Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy warto kupić IMMERGAS NIKE STAR 24 3 E

todzio 15 Sty 2010 08:10 26126 21
  • #1 15 Sty 2010 08:10
    todzio
    Poziom 12  

    W najbliższy czasie zamierzam wejść w ogrzewanie gazowe ( mieszkanie parterowe, 50 m2, stary budynek, ocieplony). W sklepie zaproponowano mi piec IMMERGAS NIKE STAR 24 3 E. Chciałbym się dowiedzieć czy warto w ten piec wchodzić? Czy jest on mocno awaryjny, jakie sa ewentualnie jego wady. Wiem że na tym forum jest sporo użytkowników w/w modelu lecz liczę także na opinię serwisantów i bardziej doświadczonych osób które zajmują się tym na zawodowo. Z góry dziekuję za odp. i poświęcony czas.

    0 21
  • Fibaro
  • #2 15 Sty 2010 12:18
    wawrzeczko_t
    Specjalista - systemy grzewcze

    Jeśli SKLEP zapewnia serwis... Sam sprzedawca nie może wiedzieć czy dany kocioł jest dobry czy nie, chyba że jednocześnie jest serwisantem.

    0
  • #3 15 Sty 2010 12:29
    hilzie
    Specjalista - systemy grzewcze

    W tej klasie cenowej ,jest to dobry produkt, porównywalny jakościowo do innych renomowanych producentów. Sprawdź tylko czy w Twoim miejscu zamieszkania jest serwis ,to jest ważne ,by w razie jakiejś usterki serwisant przyjechał stosunkowo szybko.

    1
  • Fibaro
  • #4 15 Sty 2010 12:59
    todzio
    Poziom 12  

    Sklep prowadzi również serwis więc z tej strony jest to zabezpieczone. Mimo to że jest serwis nie uspokaja mnie to bo zależy mi na opinii użytkowników jaki serwisantów nie z mojego rejonu bo wówczas będzie to bardziej obiektywna ocena. Wiadomo że sklep swój towar bedzie chwalił i serwisant również skoro współpracują stąd moje zapytanie na forum.

    0
  • #5 15 Sty 2010 22:14
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Kocioł mało awaryjny, a na domiar ma jeszcze 3 lata gwarancji. Skoro masz serwis pod ręką ...

    0
  • #6 04 Maj 2011 18:36
    MUNIU_MUNIU
    Poziom 2  

    Witam!
    Jestem Autoryzowanym Serwisantem Technicznym Immergas.
    Czytając państwa spostrzeżenia musze na początek sprostować pewną błędną interpretacje 3 letniego okresu gwarancyjnego a mianowicie 3 -lata pod warunkiem corocznego płatnego przeglądu kotła z wpisem w kartę gwarancyjną kotła.
    Po drugie, jeśli chodzi o awaryjność kotła to jest taka sama jak u konkurencji pozostaje tylko kwestia obsługi serwisowej i kompetencji takowej, aczkolwiek, jeśli dokonuje się rzetelnie przeglądów kotła i systematycznie czyści się wymiennik główny nie tylko za pomocą pędzelka i odkurzacza, lecz także chemicznie to kocioł jest bardzo wdzięczny i niezbyt drogi dla użytkownika.
    Jego mankamentem jest jednak charakterystyczne przy rozgrzewaniu i stygnięciu palnika trzaski niezbyt przyjemne dla ucha a wynikające z konstrukcji i rozmiarów pieca, co do głośnego odpalania to jest tylko kwestia prawidłowego wyregulowania kotła tak samo jak dopasowanie parametrów c.o do lokalu.
    Kocioł jest dość głośny przy pracy na potrzeby wody użytkowej przy jego maksymalnym ustawieniu.
    podsumowując:
    Posiadam dość sporo kotłów tego modelu i musze powiedzieć, iż 85% wezwań jest nieuzasadnionych i wynikających z niewłaściwej eksploatacji i zaniedbań przez użytkowników, bo powiedzmy szczerze kończy się trzeci rok gwarancji i większości sami użytkownicy rezygnują z obsługi corocznej twierdząc, iż nic się nie działo to, po co przepłacać i w sumie sami zaniedbują to urządzenie.
    Reasumując średni przebieg tego modelu to około 10 Lat po tym czasie nie opłaca się go ranimowac.
    Pozdrawiam Muniu

