Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

pio102201 01 Kwi 2012 13:40 558400 716
  • #181
    toku74
    Poziom 31  
    No właśnie odnośnie ramy piszę i dalej nie wypowiedziałeś się na temat skręcania. Masz na myśli to, żeby z ramy nie zrobił się romb, czy to że będzie się skręcała jak .... gwint?
    Twoje wypowiedzi na temat wpisywania w dowód rejestracyjny nieprawdziwych danych są nie warte komentarza.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #182
    dodek10
    Poziom 15  
    I dalej swoje , a zdjec ani rysunku tech ani widu ani słychu. :|

    ps co do kwitu wagowego przeczytaj najdłuzszy post na 3 stronie.
  • #183
    toku74
    Poziom 31  
    Co Ci po zdjęciach nie skończonej przyczepki. Jak skończę to dołączę. Wtedy oczekuję rzeczowej krytyki na którą raczej nie będę się oburzał.
    No więc o jakie skręcanie chodzi? Dowiem się w końcu?
    Nie przedstawiaj mi sposobu na oszustwo. W przypadku jakiegokolwiek wypadku z udziałem takiej przyczepy nie myśl że nie sprawdzą ile faktycznie waży. Wtedy dopiero problemy się zaczną. Ale widzę że o moim wieku się wypowiadasz, a swoimi postami pokazujesz swoją niedojrzałość /przynajmniej w kwestii rejestracji/.
  • #184
    dodek10
    Poziom 15  
    Żenua, szkoda z toba dyskutować , troluj sobie dalej...
  • #185
    dartex2
    Poziom 12  
    Ej co wy ,dajcie sobie na wstrzymanie. Nie wiem czy mi sie uda ale sprobujcie zrozumiec siebie choc odrobine.Z jednej strony faktycznie toku ma racje - jak kto buduje przyczepke a pozniej oszukuje w papierach i nie daj boze zdazy sie nieszczescie sam sobie jest winien.Coz ryzyko.Z drugiej strony nie mamy wagi w rekach i kiedy przeladujemy przyczepke(chociażby drewnem)a przyczepka sie zlamie lub cos jej odpadnie i bedzie wypadek to na jedno wychodzi.Postanowilem sobie zrobic przyczepke poniewaz po zakupie tzw marketowki boje sie z nia jezdzic.Kupowalem ja w ciemno i teraz zaluje .W dowodzie ma dopuszcalna ladownosc 300kg.Wiozlem nia 130 kg i wiecej z tym gownem nie zamierzam jechac (chyba ze ze styropianem).Po dokladnym obejrzeniu jest zrobiona z gownianych materialow(taka wieksza taczka).I teraz dochodzi do kuriozalnej sytuacji>albo robimy naprawde porzadna przyczepke z grubych materialow ktora niestety sporo wazy ale przez to nie mozemy na nia wrzucic ilosci takiej jak na mala gowniana przyczepke ktora wazy powiedzmy 150 kg i ktora zlamie sie jak na nia wzucimy 1/2 tony.A przeciez w papierach mamy do 750 kg.No i teraz mozna dyskutowac czy lepiej zrobic cos pozadnie i to "oszukane" 100kg na wadze przy rejestracji bezpiecznie dowieźc do domu czy patrzec z niepokojem w wsteczne lusterko ladujac ile papiery pozwlaja.Nie chodzi mi o to ze nie masz racji -bo sadze ze masz (chodzi mi o maly samochodzik ktory ciagnie przeladowanaprzyczepe,czy tez super fura ktora popie..ala prez wies z przyczepka ktora za nim frunie- no ale papiery pozwalaja) ale sadze ze nie mozna do wszystkiego podchodzic sztywno poniewaz czasami jest to niewiele warte. Mam nadzieje ze cie nie urazilem poniewaz szanuję ludzi ktozy szanują prawo ale czasami prawo nie jest doskonale.Pozdrawiam. Eh ale referat wypocilem a i tak nie napisalem wszystkiego o co mi chodzi
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #186
    dodek10
    Poziom 15  
    Dartex wpisz sobie w youtubie: c3 z przyczepą i zobaczysz co to ludzie robia na drogach.
    Wszystko ładnie pieknie tylko rozważ ze diagnosta na okregówce w twoim miescie jest niedzisiejszy i nic do niego nie dociera, gdy nawet ty chcesz byc uczciwy pod wzg wagi - on robi ci problemy i co wtedy zrobisz?

    Prawo moze nie jest doskonale do konca, inaczej powiem nie jest klarownie interpretowane przez wszystkich urzedników /ludzi na usługach urzędów, którzy na swój osobisty sposób stosuje je w praktyce.
    Tak jest np z WK w jednym nie zarejestujesz auta, a w 2 za miedzą mając te same dokumenty juz tak .

    Ja bron boze nie zachecam do łamania prawa, ale gdy ktos robi nam na złość trzeba umieć balansować na granicy tego prawa bądz tez lekko naginac to prawo, w innej sytuacji czekają nas albo spore koszty albo strata ogromnej ilosci czasu, albo i jedno i drugie o stratach nerwowych nie wspominając.
    Fakt faktem szkoda walczyc z wiatrakami

    Dobrze piszesz o samochodzie ktory holuje przyczepe- aby móc przeładowywać - tzn jeździć z ładunkiem 1tony na pace trzeba posiadać duze ciezkie auto - ja posiadam starą a6 która nomen omen wazy na sucho prawie 2t w dowodzie ma lekką na 750 oraz z hamulcem na 2200 kg . Gdy jade na pusto mimo iz moja przyczepa troche wazy prawie wogóle jej nie czuc z racji tego iz auto jest ciezkie. Po załadowaniu toną jest ciezej - czuć przy ruszaniu i wogóle ale hample auta sa jeszcze wystarczające - moze szału nie ma, ale nie ma tez strachu ze nie wyhamuję na czas.
    Inna sprawa to ze bardzo zadką ją az tak załadowuje - jak na razie przez 8 miesiecy moze przeładowałem ja 2 razy.
    W innym wypadku od razu szedł bym ku urządzeniu najazdowemu aby miec pewnosc w czasie jazdy na 100%, moze w przyszłosci cos takiego zainstaluje u siebie ale jak narazie wogóle mi tego nie potrzeba. Widze dartex ze juz sobie radzisz, wiec ja stąd spadam.
  • #187
    toku74
    Poziom 31  
    dartex2 napisał:
    Ej co wy ,dajcie sobie na wstrzymanie. Nie wiem czy mi sie uda ale sprobujcie zrozumiec siebie choc odrobine.Z jednej strony faktycznie toku ma racje - jak kto buduje przyczepke a pozniej oszukuje w papierach i nie daj boze zdazy sie nieszczescie sam sobie jest winien.Coz ryzyko.Z drugiej strony nie mamy wagi w rekach i kiedy przeladujemy przyczepke(chociażby drewnem)a przyczepka sie zlamie lub cos jej odpadnie i bedzie wypadek to na jedno wychodzi.Postanowilem sobie zrobic przyczepke poniewaz po zakupie tzw marketowki boje sie z nia jezdzic.Kupowalem ja w ciemno i teraz zaluje .W dowodzie ma dopuszcalna ladownosc 300kg.Wiozlem nia 130 kg i wiecej z tym gownem nie zamierzam jechac (chyba ze ze styropianem).Po dokladnym obejrzeniu jest zrobiona z gownianych materialow(taka wieksza taczka).I teraz dochodzi do kuriozalnej sytuacji>albo robimy naprawde porzadna przyczepke z grubych materialow ktora niestety sporo wazy ale przez to nie mozemy na nia wrzucic ilosci takiej jak na mala gowniana przyczepke ktora wazy powiedzmy 150 kg i ktora zlamie sie jak na nia wzucimy 1/2 tony.A przeciez w papierach mamy do 750 kg.No i teraz mozna dyskutowac czy lepiej zrobic cos pozadnie i to "oszukane" 100kg na wadze przy rejestracji bezpiecznie dowieźc do domu czy patrzec z niepokojem w wsteczne lusterko ladujac ile papiery pozwlaja.Nie chodzi mi o to ze nie masz racji -bo sadze ze masz (chodzi mi o maly samochodzik ktory ciagnie przeladowanaprzyczepe,czy tez super fura ktora popie..ala prez wies z przyczepka ktora za nim frunie- no ale papiery pozwalaja) ale sadze ze nie mozna do wszystkiego podchodzic sztywno poniewaz czasami jest to niewiele warte. Mam nadzieje ze cie nie urazilem poniewaz szanuję ludzi ktozy szanują prawo ale czasami prawo nie jest doskonale.Pozdrawiam. Eh ale referat wypocilem a i tak nie napisalem wszystkiego o co mi chodzi

