Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat seicento 900 - problem z odpaleniem

malina998 16 Jan 2010 08:43 15381 14
  • #1
    malina998
    Level 17  
    Witam!
    Od jakiegoś czasu w moim seicento piszczał pasek. Wczoraj postanowiłem go wymienić. Pojechałem do sklepu lecz tam nie mieli i chciałem jechać dalej.. i pojawił się problem.. auto już nie odpaliło.. pasek się spalił można powiedzieć bo zostało tylko kilkanaście ząbków. Kupiłem pasek gdzie indziej a autko zaholowałem do znajomego. On z kumplem podjął się wymiany paska. Odkręcił lub poluzował czujnik położenia wału korbowego i coś tam jeszcze.. pasek założyli wszystko zostało dokręcone i autko miało odpalić.. lecz nie odpaliło.. W ogóle nie chciał zaskoczyć.. Wcześniej takich problemów nie było.. auto było wręcz bezawaryjne. Raz autko zaskoczyło lecz po jakimś czasie samo zgasło.. Znajomy mi powiedział że do wymiany jest ten czujnik położenia wału korbowego.
    Dzisiaj go będziemy wymieniać.
    Czytałem na forum o podobnym problemie.. ktoś wymieniał wszystko lecz popraw nie było a jak się okazało uwalony był ten czujnik.
    Czy według was też wina leży w tym czujniku ? Doczytałem, że "Odstęp czoła czujnika od zębów obwiedni zębatej powinien wynosić od 0,4 do 1,0 mm " . Mam nadzieje, że jednak jakoś sobie poradzimy z tym :(
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Piszczał pasek a następnie uległ uszkodzeniu , mógł wystąpić problem po stronie ładowania akumulatora wtedy, sprawdz napięcie akumulatora, również ładowanie bezpośrednio na akumulatorze oraz na wyjściu B+ alternatora, nie zaszkodzi. Co do czujnika położenia wału po co wymieniać , prościej wyciągnąć kabel , podłożyć świece i sprawdzić czy masz iskrę, zobacz czy pompka w zbiorniku też sprawna.
  • #3
    Oszech
    Level 13  
    Może w jakiś sposób uległ uszkodzeniu właśnie ten czujnik, sam kiedyś zmieniałem pasek klinowy zapominając o przykręceniu czujnika wału korbowego samochód zachowywał się identycznie jak Twój.
  • #4
    malina998
    Level 17  
    Akumulator jest ok. Jest prawie nowy. Iskra jest bo wczoraj dwie świece sprawdzaliśmy i jest ok. Chodzi o pompe paliwa? Sprawna jest.
    Dodam że autko jest z 2000 r i przejechane ma zaledwie 56 tys. Nigdy raczej nie było takich awarii w autku.. Przed wymianą było ok. żadnego problemu z odpalaniem zarówno czy silnik był gorący czy zimny.. nie było problemu.
    Czujnik był przykręcony.. ale może ten odstęp ? nie wiem.. po południu postaram sie napisać czy coś się zmieniło czy nie :) Jestem jednak dobrej myśli.
  • #5
    malez4
    Level 23  
    Rezystancja czujnika w temperaturze 20°C , 578-782Ω. Sczelina 0.4-1 mm .
  • #6
    malina998
    Level 17  
    Czujnik wymieniony. Autko pali lecz... długo trzeba kręcić rozrusznikiem.. czyżby rozrusznik był do wymiany ??
  • #7
    piotrek218521
    Level 11  
    być może odstęp czoła czujnika od zębów jest zbyt duży lub za mały wtedy też będzie dłużej kręcił aż odpali- mój kumpel tak miał w 600 u niego to było przyczyną dłuższego kręcenia on musi być co do mm tak jak fabrycznie pozdro
  • #8
    malina998
    Level 17  
    Ustawi mi to mechanik? Bo mam blisko do mechanika a pewnie to jakies 5-10 minut roboty.. A ja sam nie podołam temu bo nie mam kanału a dojście w seicento do czegoś jest mocno ograniczone..
  • #9
    malina998
    Level 17  
    Byłem u mechanika. On powiedział, że w seicento nie ustawia się żadnej odległości bo coś tam.. powiedział mi, że może kostka w stacyjce siada.. powiedział też, że ten nowy czujnik może być uszkodzony.. no i teraz nie wiem co mam robić..
  • #10
    Michu10
    Level 32  
    Kostka stacyjki może mieć wpływ na to że, nie jest zasilana cewka przekażnika głównego właśnie po włączeniu zapłonu, wzbudzana jest natomiast masą z centralki wtryskowej. Wystarczy to szybko sprawdzić probówką żaden problem, co do czujnika położenia wału to przychodzi on w swoje miejsce i nic nie regulujesz , sam czujnik możesz sprawdzić oscyloskopem , odpowiednio ekranowany przebieg napięć da odpowiedz czy leży czy nie. Przecież to w zasadzie prosty układ wtrysku, nie ma problemu w jego diagnozowaniu , pytanie tylko czy sobie sam poradzisz, uważam że daj to mechanikowi i nie będziesz mieć problemów.
  • #11
    malina998
    Level 17  
    Jutro oddaje mechanikowi niech zobaczy.. Mam nadzieję, że nie wynajdzie mi niczego nowego do naprawy itp.
    Zabawne w tym jest to, że taka błahostka jak wymiana paska klinowego pociąga za sobą jakieś inne wymiany czy usterki.. :)
  • #12
    malina998
    Level 17  
    No lipa.. Nic się nie zmieniło.. Mechanik mówił, że być może trzeba kupić nowy, oryginalny czujnik.
    Co do reszty nie wiem.. Jeszcze zaprowadzę samochód żeby założył ten stary czujnik i sprawdził.
    Jeszcze mnie ciekawi sprawa kostki stacyjki, rozrusznika i alternatora..
  • #13
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    o ile dobrze pamiętam to w sc. jest ogranicznik odległości tego czujnika od koła pasowego. spróbuj dopiąć dodatkową masę na silnik od akumulatora.
  • #14
    daro.ltd
    Level 12  
    A co ty chcesz od tego rozrusznika i alternatora? Przecież mowiłeś że rozrusznik kreci
  • #15
    malina998
    Level 17  
    No tak ale ja się raczej nie znam.. wiem, że to jest okej bo jakby rozrusznik był walnięty to by Ciężko kręcił itp.
    Co do tej odległości to w moim seju tego chyba nie ma.. albo tacy są mechanicy.. nie wiem.
    Szukam jakiegoś używanego oryginalnego czujnika z uszkodzonych sejków i zobaczymy po zmianie czy coś się ruszy..