Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

pio102201 25 Sty 2015 14:12 450028 615
  • #511 25 Sty 2015 14:12
    zdenek_zdenek
    Poziom 18  

    Ten temat zabiła debilna ustawa naszych rządzicieli, która praktycznie zlikwidowała możliwość rejestracji samów.
    Z drugiej strony kolego @semmac patrząc na takie kwiatki jak w twojej przyczepce, że jedynym elementem resorującym jest bycze jajo w dodatku nieprawidłowo zamonrowane to się nie dziwie, że zrobili jak zrobili. To nie ma prawa działać. Albo sprężyna, albo resor.

  • #512 25 Sty 2015 17:11
    semmac
    Poziom 11  

    zdenek_zdenek napisał:
    Ten temat zabiła debilna ustawa naszych rządzicieli, która praktycznie zlikwidowała możliwość rejestracji samów.
    Z drugiej strony kolego @semmac patrząc na takie kwiatki jak w twojej przyczepce, że jedynym elementem resorującym jest bycze jajo w dodatku nieprawidłowo zamonrowane to się nie dziwie, że zrobili jak zrobili. To nie ma prawa działać. Albo sprężyna, albo resor.

    Ustawa rzeczywiście do kitu, ale oprócz byczych jaj są jeszcze amortyzatory. Jak widać na zdjęciu.
    Ale to i tak za mało.
    Dlatego pytam o porady doraźne i takie na później kiedy będę miał więcej czasu.

  • #513 25 Sty 2015 18:30
    zdenek_zdenek
    Poziom 18  

    Amortyzator nie jest elementem resorującym tylko tłumiącym, co by ci ta przyczepka nie podskakiwała za bardzo.

  • #514 25 Sty 2015 19:04
    semmac
    Poziom 11  

    zdenek_zdenek napisał:
    Amortyzator nie jest elementem resorującym tylko tłumiącym, co by ci ta przyczepka nie podskakiwała za bardzo.


    Więc czy jest coś co mogę zrobić doraźnie?
    Bo tak jak pisałem, raczej nie będę w najbliższym czasie miał czasu d montaż innego zawieszenia. I jak to się ma do zarejestrowanej przyczepki? Można robić różne przeróbki?

  • #515 26 Sty 2015 19:19
    semmac
    Poziom 11  

    To może bardziej technicznie, skoro nikt nie kwapi się do odpowiedzi.

    Jeśli już zdecyduję się kupić zawieszenie (z VW Caddy) to czy mam je zamocować równo na środku (zaczynając od zaczepu do tylnej klapy) czy jakoś inaczej?

    Ta przyczepka którą mam ma taki "urok", że jak się ją podepnie to tył jest niżej niż przód, a jak się ją załaduje to tył jest kilka cm nad ziemią.
    Czy jeżeli to zawieszenie z Caddy będzie trochę wyższe to czy przy podpięciu przód nie będzie niżej?
    I jak Policja lub ITD reaguje na takie "smaczki"?

  • #516 26 Sty 2015 19:22
    bearq
    Poziom 35  

    Załatw sobie jakaś porządną półośkę, kup na złomie resory od poloneza,wszystko dobrze zepnij i Cię przeżyję

  • #517 26 Sty 2015 20:30
    semmac
    Poziom 11  

    bearq napisał:
    Załatw sobie jakaś porządną półośkę, kup na złomie resory od poloneza,wszystko dobrze zepnij i Cię przeżyję

    Resory z Poloneza to rozumiem, ale jak widać na zdjęciach problem z montażem do osi z Renault.
    Ale po co półoś?

  • #518 27 Sty 2015 14:34
    semmac
    Poziom 11  

    Doradzono mi również kupno sztywnego zawieszenia (cokolwiek to znaczy) najlepiej z Tico lub Matiza. Podobno wszystkie fabryczne przyczepki mają sztywne zawieszenie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zdenek_zdenek napisał:
    Amortyzator nie jest elementem resorującym tylko tłumiącym, co by ci ta przyczepka nie podskakiwała za bardzo.

    A jakbym zamocował mocniejsze amortyzatory? Może to by pomogło??

  • #519 27 Sty 2015 23:28
    zdenek_zdenek
    Poziom 18  

    @semmac Poświęć trochę swojego czasu i energii i rusz mózgiem i przejżyj dokładnie ten temat, a dopiero potem zacznij zadawać pytania. To raptem 18 stron.

  • #520 29 Sty 2015 22:50
    mietek440
    Poziom 16  

    Semmac ja ci proponuję z jakiegoś roweru górskiego

  • #521 29 Sty 2015 23:33
    bearq
    Poziom 35  

    semmac napisał:
    Doradzono mi również kupno sztywnego zawieszenia (cokolwiek to znaczy) najlepiej z Tico lub Matiza. Podobno wszystkie fabryczne przyczepki mają sztywne zawieszenie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zdenek_zdenek napisał:
    Amortyzator nie jest elementem resorującym tylko tłumiącym, co by ci ta przyczepka nie podskakiwała za bardzo.

    A jakbym zamocował mocniejsze amortyzatory? Może to by pomogło??


    Nic nie pomoże, nie wiem kto robił tą przyczepkę ale fantazję miał...
    Trzeba ją przebudować od początku

  • #522 04 Lut 2015 21:13
    smn2000
    Poziom 8  

    Witam.
    Poszukuję fachowej literatury na temat projektowania, konstruowania przyczep. Jeśli posiada ktoś z Was jakieś informacje na ten temat to proszę o informację. Pozdrawiam.

  • #523 20 Lut 2015 18:36
    silvo44
    Poziom 9  

    Od jakiegoś czasu nie można zarejestrować przyczepki typu "sam"... Jeśli ci potrzebna wiedza do budowy to bez sensu jest...

  • #524 20 Lut 2015 19:08
    ziemek56
    Poziom 18  

    silvo44 napisał:
    nie można zarejestrować przyczepki typu "sam"..

    Ale można odbudować starą kupioną za grosze, "rekonstruując" ją według potrzebnych parametrów. Zostaje praktycznie dyszel ...

  • #525 20 Lut 2015 19:27
    silvo44
    Poziom 9  

    ziemek56 napisał:
    Zostaje praktycznie dyszel

    I papiery, bo inaczej lipa będzie...
    Ostatnio "za grosze" chciał sprzedać mi przyczepkę niezarejestrowaną... Taka z papierami nie będzie "za grosze"...

  • #526 20 Lut 2015 22:35
    PitreC91
    Poziom 12  

    Wiadomo, że przez ustawę uchwaloną przez nasz (nie)rząd kontruktorzy i nie tylko mają utrudnione życie. By zbudować i zarejestrować własną konstrukcję trzeba posiadać homologację, która jest dość drogim procesem...

    Co do resorowania przyczepy lekkiej w zupełności wystarczą resory i amortyzatory od Poloneza lub od Poloneza trucka (więcej można załadować). Z ojcem zbudowaliśmy na Poldkach kilka przyczep :-). (Oś dorabiana z rury, piasty od Poldka).


    Pozdrawiam

  • #527 21 Lut 2015 00:16
    ziemek56
    Poziom 18  

    silvo44 napisał:
    .. i papiery, bo...

    Oczywiście. Niedawno za dwie stówy odkupiłem lekką i śmiga nowa. Poprzeczka dyszla niestety trochę skorodowana :)

  • #528 21 Lut 2015 18:39
    fibi88
    Poziom 7  

    Mój braciszek sam sobie zespawał i super wyszło. :)

  • #529 22 Lut 2015 10:00
    silvo44
    Poziom 9  

    fibi88 napisał:
    sam sobie zespawał

    Ale kiedy ?? Zarejestrował ??

  • #530 22 Lut 2015 12:06
    mietek440
    Poziom 16  

    W tamtym roku sąsiad małolat z kolegą ulepił pseudo sama i zarejestrował, więc jakaś możliwość pewnie jest. Trzeba zapytać w wydziale komunikacji.

  • #531 22 Lut 2015 17:29
    mareapa
    Poziom 11  

    Witajcie ! Mam w planach budowę przyczepy podłodziowej .
    Nurtuje mnie parę spraw ;
    jaka jest możliwość rejestracji takiej przyczepy (SAM)
    czy można kupić obojętnie jakąkolwiek zdezelowaną przyczepę i zrobić ją na podłodziową
    Proszę bez tłumaczenia o homologacjach itp. itd. przecież POLAK POTRAFI
    Jakaś furtka musi być ????

  • #532 22 Lut 2015 22:53
    bruns
    Poziom 30  

    Chorzy jesteście z kombinowaniem osi przyczepki na resorach Poloneza, Caddy itp. Takka rzeźba w gównie była dobra dwadzieścia lat temu.
    Kupujesz atestowaną Niewiadowską kompletną oś za pięć stówek, przykręcasz na cztery śruby do ramy przyczepki i masz święty spokój. http://www.niewiadow.pl/public/images/thumb.p...parts/ZJ_BE7317_7320_800x600_copy_1.jpg&w=640
    Dodam że można taką oś odkupić prawie po cenie złomu od dużych wypożyczalni przyczep.

  • #533 22 Lut 2015 22:59
    mietek440
    Poziom 16  

    Ta oś to szmelc .

  • #534 22 Lut 2015 23:03
    bruns
    Poziom 30  

    mietek440 napisał:
    Ta oś to szmelc.

    Możesz to uzasadnić, czy tylko posty sobie nabijasz?

