Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

pio102201 25 Sty 2015 14:12 565171 722
  • #511
    zdenek_zdenek
    Poziom 19  
    Ten temat zabiła debilna ustawa naszych rządzicieli, która praktycznie zlikwidowała możliwość rejestracji samów.
    Z drugiej strony kolego @semmac patrząc na takie kwiatki jak w twojej przyczepce, że jedynym elementem resorującym jest bycze jajo w dodatku nieprawidłowo zamonrowane to się nie dziwie, że zrobili jak zrobili. To nie ma prawa działać. Albo sprężyna, albo resor.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #512
    semmac
    Poziom 11  
    zdenek_zdenek napisał:
    Ten temat zabiła debilna ustawa naszych rządzicieli, która praktycznie zlikwidowała możliwość rejestracji samów.
    Z drugiej strony kolego @semmac patrząc na takie kwiatki jak w twojej przyczepce, że jedynym elementem resorującym jest bycze jajo w dodatku nieprawidłowo zamonrowane to się nie dziwie, że zrobili jak zrobili. To nie ma prawa działać. Albo sprężyna, albo resor.

    Ustawa rzeczywiście do kitu, ale oprócz byczych jaj są jeszcze amortyzatory. Jak widać na zdjęciu.
    Ale to i tak za mało.
    Dlatego pytam o porady doraźne i takie na później kiedy będę miał więcej czasu.
  • #513
    zdenek_zdenek
    Poziom 19  
    Amortyzator nie jest elementem resorującym tylko tłumiącym, co by ci ta przyczepka nie podskakiwała za bardzo.
  • #514
    semmac
    Poziom 11  
    zdenek_zdenek napisał:
    Amortyzator nie jest elementem resorującym tylko tłumiącym, co by ci ta przyczepka nie podskakiwała za bardzo.


    Więc czy jest coś co mogę zrobić doraźnie?
    Bo tak jak pisałem, raczej nie będę w najbliższym czasie miał czasu d montaż innego zawieszenia. I jak to się ma do zarejestrowanej przyczepki? Można robić różne przeróbki?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #515
    semmac
    Poziom 11  
    To może bardziej technicznie, skoro nikt nie kwapi się do odpowiedzi.

    Jeśli już zdecyduję się kupić zawieszenie (z VW Caddy) to czy mam je zamocować równo na środku (zaczynając od zaczepu do tylnej klapy) czy jakoś inaczej?

    Ta przyczepka którą mam ma taki "urok", że jak się ją podepnie to tył jest niżej niż przód, a jak się ją załaduje to tył jest kilka cm nad ziemią.
    Czy jeżeli to zawieszenie z Caddy będzie trochę wyższe to czy przy podpięciu przód nie będzie niżej?
    I jak Policja lub ITD reaguje na takie "smaczki"?
  • #516
    bearq
    Poziom 37  
    Załatw sobie jakaś porządną oś, kup na złomie resory od poloneza,wszystko dobrze zepnij i Cię przeżyję
  • #517
    semmac
    Poziom 11  
    bearq napisał:
    Załatw sobie jakaś porządną półośkę, kup na złomie resory od poloneza,wszystko dobrze zepnij i Cię przeżyję

    Resory z Poloneza to rozumiem, ale jak widać na zdjęciach problem z montażem do osi z Renault.
    Ale po co półoś?
  • #518
    semmac
    Poziom 11  
    Doradzono mi również kupno sztywnego zawieszenia (cokolwiek to znaczy) najlepiej z Tico lub Matiza. Podobno wszystkie fabryczne przyczepki mają sztywne zawieszenie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zdenek_zdenek napisał:
    Amortyzator nie jest elementem resorującym tylko tłumiącym, co by ci ta przyczepka nie podskakiwała za bardzo.

    A jakbym zamocował mocniejsze amortyzatory? Może to by pomogło??
  • #519
    zdenek_zdenek
    Poziom 19  
    @semmac Poświęć trochę swojego czasu i energii i rusz mózgiem i przejżyj dokładnie ten temat, a dopiero potem zacznij zadawać pytania. To raptem 18 stron.
  • #520
    mietek440
    Poziom 16  
    Semmac ja ci proponuję z jakiegoś roweru górskiego
  • #521
    bearq
    Poziom 37  
    semmac napisał:
    Doradzono mi również kupno sztywnego zawieszenia (cokolwiek to znaczy) najlepiej z Tico lub Matiza. Podobno wszystkie fabryczne przyczepki mają sztywne zawieszenie.

    Dodano po 1 [minuty]:

    zdenek_zdenek napisał:
    Amortyzator nie jest elementem resorującym tylko tłumiącym, co by ci ta przyczepka nie podskakiwała za bardzo.

    A jakbym zamocował mocniejsze amortyzatory? Może to by pomogło??


    Nic nie pomoże, nie wiem kto robił tą przyczepkę ale fantazję miał...
    Trzeba ją przebudować od początku
  • #522
    smn2000
    Poziom 9  
    Witam.
    Poszukuję fachowej literatury na temat projektowania, konstruowania przyczep. Jeśli posiada ktoś z Was jakieś informacje na ten temat to proszę o informację. Pozdrawiam.
  • #523
    silvo44
    Poziom 10  
    Od jakiegoś czasu nie można zarejestrować przyczepki typu "sam"... Jeśli ci potrzebna wiedza do budowy to bez sensu jest...
  • #524
    ziemek56
    Poziom 21  
    silvo44 napisał:
    nie można zarejestrować przyczepki typu "sam"..

    Ale można odbudować starą kupioną za grosze, "rekonstruując" ją według potrzebnych parametrów. Zostaje praktycznie dyszel ...
  • #525
    silvo44
    Poziom 10  
    ziemek56 napisał:
    Zostaje praktycznie dyszel

    I papiery, bo inaczej lipa będzie...
    Ostatnio "za grosze" chciał sprzedać mi przyczepkę niezarejestrowaną... Taka z papierami nie będzie "za grosze"...
  • #526
    PitreC91
    Poziom 12  
    Wiadomo, że przez ustawę uchwaloną przez nasz (nie)rząd kontruktorzy i nie tylko mają utrudnione życie. By zbudować i zarejestrować własną konstrukcję trzeba posiadać homologację, która jest dość drogim procesem...

    Co do resorowania przyczepy lekkiej w zupełności wystarczą resory i amortyzatory od Poloneza lub od Poloneza trucka (więcej można załadować). Z ojcem zbudowaliśmy na Poldkach kilka przyczep :-). (Oś dorabiana z rury, piasty od Poldka).


    Pozdrawiam
  • #527
    ziemek56
    Poziom 21  
    silvo44 napisał:
    .. i papiery, bo...

    Oczywiście. Niedawno za dwie stówy odkupiłem lekką i śmiga nowa. Poprzeczka dyszla niestety trochę skorodowana :)
  • #528
    fibi88
    Poziom 8  
    Mój braciszek sam sobie zespawał i super wyszło. :)
  • #529
    silvo44
    Poziom 10  
    fibi88 napisał:
    sam sobie zespawał

    Ale kiedy ?? Zarejestrował ??
  • #530
    mietek440
    Poziom 16  
    W tamtym roku sąsiad małolat z kolegą ulepił pseudo sama i zarejestrował, więc jakaś możliwość pewnie jest. Trzeba zapytać w wydziale komunikacji.
  • #531
    mareapa
    Poziom 12  
    Witajcie ! Mam w planach budowę przyczepy podłodziowej .
    Nurtuje mnie parę spraw ;
    jaka jest możliwość rejestracji takiej przyczepy (SAM)
    czy można kupić obojętnie jakąkolwiek zdezelowaną przyczepę i zrobić ją na podłodziową
    Proszę bez tłumaczenia o homologacjach itp. itd. przecież POLAK POTRAFI
    Jakaś furtka musi być ????
  • #532
    bruns
    Poziom 30  
    Chorzy jesteście z kombinowaniem osi przyczepki na resorach Poloneza, Caddy itp. Takka rzeźba w gównie była dobra dwadzieścia lat temu.
    Kupujesz atestowaną Niewiadowską kompletną oś za pięć stówek, przykręcasz na cztery śruby do ramy przyczepki i masz święty spokój. http://www.niewiadow.pl/public/images/thumb.p...parts/ZJ_BE7317_7320_800x600_copy_1.jpg&w=640
    Dodam że można taką oś odkupić prawie po cenie złomu od dużych wypożyczalni przyczep.
  • #534
    bruns
    Poziom 30  
    mietek440 napisał:
    Ta oś to szmelc.

    Możesz to uzasadnić, czy tylko posty sobie nabijasz?
  • #535
    mietek440
    Poziom 16  
    Jakbyś spojrzał na ilość moich postów i kiedy dołączyłem do forum może udało by ci się wywnioskować że wiele nie piszę. Nawiązując do pytania w osi tej znajdują się wałki gumowe, które z czasem zużywają się - belka nadaje się w tedy do regeneracji, pomijam kwestię przeładowania - wtedy na złom dlatego nie są chorzy, bo może zdarzy się konieczność przeładowania przyczepy.
  • #536
    toku74
    Poziom 31  
    Zrobiłem przyczepę na osi KNOTT i na resorach z Poldka. Różnica ogromna na plus w kierunku resorów.
    Na KNOTT-owskiej pusta skakała jak kangur. Przejazd przez skrzyżowanie pustą, gdzie były koleiny w poprzek to była masakra. Myślałem, że w poprzek stanie. Trzeba było powolutku. Na resorach przyczepa dosłownie "płynie" za samochodem.
  • #537
    bearq
    Poziom 37  
    toku74 napisał:
    Zrobiłem przyczepę na osi KNOTT i na resorach z Poldka. Różnica ogromna na plus w kierunku resorów.
    Na KNOTT-owskiej pusta skakała jak kangur. Przejazd przez skrzyżowanie pustą, gdzie były koleiny w poprzek to była masakra. Myślałem, że w poprzek stanie. Trzeba było powolutku. Na resorach przyczepa dosłownie "płynie" za samochodem.

    I to jest właśnie sendo sprawy, przyczepka załadowana czy nie "płynie" po drodze a na samej ramie czy pseudo zawieszeniu mało co ją nie postawi w poprzek. Jak się załaduje to też bez szału bo towar na niej mało co za burty nie wyskoczy na byle dołku. O tych gotowców jak z linku wyżej to szkoda pisać...
  • #538
    mietek440
    Poziom 16  
    W swojej przyczepie zastosowałem dwa odboje gumowe / bycze jajo 6 T
    http://maister.pl/?product=resor-odboj-odbojnik-odboje-gumowe-6-ton
    Czasami zdarzy mi się załadować koło tony i chciałbym aby zawieszenie przyczepy uginało się mniej , myślałem o podobnych odbojach wykonanych z poliuretanu . Zastanawiam się jak będzie wyglądać kwestia amortyzacji z takimi bałwankami . Macie jakieś doświadczenia .
  • #539
    Dobromir pomysłowy
    Poziom 19  
    bruns napisał:
    Chorzy jesteście z kombinowaniem osi przyczepki na resorach Poloneza, Caddy itp. Takka rzeźba w gównie była dobra dwadzieścia lat temu.
    Kupujesz atestowaną Niewiadowską kompletną oś za pięć stówek, przykręcasz na cztery śruby do ramy przyczepki i masz święty spokój. http://www.niewiadow.pl/public/images/thumb.p...parts/ZJ_BE7317_7320_800x600_copy_1.jpg&w=640
    Dodam że można taką oś odkupić prawie po cenie złomu od dużych wypożyczalni przyczep.


    Podaj namiary na taką wypożyczalnię. I co to oznacza ,,prawie,,? Ja przynajmniej nie wierzę w to co piszesz.
    A ludzie niech kombinują . W moim obecnym kraju przeróżne dziwadła widzę i jest ok.

    Dodano po 13 [minuty]:

    mietek440 napisał:
    W swojej przyczepie zastosowałem dwa odboje gumowe / bycze jajo 6 T
    http://maister.pl/?product=resor-odboj-odbojnik-odboje-gumowe-6-ton
    Czasami zdarzy mi się załadować koło tony i chciałbym aby zawieszenie przyczepy uginało się mniej , myślałem o podobnych odbojach wykonanych z poliuretanu . Zastanawiam się jak będzie wyglądać kwestia amortyzacji z takimi bałwankami . Macie jakieś doświadczenia .

    W mojej 2 osiowej są koła na 4 niezależnych wahaczach i podobne bałwanki . Wspaniale pracuje np. na polnej drodze i b dużych nierównościach. Z amortyzacją bywa różnie to wszystko bardzo indywidualna sprawa, przy nowym równym asfalcie na krótką odległość przewieziesz prawie wszystko - z małą prędkością .Jeśli przewoziłbym np. elektronikę to na przyczepę kładę materac czy inne sprężynujące materiały ew. ma to jeszcze kartony czy coś innego sztywnego .
  • #540
    mietek440
    Poziom 16  
    Moja amortyzuje super niezależnie od stopnia załadowania po prostu płynie , mogłaby uginać się mniej przy dużym obciążeniu . Poliuretany utwardziły by nią ale odbiło by się to chyba na amortyzacji .