    Nie ma co oszukiwać na wadze. Można zrobić konstrukcję lekką i wytrzymałą. I tak każda konstrukcja jest tak mocna jak najsłabszy jej element. Co mi po ramie z przęseł mostu, skoro nie wytrzymają np. opony.
    Marketówki są nie ciekawe, ale mają jedną fajną sprawę- wykorzystanie poszycia do wzmocnienia konstrukcji. Wykorzystaj to w swoim "dziele".
  • #188
    dartex2
    Poziom 12  
    Jak myslicie jak zrobic tan kiper?Moze na koncu dyszla dospawac rure ktora wlozyc w rure wspawana w rame.Tylko ile to moze wytrzymac?Dodek ty jestes dobry w sprawy wytrzymalosciowe
  • #189
    toku74
    Poziom 31  
    Rury musiałyby mieć przeguby kólowe w obu końcach. Zrób na bloczku i wykorzystaj wciągarkę linową. Bloczek zrób z tego co dyszel.
  • #190
    dartex2
    Poziom 12  
    nie za bardzo kumam.Wytlumacz .Moje rozumowanie bylo takie:Do ramy przyspawac po jednej stronie kawalek rury grubosciennej o max szerokosci 60mm nastepnie w nia wsunac rure do ktorej dospawany bylby dyszel,ustawic aby odleglosci byly takie same a nastepnie przyspawac drugi kawalek.Tylko czy takie cos uciagnie przyczepe? Czy Profil wytrzyma szarpniecia przy obciazeniu(w miejscu spawania kawalka) -tzn czy nie wyrwie lub nie wygnie
  • #191
    toku74
    Poziom 31  
    Teraz to ja nie wiem o co biega. Chodzi Ci o kiprowanie czy o budowę dyszla, żeby był odczepiany?
  • #192
    parnaczek
    Poziom 11  
    Też nie zrozumiałem opisu. Ja bym zrobił tak iż na końcu profila dyszla ( od strony osi) wywiercił otwór w który wstawił bym rurę o długości minimalnie większej niż szerokość profila do ramy skrzyni przyspawać kawałek ceownika o szerokości wewnętrznej jak ta rurka z otworami równymi średnicy otworu w tejże rurce. Wystarczy przełożyć utwardzaną śrubę np, 16 mm dla rurki 1/2 cala i masz jednocześnie kiper jak i po odkręceniu śrub demontujesz ten dyszel jeżeli ci to potrzebne. Za miast śrub można też dać jakieś bolce z odpowiednią zawleczką i wtedy grubszą rurkę. Dla pewności możesz do dyszla w miejscu gdzie jeszcze jest pod skrzynią dospawać pionowo w górę kilku centymetrowy kawałek profila czy czegoś innego a w skrzyni w tym miejscu gniazdo w ten sposób gdy będziesz ciągnął przyczepę siła nie będzie siła działać tylko na zawias kipra a się rozłoży. Oczywiście musisz te zrobić blokada aby nie kiprowała się kiedy ma na to ochotę.
  • #193
    dodek10
    Poziom 15  
    Wyspawaj V potem zamocuj go go ramy głównej w 4 lub 5 punktach - tył bedzie na grubych zawiasach toczonych - albo 2 albo 3 wedle uznania na 1 koncu przystawaj do ramy nakretke tak aby nie przeszkadzała przy zdejmowaniu dyszla w jedną strone - ale tak zeby ograniczała i zabezpieczała mozliowść wysuniecia sie dyszla - tak aby potem wkrecić w nią jakąś grubą srube jako ogranicznik. najlepiej przyspawaj tą nakretke gdzies z boku aby zawias sie dobrze wysuwał , mozna tez wywiercić otwór w profilu i wew profila wspawac tą nakretke i tak chyba by było najlepiej profi- nakretke wspawaj grubą mocna - min m10
    2 opcja to zaniesienie takich zawiasów toczonych (zeby były grube) do tokarza tak aby przewiercił 1 czesc tego zawiasu na wylot pod srednice sruby ,a 2 czesc przewiercił i nagwintował.
    tak aby mozna było taki zawias zabezpieczyć przed wysunieciem wkreceniem wew jego jakiejs sruby.

