Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Domykanie elektrycznych szyb - OPEL.

robiw 17 Jul 2004 16:17 6156 10
  • #1
    robiw
    Level 26  
    Witajcie.
    Mam Opla Merivę z elektrycznie domykanymi szybami z przodu i centralnym zamkiem sterowanym z pilota w kluczyku. Potrzebuję podłączyć jakiś moduł do automatycznego domykania szyb w momencie zamykania samochodu z pilota. Wiem, że są takie moduły ale ponoć u mnie jest problem do oryginalny centralny zamek nie ma opcji ryglowania. Może ktoś wie gdzie się podłączyć no i co podłączyć. Pozdrawiam... Robiw

    P.S.
    Przy okazji (pewnie jest podobnie jak w Vectrze C choć moja to Meriva MY2004). Gdzie oryginalnie podłączona jest lampka do czytania z tyłu - umiejscowiona jest w podsufitce nad głowami pasażerów z tyłu i na środku.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    wloc
    Level 34  
    Spraewdz czy jak przytrzymasz kluczem na zamknieciu dluzej to czy domyka szyby jesli tak to tylko wydluzenie impulsu zamka jesli nie to trzeba dolozyc interfrejs
  • #3
    robiw
    Level 26  
    wloc wrote:
    Spraewdz czy jak przytrzymasz kluczem na zamknieciu dluzej to czy domyka szyby jesli tak to tylko wydluzenie impulsu zamka jesli nie to trzeba dolozyc interfrejs


    Jak przytrzymam kluczykiem w drzwiach kierowcy stojąc na zewnątrz auta to się domykają ale tylko do czasu do póki trzymam kluczyk w pozycji na prawo. Jeśli puszczę to nie domkną się same do końca. Zresztą mi chodzi o to aby to robiły gdy z oryginalnego pilota w kluczyku zamykam samochód. Może jakieś schemaciki macie. Byłem w Oplu, face pogrzebał coś w przewodach (przy lewej nodze kierowcy po zdjęciu plastiku), podłączył jakiś moduł ale powiedział, że jest problem bo centralny nie ma funkcji ryglowania i jak zamontuje ten moduł to będą się domykały ale dodatkowo jak wcisnę rygiel (ten w drzwiach) to też zaczną się domykać... Robiw
  • #4
    robiw
    Level 26  
    Pomóżcie drodzy forumowicze... Robiw
  • #5
    commor
    Level 25  
    Nakłamał Ci ten fachowiec!
    Rygiel ma niewiele wspólnego, ale skoro masz domykanie kluczykiem - to powinieneś mieć i ryglowanie - w starszych Oplach było to po drugim nacisnięciu klawisza ZAMKNIJ.
    Ale zostawmy sprawę rygla.
    Jeśli masz domykanie kluczykiem szyby tzn., że na któyś przewód przez jakies 15 sek. musisz podać jakiś sygnał.
    Łatwo powiedzieć - trudniej zrobić.
    Czasami wiąże się to z rozebraniem płata drzwi kierowcy - jak w Passacie.
    W starszych Oplach był to moduł w stopach pasażera po prawej stronie.
    Wystarczyło sprawdzić brązowo/czarny przewód tzn podac sygnał kluczykiem z drzwi i sprawdzic co jest na tym przewodzie.
    ...albo na innym, ale zazwyczaj jakieś mutacje brązu to były.
    inaczej był ow Omedze inaczej w Vectrze.
    Wiec sie nie przejmuj fachowcem - tylko do roboty!
    NA 100% masz taki przewód!
    Jeśli dołożysz interface np. PW441 to możesz sobie troszkę "zniszczyć" samochód - bo każdy tego typu interface podłącze sie zazwyczaj szeregowo - a ty masz sie podłączyć równolegle pod istnejący przewó bez żadnego cięcia!
    A jeszcze jedna ważna sprawa - jaki masz alarm - bo musi to byc coś co obsługuje tzw. comfort czyli np. Proxima ZK.
    A chodzi o to, aby było wyjście z alarmu, które poda 30 s impuls na w/w przewodzik.
    pozdrawiam
    commor
  • #6
    Mariucha
    Level 12  
    Kolega commor ma świętą rację. Ryglowanie nie ma nic do domykania szyb. Jeśli domykają się z kluczyka, to domknie je też alarm. Cały bajer polega na podtrzymaniu na pewien czas (dobierany doświadczalnie) sygnału z alarmu sterującego centralny zamek. Jeśli alarm tym dysponuje (sądzę, że tak) to trzeba tylko w jego instrukcji znaleźć sposób na ustawianie tego czasu. A jeśli nie, to możesz przecież podtrzymać go sam (NE 555).
  • #7
    wloc
    Level 34  
    Mozna dostac sterownik domykania z regulowanym czasem do 20sek i ten sygnal musisz podac na przewod zamykania centralego zamka
  • #8
    robiw
    Level 26  
    wloc wrote:
    Mozna dostac sterownik domykania z regulowanym czasem do 20sek i ten sygnal musisz podac na przewod zamykania centralego zamka


    Sorki nie napisałem najważniejszego: nie mam i nie będę montował alarmu; chcę to mieć bez alarmu... Robiw
  • #9
    robiw
    Level 26  
    No to jak z tym domykaniem, please... Robiw
  • #10
    commor
    Level 25  
    A znalazłeś już tamten przewód o którym pisałem, a na który trzeba podać impuls ok. 10-15 s?
    ...bo to podstawa.
    Jesli go nie znalazłeś - to nie masz co dalej wnikać - musisz go najpierw odszukać.

    Jeśli znalazłeś to można to podłączyć oczywiście bez alarmu ale trzaba bardzo "ingerować" w instalację fabryczną pojazdu zamka centralnego, a konkretnie w tzw. funkcję "comfort" - ale uda się na 100%
    Musisz teraz odszukać przewód, na którym pojawia się impuls z kluczyka podczas przytrzymania przycisku ZAMKNIJ.
    Jeśli go odszukasz to do niego podłączasz MODUŁ, ale taki który podłącza się równolegle (NIE szeregowo) czyli nie taki typowy do szyb.
    Musi on podawać przez circa 10-15 s masę (lub plusa - to też musisz sprawdzić - i w dodatku sie nie pomylić).

    Powiedzić wszystko łatwo, zrealizować gorzej - bo najłatwiej ten przewodzik odszukać w drzwiach - czyli po zdjęciu płata drzwiowego.
    Akurat w Merivie jeszce nie zdejmowałem, a mogli coś skomplikować.
    Jak czegoś nie napisałem - to pytaj.
    Ale napisz również, czy odszukałeś ten pierwszy przewód z jednego z poprzednich postów - bo to podstawa :) .
    Pozdr.
  • #11
    wloc
    Level 34  
    Nie musisz zakladac alaru bo impuls wykorzystasz z zamka