  • #535 22 Lut 2015 23:58
    mietek440
    Poziom 16  

    Jakbyś spojrzał na ilość moich postów i kiedy dołączyłem do forum może udało by ci się wywnioskować że wiele nie piszę. Nawiązując do pytania w osi tej znajdują się wałki gumowe, które z czasem zużywają się - belka nadaje się w tedy do regeneracji, pomijam kwestię przeładowania - wtedy na złom dlatego nie są chorzy, bo może zdarzy się konieczność przeładowania przyczepy.

  • #536 24 Lut 2015 22:27
    toku74
    Poziom 31  

    Zrobiłem przyczepę na osi KNOTT i na resorach z Poldka. Różnica ogromna na plus w kierunku resorów.
    Na KNOTT-owskiej pusta skakała jak kangur. Przejazd przez skrzyżowanie pustą, gdzie były koleiny w poprzek to była masakra. Myślałem, że w poprzek stanie. Trzeba było powolutku. Na resorach przyczepa dosłownie "płynie" za samochodem.

  • #537 24 Lut 2015 22:37
    bearq
    Poziom 35  

    toku74 napisał:
    Zrobiłem przyczepę na osi KNOTT i na resorach z Poldka. Różnica ogromna na plus w kierunku resorów.
    Na KNOTT-owskiej pusta skakała jak kangur. Przejazd przez skrzyżowanie pustą, gdzie były koleiny w poprzek to była masakra. Myślałem, że w poprzek stanie. Trzeba było powolutku. Na resorach przyczepa dosłownie "płynie" za samochodem.

    I to jest właśnie sendo sprawy, przyczepka załadowana czy nie "płynie" po drodze a na samej ramie czy pseudo zawieszeniu mało co ją nie postawi w poprzek. Jak się załaduje to też bez szału bo towar na niej mało co za burty nie wyskoczy na byle dołku. O tych gotowców jak z linku wyżej to szkoda pisać...

  • #538 25 Lut 2015 12:44
    mietek440
    Poziom 16  

    W swojej przyczepie zastosowałem dwa odboje gumowe / bycze jajo 6 T
    http://maister.pl/?product=resor-odboj-odbojnik-odboje-gumowe-6-ton
    Czasami zdarzy mi się załadować koło tony i chciałbym aby zawieszenie przyczepy uginało się mniej , myślałem o podobnych odbojach wykonanych z poliuretanu . Zastanawiam się jak będzie wyglądać kwestia amortyzacji z takimi bałwankami . Macie jakieś doświadczenia .

  • #539 04 Mar 2015 00:43
    Dobromir pomysłowy
    Poziom 18  

    bruns napisał:
    Chorzy jesteście z kombinowaniem osi przyczepki na resorach Poloneza, Caddy itp. Takka rzeźba w gównie była dobra dwadzieścia lat temu.
    Kupujesz atestowaną Niewiadowską kompletną oś za pięć stówek, przykręcasz na cztery śruby do ramy przyczepki i masz święty spokój. http://www.niewiadow.pl/public/images/thumb.p...parts/ZJ_BE7317_7320_800x600_copy_1.jpg&w=640
    Dodam że można taką oś odkupić prawie po cenie złomu od dużych wypożyczalni przyczep.


    Podaj namiary na taką wypożyczalnię. I co to oznacza ,,prawie,,? Ja przynajmniej nie wierzę w to co piszesz.
    A ludzie niech kombinują . W moim obecnym kraju przeróżne dziwadła widzę i jest ok.

    Dodano po 13 [minuty]:

    mietek440 napisał:
    W swojej przyczepie zastosowałem dwa odboje gumowe / bycze jajo 6 T
    http://maister.pl/?product=resor-odboj-odbojnik-odboje-gumowe-6-ton
    Czasami zdarzy mi się załadować koło tony i chciałbym aby zawieszenie przyczepy uginało się mniej , myślałem o podobnych odbojach wykonanych z poliuretanu . Zastanawiam się jak będzie wyglądać kwestia amortyzacji z takimi bałwankami . Macie jakieś doświadczenia .

    W mojej 2 osiowej są koła na 4 niezależnych wahaczach i podobne bałwanki . Wspaniale pracuje np. na polnej drodze i b dużych nierównościach. Z amortyzacją bywa różnie to wszystko bardzo indywidualna sprawa, przy nowym równym asfalcie na krótką odległość przewieziesz prawie wszystko - z małą prędkością .Jeśli przewoziłbym np. elektronikę to na przyczepę kładę materac czy inne sprężynujące materiały ew. ma to jeszcze kartony czy coś innego sztywnego .

  • #540 04 Mar 2015 07:46
    mietek440
    Poziom 16  

    Moja amortyzuje super niezależnie od stopnia załadowania po prostu płynie , mogłaby uginać się mniej przy dużym obciążeniu . Poliuretany utwardziły by nią ale odbiło by się to chyba na amortyzacji .

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME