Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

pio102201 20 Gru 2017 21:16 514975 680
  • #631 20 Gru 2017 21:16
    mietek440
    Poziom 16  

    Dyszel po podłączeniu do haka nie nurkuję ? Wydaje mi się że przyczepa jest wysoko zawieszona .

  • #632 12 Sty 2018 19:07
    fred77
    Poziom 12  

    mietek440 napisał:
    Dyszel po podłączeniu do haka nie nurkuję ? Wydaje mi się że przyczepa jest wysoko zawieszona .


    Jak ma nurkować? Zaczepiam do samochodu i już. A to, że w różnych samochodach kula jest na różnej wysokości to już nic na to nie poradzę.
    Zakres pracy zawieszenia to około 10cm także nawet gdyby dyszel był z przozdu niżej to po załadowaniu przyczepa stoi równo.

  • #633 17 Sty 2018 16:36
    bajera9
    Poziom 9  

    A jakej grubości płytę wodoodporną koledzy stosują? Ja zastanawiam się nad płytą 12mm.

  • #634 17 Sty 2018 19:54
    mietek440
    Poziom 16  

    Ja mam 12 , pod spodem oczywiście poprzeczki .

  • #635 19 Sty 2018 20:17
    fred77
    Poziom 12  

    Zastosowałem płytę 15mm.
    12mm też można ale według mnie jest to minimum, jeżeli chodzi o późniejszą trwałość.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Magister_123 napisał:
    Panowie jest ktoś w stanie oszacować ładowność

    Tyle ile wynosi nośność opon. Sprawdź indeks nośności i będziesz wiedział.
    Przypuszczalnie z 700kg wytrzyma ale na krótkie odległości.

  • #636 01 Lut 2018 22:11
    bajera9
    Poziom 9  

    Co raz bliżej

    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #637 01 Kwi 2018 16:02
    bajera9
    Poziom 9  

    Skończona można śmigać

    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #638 01 Kwi 2018 16:53
    mietek440
    Poziom 16  

    Bajera źle tzn odwrotnie masz założone zapięcia burt.

  • #639 02 Kwi 2018 15:07
    wojt3k
    Poziom 14  

    bajera9 napisał:
    Skończona można śmigać

    a ile waży zgodnie z danymi
    Ja mam zastosowaną płytę 9mm ale typową podestową wodoodporna

  • #640 02 Kwi 2018 18:47
    bajera9
    Poziom 9  

    mietek440 napisał:
    Bajera źle tzn odwrotnie masz założone zapięcia burt.

    Czyli zapiecie z przodu nie z boku?
    Jest problem bo ciezko sie zamyka a jak sie zamknie to luźna burta jest.

    Dodano po 37 [minuty]:

    wojt3k napisał:
    bajera9 napisał:
    Skończona można śmigać

    a ile waży zgodnie z danymi
    Ja mam zastosowaną płytę 9mm ale typową podestową wodoodporna

    Ja mam antypoślizgową 22mm i waga to po przeglądzie 250kg ale z przeliczeń wyszło ze wiecej ok 300 alo moze sie myle.

  • #641 06 Kwi 2018 23:14
    uszek_1
    Poziom 14  

    Mi się udało coś takiego zbudować.1400x 4000 Osie poszerzanie z golfa. Sprężyny z a4 b6 A w środek sprężyn wstawione amortyzatory z malucha. Rama 80x40x2 dyszel 50x40x3. Hamulec najazdowe hydrauliczny na wszystkie koła. Cofanie realizowane z światła wstecznego I zaworu 6/2poprzez powrót płynu z pompki hamulcowe prosto do zbiorniczka po wbiciu wstecznego. Światła Iveco Daily. Burty 20x20x2a stelaz 14x14x2. Podłoga z desek calowych. Waga ok 300 kg.