    Co do pozostałych punktów mocowania V - te z przodu - mozna zastosować kuty ZAWIAS REGULOWANY M18 albo M20 tylko z dłuższym gwintem + dokupic nakretki samokontrujące z ta tulejką plastikową aby sie samo nie odkreciło.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    wygladało by to tak ze ta podstawe spawasz do V a do ramy sa odzielnie przyspawane takie jakby uchwyty w kształcie U tak ze przy zakładaniu dyszla - tylne mocowania sa wsuwane na zawiasach a potem dyszel mocujemy tak aby trafic tymi mocowaniami od dołu do góry - tymi gwintami tego zawiasu w te uchwyty w ramie w kształcie U - dzieki temu mocowanie jest w miare sztywne - nie bedzie przesuwac sie góra dół i na boki tez malo.
    Skrecanie boczne dyszla mozna by jeszcze zabezpieczyc wspawując do dolu ramy przy tych przednich mocowaniach takie ograniczniki z kątkownika wzyklego tak aby w razie czego zachodziły na V.
    Inna opcja to zrobienie wszystkiego na tulejkach z wsuwanymi stworzniami/ ew przyspawanie do ramy 1 tulejki pod wymiar grubej sruby, a na 2 koncu takiego mocowania przyspawać do ramy nakretkę - rozmiaru przynajmniej m18, potem 1 tulejke do V i tak na kazde mocowanie tak aby tulejka V wchodziła pomiedzy nakretke i tamtą tulejke przyspawne do ramy.
  • #194
    fred77
    Poziom 12  
    dodek10 napisał:
    dłuższy dyszel ma maly sens


    Im dłuższy dyszel tym wygodniej się cofa, manewruje i cały zestaw wygodniej się prowadzi.
    Do tego przy bardzo ciasnych manewrach - takich gdzie przyczepa względem samochodu ustawia się prawie pod kątem prostym - przyczepa nie haczy o samochód.
    Poza tym dłuższy dyszel pozwala na przewożenie dłuższych elementów.

    Optymalna długość dyszla - według mnie - to 120cm.

    Ale to wszystko zależy od wielkości samej przyczepy.
  • #195
    dodek10
    Poziom 15  
    chodziło mi o to ze przy ładunku ok 1, 1,5 tony i jeździe po wybitnych dziurach długi dyszel ma tendencje do wyginania sie do góry
    ja mam dyszel dł ok 125 i sadze ze to lekko za duzo -jc teraz dałbym ok 105
    Pozatym w zadnym wypadku nie dyskwalifikuje zalet długiego dyszla wymienionych przez ciebie :)
  • #196
    dartex2
    Poziom 12  
    sorki ze sie nie odzywalem ale moj mobilny play odmowil posluszenstwa -skonczyl mi sie limit.
    Bylem w magazynie(zlomie) i znalazlem jakis amortyzator od jakiegos ciezarowca.Uciolem i mam cos takiego:Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Sruby ktore rowniez znalazlem pasuja idealnie.Sa to 20 do tego utwardzane.Tak sobie mysle ze postaram sie to jakos przyspawac (tak aby nie stopic gumy)do profila a dodatkowo owine to plaskownikiem -tak na wszelki wypadek.Bylem dzis w warsztacie gdzie naprawiaja ciezarowe i byc moze na jutro bede mial druga czesc.Sadze ze bedzie to idalne rozwiazanie poniewaz nie dosc ze bedzie wytrzymale to jeszce ciche.A zamiast typowego V Zrobie tak ze powiedzmy 10cm od konca przetne profil w polowie i wygne go tak abykonce byly rownolegle do ramy.
  • #198
    dartex2
    Poziom 12  
    Poki co mialem troszke czasu wczoraj i sklecilem cos takiego:
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Sa to odciete koncowki z amortyzatora do ciezarowego.Dodatkowo dospawalem do nich rurkę ktora wsadzilem do profila.Przewiercę i wsadze jeszcze srobe aby polaczyc dodatkowo.
    Mam nadzieje ze jutro bedzie troche czasu to zrobie jakies zaczepy z tego resoru ktory jest w imadle.
  • #199
    dodek10
    Poziom 15  
    wiesz co niewydaje mi sie ze polaczenia gumowo metalowe to dobry pomysł akurat w tym konkretnym rozwiazaniu- po jakims czasie gumy moga sie wybic i zrobi sie luz - tzn moze nie tak szybko sie wybiją - bo sa od ciezarówki ale zawsze istnieje mozliwosc zmiany polozenia dyszla z racji ugiecia sie gumy.
    lepsze by były zwykłe toczone zawiasy
  • #200
    dartex2
    Poziom 12  
    Ok masz racje ale jezeli to sie zdarzy to sadze ze w berdzo odleglym czasie -sadze ze prodzej cos innego sie urwie anizeli te gumy.Tak naprawde to berdzo male sily beda dzialaly na gumy poniewaz na dyszel beda naspawane male kwadraciki ktore beda sie stykaly z poprzecznymi belkami a wtedy sila rozlozy sie na wiele punktow.
    Faktycznie takie zawiasy bylyby lepsze ale skoro juz takie cos zmaistrowalem to zobaczymy jak to sie bedzie zachowywac.Jak nie przejdzie to wrocimy do twojego pomyslu
  • #201
    saskia
    Poziom 38  
    Tak dla dodatkowej informacji; otoz robiac przyczepe przydalo by sie wziasc pod uwage opory powietrza podczas jazdy.
    Te tzw. brzuchy na przodzie przyczepy znacznie zmniejszaja opor, a przez to zuzycie paliwa.
    Najlepszy ksztalt przodu to klin od gory sciety skosnie ze spadkiem do przodu.
    Wiem to z autopsji, bo mam przyczepke 750 kg i majac bude nizsza od auta (Nissan Patrol) i przod tejze przyczepki byl sciety w klin, nie bylo roznicy czy auto jedzie z zaladowana przyczepka, czy pusto i bez niej
    Obecnie podnioslem bude przyczepki na 2,1m (ok. 25 cm ponad dach auta) ale bez klina z przodu i spalanie na trasie wzroslo o ok. 2 litry.
    Robie teraz nakladana na przod przyczepki owiewke z wlokna i zywicy, bo na jednej trasie (3k km) koszt oszczedzonego paliwa pokryje cene owiewki, ktora bedzie tez sluzyc za pokrywe osprzetu przyczepki (zapasowka, wciagarka, narzedzia i wedki :-) ).

    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
  • #202
    dodek10
    Poziom 15  
    saskia a nie lepiej dorobic do tyłu auta deflektor?
    Dartex rób jak chcesz - twój projekt- ps tylko zeby cie czasem mrozy nie złapały :)
  • #203
    saskia
    Poziom 38  
    Sam deflektor nie wystarczy, a ten "dziob" przyczepy zmniejsza odleglosc miedzy przyczepa a autem co dziala o wiele lepiej niz deflektor.
    Pamietaj za jesli masz zbyt duza odleglosc miedzy tylem auta z deflektorem, a przodem przyczepy to i tak beda duze, a moze i nawet wieksze zawirowania, co moze nawet zwiekszyc opory.
    Chodzi o to, aby powietrze oplywalo auto i przyczepe tak jakby to byl jeden dlugi pojazd.
  • #204
    toku74
    Poziom 31  
    dartex2 napisał:
    Poki co mialem troszke czasu wczoraj i sklecilem cos takiego:
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Sa to odciete koncowki z amortyzatora do ciezarowego.Dodatkowo dospawalem do nich rurkę ktora wsadzilem do profila.Przewiercę i wsadze jeszcze srobe aby polaczyc dodatkowo.
    Mam nadzieje ze jutro bedzie troche czasu to zrobie jakies zaczepy z tego resoru ktory jest w imadle.

    Ile to waży? Wydaje mi się że sporo. Dla przykładu porównaj wagę swojego gotowego dyszla do oryginalnego dyszla przyczepy ciągnikowej też składanego - wahliwego/ ciągającej 3,5 tony + przyczepa. Zdaj sobie w końcu sprawę z tego, żeby stosunek masy własnej przyczepy do dopuszczalnej masy całkowitej był jak najmniejszy /już o tym pisałem/.
    Wcześniej piszą o zużyciu paliwa. Im cięższa przyczepa tym większe zużycie paliwa. Przecież na pusto też się jeździ.
    Ps: dodam tylko: po co mi przy dyszlu śruby 20-tki, skoro sam zaczep jest na dwóch 12 -stkach.
  • #205
    dartex2
    Poziom 12  
    Rozumiem o i co ci chodzi i z cala pewnoscia zrobilbym ja z materialu o 1mm cienszego ale robie z tego co jest akurat dostepne(wzgledy ekonomiczne).Trafilo na profile 50x50x30 oraz 30x50x30. Oczywiscie ze moznaby wszystko robic z nowych elementow ale obecne cveny stali troszke przerazaja a sadze ze bedzie coraz gorzej.Obecnie wagowo wyglada to nastepujaco:Os + kola -150kg .Rama ok70 kg dyszel -30.Dlaczego zrobilem na sruby 20 ?-Bo takie jest mocowanie amortyzatorow od ciezarowek-nie ufalem za bardzo od osobowki.Uparlem sie na ten kiper -moze bezzasadnie ale praktyka wykaże czy mialem racje.Jak okaze sie to nie trafionym pomyslem(np zbyt maly przechyl -przeciez przyczepa ma 2,5) wowczas przyspawam lub przykrece go do ramy i sprawa zalatwiona.Co do zuzycia paliwa - t0 rozumiem jezeli ktos uzywa takiej przyczepy na codzien albo robi dlugie trasy to taka przyczepa musi byc lekka ale ja bede uzywal jej moze kilka razy na rok wiec jezeli spale te piec litrow wiecej narok to nie robi mi to wielkiej roznicy.Ktos moze napisac -to po co ci przyczepa przeciez mozna pozyczyc lub wypozyczyc-mniejsze koszty anizeli budowa.Nie znosze czegokolwiek pozyczac.Jak to mowia "dobry zwyczaj- nie pozyczaj"ktory dziala na dwie strony.

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha a te koncowki ktore dospawam do dyszla waza 1,5 kazda -specjalnie zwazylem
  • #207
    lucas3512
    Poziom 10  
    Ta konstrukcja ze zdjęć może podniesie pakę z pierzem, choć i w to wątpię...
    Zauważ, że po opuszczeniu kipra do poziomu, siłownik będzie praktycznie na płasko, stąd tez jego siła podnoszenia będzie znikoma. W dodatku ta cienka rama :|
    Te konstrukcje z linków fajne są :D
    Ta z podnośnikiem samochodowym co piszesz, też mi się podoba...

    Tak na marginesie, to w kwestii rejestracji SAM nic się nie zmieniło?
    Dokumentacja, przegląd itp? Bo coś mi się obiło, że trzeba jakiegoś rzeczoznawcę brać? ktoś coś wie?
  • #208
    dartex2
    Poziom 12  
    ok przyczepka skonczona(tzn brakuje mi jedynie zamkow do burt oraz recznego)Troche dlugo to trwalo ale przyyszla wiosna i trzeba bylo sie czyms innym zajac.Ciekawi mnie ile to bedzie wazylo.Wszystkie burty sa sdemontowalne.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
  • #209
    dodek10
    Poziom 15  
    No i fajnie ci wyszło
    , z czego masz podłoge ?
    na moje oko wazyla bedzie cos kolo 300kg zalezy z czego bedzie podłoga.

    ps nie widze swiateł przednich pozycyjnych
    na rantach błotników zapodaj jakies wzmocnienie- np z płaskownika - aby w razie zaczepienia kolem i dobicia błotniczek nie wygiał sie w harmonijkę.
  • #210
    czyczu
    Poziom 10  
    Witam

    Przyłączę się do "debaty".

    Orientuje się ktoś przy jakiej szerokości przyczepki obrysówki są wymagane ?

    Jestem w trakcie budowy przyczepki SAM, za ramę główną posłużyła mi rama z Żuka (wiem że ciężka, ale miałem ją po cenie złomu i to w idealnym stanie). Oś wraz z piastami z Volvo 440, koła 14".

    Wymiary:
    166x225cm

    Dodam, że koła mam pod podłogą, a burty na równo z kołami :)

    Fotki niebawem dodam :)

    Pozdro