Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VECTRA B ISUZU 1.7TD. Silnik nagle stracił moc, hałasuje..

andco 14 Sty 2010 21:16 13616 12
  • #1 14 Sty 2010 21:16
    andco
    Poziom 13  

    Witam. Rocznik auta 1996, przebieg 201tys.
    Potrzebuję porad typu "co to może być".
    Najpierw fakt, który może mieć tu znaczenie. Jak to auto kupowałem, to było bez mocy (a dokładnie to bez turba). Pan od diesli zrobił moc w kilka minut i jak pamiętam to powiedział wtedy: "założyłem wężyk od turba, bo spadł...".
    Poza tym silnik - jak wiele tych isuzu - odpalał klepiąc głośno i chodząc nierówno oraz kopcąc 1-2min na biało. Ale auto jeździło fajnie, było żwawe, oszczędne. Do dziś, do godziny temu.
    Może to mieć znaczenie w finale, ale jeszcze opowiem jak było. Po prostu 20 minut jazdy po mieście, potem w ciągu 5 minut dwa postoje ze zgaszeniem silnika. Parę minut po tym drugim zatrzymaniu zapaliłem silnik i ruszyłem dość ostro, przyznam się że na wysokich obrotach. To już 50m dalej na STOPIE silnik był zmulony i głośny, wręcz przygasał podczas prób ruszenia. Teraz jeździ się tym autem jak maluchem.
    Kto pomoże wstępnie oszacować problem?
    Ja nie mam pojęcia o tych sprawach, ale tak sobie myślę że nie mam turbiny. Ale skąd ten metaliczny hałas - silnik jest około 50% głośniejszy.
    Dziękuję za komentarze, na które czekam niecierpliwie.

    1 12
  • #2 14 Sty 2010 21:59
    jackis
    Poziom 10  

    Brak mocy w twoim silniku upatrywał bym w dwóch miejscach albo padło turbo , albo przeskoczył rozrząd . Więcej podpowiedzi jak podasz bardziej szczegółowo obiawy

    0
  • #3 14 Sty 2010 22:04
    mig29_1979
    Poziom 19  

    Z tego co piszesz ,to pasek rozrządu przeskoczył i zawory dotykają tłoków i dlatego silnik hałasuje .

    0
  • #4 14 Sty 2010 23:56
    andco
    Poziom 13  

    mig29_1979 i jackis...dzięki za te typowania...

    jackis napisał:
    Brak mocy w twoim silniku upatrywał bym w dwóch miejscach albo padło turbo , albo przeskoczył rozrząd . Więcej podpowiedzi jak podasz bardziej szczegółowo obiawy


    objawy są takie. Auto o 20:00 dojechało pod dom klekocząc i nie mając mocy. O 22:00 zapaliłem to silnik klekotał metalicznie i nie miał siły ruszyć auta (stoi w leciutkiej zaspie lodowo-błotnej). Pochodził, jakoś wyjechał. Mimo rozgrzania bardzo klekocze aż drży i pod byle lekką górkę idzie z wielką męką. Nie cisnę żeby więcej nie popsuć, ale czuję że jest w stanie przyspieszać jednostajnie, wolno, niczym stary mercedes D. Zrobiłem rundę i odstawiłem go na miejsce. Co do klekotania to jest ono GŁUCHE, to nie ten sam heavy metal co słychać zwykle przy ruszaniu zimnym.
    To chyba tyle...
    Chciałbym jak najwięcej poczytać do jutra to będę wiedział czy jechać do ogólniaka, czy szykować $$$ na diesel.

    Aaaaaaaaaa, tym o pasku jeszcze. Dodam, że ja tego auta nie ciągałem, nie pchałem, nie robiłem żadnych dziwnych rzeczy. Fakt, nie mam czasu rano czekać aż oliwa się rozgrzeje tzn staram się ale zwykle po 15 sekundach po prostu jadę i może to dla niego źle. A może przejeździł już swoje choć poprzednik zapewniał, że wymieniany w styczniu 2009 (a ja od maja 2009 zrobiłem <10tkm)

    0
  • #5 16 Sty 2010 21:17
    andco
    Poziom 13  

    Auto trafiło do serwisu diesla. Za jakiś czas napiszę o co chodziło a panowie jak trafiliście z typami to podrzucę Wam kilka punktów...

    1
  • #6 17 Sty 2010 00:04
    patryk-84a
    Poziom 28  

    Dzisiaj teściu miał też incydent z takim silnikiem. Auto zgasło, straciło moc a jak zapalił silnik to latał po całej komorze. Paliła się także kontrolka smarowania. Olej był na full. Silnik jeszcze nie wyciągnięty z auta. Z jednego miejsca z bloku silnika, na wysokości wału wylatywał dym. Po odkręceniu korka wlewu oleju również kupa dymu. Tam gdzie wylatywał dym utworzyła się literka T jakby pęknięcie bloku. Szukam na allegro takiego silnika bo raczej naprawiać to się nie opłaca. Tylko mam problem co to za silnik jest. Nie chcę teraz dzwonić po nocach. Wygląda tak samo:

    VECTRA B ISUZU 1.7TD. Silnik nagle stracił moc, hałasuje..

    Na allegro znalazłem jeszcze takie:
    VECTRA B ISUZU 1.7TD. Silnik nagle stracił moc, hałasuje..

    VECTRA B ISUZU 1.7TD. Silnik nagle stracił moc, hałasuje..

    Czy będzie można władować inny silnik bo tych co on miał to jest bardzo mało na allegro. Może ktoś ma taki silnik?

    0
  • #7 17 Sty 2010 15:02
    andco
    Poziom 13  

    słuchaj, patryk-84a, ja mam SILNIK ISUZU i to jest ten na zdjęciu środkowym. Tamte to będą silniki GM/OPEL, a na pewno ten na dole. Nie wypowiadam się co do tamtych, ograniczmy się do isuzu. Tu w okolicy Świdnicy i Dzierżoniowa znam co najmniej 4 miejsca, gdzie taki silnik jest. Ceny 1000, 1500, 1800.
    Co do wymiany silnika...lepiej nie kombinować dać taki sam jak był. Tyle, że można się naprawdę na takiej wymianie przewieźć. Silnik 1500 i 500-700 wymiana i jak będzie coś nie tak to czarna rozpacz.

    0
  • #9 23 Sty 2010 17:52
    macgyver.pl
    Poziom 10  

    Potwierdzam. 1.silnik to GM popularnie mówi się o nim "oplowski". Niestety to jego wady-lubią się zacierać wały, korbowody urywają, wyłażą bokiem, i ma tylko 68km wg katalogu. Lepszy jest isuzu - ma 82km, jest żwawszy, też oszczędny. Silnik najlepiej wymieniać na taki jak jest. Isuzu łatwiej jest kupić bo jest ich więcej ale przeróbka wymaga trochę orientacji, pozostaje też kwestia czy będzie pasować sprzęgło i skrzynia biegów. Znam szrociarza, który chciał za taki kompletny silnik 1500zł więc chyba całkiem przyzwoicie i przerabianie lepiej odpuszczić.

    0
  • #10 29 Sty 2010 17:36
    andco
    Poziom 13  

    Wracając do założonego przeze mnie tematu...

    to pasek przeskoczył. Pasek ma około roku, przejechane z 15tkm, jest w bardzo dobrym stanie, ale... ma w jednym miejscu wręcz wydartą dziurę (!!). Nie wiem jak to się stało, mechanik twierdzi, że coś wpadło do przestrzeni rozrządu i przyblokowało fest ten pasek.
    dobrze, że ten pasek był w środku pleciony i jakoś przetrwał... uff.
    Czyli typowania się potwierdziły.

    0
  • #11 15 Lut 2011 12:17
    dawid885
    Poziom 2  

    vectra b diesel..rozarzad???
    Odpowiedz z cytatem
    witam mam pytanie moze ktos bedzie wiedział co to moze byc.a wiec tak.mam vectre b diesla 101 konnego. przebeik prawie 200tys. zaczyna go byc głosno słychac jest takie dziwne tyrkanie jak zrzucam go z biegu i hamuje to własnie słychac te tyrkanie niewiem co to moze byc moze ktos tez miał kiedys takie problem i wie co to jest i pomoze z góry dziekuje..a i jeszce jedno jak jezdze spokojnie i stane na chwile i wyjde to jest dziwny zapach tego dizla taki ostry.wiem jak dizel smierdzi ale teraz jest inny ten zapach tego dizla zalezy to od paliwa??czy moze od czegos innego?

    0
  • #12 15 Lut 2011 18:58
    andco
    Poziom 13  

    dawid885 napisał:


    (...) taki ostry (...) teraz jest inny ten zapach tego dizla zalezy to od paliwa??czy moze od czegos innego?


    tak, to bioester z PKNu ma ostry dziwny aromat. Nie lej tego to będzie auto normalnie działać.

    0
  • #13 11 Kwi 2011 18:06
    andco
    Poziom 13  

    Dziękuję za udział w temacie. Zamykam.

    0