    1
  • #7 05 Maj 2011 21:38
    flymarek
    Poziom 2  

    Witam.
    Jestem serwisantem, co prawda konkurencji, ale sam użytkowałem kocioł tej marki - i jak to bywa "szewc bez butów chodzi" - mimo to pracował bez większych problemów. Zgadzam się z opinią poprzednika - prawie wszystkie kotły (tego samego typu) to jedno i tylko od użytkownika zależy czy czy kocioł będzie się odwdzięczał "dobrą" pracą za "dobre" traktowanie.
    Co do serwisu - to, że sklep prowadzi serwis jeszcze nic nie znaczy - ważniejsza jest praktyka "serwisanta", który w imieniu sklepu prowadzi serwis. Ważne jest też to jak sklep prosperuje - bo niestety czasami jest to problem gdy z braku "wywiązywania" się z płatności jest utrudniony dostęp do części zamiennych.
    A reszta zależy od "zawartości gazu w gazie" i pilnowaniu ciśnienia w zładzie.
    :)

    0
  • Fibaro
  • #8 06 Maj 2011 09:44
    MUNIU_MUNIU
    Poziom 2  

    Chciałbym sprostować kolejną rzecz Serwisant nigdy nie reprezentuje danego sklepu, lecz wyłącznie działa na rzecz Firmy i każda firma ma wykaz autoryzowanego serwisu, jaki znajduje się w danym regionie.
    Najlepiej jest to zawsze sprawdzić poprzez stronę internetową przykład http://pl.immergas.com/adresy_telefony/punkty_serwisowe/serwis_kotlow.htm.dziny
    Jeśli chodzi o sposób działania serwisanta to, jeśli serwisant zamówi część do godziny 12 to firma zapewnia dostawę w ciągu następnych 24H tak to jest praktykowane w Immergas oczywiście mówimy tu o dniach roboczych, czyli od poniedziałku do piątku
    Kolega w poście powyżej poruszył bardzo ważny problem a mianowicie, jakość gazu tak naprawdę to, od jakości gazu w danym Momocie zależy nasze zużycie tego medium jak i również, jakość pracy naszego kotła niezależnie od firmy, jaka go skonstruowała.
    Z mojego doświadczenia wynika, iż najgorszym okresem wiążącym się, z jakością gazu jest końcówka roku i to w miesiącach Listopad Grudzień odnotowuje się najwięcej zażaleń na zwiększone zużycie gazu przez klientów i jak to w życiu bywa zawsze jest winny kocioł jest to kolejny przykład na tak zwane nieuzasadnione wezwanie serwisu, które wiąże się dla klienta z poniesieniem kosztów związanych z dojazdem jak i roboczogodziną serwisową.
    Co do kwestii ciśnienia w instalacji c.o. Firma IMMERGAS wymaga zamkniętego układu c.o. i tylko przy takowym jest spełnione przez użytkownika warunki Gwarancji
    Ciśnienie w układzie c.o. Powinno być w okolicach 1 Bara jest to bardzo ważny parametr, który należy przestrzegać największym błędem instalatorów jak i również użytkowników jest przepełnienie instalacji powyżej 1 Bara, ponieważ naczynie przeponowe w kotle na dzień dobry zostaje napełnione cieczą i w puzniejszym czasie po prostu nie działa, co powoduje skrócenie żywotności elementów kotła takich jak: Pompa, Wymiennik Główny czy też wtórny.
    Pozdrawiam Muniu

    0
  • #9 06 Maj 2011 11:08
    kabee84

    Poziom 24  

    Jako SPRZEDAWCA urządzeń różnych marek, WSPÓŁPRACUJĄC z serwisantami (tak jak koledzy wcześniej pisali - sklepy nie mają serwisu, serwis ewentualnie jest przypisany do sklepu/hurtowni) z czystym sumieniem na mieszkania polecam kocioł Immergas Nike/Eolo Star (raczej Eolo z racji na zamkniętą komorę spalania). Są to jedne z najtańszych kociołków na rynku, mają małe gabaryty, w tej cenie są stosunkowo ciche i mają dość ładny design (istotna sprawa gdy kocioł wisi w kuchni, łazience czy innym miejscu na widoku). Ponadprzeciętna awaryjność - nie stwierdzono. Jak bym miał u siebie w mieszkaniu instalować kocioł gazowy - wybrałbym Eolo Star 24 3 (z zamkniętą komorą spalania).

    0
  • #10 06 Maj 2011 15:16
    flymarek
    Poziom 2  

    tylko mały wtrąt do cytatu: "Co do kwestii ciśnienia w instalacji c.o. Firma IMMERGAS wymaga zamkniętego układu c.o. i tylko przy takowym jest spełnione przez użytkownika warunki Gwarancji
    Ciśnienie w układzie c.o. Powinno być w okolicach 1 Bara jest to bardzo ważny parametr, który należy przestrzegać największym błędem instalatorów jak i również użytkowników jest przepełnienie instalacji powyżej 1 Bara, ponieważ naczynie przeponowe w kotle na dzień dobry zostaje napełnione cieczą i w późniejszym czasie po prostu nie działa, co powoduje skrócenie żywotności elementów kotła takich jak: Pompa, Wymiennik Główny czy też wtórny
    ."

    Pojemność naczynia powinna być dobrana do pojemności zładu a ciśnienie robocze też powinno być ustawione do instalacji c.o. - chodzi o to czy np. jest to budynek jedno lub wielokondygnacyjny (są do tego odpowiednie wzory). Za małe naczynie będzie powodować skokową pracę ciśnienia w zładzie co skutkuje, w wielu przypadkach, nieszczelnością zaworów bezpieczeństwa i powstawaniem ubytków cieczy w instalacji. A pojemność zładu zależy od rodzaju grzejników i rur zamontowanych w instalacji - jest mnóstwo poradników na ten temat.

    A co do serwisantów i ich przypisaniem do serwisu i sklepów to znam różne przypadki ale to nie miejsce i temat do rozwodzenia się nad tym. Mam nadzieję, że jako użytkownik kotła trafisz na dobrego, profesjonalnego serwisanta - czego ci życzę.

    0
  • #11 06 Maj 2011 15:39
    MUNIU_MUNIU
    Poziom 2  

    Szacowny kolega ma racje, jeśli chodzi już o bardzo indywidualne ustawienia kotła do danej instalacji natomiast ja miałem na myśli najnormalniejsze mieszkania takie do 80m.
    Nawet przy nowych inwestycjach mało, który instalator wstawia naczynie przeponowe na zbudowaną przez siebie instalacje z przeróżnych przyczyn i to jest podstawowy błąd poniewasz kotły i owszem posiadają wbudowane naczynka, lecz na potrzeby małych i nowych instalacji gdzie ogólna pojemnos takiego naczynia wacha się miedzy 6-12 l.

    0
  • #12 14 Maj 2011 15:17
    Ninger
    Poziom 2  

    Witam!
    Zainstalowałem IMMERGAS NIKE STAR 24 3 E po starym kotle, który służył pięknie 16 lat, instalator podbił 2 razy kartę gwarancyjną. Przyjechał pan serwisant i podbił uruchomienie pieca, ale powiedział, że instalator jeszcze powinien wystawić protokół szczelności, więc nie uzna protokołu sprzed 16 lat, sam też nie zbada, nie uznał protokołu kominiarskiego sprzed 16 lat.
    Czyli co roku ja muszę dawać trzem panom kasę? To nie wystarczy serwisant?

    Serwisant powiedział, że co roku muszę okazywać te 2 nowe protokoły!!!! Rozumiem że po 16 latach musi być nowy protokół kominiarski, ale w domku jednorodzinnym co roku? A szczelności to pan serwisant nie mógł sam sprawdzić?

    Dla mnie to naciąganie, bo jeden pan powinien wszystko sprawdzić! Czy w innych firmach jest podobnie? Pozdrawiam

    0
  • #13 14 Maj 2011 17:25
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Kierowca, to kierowca. Wystarczy jedno prawo jazdy na wszystkie pojazdy. Po co się rozdrabniać, zdawać na różne kategorie i wydawać kasę ?
    Czy to nie to samo ?

    Każdy z Panów ma inne kompetencje. I cale szczęście.

    0
  • #14 24 Paź 2011 23:19
    reniajacek
    Poziom 1  

    Czy ktoś z Państwa mógłby mi wyjaśnić różnicę pomiędzy piecami Immergas MINI NIKE 24 3E , a piecem NIKE STAR 24 3E. Podobno STAR dłużej doprowadza ciepłą wodę bo ma jeden wymiennik ciepła? Piec będzie umieszczony w kotłowni-piwnica, ma doprowadzać ciepłą wodę do łazienki na parterze i ogrzewać powierzchnię ok 130 metrów.

    3
  • #15 20 Mar 2013 16:04
    lancer78
    Poziom 8  

    Witam
    Jaka jest różnica nike a eolo. koszt zakupu połowę. Taki sobie upatrzyłem muszę wymienić swój Atmo + Vailanta bo naprawa to 60% nowego eolo

    0
  • #16 20 Mar 2013 17:51
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Nike, to atmosferyk, a eolo jest z zamkniętą komorą spalania.
    Różnica kolosalna - BEZPIECZEŃSTWO.

    1
  • #17 20 Mar 2013 18:19
    lancer78
    Poziom 8  

    poproszę jaśniej .... z zamkniętą komorą jest bezpieczniejszy ?

    0
  • #18 20 Mar 2013 22:43
    mirrzo

    Moderator - Systemy Grzewcze

    Oczywiście.

    0
  • #19 23 Mar 2013 23:01
    andrzej_krk
    Poziom 9  

    Zamknięta komora spalania to nie tylko zalety. Dużą wadą są problemy z przewodami powietrze-spaliny jeżeli zostaną założone na szybko i bez wyobraźni. 2,3,4 lata i zaczynają się kabarety - a zimą ciężko znaleźć śmiałków co będą szukać nieszczelności w układzie powietrze-spaliny.

    A wracając do tematu - Nike Star 24 to fajny kociołek za te pieniądze.

    0
  • #20 23 Mar 2013 23:12
    W0jtek92
    Poziom 35  

    Immergas to bardzo dobre kotły. Osobiście nie serwisuje ich ale robią to Osoby z którymi współpracuje. Mają Oni ogromne pojęcie o tych urządzeniach bo przyczynili się w bardzo dużym stopniu do wprowadzenia Immergas na Polski rynek. Nie słyszałem z Ich ust by narzekali na ten model kotła.;)

    0
  • #21 25 Sty 2015 18:00
    arkalejw
    Poziom 2  

    U mnie od 1999 pracuje stary Eolo Mini czyli 15 lat, problemy jakie były to zamarzający komin poniżej -15-20 stopni (wciągał mokre spaliny które zamarzały i zanikał ciąg w nowej wersji komina to ponoć poprawili) w pierwszych 3 latach dwa razy padł mi czujnik przepływu wody CWU, jest już też nowa wersja gdzie jest dłuższy i trwalszy (ostatni działa 6 lat ).
    W którymś momencie po 4-5 lata na zegarze przestał pokazywać temperaturę - działa bez tego.
    PO 13 latach wymieniłem (remont ) zawór trójdrożny zaczął cieknąć, w zeszłym roku padł mi przekaźnik na płycie chyba od wentylatora spalin bo były łożyska do wymiany, po wymianie przekaźnika (4 zl na TME) i wymianie łożysk chodzi dalej ale jego dni są policzone, niektóre elementy są już po tych 15 latach dość mocno skorodowane. Ogólnie czas na nowego Eolo MIni :)

    0
  • #22 24 Lip 2015 08:22
    endriue
    Poziom 10  

    Nowe Immergasy Eolo i Nike nie są już tej jakości, co stare. Chodzi o komory spalania - słaba jakość izolacji i palników. Izolacja odchudzona, często po roku czasu cała jest popękana, a palniki od temperatury się odkształcają. Wymienniki bitermiczne rozszczelniają się, co objawia się samoistnym dolewaniem wody do układu i wzrostem ciśnienia w nim oraz wyrzutem wody z zaworu bezpieczeństwa. No niestety niska cena robi swoje. Do tego koszty uruchomienia zerowego przez autoryzowany serwis przerzucone na klienta ( producent nie podnosi ceny pieców, a kiedyś to on płacił serwisantowi za pierwsze uruchomienie).

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo