Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

pio102201 01 Lip 2013 22:38 524512 688
  • #391 01 Lip 2013 22:38
    motyka8
    Poziom 9  

    Asterix123 napisał:
    Dziś dowiedziałem się na SKP ze od 22.06.2013 wstrzymane są przeglądy pojazdów SAM
    Obecnie żeby zarejestrować taki pojazd trzeba złożyć wniosek do urzędu komunikacji o nadanie homologacji (ok 800zł) i udać się z nim do wyznaczonych stacji w celu uzyskania homologacji (ok 3000zł)

    Ceny orientacyjne podane na SKP
    to powodzenia panowie (zero oplacalnosci)

  • #392 02 Lip 2013 07:08
    fred77
    Poziom 12  

    Asterix123 napisał:
    Dziś dowiedziałem się na SKP ze od 22.06.2013 wstrzymane są przeglądy pojazdów SAM
    Obecnie żeby zarejestrować taki pojazd trzeba złożyć wniosek do urzędu komunikacji o nadanie homologacji (ok 800zł) i udać się z nim do wyznaczonych stacji w celu uzyskania homologacji (ok 3000zł)

    Ceny orientacyjne podane na SKP



    A nie dotyczy to tylko pojazdów silnikowych?
    Trzeba było zapytać o konkretną podstawę prawną.

    Znajomy na pewno po 22 czerwca zarejestrował własnoręcznie wykonaną przyczepę bez najmniejszych problemów.

  • #394 03 Lip 2013 11:35
    saskia
    Poziom 38  

    Jesli napisane jest to zgodnie z nowymi przepisami to zaczna sie wycieczki do niemiec po przyczepy. :-(
    Sadze ze bardziej w tych przepisach chodzi o wiecej kasy z podatkow, bo za wyprodukowanie samorobki na wlasne potrzeby nie ma podatku, ale za firmowa trzeba zaplacic go w cenie przyczepy. :-(

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z drugiej strony to prawdopodobnie bedzie mozna rejestrowac auta z UK bez przekladania kierownicy. :-)

  • #395 03 Lip 2013 12:56
    Asterix123
    Poziom 2  

    Przeczytałem dyrektywę o której mowa w artykule.
    i również odnoszę wrażenie ze obecne zmiany są wprowadzane dla dużych graczy na rynku pojazdów, a dyrektywa jest tylko przykrywką dla tej praktyki :(.
    Jeśli nic się nie zmieni to już niedługo mniejsi producenci przyczep zwiną działalność bo i im się to nie będzie opłacać :(

  • #396 03 Lip 2013 21:01
    fred77
    Poziom 12  

    Na pewno wzrosną ceny przyczep używanych. Nawet takie totalnie zdezelowane będą droższe, bo dla samych dokumentów ludzie będą kupowali i robili "remont" w postaci budowy nowej przyczepy na bazie tej starej.

    A teraz proste pytanie.
    Chcę sobie zbudować własną zwykłą prostą przyczepę samochodową.
    Co po kolei muszę zrobić by udało mi się ją obecnie legalnie zarejestrować?
    Jakie muszę pokonać przeszkody by to uczynić?

    Co trzeba mieć by zdobyć homologację?
    Czy trzeba mieć działalność gospodarczą?
    Czy trzeba mieć profesjonalny projekt?
    Czy trzeba mieć potwierdzenie wykonania przez fachowca z papierami, np.: wykwalifikowanego spawacza itp?
    Czy może trzeba najpierw zbudować prototyp do badań i po pozytywnym ich przejściu można budować kolejne przyczepy?

    Czy po po prostu siedzi sobie jakiś "ziutek", rzuci okiem na przyczepę, skasuje kilka tysięcy i wystawi stosowny papier?

  • #397 03 Lip 2013 21:35
    saskia
    Poziom 38  

    Znajac realia, to bedzie pewnie ta ostatnia opcja. :-)

  • #398 03 Lip 2013 22:58
    fred77
    Poziom 12  

    No dobra ale faktycznie to tak jak pytałem wcześniej. Wie ktoś jak to będzie wyglądało?
    Wszędzie wkoło się o tym mówi, każdy rzuca jakieś kwoty z kosmosu, a faktycznie nic nie wiadomo.
    Gdzie jest jakiś przepis jasno określający wytyczne jakie trzeba spełnić?

    Myślę, że przy okazji tego wątku dobrze byłoby to opisać.

  • #399 06 Lip 2013 08:32
    Marek LUB
    Poziom 11  

    Wczoraj zapytałem w hipermarkecie o dokumenty potrzebne do rejestracji przyczepki za 1600 zł. Po zakupie wystarczy zarejestrować.

  • #400 06 Lip 2013 10:57
    jps74
    Poziom 11  

    Marek LUB napisał:
    Wczoraj zapytałem w hipermarkecie o dokumenty potrzebne do rejestracji przyczepki za 1600 zł. Po zakupie wystarczy zarejestrować.


    Dokładnie tak jak było - dostajesz wyciąg ze świadectwa homologacji, fakturę zakupu i rejestrujesz.

    Natomiast to, że ktoś rejestrował po 22.06. to nic niezwykłego-Ja również rejestrowałem już po 22.06. Warunkiem było otrzymanie decyzji-zgody na nadanie i nabicie cech identyfikacyjnych przed tą datą. Takowa decyzja jest ważna miesiąc tj. Jeżeli ktoś otrzymał takową decyzję z datą na niej 22.06. może 22.07. (ostatni dzień!!!) jechać na SKP i winni umieścić cech identyfikacyjne - nr ramy, na przyczepce. Później do WK, rejestracja i po sprawie.

  • #401 07 Lip 2013 00:24
    motyka8
    Poziom 9  

    jps74 napisał:
    Marek LUB napisał:
    Wczoraj zapytałem w hipermarkecie o dokumenty potrzebne do rejestracji przyczepki za 1600 zł. Po zakupie wystarczy zarejestrować.


    Dokładnie tak jak było - dostajesz wyciąg ze świadectwa homologacji, fakturę zakupu i rejestrujesz.

    Natomiast to, że ktoś rejestrował po 22.06. to nic niezwykłego-Ja również rejestrowałem już po 22.06. Warunkiem było otrzymanie decyzji-zgody na nadanie i nabicie cech identyfikacyjnych przed tą datą. Takowa decyzja jest ważna miesiąc tj. Jeżeli ktoś otrzymał takową decyzję z datą na niej 22.06. może 22.07. (ostatni dzień!!!) jechać na SKP i winni umieścić cech identyfikacyjne - nr ramy, na przyczepce. Później do WK, rejestracja i po sprawie.

    Tylko ciekawa co teraz bo mam czesci na nowa i niewiem czy sie oplaci?

  • #402 07 Lip 2013 13:42
    jps74
    Poziom 11  

    motyka8 napisał:
    Tylko ciekawa co teraz bo mam czesci na nowa i niewiem czy sie oplaci?


    Słyszałem o różnych cenach. Niemniej jednak po rozmowie z naczelnikiem WK i diagnostą na OSKP dowiedziałem się, iż w okręgu Warszawy (mieszkam ok 50km od) będzie 3 firmy zajmujące się tym, a koszt to około 800zł. Nie wiem jednak, czy to koszt za samo sprawdzenie: konstrukcji, spawów, itp. czy również wliczony jest już koszt nabicia numerów.

    Czy będzie się opłacało...? Wydaje mi się, że zależy do czego i jak często owa przyczepka będzie eksploatowana. Jeżeli tzw. od czasu do czasu i z niewielkim załadunkiem to można zakupić taką za 1500-2000zł (dość słaba konstrukcja, lecz odchodzą koszty, czas i "papierologia") natomiast gdy do większych ciężarów i dosyć często warto się pokusić i zainwestować w "sama"
    Oczywiście jeżeli to koszt 800zł, a nie 3000zł, ponieważ za 3000zł można było zakupić już względnie solidną przyczepkę z homologacją. Teraz podejrzewam, iż ceny wzrosną właśnie za sprawą owej ustawy.

  • #403 18 Lip 2013 22:14
    daro323
    Poziom 2  

    Witam planuje zrobić przyczepkę mam dowód rejestracyjny wiec z rejestracja nie będzie problemu, mam problem oską a mianowicie czy mogę zrobic belkę na sztywno bez żadnych resorów itp co o tym sądzicie, czy ktoś ma coś takiego i jak się taka przyczepka sprawuje na drodze? dzięki za wszystkie sugestie

  • #404 19 Lip 2013 11:43
    jps74
    Poziom 11  

    daro323 napisał:
    Witam planuje zrobić przyczepkę mam dowód rejestracyjny wiec z rejestracja nie będzie problemu, mam problem oską a mianowicie czy mogę zrobic belkę na sztywno bez żadnych resorów itp co o tym sądzicie, czy ktoś ma coś takiego i jak się taka przyczepka sprawuje na drodze? dzięki za wszystkie sugestie


    Skoro masz DR, to oczywiście, że możesz :D
    ...a teraz, wyobraź sobie, Twoje własne auto, które nie ma, żadnego amortyzowania, jak będziesz jeździł...?
    Ja posiadam jednoosiową przyczepkę ciągnikową bez resorów-fakt jeżdżę, ale to są nie zbyt duże prędkości ok 20-25km/h i przy większym obciążeniu nią "buja"...
    Przecież taka przyczepka, musiałaby być znacznie mocniejsza, a zarazem cięższa...
    Ja nie potrafię sobie wyobrazić "przyczepki lekkiej" bez jakiegokolwiek amortyzowania.
    Przemyśl to kolego.
    Pozdrawiam

  • #405 20 Lip 2013 07:34
    fred77
    Poziom 12  

    daro323 napisał:
    Witam planuje zrobić przyczepkę mam dowód rejestracyjny wiec z rejestracja nie będzie problemu, mam problem oską a mianowicie czy mogę zrobic belkę na sztywno bez żadnych resorów itp co o tym sądzicie, czy ktoś ma coś takiego i jak się taka przyczepka sprawuje na drodze? dzięki za wszystkie sugestie


    Tania gotowa i ocynkowana oś AL-KO niehamowana z wahaczami wleczonymi kosztuje na allegro koło 450zł.
    Przyczepę pewnie będziesz budował raz może dwa razy w życiu, także nie jest to jakiś miesięczny rachunek, który musisz regularnie opłacać. Warto parę stówek więcej zainwestować i mieć coś porządnego niż jakąś druciarnię.
    Kup taką oś i po problemie.
    Przyczepa musi mieć jakieś minimum amortyzacji bo inaczej będzie Ci podskakiwać, pusta może się nawet przewrócić na bok gdy trafi na krawężnik lub większą dziurę.
    Nie wspominam już o szarpaniach odczuwanych w samochodzie.

  • #408 10 Wrz 2013 17:53
    electric00
    Poziom 12  

    Witam
    Zainspirowany tymi Waszymi projektami przyczepek samochodowych, sam postanowiłem coś takiego zrobić:
    1) wykonałem mały projekt samej ramy:
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

    2) profile:
    40x40x3 => 7.1m
    40x60x3 => 5m
    50x50x3 => 5.1m

    tyle po wyliczeniu by wyszło na ramę

    3) temat osi, no właśnie najlepiej na resorach coś z fiata może renault (master itp.) trochę kosztownie to wychodzi (co radzicie), co do reszty podzespołów to myślę o firmie AL-KO generalnie to mają wszystko

    4) zaplecze techniczne posiadam (warsztat, automat spawalniczy itp...:))

    5) generalnie to mój pierwszy tak "poważny" projekt

    p.s. czy długość samej ramy nie jest za duża jak i szerokość, no i jaki jest rozmiar danej osi, w założeniu np. z renault mastera
    p.s. które gniazdo wybrać 7-pinowe czy 13-pinowe
    p.s. koło podporowe czy 150kg-200kg wystarczy czy za mało:)

    postępu budowli będę tutaj aktualizował wraz ze schematami, fotkami itp.:)

    za każde szczere chęci pomocy z góry WIELKIE DZIĘKI:)

  • #409 10 Wrz 2013 20:54
    daro323
    Poziom 2  

    electric00 napisał:

    Zainspirowany tymi Waszymi projektami przyczepek samochodowych, sam postanowiłem coś takiego zrobić:


    Wszystko spoko tylko ze od 22 czerwca 2013 zmieniły się przepisy odnośnie rejestracji przyczepek typu SAM, przyczepka musi mieć homologacje a to już są poważne koszty

  • #410 10 Wrz 2013 21:59
    toku74
    Poziom 31  

    electric00 napisał:
    Witam
    Zainspirowany tymi Waszymi projektami przyczepek samochodowych, sam postanowiłem coś takiego zrobić:
    1) wykonałem mały projekt samej ramy:
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

    2) profile:
    40x40x3 => 7.1m
    40x60x3 => 5m
    50x50x3 => 5.1m

    tyle po wyliczeniu by wyszło na ramę

    3) temat osi, no właśnie najlepiej na resorach coś z fiata może renault (master itp.) trochę kosztownie to wychodzi (co radzicie), co do reszty podzespołów to myślę o firmie AL-KO generalnie to mają wszystko

    4) zaplecze techniczne posiadam (warsztat, automat spawalniczy itp...:))

    5) generalnie to mój pierwszy tak "poważny" projekt

    p.s. czy długość samej ramy nie jest za duża jak i szerokość, no i jaki jest rozmiar danej osi, w założeniu np. z renault mastera
    p.s. które gniazdo wybrać 7-pinowe czy 13-pinowe
    p.s. koło podporowe czy 150kg-200kg wystarczy czy za mało:)

    postępu budowli będę tutaj aktualizował wraz ze schematami, fotkami itp.:)

    za każde szczere chęci pomocy z góry WIELKIE DZIĘKI:)

    Co to ma wozić? Czołgi?
    Na obrys ramy 30x60x2, stężenia 20x60x2, dyszel 60x60x3. To powiezie spokojnie 1,5 tony /tylko po co, skoro nie piszesz o hamulcach/. Jak się upierasz przy zastrzałach dyszla to daj 40x40x2 i połącz w miejscu przedniego mocowania resoru . Miałem kiedyś oś od Dukato /resory/. Fajna na przyczepkę, ale szeroka.

  • #411 11 Wrz 2013 09:10
    electric00
    Poziom 12  

    dzięki koledzy za odpowiedzi:)

    Wszystko spoko tylko ze od 22 czerwca 2013 zmieniły się przepisy odnośnie rejestracji przyczepek typu SAM, przyczepka musi mieć homologacje a to już są poważne koszty

    => ile taka homologacja może wynieść

    Co to ma wozić? Czołgi?
    Na obrys ramy 30x60x2, stężenia 20x60x2, dyszel 60x60x3. To powiezie spokojnie 1,5 tony /tylko po co, skoro nie piszesz o hamulcach/. Jak się upierasz przy zastrzałach dyszla to daj 40x40x2 i połącz w miejscu przedniego mocowania resoru . Miałem kiedyś oś od Dukato /resory/. Fajna na przyczepkę, ale szeroka.


    => jako pierwszy projekt ma być dosyć wytrzymały przy odpowiednim załadunku, by nic nie strzelało, stąd te profile i moje zapytanie czy właściwe i dzięki za podpowiedź, generalnie te mniejsze profile o których piszesz będą ok:)

    interesuje mnie jednak ta homologacja bo chcę zrobić 3-takie przyczepy i startować z wypożyczalnią przyczep i z 2-kupić do remontu?
    co myślisz opłacalne?

  • #412 11 Wrz 2013 11:52
    Kazuyuki1987
    Poziom 1  

    Witam.
    Planujemy z ojcem zrobić coś na podobiznę ciągniczka / trucka z Sierry kombi 92' 2.0 DOHC 120PS. Buda się już prawie rozsypała (za tylnymi fotelami pęknięta - chyba taka przypadłość ścierek :) ) więc plan jest taki żeby odciąć przód tzn, za przednimi fotelami a właściwie za szyber dachem oraz wyciąć zgniłą podłogę pod fotelami i wstawić nową. Więc cały przód tj. komora silnika, słupki, środek, drzwi i szyby zostałby nie ruszone, zmiana tylko kół na jakieś sporo większe 18" - 22" + sprężyny i amorki, w zależności jak to wyjdzie ze zmianą przednich tarcz i odsunięciem, tylny most też by został zmiana kół na takie "gumiaki" z rozrzutnika oczywiście po przeróbce bębnów, prawdopodobnie też zmiana półosi a za tem co idzie rozstawu.
    Całość posadzona będzie na dosyć solidnej ramie samoróbce wpuszczonej częściowo w ten przedni kawałek nadwozia. Dziura za siedzeniami okratowana i zaślepiona blacha z małą szybą. Z tyłu na dalszej części ramy paka taka jak to w przyczepce :) tylne zawieszenie też na wzór przyczepki tzn. resor i amorek.

    I teraz mam pytanie odnośnie reduktora który wstawiony oczywiście byłby za skrzynią a przed wałem napędowym. Patrzyłem trochę po necie i sądzę ze taki z GAZ-a 69 byłby ok tzn przełożenie, tylko nie wiem czy dobrze myślę że on działa na takiej zasadzie jak jest nie załączony to normalnie ze skrzyni napęd odaje mi na wał i ciągnie tak jak auto teraz, a gdy go załączę to zwalnia mi obroty podawane na wał i wtedy ciągnie powoli tzn moment przekazywany na wał jest niższy?
    Wiem że ten akurat reduktor ma możliwość przełożenia napędu na 2 osie ale potrzebny mi tył, może w przyszłości coś się innego będzie kombinowało to o ile się nie rozleci to się przyda :) a może jakiś inny reduktor zastosować który by przełączał między zwykłym przeniesieniem napędu a nazwijmy to napędem "polnym" - od jakiejś maszyny rolniczej ?
    A co do wytrzymałości takiego reduktora, da rade ?

    Puki co zbieram materiały i wskazówki, więc proszę o rady. Zima się zbliża więc będzie można coś podłubać wolnym czasem

  • #413 11 Wrz 2013 13:29
    toku74
    Poziom 31  

    electric00 napisał:
    dzięki koledzy za odpowiedzi:)

    Wszystko spoko tylko ze od 22 czerwca 2013 zmieniły się przepisy odnośnie rejestracji przyczepek typu SAM, przyczepka musi mieć homologacje a to już są poważne koszty

    => ile taka homologacja może wynieść

    Co to ma wozić? Czołgi?
    Na obrys ramy 30x60x2, stężenia 20x60x2, dyszel 60x60x3. To powiezie spokojnie 1,5 tony /tylko po co, skoro nie piszesz o hamulcach/. Jak się upierasz przy zastrzałach dyszla to daj 40x40x2 i połącz w miejscu przedniego mocowania resoru . Miałem kiedyś oś od Dukato /resory/. Fajna na przyczepkę, ale szeroka.


    => jako pierwszy projekt ma być dosyć wytrzymały przy odpowiednim załadunku, by nic nie strzelało, stąd te profile i moje zapytanie czy właściwe i dzięki za podpowiedź, generalnie te mniejsze profile o których piszesz będą ok:)

    interesuje mnie jednak ta homologacja bo chcę zrobić 3-takie przyczepy i startować z wypożyczalnią przyczep i z 2-kupić do remontu?
    co myślisz opłacalne?

    Ile homologacja kosztuje nie wiem, bo ostatnią rejestrowałem w maju. Profile, które podalem są i tak sporo wytrzymalsze niż na 750kg. Czy sie opłaca to już inna bajka. Masz zbyt i nie będą niszczyć przyczep wypożyczanych /w co wątpię/ to może i opłacalne.

  • #414 11 Wrz 2013 13:57
    saskia
    Poziom 38  

    electric00 napisał:
    dzięki koledzy za odpowiedzi:)

    Wszystko spoko tylko ze od 22 czerwca 2013 zmieniły się przepisy odnośnie rejestracji przyczepek typu SAM, przyczepka musi mieć homologacje a to już są poważne koszty

    => ile taka homologacja może wynieść

    Co to ma wozić? Czołgi?
    Na obrys ramy 30x60x2, stężenia 20x60x2, dyszel 60x60x3. To powiezie spokojnie 1,5 tony /tylko po co, skoro nie piszesz o hamulcach/. Jak się upierasz przy zastrzałach dyszla to daj 40x40x2 i połącz w miejscu przedniego mocowania resoru . Miałem kiedyś oś od Dukato /resory/. Fajna na przyczepkę, ale szeroka.


    => jako pierwszy projekt ma być dosyć wytrzymały przy odpowiednim załadunku, by nic nie strzelało, stąd te profile i moje zapytanie czy właściwe i dzięki za podpowiedź, generalnie te mniejsze profile o których piszesz będą ok:)

    interesuje mnie jednak ta homologacja bo chcę zrobić 3-takie przyczepy i startować z wypożyczalnią przyczep i z 2-kupić do remontu?
    co myślisz opłacalne?


    Jesli myslisz o wypozyczalni przyczep, to zrob je tak, abys latwo i tanio mogl je naprawiac-regenerowac-wymieniac czesci.
    Poza tym zrob pierw rozeznanie co potencjalni klienci moga przewozic tymi przyczepami, Moze oplaci sie zrobic przyczepy, tzw. specjalne, do specyficznych transportow, ktorych nie da sie zrobic tradycyjna przyczepa.
    Mogly by to byc tez tzw. "przystawki"-osprzet, zmieniajace zastosowanie przyczepy, aby ta sama przyczepa mogla byc wykozystana do roznych transportow, zamiast robienia kilku roznych przyczep.
    Poza tym powinienes miec szerszy wybor co do ladownosci i pojemnosci przyczep.

  • #415 20 Wrz 2013 19:30
    kornik1203
    Poziom 10  

    Koledzwy rejstrował iuż ktoś sama na nowych zasadach po przez zwolnienie jednostkowe . Jak wygląda procedura i koszty?

  • #416 26 Wrz 2013 13:53
    electric00
    Poziom 12  

    ...pytałem w WK o tą nieszczęsną homologację i faktycznie takie ustrojstwo ta nasza 'władza' wprowadziła, taką homologację robi się w warszawie z tego co mi kobieta mówiła, koszty to niestety nie wiem bo sama nie wiedziała, reasumując raczej nie warto na dzisiejsze czasy robić takiej przyczepy a tak się najarałem:)

  • #417 01 Paź 2013 15:05
    ziemek56
    Poziom 20  

    Należy kupić starą zarejestrowaną (nawet nieistniejącą - DR) przyczepkę (najlepiej "SAM") i .... kontynuować.

    Oczywiście szczegółów nie podaję. :idea:

  • #418 20 Paź 2013 22:53
    sebass.pl
    Poziom 10  

    Witajcie Koledzy.

    Czy jest tutaj ktoś mądry :) potrafiący powiedzieć jakiej grubości profil zamknięty zastosować w przyczepce o wymiarach skrzyni 300 cm x 150 cm ? Burt nie robię, bo będzie to platforma, dyszel - trójkąt ciągnący. DMC 750kg. Oś już mam ALKO skrętną 1300kg. Przyczepa nie będzie woziła więcej jak 500kg, ale wolałbym mieć pewność, że kolega który ją pożyczy jak wrzuci na nią tonę, to mi się nie połamie.

  • #419 21 Paź 2013 21:25
    lucas3512
    Poziom 10  

    Najlepszy będzie 60x40x3, oczywiście ramę spawasz z profila postawionego w pionie (większy wymiar w pionie) :D
    Ja mam z tego profila i jest super... moja ma 240cm, ale do 3m też spokojnie się nada.
    Zerknij na moją parę postów wcześniej, a zobaczysz, jak powinno to wyglądać :D

  • #420 22 Paź 2013 00:53
    jps74
    Poziom 11  

    sebass.pl napisał:
    Witajcie Koledzy.

    Czy jest tutaj ktoś mądry :) potrafiący powiedzieć jakiej grubości profil zamknięty zastosować w przyczepce o wymiarach skrzyni 300 cm x 150 cm ? Burt nie robię, bo będzie to platforma, dyszel - trójkąt ciągnący. DMC 750kg. Oś już mam ALKO skrętną 1300kg. Przyczepa nie będzie woziła więcej jak 500kg, ale wolałbym mieć pewność, że kolega który ją pożyczy jak wrzuci na nią tonę, to mi się nie połamie.


    Czytając posty zauważysz, że jedni uważają iż należy użyć cieńszych inni grubszych materiałów. Lecz sama grubość i masa nie załatwi sprawy, musi być odpowiednia kratownica.
    Ja wykonałem przyczepkę o wymiarach 2,5x1,57 z profila zamkniętego 60x40x2 na resorach, koła 14" C i jest Ok. Nie sprawdzałem ile może wytrzymać, ale sądzę że ponad 1500kg na pewno, skoro mniejsza ma wymiary 1,5x1 z kątownika hutniczego (chyba) 30x30 i 35x35 na kołach 12" od malucha wiozłem na niej cement 750kg. Jedynie o co się tylko bałem to właśnie wyłącznie o te koła :D
    Pozdrawiam