Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

pio102201 26 Gru 2011 17:54 504283 665
  • #31 26 Gru 2011 17:54
    dodek10
    Poziom 14  

    Z lublina /zuka /poloneza trucka tylna oś odpada bo one maja naped na tył i tam jest cięzki most napedowy.
    Musisz szukać jakiejs przednionapedówki z sztywną tylna osia na resorach.

    Mozesz mieć problem jak w twoich okolicach jest mało złomów.
    ale jak patrze na allegro jest masa takich osi z resorami nawet.

  • Sklep HeluKabel
  • #32 27 Gru 2011 14:28
    dartex2
    Poziom 11  

    no i przejechalem zlomy i nic .Maja za to na stanie jakies resory sami nie wiedza od czego.Poszukam jeszcze na szrotach(ale to dopiero jutro -dzis maja zamkniete).a co myslicie o tym aby moze skrucic te belke co posiadam i naspawac w nia profil.a do tego dokupic te resory

    Dodano po 4 [godziny] 22 [minuty]:

    Bylem na inny szrocie i tam za oske ze starego ducato razem z resorami wolali 450 zl.Wedlug mnie przesada .troche sie jeszcze wstrzymam .Ale patrzac na te os zastanawia mnie czy czasem nie bedzie za szeroka?

  • #33 27 Gru 2011 20:58
    dodek10
    Poziom 14  

    Nie bedzie :D zreszta bardziej szeroka przyczepka jest lepsza niz bardziej długa a wąska- lepiej sie prowadzi i lepiej nią cofa bo widać wszystko w lusterkach i wogule wiecej na nią wejdzie . BTW moja os ma z juz z przykreconymi kolami rowne 190cm szerokosci.
    Mi sie udalo na wiejskim złomie wyrwać oś za 250 zł , cudem bo gość jak pytałem na początku ile za calość -powiedział tyle, ja powidziałem dobrze, odwórciłem sie i odszedłem.Na drugi dzień przyjechałem ją wziąść -gośc troche sie krzywił ze sam nie powiedział wiecej za pierwszym razem ale sprzedał mi.

    Ogolnie porozgladaj sie dobrze i pojeździj po kilkunastu szrotach ale szukaj raczej nie w miescie (bo sobie wołają) a czasami mozesz wyrwać kpl oś w dobrej cenie.

  • #34 27 Gru 2011 21:41
    dartex2
    Poziom 11  

    bardziej chodzi mi o to czy nie bede mial problemow aby przeszla przeglad.Na jakims forum czytalem ze nie moze miec wiecej niz 1.60 oraz ze slady z osobowki musza sie pokrywac z tymi z przyczepki. Moze to jakies farmazony ale moze cos w
    tym jest

  • #35 27 Gru 2011 23:29
    dodek10
    Poziom 14  

    Ślady heh dobre sobie - jak zmienisz auto na inne przyczepke też byś musiał zmieniać ???? -Dobre sobie

    Co do szerokosci jak przyczepka ma szer pow 160 cm z przodu trzeba obowiązkowo zainstalować białe swiatełka postojowe - co jest sprawą błachą.

    Co do przeglądu - byłem kiedys wypytać co i jak na okregowej stacji kontroli pojazdów - tzn tylko tam robią pierwszy przeglad sama. Gośc ktory sie tym zajmuje powiedział tyle ze konstrukcja musi być zrobiona solidnie z prostych elementów( nie powiedzial ze wszystko ma być nowe ) tylko aby bylo dobre. Co do osi i koł i zawieszenia - muszą pochodzić z pojazdów samochodowych lub dostawczych /bądz też mogą być to podzespoły przewidziane tylko do przyczepek ( np osie firmowe - z niewiadowa).
    Nie wolno budować (nie podbiją przeglądu) jesli uzyło sie czesci z różnych pojazdow ( np jakiejs cudowanie z przerabianiem felg od tico do osi dukato - np wiercenie dziur w felgach pod nowy rozstaw srób i podobne wianki /wydumki) lub też pojazdów rolniczych ( tj koła od snopowiązalki / per jakiejs innej maszyny) czy pojazdów wolnobieżnych - tj kół od melexa czy kół od taczek, ponieważ przyczepka samochodowa rozwija spore predkości wiec użyte podzespoły muszą być sprawdzone.
    Aha konstrukcja ramy musi być pospawana spawem ciągłym.

    Generalnie jak przyłożysz sie do rzeczy , nie bedziesz sie spieszył i nie oszczedzal za bardzo, zrobisz fajną przyczepke ktora bezproblemowo przejdzie przeglad.
    Mowił ze na przegladzie ocenią z grubsza wzrokiem całokształt , ale wiekszośc czasu zajmą jednak sprawy papierkowe.

  • #36 28 Gru 2011 15:52
    dartex2
    Poziom 11  

    dzis bylem na kolejnych zlomach .Na jedym stoi master lub trafic. nie wiem co dokladnie bo przod zasypany jest jakimis beczkami a z tylu zadnego oznaczenia.Ale udalo mi sie zajrzec pod spod i jest to co potrzebuje.jutro kopne sie z flaszka aby troche sie pospieszyli z pocieciem .zycza sobie 1.2 za kg.ciekawe ile to wyjdzie?pozniej pojechalem dalej i znalazlem jeszcze kilka innych ale niestety byly z mostami.sporo bylo osiek na przod -swoja droga ciekawe czy z takiego czegos nie mozna by bylo zrobic?chyba za bardzo kombinuje

  • Sklep HeluKabel
  • #37 28 Gru 2011 16:11
    dodek10
    Poziom 14  

    Taką oś tez można zrobić z jakiejś piasty np z przedniego koła (ale lepiej dać piaste z tylnego mostu) + rura grubościenna z 5 mm gruba. Ale tu jest duzo kombinacji , samego spawania oraz musisz znaleśc jakieś resory potem je jakoś do tej osi przymocować co zajmie mase czasu.


    Aha moja oś jest jednak z mastera nie z trafika :lol: - Własnie dzieki temu tematowi sie o tym przekonałem :) - koła z mastera sa mocowane do osi na 5 śrub (trafik na 4).

    Który to ?
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

    Pozatym jak sprzedają w takiej cenie to znaczy ze i m nie zalezy- a dobrze dla ciebie .
    Moja kpl oś z resorami i juz przykreconymi kołami (zaraz po wyrwaniu z auta) na oko wazyła ok 90- 100 kg we 2 osoby ja podnosilismy ale jakoś specjalnie cieżka nie byla.

  • #38 28 Gru 2011 16:33
    dartex2
    Poziom 11  

    widzialem tylko tyl tego auta to byla albo cos takiego albo takiego .A co do tych osiek skrecanych one byly wlasnie z resorami ( nie pytalem od czego sa).
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    to pirwsze to podobno master.Tyl jest zaskakujaco podobny

  • #39 28 Gru 2011 16:50
    dodek10
    Poziom 14  

    sprawdz iloma srubami przykrecone jest kolo - wiadomo bedzie wtedy jaki to model

  • #40 29 Gru 2011 20:33
    dartex2
    Poziom 11  

    Bylem dzis ponownie z zalacznikiem.Odwalilismy beczki i okazalo sie ze jest to stary fiat ducato.Obiecali ze bedzie jutro lub zaraz po nowym roku.Zamowilem komplet czyli os,resory,amorytyzatory i 4 kola(tak na wseli wypadek).Nie jestem pewny jedynie tych amortyzatorow.Przydadza sie wogole?Tak sie jeszce zastanawiam a moze by wziasc dach na podloge?tylko czy nie bedzie za cienki?

    Dodano po 16 [minuty]:

    ducato lub talento

  • #41 29 Gru 2011 21:07
    dodek10
    Poziom 14  

    Jak beda wycinać oś - tzn odcinać sruby mocujące resory do ramy ,niech zostawią resory przykrecone do osi, Pamietaj obowiązkowo niech nie zniszczą oryginalnych wieszakow resora - bo bedą ci potrzebne w budowie - aha niech spróbują najpierw odkrecać te sruby mocujące resory do ramy auta (jesli sie nie da ruszyć trzeba odcinać :( ) Bo mogą sie przydać przy budowie a dodatkowo to bdb sruby które sa orginalnie wzmocnione.
    przykład wieszaka
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

    Amorki od tego ducato sobie podaruj pewnie bedą i są za długie ( do tego sa pewnie juz zużyte) . Amorki kupisz nowe -tylne od fiata cc/sc - po ok 30 zł szt - sprawdzają sie bdb i mają odpowiednią długość.
    Co do blachy niewiem czy dach nie jest pregowany w dostawczakach a zresztą można by było dać tą blache na burty ewentualnie , ale moim zdaniem szkoda zachodu bo jest za słaba -ile może mieć 0.5 , 0,7 mm , ( na podłoge nie ma szans), a jak bedziesz woził coś ciezkiego (np gruby wegiel czy metry drewna , na pierwszym lepszym dołku jak wieziony cieżar sie przemiesci i przywali w burte zroibionej z tak cienkiej blachy
    primo - zaraz ją powygina ew moze nawet ją przebić. Na podłoge i butry możesz dać deski ew grubszą blache min 1mm - 1.5 mm i taka sprawdzi sie najlepiej.

  • #42 30 Gru 2011 01:24
    myrabi
    Poziom 9  

    Witam panów
    Ja zrobiłem juz kilka przyczepek lekkich (pozadnych) na osiach wleczonych z osobowek typu vecta, golf II, esscort i uno - tandem
    powiem szczerze ze sa to stosunkowo bardzo wytrzymale osie - praktycznie wytrzymalosc miesci sie w przedziale 800-1500kg ladownosci przyczpeki. Oczywiscie wszystkie mialy mocne sprezyny, odboje gumowe i nowe amortyzatory. Co do ramy to najlepsze sa profile 40x60x2 lub 80x40x2 natomiast burty w/g zyczenia blacha trapezowa lub plaska blacha 1-2# wspawana w stelaz burt.
    Ostatni patent zrobilem na osi od peugeota J5 na poczwornych resorach - przyczepka jest w trakcie testow i przygotowan do rejestracji
    dartex2 - w razie pytan pisz na GG 4440210 - pomoge i doradze
    pozdrawiam

    Dodano po 4 [minuty]:

    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp. Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

  • #43 30 Gru 2011 19:43
    dartex2
    Poziom 11  

    dziekuje ze dolaczyles sie do temat.Co do osi to tez muslalem zrobic na pasacie (tym bardziej ze mialem na stanie -tak samo jak i amortyzatory i sprezyny)ale kolega dodek troche mnie naprostowal.Nawet nie wiedzialem i nie wierzylem ze nacisk na tylnia os moze wynosic jedynie 700kg.Ale sprawdzilem i jest to fakt niezaprzeczalny.Sadze ze wytrzymalosci podawane sa sporo nad wymiar ale skoro zamierzam nia ciagnac okolo tony przez 40 km to nie chce sie zastanawiac czy wytrzyma czy nie.Dosyc bedzie problemu aby nie natrafic na jakis patrol.Tak wiec zostane przy radzie kolegi dodka.Pozatym to nie ma byc przyczepka na handel wiec musi byc zrobiona naprawde fest.Z jednej strony kazdej zlotowki szkoooda ale uparlem sie ze zrobie sobie w koncu cos porzadnego.Dzis ponownie bylem na zlomie dopilnowac aby ktos mi jej nie sprzątnol.Auto juz lezy na boku i jutro beda kroic.Zastanawiam sie jak to przywiezc.A wracajac do tematu .Fajna ta twoja przyczepka-serio.Wiadac dbalosc o szcegoly takie jak mocowania do pasow czy tez sama konstrukcja koncowki dyszla.A wlasnie jak to jest z dyszlem? czy moze on byc spawany i kombinowany z kilku czesci?Czy wycinales dziure aby wlozyc tezn kawalek czy jest to spaw?No i najwazniesze.Rozumiem ze staramy sie aby waga byla jak najmniejsza ale 2mm scianki ?Czy aby nie za cienkie?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Koledzy moi mili bardzo dziekuje za wszelakie odpowiedzi ale wlasnie dowiedzialem sie ze jutro wieczorem odcinaja mi neta .Byc moze dolacza mi go dopiero za tydzien.Wszelkie posty bede czytal w pracy ale nie wiem czy uda mi sie na nie odpowiedziec.Nadal czekam jednak na wszelakie podpowiedzi na temat budowy .Z gory dziekuje

    Dodano po 51 [minuty]:

    A co kolega dodek o tym mysli?

    Dodano po 13 [minuty]:

    kolejne pytanie .jezeli zaloze zaczep do 1400 kg to czy jadac na przeglad to nie czepia sie skoro przyczepka jest oficjalnie do 750?

  • #44 30 Gru 2011 20:04
    ziemek56
    Poziom 19  

    A może inaczej:
    Przed 1985 rokiem przyczepy do 1,5t (chyba) nie wymagały w ogóle rejestracji. Pisało się kredą rejestrację holownika. Pełno jest wciąż takich przyczep. Warte są dla sprzedającego niewiele, bo i tak papieru nie mają.
    Może nabyć takiego gotowca i zarejestrować jako SAM

    Szczegóły techniczne według "warunki techniczne pojazdów - rozporządzenie" tylko trochę trzeba się znać by gó... nie wziąć.

    Dodano po 12 [minuty]:

    myrabi napisał:
    Witam panów


    A Twoje wyroby jak patrzę są dobre - ja podobne robiłem (do łodzi też). Trzy patenty (poza wieloma technicznymi detalami) na pewno muszą być:
    1- Piasty i koła na pewno nie rolnicze ani wolnobieżne !!! Tego żaden diagnosta nie przepuści.
    2- wszystkie profile konstrukcyjne (lub "rury" owalne) TYLKO w pionie.
    3- resorowanie musi być amortyzowane niezależnie od wybranej opcji.
    3- reszta w Rozporządzeniu i lawirowaniu pomiędzy masą a nośnością.
    No chyba, że jesteś projektantem od konstrukcji stalowych - wtedy zagniesz Każdego.

  • #45 30 Gru 2011 22:44
    dodek10
    Poziom 14  

    ziemek56 napisał:
    2- wszystkie profile konstrukcyjne (lub "rury" owalne) TYLKO w pionie.
    na jakiej podstawie to wnioskujesz ????

  • #46 31 Gru 2011 12:01
    dartex2
    Poziom 11  

    No dobra mam juz ja:
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    szerokosc na resorach 142cm ,
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    dostalem do tego ale nie wiem czy bedzie mozna to jeszce wykorzystac pponiewaz maja uciete po jednej srubie.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    zakup przebiegl duzo gorzej niz sie sppodziewalem.Szef zazyczyl sobie 2zl za kilo a komplet wazyl 150

    Dodano po 11 [minuty]:

    Po nowym roku zaloze nowy temat :jak zbudowac przyczepke od a-z ale narzie prosze o jeszce pare odpowiedzi.Czy demontowac z tej osi co sie da?(np szczek(podobno sa nowe moze sprobowac to sprzedac- i tak musze rozebrac aby poluzowac jedno kolo) czy zostawiac jak jest.
    Podczas pladrowania gospodarczego znalazlem caly plot ktory jest zrobiony z katownika o grubosci 3mm .Przydaloby sie to wykorzystac ale gdzie?Moze na wzmocnienia?
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

  • #47 31 Gru 2011 13:33
    dodek10
    Poziom 14  

    Dobra jest :) co do osi - nierozpinaj od niej resorów -bo sa oryginalnie ustawione -tak aby była poprawna geometria,wzg osi , a jak bedziesz chciał czyscić -to czysć całośc nic nie rozpinając- np sztotką na wiertarce czy czym tam chcesz.

    Co do samej osi juz nic tam nie kombinuj z odkrecaniem bebnow czy szczek - szkoda czasu a ew kupe na tym zarobisz. - jak nie nie blokuje koł - tzn lekko sie ob racają niema nawet co tam patrzeć, ew kiedyś jakby co mozna by dołożyć zaczep z hamulcem i zrobić hamowanie - ale to narazie nieistotne i tobie niepotrzebne do twoich realiow.

    Os widze jest fajna nawet bo ma juz mocowania na amorki. resory tez fajne - dł resorów podobna prawie jak u mnie.

    Co do tych gratów z plotu -to można ich użyć ew na burty czy na jakieś wzmocninia kratownicy- ale to musza być w miare dobre elementy - tzn gdzie niejest taki element nacinany 5razy na dł 1m -bo odcinałes np spawy- do konstrukcji główownej samej ramy to odradzam stosować ale zawsze coś sie może przydać- ale to wyjdzie potem, coś wymyslimy. :)


    CO do wieszaków - trudno - ale nie martw sie - sa do odratowania- znajdz kogoś kto ma wiertarke stołową - wytniesz stara (przycieta)srube i wywiercisz otwór i wspawasz nową - jak masz jakiegoś znajomego ślusarza czy tokarza - to zaden dla nich problem. -a sruby dasz 10.9

    dartex2 napisał:
    zakup przebiegl duzo gorzej niz sie sppodziewalem.Szef zazyczyl sobie 2zl za kilo a komplet wazyl 150
    a to żyd jeden, - nienawidze takich ludzi raz mowią tak a potem inaczej.


    Jedno pytanko czy budujesz tą przyczepe pod tego yarisa? :lol:

  • #48 31 Gru 2011 16:53
    dartex2
    Poziom 11  

    Niee .Wiesz teraz bedzie to najfajniejsze .ta toyotka pozyczona ze wzgledu na hak .Ja nie mam haka na swoim autku(nexia).Mam jeszcze a4 2.4 v6 - tam tez nie ma.Tak sobie planuje jak sprzedam obydwa to kupie sobie cos np avensis lub passata i tam ewentualnie bede zakladal.A przyczepka juz bedzie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeden beben bede musial i tak sciagac poniewaz jedno kolo ciezko idzie-ten co demontowal mowil ze zaciagnal reczny i moze on nie puscil.

    Dodano po 1 [godziny] 32 [minuty]:

    sciaglem beben z tej strony co b ciezko chodzilo.niestety ale szczeki za cholere nie chcialy sie cofnac.Zdemontowalem je i teraz jest elegancko -chodzi jak kolo w rowerze.Zalozylem z powrotem beben ale moze jednak zdemontowac? (zawsze mniejsza waga).Ta druga strona strona chodzi teraz duzo gorzej.Sprobowalem przewiercic te wieszaki ale nie udalo mi sie.Siedzialem z wiertarka pol godziny i moze przewiercilem 0,5 cm .To nie na moje nerwy.Czy tak naprawde potrzebuje tej gumy?Czy nie lepiej odciac i wstawic zwykla srube?Nie wiem jak jest to mocowane do przyczepy .Moze jakies zdjatko ?

    Dodano po 24 [minuty]:

    to pewnie juz moja ostatnia odpowiedz w tym roku wiec:

    Przyjemnego szumu w głowie
    Wygodnego miejsca w rowie,
    no i może jeszcze potem
    spokojnego snu pod płotem.
    Żeby pies z kulawą nogą
    was nie oblał idąc droga.
    Dużo czadu i uroku
    w nadchodzącym Nowym Roku 2011

    Dodano po 45 [sekundy]:

    ale wpada 2012 -przyzwyczajenie

  • #49 31 Gru 2011 18:22
    dodek10
    Poziom 14  

    Jak te wieszaki sa zrobione bo na twojej focie słabo widać - 2 sruby przyspawane do plaskownika na to nałozone tuleje gumowo metalowe i na nie wchodzi resor - tak? Wogóle jak tam to było przymocowane z tyłu wieszak z resorem i wieszak do ramy?



    U mnie jest to inaczej zrobione - tak jak ten wieszak z foty co wkleiłem powyzej - tzn jest sztywny
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

    Widze ze odcieli ci tez przednie mocowania resora razem z resorami - super bo bedziesz miał mało pracy z przymocowaniem do ramy.
    CO do wiercenia bez wiertarki stołowej nie podchodz - reczną nie ma szans.

    ps jakie sa wymiery tej osi -szer miedzy kolami i szer z załozonymi kołami ?

    Dzięki tobie tez : Wszystkiego najlepszego w nowym roku.

  • #50 01 Sty 2012 15:09
    dartex2
    Poziom 11  

    kozystajac z tego zze jeszce mi nie wylaczyli i pomimo okropnego bolu glowy kontynuuje moja przeprawe z budowy.Podobno na kaca najlepsza jest praca.
    Wieszak probowalem rozwiercic czyms takim z wiadomym skutkiem-nie wiem czy zwykla stolowa cos poradzi.te sruby sa po prostu zaj... twarde.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    szerokosc na resorach wynosi 150 cm a na kolach okolo 190
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Mocowanie wyglada tak.Zastanawiam sie do czego sluza te gumy i czy tak naprawde sa mi potrzebne?Moze te w resorach zostawie a te na gorze po prostu odetne i przyspawam tam zwykla srube .Nastepnie ta srube wloze to takiej rurki i przyspawam do ramy.Czy te gumy sa tak wazne?Jak sadzisz?A swoja droga to pod jakim katem powinno to byc przyspawane do ramy?
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.




    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    A jeszce ciekawostka zwarzylem ile to wszystko wazylo:kola po 23 kg a os rowno 100
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

    Dodano po 2 [godziny] 28 [minuty]:

    A co sadzis zo tych profilach co kolega pisal ?czy wedlug ciebie nie sa za cienkie?Juz mam wyobrazenie jak ma to wygladac.Wewnatrz 2,6 na 1,4 (aby plyta kg weszla )Kiper -widzisz zle zrobilem ze zdemontowalem szczeki .Musze przy nich pokombinowac i jednak zrobic ten hamulec.Chodzi o to ze chce w razie wyladunku zaciagne reczny i odrobine cofne wowczas kipa sie podniesie i bedzie mozna szybko usunac ladunek np piasek.Kelejne co mi przychodzi na mysl to demontowalne burty.Moze i za bardzo kombinuje ale robie te przyczepke raz i chcialbym na nia wszystko wlozyc(meble lub jakas maszyne ) i pewnie wkurzalbym sie gdybybraklo pare cm.Okey to teraz do roboty Jakie profile szukac? Te katownilki z plotu wykorzystam na wzmocnienia .

  • #51 01 Sty 2012 16:58
    dodek10
    Poziom 14  

    Co do wiertarki musisz dorwać cos takiego :lol:
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

    Jaką szer ma samo pióro ? - generalnie ten uchwyt przedni trzeba bedzie skrócić -- tzn przyciąc aby go łatwo potem dopasować i przyspawać do profila głównego ramy

    Co do dł moze być i 260 jak tam chcesz - to twoj projekt :P
    Co do szerokości chodziło mi jaka jest pomiedzy kolami pod rame- 140 cm piszesz?

    Co do burt można zrobić przednią na zawiasach - w razie czego ją odepniesz i coś wejdzie . Burty boczne otwierane - to kiepski pomysl i za duzo roboty.
    Ale moim zdaniem otwierana burta z przodu i tak bedzie nie potrzebna przy takiej dł przyczepki- wiekszośc mebli nie ma takiej dł , no ale może ty mierzysz 230cm wyskokosci
    i bedziesz wozil jakis 3 metrowy tapczan :lol:

    Co do profili i ich wymiarów wszystko zalezy od ciebie i od szer piór resoru - ale wszystko zalezy od ciebie - masywniejszy profil jest droższy - 80x40 koszt ok 20 -22 zł za metr a 50x50 chyba cos kolo 13-14zł .

    Dalej sądze kiper to nieporozumienie. ale jak sie uprzesz to musisz sam znaleźć opisy tech jak to jest zbudowane w niewiadówkach , to może cos wymyslimy.

  • #52 01 Sty 2012 20:16
    dartex2
    Poziom 11  

    szerokosc resora to 6,5b cm.A ten przod zrobilbym jak kolega ktory ostatnio chwalil sie swoja robota.Wzdluz profila glownego dospawal katownik i w ten sposob polaczyl resor z rama.A co do wielkosci profili to nie chodzi mi o ich rozmiar ale o grubosc scianki.czy nie uwazasz ze 2mm bedzie za malo?

  • #53 01 Sty 2012 22:05
    dodek10
    Poziom 14  

    Wszystkie większe profile możesz kupic ze scianka albo 2mm albo 3mm wiec nie ma sie o co martwić bo dasz 3mm.

  • #54 01 Sty 2012 23:26
    myrabi
    Poziom 9  

    witam w nowym roku
    Gratuluje dobrego zakupu - os dokladnie taka sama jak na moich fotkach
    I- szerokosc przyczepki wyjdzie max 142 cm
    II- grubosc scianki na podluznicy profil 40x80=> 2mm wystarczy poniewaz konstrykcja bury tez dodatkowo usztywnia rame ale dla profila 50x50=. dajmy 3mm, ale w calej naszej polenice nad gruboscia scianek nie zaponinajmy ze najslabszym elementem pozostaje opona no chyba ze zalozymy oponki 14C
    III- jesli przyczepka ma byc dla wlasnych uniwersalnych potrzeb - obowiazkowo przednia burte otwierana i dowatkowo zdejmowana
    IV- przedni wieszak resora zrobilem z oryginalnych tylko odcialem podstawe, a tylny wieszak zrobilem z tulei dotoczonej na wzor oryginalu ktory zostal w ramie rozbitka i gumy dokupilem na Allegro
    V- rozebralem piasty, przesmarowalem i pokasowalem luzy na lozyskach, zdemontowalem tarcze kotwiczne ze szczekami ale bebny zostaly
    VI- dyszel jest spawany i zrobiony z jednolitych elementow

    Rama przyczepki 300x142
    Podluznice sa z profila 40x80x2, poprzeczki ramy 40x40x2, dyszel 40x60x2 a koncowka dyszla pod zaczep 50x50x3
    zaczep zalozylem Knotta 1400kg

  • #55 02 Sty 2012 01:19
    ziemek56
    Poziom 19  

    dodek10 napisał:
    ziemek56 napisał:
    2- wszystkie profile konstrukcyjne (lub "rury" owalne) TYLKO w pionie.
    na jakiej podstawie to wnioskujesz ????

    Ponieważ główne siły "naszej" konstrukcji są pionowo-zginające. Każdy profil ustawiony szerszą ścianką w pion będzie mocniejszy. Ścianki poziome przenoszą nieznaczne siły i w większości stanowią tylko sztywność.

    Przepraszam Adminów, ale preferowany sposób wklejania u mnie nie zaskakuje.

    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #56 02 Sty 2012 10:06
    dodek10
    Poziom 14  

    Generalnie chodziło mi o to czy ma to jakiej odniesienie w przepisach , na których opierają sie diagnosci.?

  • #59 05 Sty 2012 10:02
    dodek10
    Poziom 14  

    niekupuj tego bo nie wiadomo jakie ma parametry, -obciązenie na hak i uciąg
    Potem diagnosta przez to moze ci nie podbic przegladu.

  • #60 05 Sty 2012 20:06
    myrabi
    Poziom 9  

    ciekawe ile to ma lat i w jakim stopniu jest zuzyte??????
    lepiej kupic nowy dobrej firmy