod ew wymienną podloge to raz - np do przewozu jakis sypkich przedmiotów.
    gdy chcesz przewiesc auto zakladasz podesty i wieziesz auto.
    gdy chcesz przewieść łodz - mocujesz rame dodatkową z rolkami i slizgami.,

    Tak bym to widzial - aby całośc była w miare lekka - tzn ważyła na sucho 700- 800kg
    a solidna.
    bedzie to przyczepa cieżka- czyli przeglad co rok. Niewiem czy przy 1 przegladzie diagnosta nie bedzie wymagał opini rzeczoznawcy - musisz to sprawdzic na SKP.
    jc laweta na 2 auta jest mozliwa - ale tu trzeba bardzo powaznie podejsc do sprawy
    - sa takie lawety na 3 osie nawet , ale tu wazniejsza jest jednak waga i solidnosc
    konstrukcji
    Sama konstrukcje skopiowałbym idealnie z takiej podobnej lawety - innej opcji nie widze aby to było na tyle wytrzymałe

    Gelloo moja przyczepa jest na kapciach 225-65r16 i dół ramy jest ok 45 cm nad ziemią
    wszysko zalezy czy oś jest obnizona na zwrotnicach, jakie sa resory (no i kola tez sa ważne)
    co do osi to drogo - szukaj innej kpl juz z felgami i oponami abys miał juz na gotowo.
  • #132
    toku74
    Level 31  
    Przyczepa lekka /do 750kg/ jedna oś. Dwie osie to zwiększenie masy własnej przyczepy i obniżenie dopuszczalnej masy ładunku. Przez takie pisanie "czasami coś cięższego przewiozę..." to powinno się temat zamykać! Jak coś cięższego to przyczepa o większej nośności z hamulcem, odpowiednimi badaniami i prawem jazdy!
    Oś przyczepy na środku. Jak pusta to się lekko manewruje, a że przyczepa służy do przewożenia, więc w wiekszości obciążona, to i tak oś przesuwa się ku tyłowi /nieznacznie/.
    Przy dużej masie własnej przyczepy same poduszki wystarczą, bo i tak zbytnio się z nią nie rozpędzi.
    Oś od Dukato do przyczepki jest super, ale z tego co pamiętam szerokość skrzyni jaką możesz na niej zbudować to ok. 135cm. To bardzo duża przyczepa jak na osobówkę.
    Na budowę tak jak piszecie najlepsze są profile kwadratowe spawane migomatem /np 60x20x2 na sztorc/.
  • #133
    dartex2
    Level 12  
    Co zrobiliscie z org zaczepami?
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Z jednej strony poasowaloby je zostawic -tak na wszelki wypadek(ewentualne korekcja) ale nie za bardzo estetycznie to wyglada jezeli zastosujemy katowniki.Natomiast jezeli obetniemy na rowni to i tak zostaja po ok cm z kazdej strony.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
  • #134
    fred77
    Level 12  
    CENTURION_ALARMY wrote:

    Jeśli będziesz robił tak szeroką żeby auto wjechało a koła na zewnątrz były będzie podpadziocha.
    Sliski temat jak złapie cię ITD.


    Nigdzie nie jest powiedziane, że przyczepa nie może być szersza od samochodu.

    CENTURION_ALARMY wrote:

    Na kategorię B i tak niewolno ci cieższej niż DMC750 wlec, nawet pustej lawety już nie wolno.


    Wszystko zależy od tego jakie dane są wpisane do dowodu rejestracyjnego pojazdu ciągnącego i przyczepy.
    Jeżeli suma DMC samochodu i przyczepy nie przekracza 3,5 tony to nie trzeba mieć kategorii "E".
  • #135
    zdenek_zdenek
    Level 20  
    suma DMC samochodu i przyczepy może przekraczać 3,5 tony i nie potrzeba kat. E, a wymagany jest wtedy Viatoll

    Na kat. B + E przyczepa musi mieć DMC powyżej 750 kg
  • #136
    kingofspace7
    Level 20  
    zenek viatoll to zupełnie inna sprawa.... i niema nic do Prawojazdy
  • #137
    zdenek_zdenek
    Level 20  
    Samochód Dmc 3500 i przyczepa 500 - Na taki zestaw nie jest wymagana Kat. E

    Viatoll w celu uświadomienia niektórych osobników.
  • #138
    dodek10
    Level 15  
    dartex2 czy z boków masz kątownik gorąco walcowany 50 ? - jesli tak to wytrzymie na 100%
    radze pospawac wszystko na stale - resor bedziesz demontował wykrecajac tylko 1 srube
    - radze najpierw połapac katownik z mocowaniami resorów dukato a potem to po wymierzeniu spawasz punktowo -i raz jeszcze mierzysz czy os jest prostopadle do ramy
    - najlepiej mierzyc to ustalając jakies skrajne pkt osi do np kranców ramy z przodu -ale uwaga zmierz to 10 razy aby nie udcinac potem - raz przyspawasz i zapominasz o regulacjach, etc.
    Quote:
    Przy dużej masie własnej przyczepy same poduszki wystarczą
    , - gumy to porażka pocalosci- przyczepa musi byc albo ciezka (laweta) albo trzeba by jexdzic zawsze po idealnie gładkich drogach, w innych wypadkach - lekka przyczepa czy dziury na drodze - jazda z takim czyms to meka podskakuje lata to po calej drodze , cuda na kiju.

    Ale i tak rozwalaja mnie diagnosci- czlowiek chce byc uczciwy,no moze prawie uczciwy- zrobił przyczepe która wazy 380 kg , zdobyl lewy kwit wagowy na 320kg aby wartosci były w miare realne w stosunku do wygladu. Potem diagnosta mowi ci ze niezarejstruje ci przyczepy jesli wazy wiecej niz 250 kg - bo jak wazy wiecej to musi byc opinia zeczoznawcy za 300zł - why ???> For money.
    Człowiek sie mega wkurza , do momentu kiedy sam diagnosta półskrycie sugeruje - przynies pan kwit na 250 kg i mnie to nie obchodzi, ja tego nie bede sprawdzał.
    Po chwili przyczepa przechodzi przeglad , ale pozostaje niesmak. I jak tu być uczciwym w tym kraju - nie da się.

    Wiec prosze ci Toku nie praw głupot o zamykaniu tematu , bo ktos pisze ze kiedys przewiezie sobie na samie 0,5t wegla zamiast 300kilogramów wpisanych w dowód.
  • #139
    toku74
    Level 31  
    zdenek_zdenek wrote:
    suma DMC samochodu i przyczepy może przekraczać 3,5 tony i nie potrzeba kat. E...........

    A to skąd? Coś nowego wprowadzono?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Na wsi mieszkam i widzę.To nie są głupoty. Głupotą jest przeładowywanie. Jeżeli Ty to popierasz to jest właśnie głupota. To nie chodzi o przyczepę i jej wagę i wytrzymałość, a o pojazd ciągnący, brak hamulca i jego masę. Jedź dwa razy. Co Ci to szkodzi. Za duża i za ciężka przyczepa /tym bardziej bez hamulca/ niszczy samochód i stwarza zagrożenie na drodze.
    Gumy /bycze jaja/ przy ciężkiej przyczepie wystarczą. Sprawdziłem. Przyczepa o masie 300kg na gumach od HL-ki nawet na pusto szła równo za autem nawet na niezbyt równych drogach przy 80km/h.
    Inna sprawa to taka, a właściwie moje pytanie: w jaki sposób wy robicie tak ciężkie przyczepy i po co? Z masą własna przyczepy lekkiej można się spokojnie zmieścić w 250kg. To nie komuna. Dzisiaj są profile zamknięte w sklepach, a nie tylko gdzieś "załatwiony" kątownik GW 50x50x5. Dobrze zaplanowana podłoga z wykorzystaniem poszycia burt jako "dłużyc".
  • #140
    CENTURION_ALARMY
    Level 22  
    Na samo B w sumie mozesz łaczne DMC mieć 4250 i nie masz prawa dostac za to mandatu.
    Pytałem w ITD specjalnie tez bo czesto jeżdżę Masterem 3498 DMC a do tego przyczepe lekką możesz 750 kg.
    To są unijne przepisy.

    Wszystkie przyczepy powyżej DMC 750 nie są lekkimi i musisz mieć juz E
  • #141
    dodek10
    Level 15  
    toku74 wrote:
    w jaki sposób wy robicie tak ciężkie przyczepy i po co?




    dzis wiozłem na swojej 1tone nawozów mineralnych -tj 20 workow po 50kg i nie miałem obawy ze coś strzeli czy sie wygnie -krótko bo ok 10km tam i spowrotem
    - przyczepa nawet tego nie poczuła - oto moja odpowiedź na pyt -po co :)

    Aha wazne jest miec w takim wypadku duze ciezkie auto- ważace tak min 1,7 - 2 tony. To takie małe niedopowiedzenie - w innych przypadkach to jednak jest nieporozumienie

    toku74 wrote:
    Gumy /bycze jaja/ przy ciężkiej przyczepie wystarczą.

    nie siej zamentu bo mówimy cały czas o lekkiej ,
    Zaś w kwestii gum - wystarczą do lekkiej popierdówki gdzie na pace przewozimy złom w ilosciach piwnicowych czy rowery .
    Niestety nasze drogi sa takie jakie są i gumy jako element spręzynująco- amortyzujący ,zupełnie sie do tego nie nadają.
    Zresztą jak wiele osób tu napisało -SAMa robi sie dla siebie - czyli porządnie - a równa sie to lepiej, solidniej, pozatym z lepszych materiałow- wkładając w to wiecej pracy, tak aby udoskonalic lub dostosować konstrukcję do swoich wymagań.

    To jest podobnie jak z recznie wytwarzanymi samochodami - za masową produkcją nikt sie nie obejrzy ale za maybachem czy r-r - pewnie bo to oczywista oczywistośc :)
  • #142
    kingofspace7
    Level 20  
    Panowie ja do tej pory użytkuję przyczepkę o Lekką DMC zdaje się 750 kg. Samoróbka robił ją dziadek. I nie zamienił bym nigdy jej na żadną z castoramy. Ale przymierzam się do zrobienia ciężkiej przyczepy. nie dalej jak miesiąc temu wiozłem na tej przyczepie ładunek o masie pi razy drzwi 1200kg minimum. Jechałem nią około 100 km i powiem że jechała stabilnie tylko przy 85 km zaczynało bujać autem. Wiec jechałem maksymalnie 70 na godzinę.

    Piasty nawet się nie zagrzały. Samochód to Passat b3 kombi 1.8 l Żadna marketówka by tego nie wytrzymała.....

    Często mam potrzebę przewiezienia ciężkiego łądunku dlatego myślę o B+E i ciężkiej przyczepie.
  • #144
    kingofspace7
    Level 20  
    A no zgadza się jestem młody 20 lat każdy papierek może się przydać. Nie długo rozpoczynam karierę zawodową....
  • #145
    ziemek56
    Level 22  
    kingofspace7 wrote:
    Często mam potrzebę przewiezienia ciężkiego łądunku dlatego myślę o B+E i ciężkiej przyczepie

    Mocno popieram. Nie wiesz kiedy i JAK BARDZO się przyda.
    W planowanej zmianie (unifikacja naszych przepisów do UE) mając B+E będzie można 4,250 razem, przy założeniu:
    1- dla osobowego, masa rzeczywista przyczepy nie przekracza masy rzeczywistej pojazdu holownika.
    2- dla ciężarowego, masa rzeczywista przyczepy nie przekracza 140% masy rzeczywistej pojazdu holownika.

    Osobiście mam B+C+E i jestem bardzo swobodny na drodze (często konkurencyjny). Nigdy nie żałowałem uzyskania papierka !!!
  • #146
    dartex2
    Level 12  
    Dodek mam sprawe -wiem ze o byle pierdole sie pytam ale ostatnie pytanko zanim przyspawam os(lepiej sie spytac niz pozniej zalowac).Skorzystalem z twojej rady i pojechalem dzis na zlom gdzie dostalem katownk 5mm (mimo iz nie jstem do konca przekonany ze musi byc az taki groby poniewaz org zaczep jest 3mm i te katowniki 3mm chybaby tez wystarczyly.No ale kupilem taki najazd na auto z blachy 5mm pocialem i treraz mam te katowniki.)Chodzi mi os sposob przyspawania -czy spawac tak jak lec?-tzn polozyc katownii i spawac czy tez mocno dociagac ten zaczep aby byl prostopadle do ramynp sciskiem.(zdjatka sa jeszce z 3 mmkat).
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
  • #147
    kingofspace7
    Level 20  
    Ja bym użył ścisku. Większego znaczenia to raczej niema a wygląda estetyczniej.
  • #148
    dartex2
    Level 12  
    Nie zawracalbym gitary ale aby wyprostowac zacisk trzeba uzyc konkretnej sily.Pozatym jezeli tak pzryspawam bedzie sporo naciagniete wiec nie weim jak bedzie sie zachowywalo podczas pracy.Sadze ze to dlatego ze os jest od dostawczaka ktory jednak sporo wazy wiec resory sa rozciagniete nawet na pusto .Natomiast jezeli polozymy na niego jakies 200 kg (mniej wiecej tyle bedzie wazyla paka)to nawet resory tego nie poczuja .Tylko czy potrzebne mi to naprezenie(wyglada esetytczniej to fakt-mzoe dac sie to rozebrac i przestawic ale watpie)
  • #149
    dodek10
    Level 15  
    Ja bym najpierw pospawał kątownik z mocowaniem resoru a potem - tą całośc do ramy - oczywiście prostopadle do ramy jak na 2 twojej focie.- jc lepiej zaopatrz sie w 2 sciski

    Ps nie chciałem zebys kupował takiego grubego kątownika - ale tylko pytałem sie czt to akurat taki masz - tzn 50 :) ale nie wazne chyba nie kosztowal cie wielkich kokosów??
    W kazdym razie mozesz miec problem z dobrym zespawaniem tych 2 elementów - elektrodą
    ale ja swoje uchwyty resorów mam z płaskownika 10 mm a dospawane do profila gr 3mm i dało rade to dobrze sklecić i trzyma.

    Wiec najpierw katownik i uchwyty ze soba , potem ladnie oszlifować te spawy i w razie w jeszcze popraw, ps pamietaj obspawać z obydwu stron - tzn od wew też- bedzie jeszcze pewniejsze.
    Potem juz ten kątownik z mocowaniem smarknij bezposrednio do ramy - aha dobrze by bylo pospawać go do profilów ze wszystkich mozliwych stron - elektrodą bedziesz miał problem z tą jedną stroną - ale sprubuj choć lekko to łapnąć- - wiec o co mi biega?
    - widze ze ori mocowanie jest lekko krzywe - czy czasami jego dolna czesć nie dobija do resoru ?? jesli tak to mozna to lekko przerobic np podszlifować/lub odgiąć to jakoś aby sie nie powodowało naprężeń- nie wiem czy wiesz o co mi chodzi?

    Moze się powtórze ale zrob dokładne pomiary zanim zaspwasz na gotowo- jesli cos nie wyjdzie nie łódź się ze jakos zwiwelujesz tą krzywizne- tzn ze oś nie jest prostopadle do ramy - tylnimi mocowaniami resoru - nie da sie , bo w czasie jazdy i tak sie to skrzywi i bedzie zyło własnym zyciem. - Wiec jak spartolisz teraz przednie mocowania to potem pupa blada- niestety.
  • #150
    toku74
    Level 31  
    Nie spawaj jeszcze tych kątowników. Jutro postaram się dać foty mojej ramy, to może coś z niej wykorzystasz. Moja rada to taka, żebyś resory jak najgłębiej schował w ramę, bo zbyt wysoka przyczepka też nie jest wygodna.