Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór silnika elektrycznego

michalmagda 15 Sty 2010 19:08 9050 8
  • #1 15 Sty 2010 19:08
    michalmagda
    Poziom 9  

    Witam,
    mam problem z obliczeniem i doborem silnika do takiego układu jest to układ do badania amortyzatorów.
    Płyta musi drgać z częstotliwością 24 [Hz] a skok płyty wynosi 6 [mm] obciążenie płyty to 1000 [kg] zmiana ruchu obrotowego na posuwisto zwrotny może być Ina niż korbowodowa.
    Pozdrawiam i pomocy
    układ:
    Dobór silnika elektrycznego

    0 8
  • #2 16 Sty 2010 11:16
    528649
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 16 Sty 2010 13:36
    michalmagda
    Poziom 9  

    a więc
    1000 [kg] * 9,81 [m/s2] =9810 [N]
    M=9810 * 0,003 [m]=29,43 [Nm]
    P=M*n/9,55=29,43*1440/9,55=4437.6 [W]=4,4[KW]
    właśnie tak to liczyłem i wychodziła mi taka duża wartość i myślałem że coś nie tak liczę bo to jest co najmniej o połowę za duża wartość bo w takich urządzeniach np.
    http://www.fudim.com/index.php?go=oferta/linie/uka_35e
    dane techniczne silnik 2,2[KW] 2845 [obr/min]
    nacisk 10[kN] skok 6[mm] częstotliwość 24[Hz] tak jak umie
    nie wiem jak do tego podejść żeby wyszło w tych graniach nawet jeśli zastosuje przekładnie to zmniejszy sie moment kosztem obrotów ale moc bezwzglendu na wszystko zostanie taka sama

    0
  • Pomocny post
    #4 16 Sty 2010 15:29
    528649
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 16 Sty 2010 19:14
    czesiu
    Poziom 33  

    Może w fabrycznym urządzeniu przekładnia ma za zadanie odciążyć łożysko silnika. Np do elektrowibratorów również stosuje się specjalne wykonania silników ze wzmocnionymi łożyskami, bo zwykłe podobno sie szybko rozlatują z powodu niewyważenia i występujących przy tym sił.

    0
  • #6 16 Sty 2010 20:23
    528649
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 16 Sty 2010 22:44
    michalmagda
    Poziom 9  

    Z tego co sie orientuje z dokładniejszej budowy to wygląda to mniej więcej tak
    Dobór silnika elektrycznego
    gdzie:
    1. silnik napędowy,
    2. masa wirująca,
    3. układ korbowy,
    4. płyta najazdowa,
    5. sprążyny dociskowe,
    6. pionowe kolumny prowadzące,
    7. mocowanie płyty
    a ta masa wirująca ma za zadanie zwiększenie bezwładności i co za tym idzie powolniejsze wygasanie bo układ jest rozpędzany przez silnik do tych 24 [Hz] po czym silnik jest wyłączany i układ powoli wygasa 24[Hz] i skok 6[mm] jest ponad drganiami rezonansowymi układu zawieszenia pojazdu i właśnie gdy układ przechodzi przez rezonans to jest pomiar ponieważ w tedy jest najmniejszy nacisk koła na płytę pomiarowa.
    Obliczyłem to ustrojstwo i dobrałem tak jak kolega "technics6" podpowiadał ostateczne obliczenia mocy pomniejszyłem o połowę warunkując to tym że układ tylko przez pół obrotu musi być napędzany.
    zobaczymy co z tego wyniknie bardzo dziękuje koledze "technics6" za pomoc wrazi problemów będę sie kontaktował pozdrawiam

    0
  • #8 16 Sty 2010 23:16
    528649
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 27 Lis 2012 17:13
    michalmagda
    Poziom 9  

    Dziękuje wszystkim za pomoc.

    0