    Załączniki: Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany
  • #642 08 Kwi 2018 14:48
    fred77
    Poziom 12  

    uszek_1 napisał:
    Mi się udało coś takiego zbudować.1400x 4000 Osie poszerzanie z golfa. Sprężyny z a4 b6 A w środek sprężyn wstawione amortyzatory z malucha. Rama 80x40x2 dyszel 50x40x3. Hamulec najazdowe hydrauliczny na wszystkie koła. Cofanie realizowane z światła wstecznego I zaworu 6/2poprzez powrót płynu z pompki hamulcowe prosto do zbiorniczka po wbiciu wstecznego. Światła Iveco Daily. Burty 20x20x2a stelaz 14x14x2. Podłoga z desek calowych. Waga ok 300 kg.


    Zaintrygował mnie ten hydrauliczny hamulec najazdowy. Jak Ty to wykonałeś. Zrób więcej szczegółowych zdjęć, bo ciekawi mnie niemal wszystko.

  • #643 08 Kwi 2018 15:59
    kornik1203
    Poziom 10  

    Budowa prosta zaczep pcha sforzeń pompy wytwarza cisnienie i wypycha tłoczki wszystko.

  • #644 08 Kwi 2018 21:36
    uszek_1
    Poziom 14  

    Zasada jest prosta jak napisał kolega. Hamulec najazdowe trzeba przerobić tak żeby pchal tloczek pompy paliwa. Oryginalnie jest wahadło do ciuagniecia linek. Tłok hamulca pcha wahadło na swozniu A pod spodem ciągnie linek. Ja na odpowiedniej wysokości uzależnionej od skoku hamulca I pompy hamulcowe wywiercilem w wahadła otwór I polaczylem z pompa hamulca pretem który pcha tłok pompy. Pompa jest 2 sekcyjna z golfa 4. Następnie każda z sekcji idzie na zawór 6/2 I w normalnym stanie jedna sekcja hamuje jedna z osi. Osie to jest belka z golfa 3 na bebnach. Po wbiciu wstecznego zawór 6/2 przełącza się I pompa pompuje przy nacisku(cofaniu) do zbiorniczka I koła się nie blokują. W praktyce wygląda to bardzo fajnie bo im bardziej przyczepka pcha auto to bardziej hamuje I nagrałem kiedyś film że przy ładunku ok 1 t I gwałtownym hamowaniu pompa wciska się do ok połowy swojego skoku. Hamulec postojowy realizowany jest za pomocą pompy hamulcowej. Przy predkosci ok 60 droga hamowania z hamulcem i bez to różnica ok 5 m na korzysc hamulca.

    Druga mała przyczepka jednoosiowa ma tak samo zrealizowany hamulec tylko z tą różnicą że obie sekcje sa polaczone razem. Oś zrobiona jest z Piast z astry f I rury grubosciennej. Na każdą z Piast założone tarcze z astry h oraz zaciski tylne z jarzmami z passata b5 i przyspawane do osi. Hamulec najazdowy dziala identycznie. Hamulec postojowy realizowany przez oryginalne mocowania do linek ręcznego i linki z golfa 3 I połączone z dźwignią od hamulca ręcznego. Jak w aucie.

  • #645 19 Kwi 2018 17:09
    Magister_123
    Poziom 33  

    Wziąłem się za modernizację przyczepki i mam problem z prawidłowym montażem amortyzatorów.
    Przyczepka na resorach i amortyzatory seicento tył.
    Sytuacje rozpatrujemy przy nie obciążonym w ogóle resorze. Możliwe są dwa sposoby mocowania:
    -zielony amortyzator przy montażu maksymalnie schowany. Pod wpływem obciążania osi zacznie się cofać rozciągać.
    -żółty amortyzator przy montażu rozciągnięty do maksimum. Pod wpływem obciążenia osi zacznie się chować.
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

  • #647 19 Kwi 2018 20:08
    kornik1203
    Poziom 10  

    Ja bym zrezygnował z resorów i amorków na rzecz odbojów gumowych z przyczepy rolniczej takie przyczepy dobrze się prowadzi i można zapiepszać a ona idzie równiutko za autem oczywiście o ile to możliwe. Jeżeli amorki to najlepiej lekko po skosie tak żeby ich nie łamało bo nic nie dadzą.

  • #648 19 Kwi 2018 21:11
    Magister_123
    Poziom 33  

    kornik1203 napisał:
    Ja bym zrezygnował z resorów i orków na żecz odbojów gumowych z przyczepy rolniczej takie przyczepy dobrae się prowadzi i można zapiepszać a ona idzie równiutko za autem oczywiście o ile to możliwe. Jeżeli amorki to najlepiej lekko po skośie tak żeby ich nie łamało bo nic niedadzą.

    Nie wyobrażam sobie zbytnio przyczepki bez resorów. Pokaż zdjęcie tego co masz na myśli.

    uszek_1 napisał:
    Ja mam rozwiązanie drugie z tym że amortyzator nie jest maksymalnie rozciągnięte bo gdy przyczepka wpadnie w dołek to nie ma dobicia. Jest z 2 cm mniej niż pełna długość

    Pobawiłem się amortyzatorem i do takiego samego wniosku doszedłem. Szybciej idzie go ścisnąć niż rozciągnąć. Przyspawam go jak żółta kreska z rysunku. Oczywiście ścisnę go kilka centymetrów żeby miał mały zapas pracy.

  • #649 19 Kwi 2018 22:34
    kornik1203
    Poziom 10  

    Kolego miałem napisanego długiego posta ale jak niewyobtażasz sobie tego to niebędę cię przekonywał a powiem ci że z niejedną przyczepką jeździłem .Pozdrawiam

  • #650 19 Kwi 2018 23:19
    uszek_1
    Poziom 14  

    kornik1203 napisał:
    Ja bym zrezygnował z resorów i orków na żecz odbojów gumowych z przyczepy rolniczej takie przyczepy dobrze się prowadzi i można zapiepszać a ona idzie równiutko za autem oczywiście o ile to możliwe. Jeżeli amorki to najlepiej lekko po skośie tak żeby ich nie łamało bo nic niedadzą.

    Ja nie wiem czym jeździłeś ale twoje rozwiązanie jak najbardziej jest dobre żeby jeździć ciągnikiem rolniczym niczym szybszym. Rozumiem że w rolnictwie nie potrzeba resorowania dlatego ciągnik i przyczepa może mieć sztywną oś. Ale jeszcze nie widziałem auta bez żadnej amortyzacji, dlatego tak samo trzeba zastosować amortyzację w przyczepce.
    Już widzę jak na stałej osi ,bo bycze jaja praktycznie nic nie resorują, przyczepka skacze na wybojach przy 80 km/h.

  • #651 20 Kwi 2018 04:57
    kornik1203
    Poziom 10  

    Oj widze że musisz się.jeszcze dużo nauczyć i dużo czasu upłynąć zanim coś zrozumiesz wypróbuj raz a potem się wypowiadaj widzę też że nawet nie jechałeś z przyczepami seryjnymi a co dopiero znać ich zasadę działania to już za dużo nie.

  • #652 06 Lip 2018 13:02
    bearq
    Poziom 36  

    Panowie czy ktoś z was słyszał o zmianie przepisów dot. przyczepek SAM?
    Byłem dziś na stacji diagnostycznej gdzie dowiedziałem się że wraz z wejściem nowych przepisów kontroli pojazdów, przyczepki bez homologacji typu "SAM" będą przechodził coroczny przegląd techniczny a koszt ewentualnego przeglądu to około 70 zł.
    Z tej reguły są wykluczone przyczepki od producenta z homologacją.

  • #653 14 Lip 2018 07:58
    fred77
    Poziom 12  

    bearq napisał:
    Panowie czy ktoś z was słyszał o zmianie przepisów dot. przyczepek SAM?
    Byłem dziś na stacji diagnostycznej gdzie dowiedziałem się że wraz z wejściem nowych przepisów kontroli pojazdów, przyczepki bez homologacji typu "SAM" będą przechodził coroczny przegląd techniczny a koszt ewentualnego przeglądu to około 70 zł.
    Z tej reguły są wykluczone przyczepki od producenta z homologacją.


    Jeżeli tak by miało być to musiałoby to dotyczyć przyczep zbudowanych od momentu wejścia takiego przepisu w życie.
    Przecież obecnie w dowodach rejestracyjnych są umieszczane wpisy dotyczące badań "bezterminowo".
    A prawo nie działa wstecz.
    Choć przy obecnych rządach kretynów, dla których prawo jest mało warte to kto wie.

  • #654 14 Lip 2018 10:26
    uszek_1
    Poziom 14  

    Oj działa wstecz. Jednak przy przyczepkach sam I jednocześnie lekkiej wydzialy komunikacji dostały wytyczne że przy rejestracji nie jest wymagany przegląd jeśli w poprzednim dowodzie jest bezterminowo. Diagnosci sami nie wiedzą co i jak A ministerstwo wydało w tej sprawie komunikat 07.10.2011 r. Nr TD5k-5111-39/11 ale nie było to skierowane diagnostów bo nie są uprawnieni do decydowania kiedy potrzeba przegląd A kiedy nie. Taka sama sytuacja dotyczy motorowerów. Wczesni ej przeglądy były bezterminowo teraz przy zmianie dowodu WK nakazał mi zrobić przegląd bo nie zarejestruje pojazdu. I niestety od teraz wymagane będzie przegląd co 2 lata. Z przyczepka przy przerejestrowywaniu nie trzeba było robić przegladu a mam 2 przyczepki sam lekkie. Tak samo tyczy sie osi. Jedna jest dwuosiowa druga jedno i obie sa zarejestrowane jako jednoosiowe bo osie są oddalone mniej niż 1m od siebie.

  • #655 14 Lip 2018 10:53
    bearq
    Poziom 36  

    Pytałem się wlasnie co w przypadku przerejestrowania przyczepki z bezterminowym badaniem technicznym i w tym przypadku badanie techniczne ma być przepisane ale po wejsciu nowych przepisow mają przechodzić coroczny przegląd.
    Diagnosta poradził mi abym lepiej dołożył kilka złotych i wziął fabryczna z homologacja.
    Też się zastanawiam bo mam do kupienia SAM w dobry pieniądzach i...

  • #656 14 Lip 2018 22:24
    uszek_1
    Poziom 14  

    Zapytaj w komunikacji nie diagnosta. Bo ten to tylko przegląd robi I nie ma nic więcej do powiedzenia.
    Co do przyczepki z homologacja to nie polecam marketowej poniżej 2000 zł. Jest to totalna porażka pod względem jakości I stanu jaki się otrzymuje.

    Mi w przypadku motorowera kazali zrobić przegląd bo bez niego nie zarejestruje tego na siebie. A przegląd jest bezterminowo A jak zarejestruje na siebie to będzie co 2 lata

  • #657 15 Paź 2018 19:56
    bearq
    Poziom 36  

    Odświeżę trochę temat. Jako że pieniądze nie duże to postanowiłem zakupić przyczepkę SAM, pytałem się w WK to nic nie wiedzą o nowych przepisach dot. corocznych przeglądów przyczepek. Również nadal się nic nie zmieniło z przeglądami bezterminowymi które w przypadku w.w przyczepki jest bezterminowy więc z automatu go przepisują do nowego dowodu.
    Wie ktoś może orientacyjnie od którego roku wymagane było dostarczenie do WK rysunku przyczepki?

  • #659 15 Paź 2018 20:29
    mietek440
    Poziom 16  

    Rysunek jest potrzebny przy pierwszej rejestracji, ja w 2012 musiałem dać.

  • #660 15 Paź 2018 21:30
    bearq
    Poziom 36  

    Przechodzi mi przez myśl lekkie zwiększenie przyczepki bo jest dość wąska i nie widać jej zbytnio za samochodem co dość mocno utrudnia manewrowanie a rysunek może trochę mi pokrzyżować plany.