Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2.8 JTD 2001 r. ciśnienie paliwa poza zakresem

janekbyd 14 Sty 2010 23:21 20019 18
  • #1 14 Sty 2010 23:21
    janekbyd
    Poziom 9  

    Witam.
    Panowie mam problem z Ducato 2.8 JTD.
    Sprawa ma się tak:
    Samochód był używany codziennie i nie było z nim problemów, po dwu tygodniowym postoju naładowano akumulator (rozładował się) i próbowano go zastarować z mizernym skutkiem. Auto nie pali. na desce rozdzielczej pojawia się czerwona kontrolka wtryskiwaczy, po podłączeniu do kompa wywala błąd "ciśnienie wytrysku poza zakresem". Czujnik ciśnienia na listwie pokazuje ciśnienie ok. 700 atm, gdzie powinno być około 260 300 atm ( o ile dobrze pamiętam).
    Pic polega na tym, iż przy normalnym podłączeniu czujników auto nie odpali. Natomiast gdy tylko odłączę krostę od czujnika ciśnienia na listwie auto zapali od ręki. Przy takim odpaleniu obroty przysiadają na biegu jałowym ale nie gaśnie. gdy następnie podłączę kostkę czujnika ciśnienia na listwie i dodam gazu powyżej 3500 obr/ min silnik gaśnie i znowu muszę odłączyć kostkę żeby odpalić. I tak w kółko.

    Został wymieniony do tej pory:
    -czujnik ciśnienia na listwie
    -regulator ciśnienia na pompie
    -filtr powietrza
    -filtr paliwa

    Jutro zwalę zbiornik i sprawdzę co tam w środku siedzi. Tragedii tam chyba nie będzie ponieważ w starym filtrze paliwa nie było syfu.

    Czy może mi ktoś podpowiedzieć na co mam zwrócić jeszcze uwagę. Powoli mi się pomysły kończą.
    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam Marcin

  • #2 01 Lut 2010 21:04
    sajmon2004
    Poziom 10  

    Witam!! Podłączam sie do tematu. Ja mam podobny problem co kolega , lecz mój Ducato 2.8 JTD 2003r. gaśnie w trakcie jazdy (gasnie w różnych sytuacjach jak chce) ,ale nigdy na biegu jałowym i na postoju. Odpala normalnie, mocy mu nie brakuje, tylko pali sie cały czas kontrolka silnika i przy gaszeniu silnika gaśnie z opóźnieniem. Byłem już u różnych magików i każdy na inne kopyto. Filtr paliwa zmieniłem , pompę paliwa w baku wyczyściłem ( praktycznie był czysty). Na kompie wyskakiwał błąd ciśnienia paliwa czujnika na listwie. Zostały podobno tylko opcje : regulator ciśnienia na pompie (tylko jak go sprawdzić samemu?), wtryski (raczej je wykluczam),pompa. Czy może miał ktoś taki problem, lub pomoże mi w jego rozwiązaniu :?: :cry:

  • #3 01 Lut 2010 21:17
    TESMEN
    Poziom 18  

    sajmon2004 tu masz jak sprawdzić zawór ciśnienia Fiat Ducato 2.8 JTD 2001 r. ciśnienie paliwa poza zakresem

  • #4 01 Lut 2010 21:29
    sajmon2004
    Poziom 10  

    Bardzo dziękuję za tak szybką odpowiedź. Lecz bardzo proszę o jakiś opis jak i gdzie to napięcie sprawdzić?

    Dodano po 22 [sekundy]:

    Bardzo dziękuję za tak szybką odpowiedź. Lecz bardzo proszę o jakiś opis jak i gdzie to napięcie sprawdzić?

  • #5 01 Lut 2010 21:30
    cardiag
    Poziom 30  

    zawór reg ciśnienia zabrudzony.

  • #6 01 Lut 2010 21:52
    sajmon2004
    Poziom 10  

    Czyli wystarczy go wykręcić i przeczyścić?

  • #7 01 Lut 2010 22:06
    cardiag
    Poziom 30  

    jeżeli masz jakieś doświadczenie to tak.
    Jeżeli nie - to może być kłopot.
    Być może pompę też przyda się wyczyścić.

  • #8 01 Lut 2010 22:33
    sajmon2004
    Poziom 10  

    mechanikiem nie jestem, lecz niektóre rzeczy sam sobie robiłem (czyszczenie turbiny, kolektora)
    a z czym mogę mieć kłopot?
    za pompę raczej sam się nie będę brał, ale z zaworem z dobrymi wskazówkami chyba sobie poradzę...
    a i dziękuję bardzo za zainteresowanie moim problemem

  • #9 02 Lut 2010 20:48
    janekbyd
    Poziom 9  

    Witam.
    W opisywanym przeze mnie przypadku okazało się że po wyczyszczeniu zbiornika i wymianie filtra paliwa na oryginalny filtr IVECO (Filtron - robił problem) lampka od wtrysku wyłączyła się.
    Okazało się że winą jest najprawdopodobniej przeładowująca turbina. W momencie włączenia się turbiny i nabierania prędkości (powyżej 3000 obr.) i przy opadaniu obrotów jakby zabierała powietrze z silnika.
    Na razie klient pojechał podłączyć Ducato pod kompa. Co będzie zobaczymy...
    Pozdrawiam

  • #10 28 Lut 2010 14:53
    koziolekfmr
    Poziom 9  

    Witam!! Podłączam sie do tematu. Ja mam podobny problem co kolega , lecz mój Ducato 2.8 JTD 2003r. gaśnie w trakcie jazdy (gasnie w różnych sytuacjach jak chce) ,ale nigdy na biegu jałowym i na postoju. Odpala normalnie, mocy mu nie brakuje, tylko pali sie cały czas kontrolka silnika i przy gaszeniu silnika gaśnie z opóźnieniem. Byłem już u różnych magików i każdy na inne kopyto. Filtr paliwa zmieniłem , pompę paliwa w baku wyczyściłem ( praktycznie był czysty). Na kompie wyskakiwał błąd ciśnienia paliwa czujnika na listwie. Zostały podobno tylko opcje : regulator ciśnienia na pompie (tylko jak go sprawdzić samemu?), wtryski (raczej je wykluczam),pompa. Czy może miał ktoś taki problem, lub pomoże mi w jego rozwiązaniu Question Crying or Very sad

    Miałem podobny problem co kolega i sam znalazłem usterkę. Przewód czerwony wychodzący z akumulatora przepalił mi się na przedniej belce
    (gasł mi też gdzie popadło najczęściej przy skręcaniu w lewo)
    przewód na połowie swojej długości jest przyciśnięty Metalem i trudno to zauwarzyć że jest przepalona izolacja. Świecący czerwony silnik oznacza wtedy zwarcie bo tak też się dzieje sprawdz ten kabel od A-Z

  • #11 11 Lip 2010 21:23
    polles
    Poziom 2  

    witam
    mam podobn problem samochod po uruchomieniu gasnie. Ma wymienioną pompe wraz z regulatorem i jest tto samo. wymienilem czujnik cisnienia na listwie i jest to samo. Przed wymiana pompy cisnie po uruchomieniu roslo bardo szybko do ok. 600 bar i gasl. Po wymienia pompy cisnienie rosnie wolniej ale efekt jest taki sam ze cisnie wzrasta do 600 bar. Prosze o pomoc

  • #12 18 Wrz 2011 18:19
    duc2.8
    Poziom 2  

    Witam Jestem nowy na forum. Ale widze ze problem jest stary. Moj ducato 2.8 jtd z 2002 roku gasnie jak przekroczy wysokie obroty czy to na trasie czy na postoju Wymienilem regulator na pompie, filtr paliwa podmienilem pompke paliwa w zbiorniku i wyczyszczony zbiornik i dalej to samo Zbralem sie za zawor na pompie ale po dwóch srubkach odpuscilem a teraz mam na dodatek problem z odpaleniem . Prosze o pomoc tu nie mam z kim tego naprawic . Z gory dziekuje

  • #13 02 Lut 2012 21:35
    Termik32
    Poziom 10  

    Zanim zaczniecie kombinować załatwcie sobie inny komputer...
    Jeżeli już wymieniliście wszystko co możliwe to przejrzyjcie wszystkie przewody pod względem przetarcia

  • #14 18 Maj 2012 09:31
    bogdann69
    Poziom 1  

    Witam, mam podobny problem. Wymieniłem filtr paliwa i czujnik ciśnienia na pompie. Po załączeniu zapłonu nie pracuje pompa paliwowa w zbiorniku. Po zmianie pompy w zbiorniku taka sama sytuacja. Co mogę zrobic? Prosze o szybką odpowiedz.

  • #15 25 Wrz 2012 22:37
    london2004
    Poziom 19  

    Jak rozwiazac taki problem w JTD?

  • #16 29 Wrz 2013 23:55
    sargus
    Poziom 2  

    Witam. mam ducato i mam dziwny objaw jak zapali to krztusi i chce zgasnąć
    ale jak wcisnę pedał gazu przy odpalaniu to chodzi ale tylko na 800- 900 obrotów. i na pedał nie reaguje.

    Po jakimś czasie (nieraz minucie) zaczyna reagować i wchodzi na obroty ale to mu powoli idzie. Jak już zareaguje to można jechać ale przy wciśnięciu pedału to zastanawia się ok 1-3 sekund i zaczyna wchodzić na obroty ale powoli. - ze świateł można nie zdążyć ruszyć....

    Proszę o pomoc.
    Był podpinany pod komputer i kasowane błędy ale to nic nie dało
    Były tam błędy ale nie wskazywały na uszkodzenie pedału.
    Ciśnienie pompy ok 200 ( o ile dobrze pamiętam)
    Turbo działa ale to silnik nie wchodzi na obroty od 1000 i to na jałowym biegu.

  • #17 03 Sty 2014 20:35
    beny9113
    Poziom 2  

    koziolekfmr Witam mam do pana pytanko mam identyczne objawy wręcz takie same objawy mam pytanko jak by dało radę to prosił bym o kontakt 661236668 lub na pw

  • #18 25 Mar 2014 20:04
    beny9113
    Poziom 2  

    Problem rozwiązany .

    objawy;
    -samochód gaśnie kiedy chce częściej jak ma poniżej połowy zbiornika w różnych sytuacjach . b
    - błędy w ciśnieniu paliwa
    - komputer wariuje zapalanie czekenergy po zgaśnięciu ta kontrolka nie wiem jak się to pisze :)

    Przyczyny . USZKODZONA KOSTKA STACYJKI !!!!

    Mechanicznie działała elegancko ale coś tam nie tak było w tej elektrycznej części

    Opinie mechaników ; awaria czujników pompki paliwa wtrysków pompy itd. a sprawa jest banalna sam doszedłem do tego koszt stacyjki nowej 100zł wymiana dla doświadczonej osoby 30 min

  • #19 06 Mar 2016 17:10
    scina10
    Poziom 1  

    Witam. Mam podobny problem. Mój ducato 2,8 JTD 2003r. odpala normalnie, moc ma, 2t targa bez problemu, nie kopci, nie bierze oleju, pali normalnie. Użytkuje go codziennie przeważnie w mieście i raz na jakiś czas zapali się czerwona kontrolka silnika, raz na długo raz na krótko. I od pewnego czasu z dwa razy w tygodniu auto przy normalnej jeździe czy to w mieście na rondzie czy poza miastem na prostej traci moc z biegu na bieg i gaśnie. Po odczekaniu ok 1min raz odpali bez problemu a raz trzeba trochę pokręcić i auto śmiga jak nowe. Od czego zacząć? Czytałem w poprzednich postach, że może to być filtr paliwa? przetarty przewód od akumulatora, a może problem jest w stacyjce? Przyznam, że w stacyjce grzebano bo został zgubiony kluczyk i facet dorabiał wykręcając stacyjkę. Proszę o pomoc.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo