Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zanik prądu przy hamowaniu mondeo

leon1_85 14 Sty 2010 23:16 2932 10
  • #1 14 Sty 2010 23:16
    leon1_85
    Poziom 8  

    problem mam dziwny. Chodzi o mojego forda mondeo 96r. 1.8 16v zeteck. Zauważyłem to podczas hamowania teraz zimą. Kiedy hamuje to abs się nie włącza (pewnie się pompa zatarła albo czujki poszły ) , blokują się koła, wtedy mam zanik napięcia czyli przygasają światła, zwalnia dmuchawa itd. po puszczeniu hamulca wszystko wraca do normy i chodzi dobrze. Jak macie jakieś ciekawe pomyłsy co to może byc to piszcie. Podejrzewałem może masa? ,może alternator? nie wiem pomóżcie.

    0 10
  • #2 15 Sty 2010 02:51
    BRYS_
    Poziom 22  

    Przy zbyt niskim napięciu ABS może nie pracować.
    Sprawdż czy nie masz "choinki"na tylnych lampach,kierunkach itd.
    Oczywiście masy,akumulator i napięcie ładowania alternatora.

    0
  • #3 15 Sty 2010 03:02
    Damvic2
    Poziom 10  

    Miałem coś podobnego w fordzie sierra,problemem było zwarcie na kostce w tylnej lampie,na początek zajrzyj do obu ,może wypatrzysz przyczynę.

    0
  • #4 15 Sty 2010 06:39
    emeryt2
    Poziom 42  

    Zwarcie na kablach lub kostce , to wywali bezpiecznik.
    Szukaj przyczyny w działaniu pompy ABS i jej okablowania.

    0
  • #5 15 Sty 2010 17:21
    leon1_85
    Poziom 8  

    wielkie dzięki. zaczne od tych lamp STOP na tyle później kable a na końcu jak nie zadziała to dobiore się do pompy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    jak już tu jestem to chciałbym opisac inny problem. Otóż mam taką sytuację: centralny mam w pilocie (działa), a w kluczyku nie (tzn. przy standardowym otwarciu/zamknięciu drzwi kluczykiem) central nie działa. Otwiera/zamyka tylko tam gdzie kluczyk jest użyty, po włączeniu go w stacyjkę i przekręceniu na zapłon centralny się załącza i zamyka drzwi, po wyłączeniu zapłonu drzwi otwiera. Moim zdanie jest to coś w rodzaju zabezpieczenia przed otwarciem drzwi z zewnątrz przez osoby niepożądane. Mam 2 pytania. 1.) jak z powrotem przywrócic central w kluczyku 2.) jak rozłączyc te dziwną blokade w stacyjce.

    0
  • #6 19 Sty 2010 16:45
    leon1_85
    Poziom 8  

    a może to byc masa?

    0
  • #7 19 Sty 2010 17:56
    Staszek49
    Poziom 34  

    Moim zdaniem masz wyładowany akumulator z uwagi na niskie temperatury, włączenie wielu odbiorników, albo uszkodzenie lub wiek akumulatora. Sprawdź też, czy masz sprawny alternator i właściwe ładowanie akumulatora.
    Miałem podobny przypadek, ale jak się okazało urwał mi się przewód zasilający alternator po stacyjce, w wyniku czego nie miałem ładowania akumulatora. Gdy jego napięcie się obniżyło, zaczął mi szwankować ABS a później kontrolka od poduszek oraz światła kierunkowskazów.
    Wskazówki w/wym. kolegów należy wziąć po uwagę.

    0
  • #8 19 Sty 2010 20:14
    slaviusz1
    Poziom 19  

    woda np w lampie przy hamowaniu także może by tego przyczyną.

    0
  • #9 19 Sty 2010 20:20
    krecik550
    Poziom 11  

    POsprawdzaj czy w lampach nie masz zwarcia, Wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwkiem tego moze też być słąby styk masy w samochodzie zobaczy czy nie śieci ci się przy włączeniu stopu więcej świateł z tyłu niż powinno

    0
  • #10 14 Sty 2011 15:54
    0xmariuszx0
    Poziom 1  

    mam to samo. wszystko przygasa, obroty biegu jałowego siadają na 400-500 rpm.
    może był sterownik ABS, może być martwa pompa ABS... tak mi wygląda... ABS działa chwilowo, dopóki zawory nie zzrzucą ciśnienia z układu.
    w linku poniżej chyba kiedyś czytałem, że ford stosowałm dwa rodzaje sterowników, a jeden z nich był podatny na zgon.

    http://www.bba-reman.com/catalogue/Products.aspx?category=84

    0
  • #11 14 Sty 2011 17:17
    cynio333
    Poziom 19  

    Nie wiem czy to pomoże ale kto wie. Miałem troszkę inny problem w fordzie fiesta, mianowicie po zapaleniu świateł auto gasło. Przyczyną okazał się poluzowany kabel masy w bagażniku, który dawał masę zarówno na tylne lampy jak i na pompę paliwa. Być może warto zerknąć pod tapicerkę w bagażniku a także sprawdzić wszystkie kable masowe w komorze silnika.

    0