Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

pio102201 10 Mar 2021 10:24 670300 809
Bosch
  • #751
    lukasz_vip
    Level 10  
    Oczywiście, że papier jest.
    Ocynk sporo wyjdzie a do tego muszę to zawieść do najbliższej ocynkowni jakieś 50km.
  • Bosch
  • #752
    Dioduss Electric
    Level 14  
    bearq wrote:
    Niczym, oddaj do ocynkowania.

    Taką odpowiedź to ja szanuję! :)
  • #753
    bearq
    Level 38  
    lukasz_vip wrote:
    Oczywiście, że papier jest.
    Ocynk sporo wyjdzie a do tego muszę to zawieść do najbliższej ocynkowni jakieś 50km.

    Kupić epoksyd, nawierzchniowa, rozpuszczalniki i inne dobra a do tego jeszcze dobrze się naczyscic i narobic a później trochę postoi i znowu malowanie.
    Ile taka rama waży bez osi? Myślę że 200kg nie przekroczy a przy cenie około 2.5zl/kg ocynk wyjdzie 500zl. Za same farby i rozpuszczalniki wydasz pod 300zl.
  • #754
    lukasz_vip
    Level 10  
    To muszę zbadać temat, bo cynkowałem 2 lata temu podest pod schody i wyszło coś 1200zł za ocynkowanie. Waga i rozmiar podobny do wagi przyczepki.
  • #755
    bearq
    Level 38  
    lukasz_vip wrote:
    To muszę zbadać temat, bo cynkowałem 2 lata temu podest pod schody i wyszło coś 1200zł za ocynkowanie. Waga i rozmiar podobny do wagi przyczepki.

    Świeże informacja że za gabaryt jaki podałeś przy wadzę około 200kg liczą 2zł/netto co daje 2.46 brutto. Ceny na pewno się różnią ale na pewno nie o 100 czy 200% także nawet przy 3zł/kg ma to sens biorąc pod uwagę że to inwestycja na długie lata. Malowanie jest dobre na handel ;)
  • Bosch
  • #756
    Dioduss Electric
    Level 14  
    bearq wrote:
    2zł/netto

    Dokładnie! Moja rama ważyła 850kg i zapłaciłem 1700zł i święty spokój do końca życia :) ;)
  • #757
    bearq
    Level 38  
    Dioduss Electric wrote:
    bearq wrote:
    2zł/netto

    Dokładnie! Moja rama ważyła 850kg i zapłaciłem 1700zł i święty spokój do końca życia :) ;)

    850kg? Co ty budowałeś bo chyba nie do ciągania samochodem? :)
  • #758
    Dioduss Electric
    Level 14  
    bearq wrote:
    850kg

    Tak, właśnie tyle i to sama rama, bez osi, resorów, kół, paki, zaczepu, oświetlenia, okablowania, itp... :) Całość waży na pusto dokładnie 1340kg :) Kilka/kilkanaście postów wyżej chyba wrzuciłem link do pierwszego odcinka filmu, a odcinków znajdziesz 10 jeśli interesują Cię szczegóły ;) Jeździ już 3 lata i to właśnie za samochodem ;)
  • #759
    lukasz_vip
    Level 10  
    Pytanie jeszcze do osób mających oś z Mastera, Ducato, Trafica i podobnych. Co robicie z bębnami i hamulcami? Szczęki, cylinderki pewnie wywalacie ale co z bębnami: Zostawiacie czy przerabiacie je aby zejść z wagi osi?
  • #760
    Dioduss Electric
    Level 14  
    lukasz_vip wrote:
    Ducato

    Obejrzyj te 10 filmików wyżej ;)
    Szczęki podłącza się do normalnego ręcznego a zaciski tarcz hydraulicznie rurkami jako hamulec główny :) Czyli działają identycznie jak w ducato i spisują się rewelacyjnie! :)
  • #761
    lukasz_vip
    Level 10  
    Oglądałem ale masz zaczep hydrauliczny z ameryki... ja chcę zbudować przyczepkę lekką a nie przyczepkę, którą będą ciągał 1,5t. Jak u mnie DMC będzie z ładunkiem w okolicy 800kg to będzie max i to będą ładunki raz na kilka lat. Potrzebuję przyczepki, na którą mi płyty GK wejdą o wymiarach 1,2x2,6m.
  • #762
    Dioduss Electric
    Level 14  
    lukasz_vip wrote:
    DMC będzie z ładunkiem w okolicy 800kg

    Aaaa rozumiem, to w sumie nie wiem co w takiej sytuacji - bo do 750kg masz dwa wyjścia - możesz mieć hamulec, ale nie musisz :) Więc możesz podłączyć a możesz wywalić :)
  • #763
    Magister_123
    Level 36  
    lukasz_vip wrote:
    Co robicie z bębnami i hamulcami?

    Usuwaj wszystko co niepotrzebne. Po co ciągnąć za samochodem dodatkowe kilogramy.
  • #765
    Dioduss Electric
    Level 14  
    mietek440 wrote:

    A co tam niby nowego - nie widzę żadnej zmiany od ośmiu lat :) Więc może podpowiedz co takiego nowego lub ważnego tam wyczytałeś, bo może czegoś nie widzę a nie chciałbym mieć zaległości jeśli weszła jakaś zmiana ;)
  • #766
    mietek440
    Level 17  
    Z tego co widać w temacie niektórzy budują sam-y więc prawdopodobnie planują rejestracje. Sam byłem ciekaw procedury. Skoro wszystko wiesz trzeba było napisać info a nie denne docinki.
  • #767
    Dioduss Electric
    Level 14  
    mietek440 wrote:
    wszystko wiesz

    Nigdy tego nie powiedziałem.
    mietek440 wrote:
    denne docinki

    W którym miejscu?
  • #768
    Dobromir pomysłowy
    Level 22  
    lukasz_vip wrote:
    No to wpadła mi w końcu w łapy oś z Renault Master. W planach budowa przyczepki 1,4x2,5m.
    Co dajecie na podłogę? Myślałem o sklejce wodoodpornej 20mm.
    Co na burty? Lepsza sklejka wodoodporna 10mm czy blacha prosta czy może blacha trapezowa?
    Czym malować? Myślałem o podkładzie epoksydowym a na to Raptor }

    ----
    Zrób dł. 265cm dużo płyt wejdzie. Podłoga to zależy co wozisz ja mam b. niski trapez = najbardziej uniwersalna. Burty również. Ale koniecznie przód i tył otwierane. I 4 słupki z otworem tak byś b. łatwo mógł założyć stelaż czy wsporniki do przewozu gabarytów. Ocynk super ale do profesjonalnej. Lepiej zbudować z dobrej stali czy z profili AL. Wiadomo dół rdzewieje więc masy bitumiczne.
  • #769
    Zerphy
    Level 2  
    bearq wrote:
    lukasz_vip wrote:
    To muszę zbadać temat, bo cynkowałem 2 lata temu podest pod schody i wyszło coś 1200zł za ocynkowanie. Waga i rozmiar podobny do wagi przyczepki.

    Świeże informacja że za gabaryt jaki podałeś przy wadzę około 200kg liczą 2zł/netto co daje 2.46 brutto. Ceny na pewno się różnią ale na pewno nie o 100 czy 200% także nawet przy 3zł/kg ma to sens biorąc pod uwagę że to inwestycja na długie lata. Malowanie jest dobre na handel ;)


    Witam
    Pytanko odnośnie cynkowania- jakoś do cynkowania przygotować trzeba ramę po spawaniu , piaskować czy taką surową po spawaniu sami przygotują do cynkowania jak to wygląda?
  • #770
    bearq
    Level 38  
    Zerphy wrote:
    Pytanko odnośnie cynkowania- jakoś do cynkowania przygotować trzeba ramę po spawaniu , piaskować czy taką surową po spawaniu sami przygotują do cynkowania jak to wygląda?

    Surową po spawaniu, często jest tak że dany element zanim zacznie być cynkowany leży jakiś czas chociazby na dworze. Podstawą jest wykonanie otworów technologicznych w profilach i w każdym elemencie zamkniętym tak aby cynk mógł swobodnie wpłynąć i wypłynąć.
  • #771
    mietek440
    Level 17  
    Jeżeli masz przyspawane np jakieś nakrętki - ja np miałem pod amortyzator lub bałwanek - wypełnij je silikonem wysokotemperaturowym 1200 st., później go wykruszysz. Niczego nie odtłuszczasz, jeżeli jest szlaka po spawaniu to oczywiście usuwasz. Jeżeli konstrukcja jest z profili zamkniętych. Powinny być wykonane otwory technologiczne aby ocynk mógł się przelać również wewnątrz profili.
  • #775
    mietek440
    Level 17  
    Byłaby sztywniejsza jakbyś dał większy profil zamiast grubszą ściankę. Ja mam 80x40x2. Tyle że spawanie 2mm to raczej migomat.
  • #776
    bearq
    Level 38  
    lukasz_vip wrote:
    Wymiary paki to 140x250cm.

    Oś robiona czy gotowa? Jaka szerokośc między piastami?
  • #777
    lukasz_vip
    Level 10  
    Os gotowa z Renault Master. Musze zmierzyć między piastami bo nie pamiętam. Między kołami coś 150cm.

    mietek440 wrote:
    Byłaby sztywniejsza jakbyś dał większy profil zamiast grubszą ściankę. Ja mam 80x40x2. Tyle że spawanie 2mm to raczej migomat.


    Niestety mam tylko spawarkę elektrodową i to samoróbkę także muszę też brać pod uwagę jak to pospawać i stąd 3mm ścianka.
    Jak dla moich potrzeb to uważam teraz po spawaniu, że 50x30x2mm spokojnie by wystarczyło.
  • #778
    Dioduss Electric
    Level 14  
    lukasz_vip wrote:
    150cm.

    Chyba trochę więcej - te busy mają coś koło 190cm od środka opony do środka opony ;)
  • #779
    lukasz_vip
    Level 10  
    Błotniki mają 27cm szerokości a przy ramie 140cm jest tak, że błotnik na zewnątrz jest równo z oponą. To daje rozstaw zewnętrzny kół 194cm.
    Opona to 195mm, więc między kołami wychodzi z obliczeń 155cm. I tak gdzieś pamiętam, że jest między kołami 150-155cm.

    To jest ośka z Renault Master2 i wujek google podaje od środka opony do środka 1710mm.
  • #780
    Dioduss Electric
    Level 14  
    lukasz_vip wrote:
    1710mm.

    Rozumiem :) Przepraszam, myślałem że to jest to samo co Ducato/Boxer/Jumper :) :) Tamte jednak są trochę większe :)